وزیر پیشنهادی اموزش و پرورش نخستین واکنشش را به تخریب ها و انتقادات چند روز گذشته داد. او همچنین خبر داد در سند تحول آموزش هیچ اشاره ای به تعطیلی پنج شنبه ها نشده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ محمدعلی نجفی در حاشیه «جلسه نمایندگان تشکلهای علمی، صنفی و سیاسی معلمان» در پاسخ به برخی از هجمه‌های سیاسی که علیه او در برخی از رسانه‌ها شکل گرفته است، گفت: به دو علت پاسخ این مطالب را فعلا نمی‌دهم.

او گفت: دلیل اول این است که عملکرد من یک عملکرد مشخصی است، چراکه سه سال در وزارت فرهنگ و آموزش عالی، 9 سال در آموزش و پرورش و سه سال در سازمان برنامه و بودجه خدمت کرده‌ام، لذا کارشناسان این سه دستگاه می‌توانند درباره عملکرد من اظهارنظر و قضاوت کنند و مطالبی که عنوان می‌شود برای فضاسازی نمایندگان مجلس، ارزش پاسخگویی ندارد.

نجفی گفت: بسیاری از صاحبنظران تعلیم و تربیت و کارشناسان آموزش و پرورش پاسخ این مطالب را داده و خواهند داد، لذا نیازی نیست در حال حاضر وقت خود را صرف پاسخگویی به این گونه مسائل کنم.

او گفت: کسانی که این فضاسازی را انجام می‌دهند امیدوارند بتوانند در تصمیم نمایندگان مجلس تاثیر بگذارند، اما به نظر من این مسائل در نظر نمایندگان تاثیری نخواهد داشت، چرا که نایندگان به خاطر مسئولیت وجدانی و شرعی و با توجه به اطلاعاتی که در اختیار دارند باید مسائل را با دقت بررسی کنند؛ به نظرم چاره‌ای نداریم که طی هفت هشت روز آینده شاهد بد اخلاقی‌های سیاسی باشیم و در مورد آن صحبت نکنیم.


در سند تحول صحبتی از تعطیلی پنجشنبه‌ها نشده است

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت یازدهم درباره نگرانی والدین از طرح تعطیلی پنجشنبه‌های مدارس و اینکه وزیر قبلی عنوان کرده بود بر اساس سند تحول این طرح اجرایی شده، آیا تغییری در اجرای این طرح ایجاد خواهد شد؟ پاسخ داد: این نگرانی دو طرفه است، چرا که عده‌ای نیز نگران هستند که چرا پنجشنبه‌ها تعطیل شده، چون این تعطیلی منجر به افت کیفی آموزش فرزندان آنها شده است. از سوی دیگر خانواده‌هایی که در روزهای پنجشنبه نیز به محل کار خود می‌روند، تعطیلی پنجشنبه‌ها و ماندن کودکان آنها در منزل نیز نگران کننده شده است.

نجفی گفت: نمی‌خواهم بگویم این طرح درست یا نادرست بوده اما این نگرانی از طرف هر دو گروه مطرح است؛ چرا که عده‌ای معترض به تعطیلی پنجشنبه مدارس هستند؛ ضمن آنکه در هیچ جایی از سند تحول صحبتی از تعطیلی پنجشنبه‌ها نشده است؛ اینکه هر اقدامی در آموزش و پرورش انجام شده و عده‌ای آن را به سند تحول وصل کنند به نظرم این اقدام از نظر صداقت و امانت داری نسبت به سند تحول، کار درستی نیست.

 

بازنگری در تمام اقدامات اجرا شده سند تحول

وزیر پیشنهادی دولت یازدهم همچنین گفت: تمام اقدامات 2 سال اخیر که در اجرای سند تحول بوده، مورد بازنگری قرار می‌گیرد و هر بخشی از برنامه نیاز به اصلاح داشته باشد اصلاحات را انجام خواهیم داد که تعطیلی پنجشنبه‌ها نیز یکی از این مسائل است، اما برای سال تحصیلی جدید تغییری در برنامه‌های فعلی آموزشی ایجاد نمی‌شود.

نجفی در پاسخ به انتقاداتی درباره معاونت پرورشی در دوره وزارتش گفت: این موضوعات فضاسازی‌ها و هجمه‌های سیاسی است. زمانی که وزیر آموزش و پرورش بودم، معاونت پرورشی بسیار تقویت شد اما عده‌ای اظهار کردند که معاونت پرورشی در زمان من منحل شد، در حالی که به نظرم هفت هشت سالی در این خصوص دچار اشتباه شده‌اند. در زمان وزارت سابقم نه تنها امور پرورشی تعطیل نشد، بلکه کماکان به فعالیت خود ادامه داد، این در حالیست که از نظر حجم و کیفیت فعالیت‌ها، رشدی قابل توجه یافت.

نجفی ادامه داد: در حال حاضر معتقدم اساس کار آموزش و پرورش "تربیت" است و آنرا نمی‌توان از سایر بخش‌های آموزش و پرورش جدا کرد، لذا معاونت پرورشی نه تنها باقی می‌ماند، بلکه این معاونت باید بتواند کل فرایند آموزش و پرورش را به سمت تربیت هدایت کرده و دانش آموزانی که فارغ التحصیل می‌شوند را برای رسیدن به مراتبی از حیات طیبه بر اساس تربیت دینی و اسلامی آماده کند.


در حدی که بتوانیم مدیریتها را اصلاح خواهیم کرد
وی همچنین درباره برخی سوء مدیریت‌های آموزش و پرورش که منجر به افت کیفی برنامه‌های آن شده و تغییراتی که در مدیریت‌ها ایجاد خواهد شد، گفت: در حدی که بتوانیم آنرا اصلاح خواهیم کرد و هر زمان که احساس کنیم مدیری شایستگی ماندن در پستی را ندارد و فرد شایسته‌تری داریم، اقدام خواهیم کرد و این جزو مواردی نیست که درباره تصمیم‌گیری آن در سال تحصیلی صبر کنیم.
