بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات چین از 2.2 میلیارد دلار سرمایه گذاری به 3.7 میلیارد دلار افزایش می باید.

 

به نوشته سینا نیوز، پیش بینی رشد صنعت آی تی و مخابرات با نرخ 10.4 درصد به مدت 5 سال تا سال 2017 ادامه خواهد داشت.

مطابق تحقیق صورت گرفته توسط چین با همکاری موسسه تحقیقاتی IDC، تحت عنوان "China telecom industry IT solution 2013-2017 forecast and analysis" با انحصار مخابرات توسط سه کمپانی برتر در سال 2012 در کنار صدور مجوز نسل چهارم موبایل حکایت از ادامه رشد این بخش در چین دارد.

برای اطمینان سازی از روند رشد، توصیه شده تا اپراتورها از سرمایه گذاری های هم زمان و مشترک و کمتر رقابتی مانند "خدمات ارزش افزوده روی سرویس های بی سیم، تلاش برای پولسازی بیشتر با گرفتن تعرفه بیشتر از مشتریان موجود، تجزیه و تحلیل داده های بزرگ، "دست بکشند.

در عوض تاکید روی چاره جویی هایی مانند سرمایه گذاری به صورت BSS یا سیستم های پشتیبان کسب و کار Business support system‌، هوش کسب و کار (Business Intelligence)، معماری دیتا در سطح انترپرایز است که باید توسعه یابد.

"دیتای موبایل" و "اینترنت موبایل" دو مقوله ای است که به گفته جیانگ جیالین - تحلیلگر در IDC -  اپراتورهای مخابراتی را با محیط پیچیده ای در کسب و کار مواجه می سازد و همچنین سرویس های موسوم به OTT یا over-the-top به جای سرویس های تولید نقدینگی خالص مانند اس ام اس و سرویس صوتی ، بر این پیچیدگی می افزاید.

جیانگ توصیه می کند اپراتورهای مخابراتی دست به تنظیم و سازگاری استراتژی های توسعه خود بزنند تا با بلاتکلیفی بزرگ در آینده روبرو نشوند. به گفته وی سرمایه گذاری آی تی شامل smart piplines ، مدیریت ترافیک اینترنت و مدیریت منابع مبتنی بر کلود می شود.

 

منبع: زد دی نت

56501 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 307922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    13 0
    ما هنوز اندر خم یک کوچه‏ایم ...
  • دلسوز مردم A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    14 0
    ماهم در حوزه فناوری اطلاعات سر مایه گذاری کردیم . همین الان از افغانستان رتبه پایین تری داریم . !!!!!!!!!!!!!!!
  • نیلوفر A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    3 2
    سلام ببخشید که توی این خبر نظر میدم ولی یه سوال : چرا آرم گوگل و یاهو مثل همیشه نیست میدونم به خاطر شیمیدان معروفه که آرم گوگل عوض شده ولی چرا قبلا عوض نمیشد عایا فیلتر رو برداشتن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • من IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
      3 1
      همیشه اینطور بوده
  • بی نام A1 ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    8 0
    در ایران هم 3.7 میلیارد دلار بابت فیلترینگ هزینه شده.
  • بی نام A1 ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    2 0
    کاربر شرکت اسیا تک هستم به زور صفحه باز میشه لطفا این کندی اینترنت را بررسی کنید والا دیگه جا نداره دیگه ملت ظرفیت ندارن اخه تا کی مخابرات میخاد دخالت کنه و هی اینترنت رو کند کنه این شرکتهای اینترنتی هم حق دارند ما زنگ میزنیم میگن از ما نیست