روحانی در نخستین نشست خبری:تعامل سازنده با منطقه و جهان آغاز شد/دولتم شفاف و پاسخگو خواهد بود/1/

نخستین نشست خبری حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور یازدهم دقایقی قبل آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور ایران در این نشست که در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد گفت: در ابتدا مایلم از همه خبرنگاران محترم داخلی و خارجی که در این دو ماه اخیر در انعکاس اخبار مربوط به انتخابات خرداد سال 1392 پیروزی های مردم، شادمانی های ملت ایران، و امید و اعتماد به وجود آمده را به خوبی به جامعه منعکس کنم به ویژه رسانه ملی، که تلاش های فراوانی در این زمینه داشته و به ویژه دو روز تاریخی تنفیذ و تحلیف از همگی صمیمانه متشکر هستم و از حضور همه شما در این کنفرانس خبری سپاسگذارم.

وی ادامه داد: پیشاپیش عید سعید فطر و همچنین روز 17 مرداد روز خبرنگار را خدمت حضار محترم تبریک می گویم.

روحانی با بیان این که انتخابات خرداد 92 از لحاظ داخلی نشانگر فرایند تثبیت شده دموکراسی و تعمیق پویایی سیاسی در ایران بود، گفت: همچنین از لحاظ خارجی رویکرد اعتدال و عقلانیت پیام روشنی را برای همه جهانیان داشت که عزم ملت ایران تعامل عزتمندانه با جهان و پیگیری منافع و مصالح کشور است.

وی ادامه داد: هدف اینجانب در اولین روزهای شروع مسئولیت از دعوت اصحاب رسانه و وفای به عهدم بود. من در دوران تبلیغات انتخاباتی و پس از آن به مردم وعده دادم دولت آینده دولت پاسخگو خواهد بود و با شفافیت عمل خواهد کرد.

روحانی تاکید کرد: بر اساس وعده ام مستمر با مردم عزیز کشورم سخن خواهم گفت. از پیشرفت ها، عملکردها، موفقیت ها و از کاستی ها و کمک و حمایت مردم ایران تا آنجا که لازم باشد عذرخواهی از مردم بزرگوار میهن عزیزمان سخن می گویم.

وی افزود: ای دولت بعد از امید به حق هیچ سرمایه ای بالاتر از مردم ندارد. امید این دولت به حمایت مردم و همکاری مستمر مردم بزرگوار و فهیم ایران است. دولت بدون حمایت مردم هیچگاه نمی تواند به اهداف بلند خود دست یابد.

وی با بیان این که رسانه ها و مطبوعات می توانند رابطه بسیار خوبی را میان دولت و مردم برقرار کنند و نظرات دولت را به مردم و مردم را به دولت منعکس نمایند، گفت: بعد از پیروزی ملت در انتخابات 24 خرداد دو وظیفه اساسی بر دوش اینجانب بود. وظیفه اول تهیه خط و مشی و برنامه کلی برای دولت تدبیر و امید بود و به همین دلیل کمیته ها و کارگروه هایی را برای بررسی شرایط کشور و شرایط حتی منطقه و جهان در حدی که به مسائل داخلی ما مرتبط بود تعیین کردم که در نهایت منجر به تدوین برنامه دولت شد.

روحانی افزود: وظیفه دوم تعیین تیم های اجرایی برای شناسایی و معرفی افراد ذی صلاح برای عضویت در کابینه دولت تدبیر و امید بود. برای این کار تمام افراد شناخته شده و افرادی که در معرض چنین مسئولیت بزرگی می توانستند قرار بگیرند با کمک صاحبنظران، نمایندگان مجلس، متخصصان، انجمن ها، دانشگاه ها و تمام نظراتی که از طریق ایمیل، فکس نامه ها و یا پیام های مختلف به این کمیته ها می رسید افراد را مورد بررسی قرار می دادند و در برخی از موارد از افراد دعوت می کردند و با آنها گفت و گو می کردند.

وی ادامه داد: در نتیجه 4 کمیته موجود در مجموع با مشارکت 500 نخبه و صاحب نظر و با صرف وقت حدود بیش از 6 هزار ساعت نتایج هم برنامه های و هم بررسی افراد را در اختیار بنده قرار دادند و مجددا با مشاوران بررسی شد و نهایت تلاش ما این بود که در اولین فرصت ممکن افراد مورد نظر برای کابینه در اختیار مجلس قرار بگیرد.

رئیس جمهور تصریح کرد: مبنای ما شایستگی اخلاقی و انقلاب، تجربه، تخصص و دانش لازم برای مسئولیت و همچنین توان کار گروهی در دولت بود.

روحانی تاکید کرد: به همین دلیل ترکیب کابینه مجموعه ای است که می تواند برای تحقق برنامه دولت و اهداف دولت به صورت هماهنگ و یکپارچه عمل کند. البته مجلس شورای اسلامی دارای اختیارات قانونی برای بررسی و در نهایت رای اعتماد خواهد بود. بنای ما بر همکاری با مجلس شورای اسلامی و در کل با قوای سه گانه است.