47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 307188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 120
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اوجان اوغلی آراز IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    مردی برای تمامی فصولی . . مردی که اول فکر میکند بعد تصمیم میگیرد . . .
    • بی نام IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      برعكس رييس جمهور سابقمون!
    • حميد بهنام A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      مثلا يكي از همين طرح هاي بعد از فكر كردن ،‌پولي كردنه مدارس بود!!!
    • بی نام IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      من هنوز وقتي تلويزيون ميگه رييس جمهور، آقاي روحاني برام جا نيفتاده. 4 سال ديگه صبر ميكنم و اميدوارم مجددا به عادت قبلي برگرديم.
    • بی نام IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      6 50
      اره لابد مثل نظام جدید مثل فنی حرفه ای مثل شیشه های بزرگ کشک که ریختن تو زندگیه مابدبختا
    • حمید IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      26 44
      من ساست زده نیستم و پزشک متخصصم و در دبیرستان البرز تحصیل کردم گرچه اقای نجفی متفکر وتکنوکرات هستن ولی باور کنین طرح نظام جدیدشون ضربه اساسی به سیستم اموزشی زد من یادمه دبیرستان ما نمونه مردمی بود ونظام قدیم وقتی من وارد شدم اجبارا نظام جدید شد معلمها با سیستم تطبیق نداشتن افت تحصیلی شدید ایجاد شد و این افت تا امروز ادامه داره متاسفانه ایشان در اون مقطع بنا بر واقعیات تصمیم نگرفتن
    • ایمان IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      21 51
      هیچ وزیری به طورمطلق خوب یا بد نیست. اما باوجود نقاط ضعفی که در بعضی عملکردهای دکتر حاجی بابایی بود(ازجمله شتابزده عمل کردنش) اما خداییش وزیر خیلی خوبی بود
  • سجاد IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    219 2
    تو رو خدا هر کار می کنید پایه ای و چند ساله باشه یه کاری نکونین که وزیر بعدی بیاد یه چیز دیگه بگه،تا اموزش پرورش نچرخه ،چر خ مملکت نمی چرخه
    • بی نام IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      41 6
      كدام آموزش،؟ كدام پرورش ؟ يه نگاه به دورو برت بكن.
    • عبدالهی A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      45 3
      سلام کاربران محترم من فرهنگی ودبیر تربیت بدنی هستم تعطیلیه پنجشنبه ها برای دانش اموزان ابتدایی خوبه ولی برای مقطع راهنمایی و متوسطه نه درس ورزش که شادترین وپرطرفدارترین درس است در ساعات پایانیه (13/30به بعد)واقعا برای بچه ها خسته کننده هست چه برسد به دروس دیگر که افت تحصیلی را به همراه دارد درضمن برای معلمین این مقاطع(راهنمایی ومتوسطه)هیچ فرقی نکرده چون ما باید 24ساعت تدریس کنیم که درمجموع 4روز میشود وحتی این تعطیلی به نوعی برای ما هم خوب نیست چون برنامه ما را هم به نوعی بر هم میریزد در ضمن مهم تعطیلیه پنجشنبه ها نیست مهم کیفیت اموزش است که این سالها واقعا با برنامه های اموزش وپرورش به شدت افت کرده مهم درصد قبولی است مهم یادگیری نیست دانش اموز قبول بشود حالا چیزی یاد گرفته یا نه
    • متولد59 IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      39 5
      چه اشکالی داره بچه ها دئوروزتعطیل باشنو یکم کودکی کنن به بچگی ما که گند زدن رفت تو کلاکم باید میرفتیم مدرسه انگار وحی نازل شد اونم کتک خوردن از معلما با شلنگ گاز و خط کشای بزرگ چوبی چک و لگد تازه من مثلا شاگرد زرنگ بودم همه یاینارو تجربه کردم اخرشم هیچی الانم با 32 سال سن 19 ماهه بیکارم لا اقل بزارید بچه ها از بچگیشون لذت ببرن چون بزرگ بشن تو این مملکت جز مشکلات چیزی درانتظارشون نیست
  • سعید A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    بهترین مدیر ممکن برای وزارت اموزش است
    • بی نام A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      فامیلتون دیگه
    • بی نام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      آقای بی نام فکر کنم شما خواب بودی دوره فامبل بازی تموم شد.
    • بی نام IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      54 18
      تو اين مملكت از اول تمدن تا روز قيامت فاميل بازي بود و هست و خواهد بود..............
  • بی نام IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    آقا زمان ما برف می یومد ما را تعطیل نمی کرد خیلی سختگیر بود ! بچه های الان دیگه مثل ما نیستن که نانازی شدن ! باد شدید هم بیاد باید تعطیل بشن دیگه 5شنبه بماند 5 روز نازشون کردن تو مدرسه خسته شدن طفلی ها !
  • بی نام IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    تعطیلی پنجشنبه یکی از طرحهای ممتاز بوده وخواستار ادامه آن مباشیم
    • بی نام A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      85 16
      میباشید؟!!
    • حامد (نجفی) EU ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      48 6
      چشم حتما پیگیری میکنم! فعلا برو خوش باش!!!
    • صبا A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      24 34
      معلم هستید؟
    • سید حسین IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      29 36
      نمیگم ممتاز یا خیلی بد. به هر حال خانواده ها و دانش آموزان عادت کردند. عوض نشه بهتره. باور کنید افت تحصیلی هیچ ربطی به این موضوع ندارد.
    • بی نام A1 ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      15 3
      من نميگم تعطيلي 5 شنبه خوبه يا نه اما به نظرم ما به اقدامات عوامگرايانه عادت كرديم اگه يه طرحي بهترين طرح باشه ولي به ضررمون باشه ميگيم بده و اگه خوب باشه ولي مورد پسندمون نباشه ميگيم بدترين طرحه! از طرفي به نظرم هر چي تغييرات كمتر باشه بهتره هر چند بعدا يه عده اي ميان ميگن وزير هيچ كاري نكرد چون به چشمشون نيومده ولي گاهي ثبات بهترين راه حله
    • بی نام IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      24 22
      من یک معلم هستم و با تعطیلی پنج شنبه ها مخالفم
  • بی نام A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    اقا هر کاری می کنی تعطیلی پنجشنبه رو ور ندار ما معلمای ابتدایی تنها دلخوشیمون همینه که تو این روز بتونیم به کارای دیگمون برسیم ضمن اینکه موافقاش خیلی بیشتر از مخالفاشن
    • بی نام IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      53 52
      خب میشه این طرح رو فقط برای مقطع ابتدایی در نظر گرفت
    • مادرسام IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      شما تو سه ماه تعطيلي تون به كاراتون برسين لطفا" ...پس ما كارمنداي بيچاره چي بگيم كه تو شهرستانيم و 5شنبه ها هم سر كاريم؟
    • بی نام IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      40 18
      بقیه کارمندا دلخوشیشون چی باشه. روز پنج شنبه بچه شونو تو خونه جابگذارند برند سرکار لابد
    • حامد- معلم سام A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      74 15
      در پاسخ مادر سام: کل تابستان دانش آموزان تعطیل هستند اما معلمین برای امتحانات ، تصحیح اوراق، طراحی سوال، کارورزی، کار آموزی، امتیاز بندی، تعیین جا و... مشغولند. ضمن اینکه شما کارمندان 1ماه مرخصی استحقاقی دارید که معلمین ندارند(یعنی اجبارا باید در تابستان استفاده کنند و در طول سال هیچ گونه مرخصی ندارند) در ضمن کارمندان نیمی از یال را در جلسه هستند(جلسه با دوستان، جلسه با همسر و فرزندان ) و چند ماهی هم ماموریت(ماموریت خرید برای منزل، ماموریت بردن خانواده به شمال، ماموریت انجام کارهای شخصیی) این ها رو هم معلمین ندارند چون اگه یک ربع حواسشون نباشه سام با سر شکسته میاد خونه !!! ما هم تو همین کشوریم و این کارمندان از زیر دست ما رد شدن پس سعی نکنیم واقعیات رو طور دیگری جلوه بدیم.
    • بی نام US ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      58 10
      من موافق تعطیلی 5 شنبه ها نیستم اما انصاف هم خوب چیزیه تعطیلات تابستان چه ربطی به کارهای اداری بقیه سال داره؟ شما اگه کاری داشتید مرخصی ساعتی میگیرین اما معلم که نمیتونه 40 نفر رو تنها بزاره بره دنبال کارش
    • بی نام IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      63 8
      شما که انقد به تعطیلی معلما گیر میدید اینم در نظر بگیرید که یه معلم بر خلاف سایر کارمندا هیج نوع مرخصی در طول سال نداره و هر عدم با کسر حقوق مواجه میشه
  • مهربان توسی A1 ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    72 5
    بنظر من معلم تحولات در سیستم کتب درسی و... لازم بوده فقط اشکالات ان باید برطرف بشه انشاا... دکتر نجفی رای بیاره
  • شاکی IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    سلام جناب وزیر :اول افزایش حقوق بعد طرح های دیگه
  • بی نام IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    47 73
    تعطیلی 5 شنبه ها به بچه ها فرصت بیشتری برای مطالعه آزاد و استراحت می دهد و سطح آمورش را بالاتر می برد. امیدوارم ادامه داشته باشد.
    • بی نام IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      37 66
      طرح خوبي بود كه توسط دولت اجرا شد.
    • بی نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      66 13
      کدوم بچه ابتدایی تو 5 شنبه مطالعه کرده!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • باران A1 ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      26 5
      من معلم هستم،ما بدون تعطیلی 5شنبه یا باتعطیلی 24 ساعت موظف درس میدیم،اما روزهای 7 ساعتی بچه ها دیگه زنگ آخر کششی نداشتند.
  • بی نام A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    یعنی شما از امریکایی ها که پنجشنبه هارو تعطیل می کنند بیشتر می فهمید؟
    • بی نام A1 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      72 7
      یه چیز جدید یادگرفتم: پنجشنبه ها تو آمریکا تعطیله !!!! به هر دلیلی فقط میخواید وزیران پرتلاش و درس خوانده و مدیر را تخریب کنید یادت باشه تو آمریکا شنبه‌ها به صورت رسمی تعطیل نیست، یکشنبه‌ها به صورت رسمی تعطیله
    • بی نام A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      72 10
      از سيستم آموزشي امريكا فقط همين تعطيلي پنج شنبه رو ديدي؟اگه كل سيستم ما شد مثل اونا حالا ميشه پنج شنبه رو هم تعطيل كرد.نه حالا كه هيچيمون مثل اونا نيست.
    • بی نام IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      57 8
      خودتون دارید میگید امریکا یک کشور جهان سومی باید با جهان یک کشور جهان سومی مقایسه بشه !
    • نیما IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      46 25
      شما اول یه تحقیقی بکن ببین آمریکا آخر هفته هاش یک شنبست نه جمعه که حالا 5 شنبش تعطیل شه! سه ماه تابستون که حقوق میگیرن معلما و تازه جیب بچه های مردم رو با کلاس خصوصی خالی میکنن کمه؟؟
    • بی نام GB ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      26 9
      یعنی شما اینقدر خود کم بین هستید؟خدا کنه معلم نباشید!
    • بی نام IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      37 7
      دوست اون تعطیلی شنبه هست نه پنج شنبه یک مقداری دقت کنی بعد نظر بدی بهتره.
    • بی نام IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      31 8
      جالبه كه بعضي ها همش خودشونو با كشورهاي غربي مقايسه ميكنند حالا كه ايران مانند غربي ها 2 روز را تعطيل كرده ميگن ما كشور جهان سومي هستيم و نبايد تقليد كنيم. چه قدر شماها باحال هستيد.
    • علی DE ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      29 8
      متاسفانه شما تعطیل کردن 2 روزه مدارس در کشورهای خارجی را می بینید، اما آن قسمتش که در روزهای کاری مدارس تا ساعت 3 بعد از ظهر باز است را نمی بینید.