وی با بیان این که خوشحالم اعلام کنم برای اولین بار در جمهوری اسلامی ایران علاوه بر نشاط و امیدی که در داخل کشور در سایه حضور حماسه آفرین مردم در این انتخابات به وجود آمد تعامل سازنده با منطقه و جهان نیز آغاز شد، گفت: در مراسم تحلیف 55 هیات بلند پایه از منطقه و از جهان در این مراسم شرکت کردند.

رئیس جمهور گفت: مهم تر آن که من با بسیاری از سران که در این دو روز ملاقات کردم می گفتند انتخابات ایران شور و شعفی در میان ملت ما هم ایجاد کرده است و این برای من بسیار حائز اهمیت و جالب توجه بود. مسئولان کشورهای منطقه می گفتند در 24 خرداد در منطقه امید صلح و آشتی و ثبات در منطقه آغاز شد و این نشانگر عظمت ملت ایران، تاثیر این نظام پر برکت و جایگاه ایران اسلامی در منطقه و در جهان است.

/27295

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 307121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اردوان A1 ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    182 2
    اميدوارم به وعده هايي كه مي دهند عمل كنند و وضع كشور را بهتر از قبل كنند و ديگران هم چوب لاي چرخ دولت ايشان نكنند و باهاش همكاري داشته باشند.
    • صداي جوانان IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      54 1
      با روحاني / طوفاني / در عرصه هاي داخلي و جهاني
    • نیما EU ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      38 0
      ان شالله که مشکلی پیش نمیاد و کشور به سوی پیشرفت حرکت نه البته اگه از پیشرفت بدش میاد بحثی جداست
    • امید A1 ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      31 0
      خیلی خوشم اومد مطمئنم آقای روحانی ارزشهای رفته این مملکت را بازمیگرداند
  • سیدزاده A1 ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    49 0
    خدا پشت و پناهت...
  • بی نام IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    56 7
    در قامت رييس جمهور ايران بسيار اديبانه و فكورانه صحبت مي كنند . پيروز باشد و پاينده باد ايران ما
  • ایرانی IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    39 3
    به امید روزهای بهتر و ایرانی آبادتر که در آن هیچ جوانانی حسرت داشتن شغلی شرافتمندانه و دارای شأن را نداشته باشد
  • میثم IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    49 7
    من صحبت های آقای روحانی رو گوش کردم با اینکه به ایشون رای ندادم ولی باید اذعان کنم که با جدیت و پختگی به سوالات خبرنگاران جواب دادن و از صحبت های هجو و هرز خودداری کردن و این در 8ساله گذشته اولین باری بود که به رئیس جمهور کشورم افتخار کردم.
  • سرزمین عشق A1 ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    39 1
    من به آینده بسیار امیدوارم چون رئیس جمهوری توانا و باهوش داریم
  • بی نام IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    5 60
    چرا نگذاشتند در کنفرانس خبری آن روشن دل حرفش را بزند؟ مگر او چه گفت؟
    • محمد IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      22 0
      زوشن دل مورد نظر شما هم باید به قانون احترام بذاره واین به قول اقای روحانی اساس و پایه اعتدال و عدالت هست
    • عشق احمدی نژاد IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      2 31
      بابا روحانی همش دوپهلو حرف میزد باز خدا رو شکر اون اعتراض کرد اصلا معلوم بود کیا دعوتن
    • بی نام IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      20 1
      دیگه میخواست چی بگه؟!!!!!!همه حرفاشو که زد دیگه.تازه جواب هم گرفت.
    • علی US ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      23 1
      چیزی ماند بگوید؟
    • م ع ح A1 ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      27 0
      اون روشن دل با فریاد و بی ادبی داشت صحبت میکرد و حاضران هرچی ساکتش میکردند بازهم ادامه میداد. حتی خود جناب رئیس جمهور هم به ایشون گفت که طرح سوالتون نامحترمانه بوده و قانون رو رعایت نمیکنی. جالب اینجاست که فریاد میزد من احمدی نژادی هستم و میگفت حق نابینایان خیلی خورده شده و به ما ظلم شده است!!!! در صورتیکه رئیس جمهور جدید چند روز است سرکار اومدن و این آقا که فریاد میزد که احمدی نژادی ست 8 سال از رئیس جمهور محبوبش نخواست که حق روشن دلان رو بهشون بده و از این دولت نیومده طلب حق میکنه و احمدی نژادی بودن خودشو فریاد میزنه
    • بی نام A1 ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      4 8
      بخش عمده حرفعای روحانی چند پهلو بود
  • بی نام A1 ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    2 15
    خوب نبود
  • بی نام A1 ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    9 0
    امیدواریم. فقط همین
  • بی نام A1 ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    9 0
    آقای ر وحانی کارهای زیادی دارید
  • بی نام A1 ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    12 1
    خدا کند روحانی فقط حرف نزند
  • همسفر اینه ها IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    0 0
    سلام به شما دوستان گرامی مانیفست روحانی برای تمام کشورهای جهان تعامل واشتی ودوستی را نوید می داد امید است در دیپلماسی ایران این نگاه جهانی تبلور یابد واقتدار ملت این به دنیا معرفی شود