    • بی نام A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      26 7
      در آمریکا دو روز آخر هفته اکثر مشاغل تعطیل هستند. در ایران بجه هایی که مادران شان شاغل هستند اکثرا پنجشنته ها در خانه تنها می مانند و در معرض آسیب های جسمی و اجتماعی قرار می گیرند.ما فقط از کشورهای پیشرفته تقلید می کنیم بدون سار و کارهای آنها. در آمریکا تنها گذاشتن کودک زیر 12 سال جرم است و اگر همسایه ها یا قرد دیگری متوجه شود وظیفه انسانی و اخلاقی خود می داند که به پلیس ( 911)اطلاع دهد و پدر و مادر هم به عنوان مجرم تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.
    • زهرا IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      17 8
      حالا به اینجا کهمیرسه آمریکاروالگو قرار می دهید
    • بی نام A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      16 7
      تا حالا می گفتن تو امریکا فساد و اموزش و فرهنگ ضعیف داره. ایرانی ها متخصص وضعیت یک بام و دو هوا هستند .به هر دلیلی کم می اورند یک مثالی از امریکا می زنند.
    • بی نام IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      15 4
      پنجشنبه و شنبه و دو شنبه و ............مهم نیست مهم اینه که 2 روز تعطیله
    • بی نام IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      35 2
      امریکایی ها دینی و عربی و قران و معارف اسلامیشون و ت مدرسه درس نمی دن .
  • محمد A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    37 6
    تعطیلی پنج شنبه ها واسه ابتدایی خوبه چون بچه ها میتونن بدون دغدغه کنار خانواده باشن و در تمام دنیا هم رسم است. با نجفی موافقم چون نظم مالی خوبی داره. ولی از اینکه هر وزیری میاد تغییراتی در نمای اموزش و پرورش میدهد در حالی که از درون تغییری ایجاد نمیشود حالمان را بهم میزند و سرگیجه گرفتیم. لطفا یه جایی در خارج از اموزش و پرورش ایجاد کنید و از نیروهای با تجربه و بازنشسته و در عین حال تحول خواه اموزش و پرورش کمک بگیرید تا یه سیستم معرفی کنند که تا 50 سال نیاز به تغییر نداشته باشد. مردیم از بس روکش اموزش و پرورش را عوض کردید. در ضمن تعطیلات تابستون هم زیاد است کمترش کنید تا هی به معلما سر کوفت این تابستون کوفتی را نزنن و به خاطر این از سرو ته حقوقشون نزنن.
    • بی نام IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      35 6
      تعطیلی پنجشنبه برای ابتدایی خوبه ولی ماندن یک دانش آموز دوم ریا ضی تاساعت دوونیم در دبیرستان در حالیکه به شدت گرسنه وخسته است از درس ریاضی چه می فهمد لطفا در همین امسال برای متوسطه تجدید نظر شود
    • شادی A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
      1 1
      آره موافقم اصلا میخوای سه ماه تابستون و 15 روز عید را هم بریم سرکار بنده خدا فروردین اگه تونستی یک ساعت بیا توی لامرد درس بده ...پس تز نده .
  • حسین 2007 IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    31 5
    بهترین گزینه است
  • پارسا IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    33 41
    تعطیلی پنج شنبه ها بسیار بجا ودارای مزیتهای فراوانی است
  • بی نام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    42 9
    تعطیلی پنجشنبه واسه ابتدای ها خیلی خوبه ولازمه که باشه چون کودکان روز آخر هفته را کشش ندارن ولی راهنمایی و دبیرستان ممکنه افت درسی داشته باشند........ازطرف مادری که از هر سه مقطع فرزند داره...
  • بی نام A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    27 21
    از ما كه گذشت اما به نظر من پنجشنبه ها هم تعطيل بمونه بد نيست هر چند شايد خيلي كارشناسي شده نباشه
    • بی نام IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      8 19
      حالا چون تصميم دولت احمدي نژاده كارشناسي شده نيست؟!!! ولي جالبه كه خودت هم بدت نمياد از اين طرح!
  • سايه IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    7 1
    كاش همش حمله هاى جناحى واختلافات گذشته روچماق نمىكردن رو سر همديگه بالاخره جهان درحال تغييره لطف كنيدباشرايط موجود(پيشنهاد)سازنده بديد اونموقع اونطورى اقتضامىكردكه اونطورى تصميم بگيرن بابايه كم هم همفكرى بديدنه اينكه همش رغباومخالف وموافق همديگروبكوبند مثل شبكه هاى ماهواره اى نباشيداگرهركس يه كمك كوچيك مىكردازيه جاى كارمىگرفت بخدامملكت آبادبودفقط انتقادنكنيم
  • بی نام IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    23 50
    آقای محترم که هنوز نیومده برای خودت دستور صادر می کنی، ما معلم ها با برگشتن پنجشنبه به عنوان روز کاری مخالفیم !!!
    • بی نام IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      23 8
      من هم یه معلمم اگه به ما معلم ها باشه که نظرمون اینه 4شنبه ها هم تعطیل باشه خوبه فقط شرایط و خواسته های خودمون هم نبینیم
    • بی نام A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      11 6
      نميدونم تعطيلي پنجشنبه ها خوبه يا نه؟ بايد كارشناسها نظر بدن اما الان كه نظرات رو ميخونم و بعضي معلمها فقط به فكر خوشونن و اگه به نظرشون باشه چهارشنبه و سه شنبه هم تعطيل بشه خوبه بنابراين وقتي چنين آموزش و پرورش كم بازدهي داريم و برخي هم فقط به فكر حقوق و تعطيلي هست همون بهتر كه يك روز كمتر بچه ها در چنيني محيطي باشن... البته كم نيستن معلمهاي زحمتكشي كه به كارشون عشق ميورزن
    • دانش آموز IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      8 11
      این معلما بد بهشون نگذره ، یکدفعه تعطیلش کنید حقوقتون را که میگیرید یکی حساب کنه چند روز کار میکنن تازه کارکردنتون را هم که دیدیم معلم داریم یک ساعت آموزشش را یا خوابه یا زورش میاد حرف بزنه
  • hesar IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    23 28
    اتفاقا تعطیلی پنج شنبه به نظر من علاوه براینکه باعث شده خانوادگی به برنامه هامون برسیم در ضمن باعث نزدیکی بیشتر اعضای خانواده شده . من موافق این برنامه هستم برای اینکه این مدت که طرح اجرا شده هم به مراودات اجتماعی مون با حضور اعضای خانواده رسیدیم و هم دخترم تیزهوشان هم قبول شده. با تشکر
  • حسن خان IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    7 35
    این جناب همون جنابیه که 63 میلیون تومن از بودجه آموزش و پرورش رو به خزانه برگردوند!! به نظر شما وزارتخونه ای که از همون سالها تا کنون نتونسته مدارس کپری رو جمع کنه و همیشه دست به دامن خیرین بوده و اصولا" مثل چاه ویل هر بودجه ای رو میتونه قورت بده لیاقت اینو داره که 63 میلیون بودجش برگرده به خزانه.یعنی اون زمان این وزارتخونه همه چی تموم بود که بودجه برگشت خورد؟! البته لازم بذکر نیست که ارقام مال عهد عتیقه نه الان!!
    • حسن خان IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      0 10
      میدونم که برخی دوستان الان جو گیر هستن و هیچ نظر مخالفی رو برنمیتابن، ولی بنده فقط یک روایت از دوره ایشون رو جهت یاداوری ذکر کردم.اگر میخوایین منفی بدین به یک واقعیت اتفاق افتاده که نمیشه بگی نباید میشدی! لااقل در قسمت پاسخ میتونستید همچین کامنتی بزارید: فواید ایشان از مضراتشان کمتر بوده است یا یه همچین چیزی
  • بی نام IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    21 7
    بهترین وزیر ممکن برای آموزش و پرورش...از اقوام دور هستند.
  • بی نام IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    45 7
    به امید دیدن شما در اموزش و پرورش و نجات این کشتی عنقریب به گل نشته رو از جانب شمارو داریم.
  • ازیتا IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    38 1
    اقای زیر کیفیت اموزش وپروزش فرزندان ما با محتوای کتب درسی صورت میگیر د نه به روزها ی مدرسه اگر نگاهی به کتب درسی دوران ابتدایی بکنید متوجه می شوید مثلا کتاب هدیه های اسمانی توانسته اطلاعات دینی انها را بالا ببرد هرگز ! البته این مشتی از خروار بود متشکرم
  • آرمان IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    5 19
    خدا كنه نماينده ها حواسشون به اين وزراي پيشنهادي باشه خصوصا وزارت علوم كه بيشتر حواسشونو جمع كنند تا دانشگاه وارد حاشيه نشه.
  • یک مادر IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    24 1
    هم معلمها و هم دانش اموزان از این همه تغییرات کتابها و شیوه ها و فرم ها خسته و گیج هستند. والله من خودم بچه دارم و تو این سالها هر روز یه بخشنا مه ای صادر شده وقتی هم اعتراض می کنیم میگن به ما ربطی نداره. این 8 سال چنان داغون شده آموزش و پروش که نیاز هست به یکی مثل آقای نجفی بیاید و یه کم سر و سامون بدهند به این همه بخشنامه های ضد و نقیض. تعطیلی پنج شنبه در برابر افت کیفیت آموزش که چیزی نیست. یه کتاب بدین دست بچه هاتون بگین بخوون و بشمارید چند تا غلط میگه.. واقعا تاسف باره وضعیتمون. آقای نجفی گزینه بسیار مناسبی هستند . با تجربه هستند. آلان وقت آزمون و خطا نیست یکی دیگه بیاد مثل این یکی این همه داشن آموز سوخته و تصادف کرده دریغ از یک معذرت خواهی
  • خوزنين IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    24 5
    نجفي سرش به تنش مي ارزه
    • حسین 2007 IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
      1 0
      نصیری ؟ دانیالی ؟
  • چوچوله IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    23 5
    امیدوارم ایشون با رای بالا انتخاب شه
  • مجید A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    20 7
    زمانی پنجشنبه ها تعطیل بشه مفیده که خانواده ها بتونند در 2 روز آخر هفته کنار هم باشند وقتی کارمندان و کسبه پنجشنبه ها سر کار هستند و تعطیل نیست مدرسه چرا باید تعطیل باشه؟ بعد در جوامع غربی اینقدر که ما تعطیلی داریم اونها ندارند . ما علاوه بر مناسبتهای ایرانی مناسبتهای مذهبی بسیاری از قبیل عید غدیر عید فطر عید قربان و عیدمبعث و شهادت ائمه یه جورایی مملکت رو کلا رو به تعطیلی می بره حال شما پنجشنبه رو هم تعطیل کنید که کلا تمام میشه . بعد ترو خدا حجم کتب دبستانی رو کم کنید واقعا بچه ها ی ابتدایی نمیتونند این حجم درسی رو تحمل کنند .
  • معلم IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    24 2
    کارهای مهم اقای نجفی در دوران وزارت 1- صدور احکام تطبیقی مطابق با سازمانهای دیگر 2-زمینه سازی جهت ادامه تحصیل فرپنگیان ( ضمن خدمت و دانشگاه ازاد ) 3- ایجاد مدارس نمونه مردمی
  • بی نام IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    5 1
    البته افراد مهمتري هم هستند كه به عنوان وزير پيشنهادي به مجلس معرفي شده اند كه سوابق بسيار بدي دارند كاش اونها را هم اينجا بياوريد تا مردم باهاشون آشنا بشن.
  • علی IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    18 10
    خدایش این حاجی بابائی و.اسه معلما بد نشده...اولا که بچه ها الان همه بیسواد بچه کلاس پنجم دبستان هنوز جدول ضرب یاد نداره واسم خودشو نمیتونه بنویسه ماکه از دانش آموزان وزارت پیشین آقای نجفی بودیم بخدا صددرجه بهتراز اینه بودیم با اون کمبودامکانات الان که واسه بچه کولرگازی واینترنت کتاب الکترونیک گذاشتن که بچه افسرده نشه گندزدن تو تحصیل بچه های ما بخدا..بسه دیگه معلما ایقد راحت طلب خوبه گفتن معلمی راه انبیا است نه راه جلادان وراحت طلبان معلمای ما الان همشون راح طلب شدن خودشون سواد ندارن هیچ بچه های مارو هم زدن با این نظام آموزشی فعلی داغون کردند چرا فقط از معلمی روز 12 اردیبهشت روز معلم خوب یادشون هست ایقد پرروهستن که خودشون به بچه میگن کادو یادت نره امیدوارم آقای نجفی به همون دوران برگردیم
    • یه معلم IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      11 4
      علی آقا همه رو با یه چوب نرون. ما جلاد نیستیم .من کارشناسی ارشد خوندم با معدل الف در دانشگاه سراسری روزانه.حالا هم دبیر دبیرستان یک منطقه محرومم والبته چون سابقم 16 ساله وکمه هرسال مازاد میشم ومجبورم برم معاون بشم یا....چون معلم بیسواد هم باشه ولی بدلیل سابقه بالا برمن اولویت داره هرچند که انقد حواس پرت باشه که سوالای سال اول رو برا دوم بده یا جواب تمرینها رو نتونه بده....بگذریم.اینه ساماندهی معلمها. درمورد کادو خواستن معلما اولا اینا مال ابتداییهاست که اکثرا ازنهضت اومدن یاضمن خدمت خوندن وبا کمترین سواد دارن بچه های مارو آموزش میدن.خدمتگزاربا دیپلم میره سرکلاسای ابتدایی یا معلمای دبیرستان وراهنمایی رو وقتی دارن انتقال میدن به مرکزاستان یا ازوستا به شهر بهش میگن فقط حق داری بری ابتدایی تدریس
  • بی نام A1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    24 7
    روحانی بابت نجفی موچککککککریم. یک معلم.
    • بی نام IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      6 10
      آره منم باور كردم كه شما معلم هستيد!
  • بی نام IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    22 3
    دکتر نجفی بهترین گزینه است در ضمن تعطیلی بنجنشنبه ها فقط میتونه برای مدارس ابتدایی اجرا بشه
  • sepide IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    15 1
    بخدا اینا مهم نیست مهم نیست که 5شنبه تعطیل باشه یا نه.من معلم ابتدایی هستم نیرو آزاد فک نکنین بله حقوق آنچنانی.طرز فکر اولیا عوض شده نمره میخوان فقط ،مهم نیست بچه درسو فهمیده یا نه هر طوریه نمره خیلی خوب میخوان این فاجعه رو چطور میخوان درست کنن؟ فاجعه اینه نه تعطیلی ها
  • بی نام A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    21 5
    معلمها تو مدارس خوب تدریس نمی کنند و از دانش آموز می خوان که در کلاس خصوصی شرکت کنه. این بزرگترین مشکل اولیا و بچه هاست. پدر و مادر متحمل هزینه گزاف شده و بچه ها مدام باید از این کلاس به اون کلاس برن. در ضمن سال تحصیلی خیلی کوتاه شده برای مثال برای بچه های ابندایی تعطیلات تابستان از اول خرداد تا اول مهر. تعطیلات نوروز امسال هم 1 ماه شده بود! تعطیلی زیاد باعث افت آموزش می شه.
  • كمال IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    5 2
    آقاي نجفي اميدوارم در كارشان موفق باشند. همانطور كه قبلاجراتشان را نشان داده اند
  • بی نام IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    14 14
    خواهشا هر کاری میخواین بکنین ولی این تعطیلی پنجشنبه ها رو ور ندارین
  • بی نام IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    7 3
    محمد علی نجفی: "چاره‌ای نداریم که طی هفت هشت روز آینده شاهد بد اخلاقی‌های سیاسی باشیم و در مورد آن صحبت نکنیم"
  • ناشناس IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    4 15
    پس حتما شروع مدارس از 20 شهریور نیز از سند تحول گرفته شده بود که اصرار داشتید حتما از 20 شهریور شروع شود. اقای نجفی شما نیز آدم افراطی هستی و میان رو نیستید. هیچ وقت سوالات ریاضی کنکور سراسری سال 67 از یادم نمی رود که طراحش شما بودید و یکی از سخت ترین و مشکلترین سوالات مطرح شده در کنکور بود.
    • بی نام IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      12 1
      قرار بود تعطیلات زمستانی داشته باشیم و در اواخر تابستان چون هوا بهتر است مدارس باز شوند. عزیز برادر در مسائل بیشتر دقت کن.
  • هیوا IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    10 0
    باور کنید که 90 درصد عامل افت کیفیت تحصیلی، برنامه های الکی و مطالعه نشده اموزش و پرورش هست. مخصوصا در این هشت سال. نمره دادن ها و هدم تجدیدی و مردودی، فشار بر معلمان: مخصوصا آنهایی که کاراتر و دلسوزترند و عدم عدم عدم شایسته سالاری و ....
  • محمود A1 ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    11 3
    اقای نجفی برای این وزارت معرکه است دمت گرم روحانی
  • نصراله A1 ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    6 1
    آقای نجفی تعطیلی پنج شنبه مدارس بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش بوده و ربطی به سند تحول بنیادین ندارد.
  • امید EU ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    7 1
    سلام دکتر نجفی درباره ی فرهنگیانی که تحصیلات تکمیلی قبول می شوند هم فکری بکنند. دیوانه شدیم ما به خدا!
  • بی نام IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    7 1
    والا ما جز كسايي بوديم كه هرسال كه وارد مقطع جديد ميشديم كتابامون عوض ميشد وقتي شيمي عوض شد به قدري نسبت به قبل ساده شد كه همه دستش مينداختن.بعدا علوم راهنماييو ديدم از تعجب شاخ دروردم...اين سادگي به ضرر نظام اموزشي كشوره.سطح علمي بچه ها خيلي پايين اومد
  • بی نام A1 ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    6 2
    خواهش می کنم آقای وزیر تعطیلی 5 شنبه ها رو از بچه ها نگیرید. ممنون
  • فرشید IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    7 2
    امان از دست اون سری از معلمایی که تو کلاس درست درس نمیدن و درست جواب سوال نمیدن و میگن تو کلاس خصوصی اینا رو میگیم... امان از اونایی که سوالای امتحانو تو کلاس خصوصی با یکم پول بیشتر لو میدن.. همیشه هم گریونن که وضع ما خوب نیست!!! .... مال حلال هم که...
    • sepide IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
      8 3
      آقا ی فرشید کافیه یه سال تدریس داشته باشین و بفهمین که چقدر قداست تعلیم و تربیت پایین اومد، خیالتون به پدر و مادر های خودمون نره که میگفتن بچه مون کاملا در اختیار شما معلم عزیز! الان اگر بچه نمره خوب نگیره میگن معلم هیچی بارش نیست وگرنه بچه من نابغه است! خدایا نمیدونم چطور توضیح بدم. البته با نظرتون موافقم
  • جلال A1 ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    7 7
    دوستانی که مخالف تعطیلی پنج شنبه ها هستند فکر میکنند معلمان زحمت کش باید بچه های اونها رو نگه داری کنند تا اولیا به کار های عقب افتادشون بدون مزاحمت بچه رسیدکی کنن.چون عملا ادارات در این روز تعطیلند.اگر با اولیا محترم باشه معلما اگه جمعه هم مراقب بچه شون باشه خیلی مفیده،فقط معلمان خصوصا ابتدایی منظورم رو می فهمند.
  • رند تبریزی A1 ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    5 1
    لابی مخالف وزیر شدن اقای نجفی از هم اکنون در بعضی استانها به مدیریت روسای پردیس دانشگاه فرهنگیان شروع بکر کرده
  • علی A1 ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    10 3
    طرح تعطیلی پنشنبه ها عملاً ادامه تحصیل فرهنگیان را مختل خواهد کرد. چون برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد یا دکتری شما باید 2تا 3 روز در دانشگاه باشید. پس اگر پنچشنبه تعطیل بشه برای فرهنگیان تحصیل و تدریس همزمان میسر نیست. چون 5شنبه ها دانشگاه ها تعطیل است می شود در مدارس کلاس گرفت و موظفی 24 ساعت را انجام داد. من در حال حاضر دکتری دارم بدون ان که اموزش و پرورش بداند ارشد و دکتری را از دانشگاه تهران بدون مشکل گرفتم. اگر به دنیال تدریس و ادامه تحصیل هستید با تعطیلی پنجشنبه میسر نخواهد بود چون کارمند باید 24 ساعت را در 4 روز کاری تمام کند. در ثانی برای مقاطع غیر ابتدایی 24 ساعت ملاکه نه پنج شنبه شما پنج شنبه ها را کلاس نگیر. برای ابتدایی ها باید فکری بکنند.
    • ناشناس IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
      1 2
      حالا مخوای دکتری بگیری چه کار؟ فوقش مگه تو چه مقطعی می خوای تدریس کنی؟ بدبختی ما تو این مملکت همین مدرک گرایی است. تو اداره ها می ری کسی کار نمیکنه یا دنبال قبولی برای ادامه تحصیله یا می خواد برا خودش وامی چیزی جور کنه چندمین خونه اش رو بگیره و هزاران یللی تللی دیگر. آخرش از زمین و زمان طلبکاره که حقوقش کمه و هزاران نق و نوق دیگر.
    • امید EU ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
      3 1
      من با شما موافقم. معلم باید بتونه در بهترین دانشگاههای کشور تحصیلات خود را ادامه بده و بتونه به روز باشه. نه اینکه دهه ی 60 مدرک گرفته باشه !! آقای نجفی برای ادامه تحصیل ما و مشکل کلاس فکری بکنند!
  • بی نام A1 ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    7 2
    وزیر آموزش و پرورش خودش باید الگوی شایسته ای برای آموزش و پرورش باشد. آقای نجفی به عنوان یک فارغ التحصیل شریف با خصیوصیاتی مانند ادب، متانت و قدرت تفکر ،تحلیل و ارائه برنامه های زیر بنایی و کاربرد نشان می دهند که آموزش و پرورش درستی داشته اند و الگوی خوبی برای دانش اموزان می باشند.
  • معلم A1 ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    6 1
    باسلام من یک معلم ابتدایی هستم . باسابقه 24سال نظرات بسیاری از شما رو خوندم . تا اوجایی که من یادم هست از اول که طرح تعطیلی پنجشنبه مطرح شد گفتند چون معلمین ابتدایی در هفته باید 24ساعت کار کنند که میشه کل هفته. اما همکاران دبیر 24ساعت کارشان میشد 4روز و2روز هم تعطیل بودن از طرف دیگه خیلیهاشون این دوروزهم اضافه کاری میگرفتند و حقوق بیشتر دریافت میکنند! ولی معلم ابتدایی یک هفته کار وحقوق ثابت بدون هیچ مزایایی داره . بناشد برای مساوی شدن ساعت کاری بین همه معلمین این طرح فقط برای ابتدایی اجرا شود اماما حالاهم پنچ شنبه ها کلاس ضمن خدمت داریم جلسه های مدرسه را برگزار میکنند و هرجا وقت کم بیارن میگن پنجشنبه اجرابشه پس شاید در ماه 1روزش را تعطیل باشیم.
  • معلم دانشجو IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    3 1
    اميدوارم درمورد ادامه تحصيل فرهنگيان در دانشگاه فكري بشه من بعد از قبول شدن در كارشناسي ارشد دانشگاه دولتي با مشكلات زيادي براي حضور در كلاسها ي دانشگاه مواجه بودم
  • بی نام IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    5 1
    دکتر نجفی گزینه ی اصلح از نمایندگان می خواهیم در برابر خواست ملت و فرهنگیان قرار نگیرند
  • سوری A1 ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    1 2
    واقعا تعطیلی ها در مملکت ما یک معضل هست که سالهای سال رونق و ثبات در هر زمینه ای را از افراد مستعد و کشور رو می گیرد.
  • بی نام IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    3 0
    اميدوارم آقاي دكتر نجفي با يك برنامه ريزي صحيح، مانع بسياري از كاغذ بازي ها وپركردن فرمها براي كسب امتياز دبيران كه جايگزين آموزش دركلاس شده ،مانع آموزشگاههاي خصوصي كه موجب ايجاد رقابت كاذب دربين دانش آموزان واسترس شديد وعدم انگيزه در معلمان و دانش آموزان شده اقداماتي آنجام بدهد. به نظرم اگر از نظر رفاه اقتصادي فرهنگيان تامين شوند محالست وجدان كاري ومسئوليت اجتماعي خود رازيرپا بگذارند . واقعا مسبب بيسوادي دانش آموزان را بايد درچه (معلم ،مطالب كتاب ،والدين ،شرايط اجتماعي و...) بدانيم اين يك درد بزرگي است
  • محسن IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
    5 0
    آقای نجفی ، شما یا دیگری فرقی نمیکند ! میدانیدچرا؟ چون اساس سیستم آموزش و پرورش خراب است . با تعطیلی پنجشنبه و تغییرات جزئی در نظام آموزشی مشگل حل نمی شود . باید در نظام آموزش و پرورش انقلاب کرد.
    • معلم زمان وزارت آقای نجفی A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
      1 2
      با سلام با این حرف ها خواسته رأی اعتماد مجلس را به دست بیاورد وگرنه وزیری که در دوره وزارتش پول اضافه آورده و صرف بهسازی مدرسه نکرده نمی تواند سکاندار خوبی برای مهمترین وزارتخانه کشور باشد.
  • بی نام A1 ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
    11 0
    یکی از علل اصلی بیکاری جوانان آموزش ناکار امد و عدم داشتن مهارت کار است که در مدارس و دانشگاهها به آن توجه نمی شود. اکثر فارغ التحصیلان مدارس و دانشگاهای ایران اگر به خارج از کشور بروند وحتی زبان انگلیسی بدانند در رشته مرتبط به تحصیلاتشان نوانانی کار کردن ندارند. حفظ کردن درس و تست زدن به درد کارفرما نمی خورد مخصوصا اگر از سر علاقه و استعداد نباشد وصرفا هدف گرفتن مدرک باشد.
  • یک معلم A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
    6 3
    با سلام اگر پنج شنبه ها تعطیل شد ولی ساعت کاری در روز های دیگر اضافه شد بنابراین خللی در روند آموزش بوجود نیامد من نمی دونم این که می گویند والدین نگران تعطیلی پنج شنبه ها هستند مگر مدارس مهد کودک است که وظیفه نگهداری از بچه ها را بر عهده داشته باشد ،در ضمن مگر چند تا خانم شاغل بین این والدین است. در ثانی انگار خبر ندارند که جلسات ،دوره های آموزشی و .....در همین پنج شنبه ها برگزار می شود و دیگه مثل قدیم برای یک جلسه از ساعت آموزشی نمی زنند. در ضمن معلم باید فرصت آزاد برای مطالعه داشته باشد که علم او به روز باشد .به خدا ماکه حتی تابستونم که دیگران غبطه اش رو می خورند مطالعه می کنیم یا برای بعضی امور به مدرسه می رویم
  • اولیا A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    2 1
    پس تکلیف بچه های بیچاره چی میشه شدن موش ازمایشگاهی هرروز وزیر ومدیر وبرنامه عوض میشه میدونید با این کارا چه بلایی سر بچه ها میارید
  • آموزگاری از گیلان A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    3 5
    آقای نجفی شما فراموش کرده اید که نماینده ی معلمان و حقوقو آنها می باشید نه مسول نگهداری فرزندان مرد در روزهای پنج شنبه نیامده با طرح برداشتن تعطیلی پنج شنبه ها بدنه ی وزارت آموزش وپرورش کشور را که ما معلمان میباشیم را با خودتان دشمن نکنید.
  • علی IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    3 2
    اولا معلم بچه نگهدار نیست ثانیا تمام ادارات 5شنبه تعطیلند .مشکل آ پ همین تعطیلی 5شنبه است؟
  • حمید IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    3 3
    سلام با تعطیلی پنج شنبه کیف و کوله ی بچه ها سنگین شده و کیفیت آموزشی و یادگیری آن ها خیلی کم شده است
  • معلم IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    4 2
    سلام .من معلم هستم میخوام عرض کنم که پنجشنبه تعطیل بشه یا نه.درسها زیاد بشه یا نشه.هر کاری بکنید تا این 2مشکل حل نشه نمیشه.1افزایش حقوق معلمین.چون معلم فقط سر کلاس فکر اقساطشه همه ی این حرفا کشکه که میگن معلمی عاشقیست.ببین تا زمانی که شکمت خالیه عشق و عاشقی کشکه.2تنبیه که لغو شده معلم ها سر کلاس نمیتونن درس بدن .خواهشن دقت کنید.بعضی از دانش اموزان لازم دارن .وقتی تنبیه نباشه اونا پر رو میشن .بعد میرن تو جامعه.و توسط جامعه تنبیه میشن{زندان}اونای که میگن تنبیه بده خودشون با یه بچه سرو کار دارن ونمیدونن که معلم با 40نفر بچه با تربیتهای مختلف کار داره وباید سر سال یک کتاب رو به پایان برسونه.اگه پلیس مردم متخلف رو مجازات نکنه دیگه سنگ رو سنگ بند نمیشه.همین کار تو کلاس درس هم حاکمه.
    • بی نام IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
      1 1
      معلمان با حدود 8 ماه کار در سال آنهم هفته ای 5 روز و روزی 5-6 ساعت کار، چنانچه 4 برابر یک کارگز زحمت کش و یا 2 برابر یک پرستار شب بیدار حقوق بگیرند باز هم طلبکارند. آنهم با کیفیت فوق العاده ضعیف آموزشی که همگان به آن اذعان دارند
  • بی نام IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    1 4
    کاش مثل من فرهنگی بودید و تجربه تلخ وزارت آقای نجفی را نوش جان می کردید.بعنوان مثال ایشان 4 سال تمام از استخدام بنده و امثال بنده که فارغ التحصیل دانشسرا بودیم و آموزش و پرورش متعهد به استخدام ما بود جلوگیری کرد تا بالاخره در زمان وزارت آقای مظفر این کار انجام شد.
  • جواب بی نام IR ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    1 0
    اون عزیزانی که میگن معلم بیکاره اگه تونستن 1روز بچه هارو سر کلاس کنترل کنن بعد حرف بزنن تا بحال فیزیک درس دادید؟اصلا میدونید چیه؟