نماینده مردم زاهدان در مجلس به عنوان نخستین نماینده موافق وزیر پیشنهادی امور خارجه سخنرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در جلسه علنی عصر امروز رای اعتماد به وزیران، ناصر کاشانی به عنوان نخستین موافق محمدجواد ظریف وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت: امیدوارم امروز جلسه به خوبی در روزهای بعدی ادامه پیدا کند تا شان مجلس حفظ شود.

وی ادامه داد: اهمیت وزارت امور خارجه به عنوان متولی دیپلماسی کشور برای حفظ اعتبار و امنیت ملی بر کسی پوشیده نیست.

این نماینده مجلس تاکید کرد: دولت های جهان اعم از بزرگ و کوچک سعی وافر دارند تا بهترین ها را برای اداره این دستگاه مهم به کار گیرد.

کاشانی تاکید کرد: توسعه روابط بین الملل در دهه های اخیر وجود انتخاب مناسب در دستگاه دیپلماسی را دو چندان می کند.

نماینده مردم زاهدان افزود: تغییرات زیادی را پس از انقلاب در وزارت خارجه داشته ایم و در واقع دستگاه دیپلماسی کشور به نیروهایی نیاز داشته که تخصص داشته باشد. زمان زیادی صرف شد تا افراد مناسب برای این سمت تربیت شوند.

وی تصریح کرد: در زمانی که کمبود نیروی کاردان و کارآمد به شدت مشهود بود افرادی از جوانان صادقانه به دستگاه دیپلماسی پیوستند و مسئولیت سنگین را بر عهده گرفتند.

کاشانی با بیان این که یکی از همین جوانان که در زمان تحصیل در خارج کشور به کشور خدمت کرد آقای ظریف بوده است، گفت: وی به نمایندگی ایران به سازمان ملل پیوست و به نیروی موفق آن دوره تبدیل شد.

وی افزود: درباره تحصیل در خارج از کشور و مدیریت مناسب در آن زمان حساس یک امتیاز محسوب می شود و با توجه به این که وی می توانست در خارج از کشور فعالیت کند به ایران بازگشت و حتی فرزندان وی نیز در ایران کار می کنند.

این نماینده مردم در مجلس افزود: برنامه های وی را همه دیده ایم و برنامه مناسبی است. ظریف در صورت کسب رای اعتماد اولین وزیری است که دارای تخصص علمی دارد و دکترای بین الملل دارد و تالیف های مختلفی دارد و برخی از نوشته ها و سخنرانی های وی در مجامع علمی و تخصصی مورد توجه قرار گرفته است.

نماینده مردم زاهدان گفت: مقاله معتبر وی درباره انرژی صلح آمیز هسته ای ایران که در کلمبیا به چاپ رسید از جمله فعالیت های موفق ظریف است.

وی تاکید کرد: بعید می دانم دیپلمات های داخلی و خارجی از این سابقه برخوردار باشد. وی با تمام بخش های دیپلماسی و وزارت خارجه آشنایی دارد و تخصص و تجربه ظریف تنها در وزارت خارجه مورد استفاده نبوده و تمام دستگاه ها از آن استفاده کرده اند.

وی ادامه داد: طی هفته گذشته رسانه های بین المللی به سوابق ظریف اشاره کرده است و ظریف یک دیپلمات مشهور در جهان است و مقامات خارجی بارها از ظریف تمجید کرده است و به گفته ولایتی، دبیر کل سابق سازمان ملل خواسته بود تا دکتر ظریف بار دیگر به سازمان ملل بیاید.

کاشانی تاکید کرد: جای تاسف است کروه هایی در داخل کشور سعی در تخریب شخصیت ظریف است. اگر آنچه در برخی سایت ها آمده و از برخی افراد به عنوان حلقه و یا باند نیویورک نام برده شده باشد جای تاسف دارد.

نماینده مردم زاهدان یکی از مشخصه های ظریف داشتن ذهن تحلیل گر است و وی ذهن فعالی در دیپلماسی دارد و نشان می دهد که تا چه اندازی دارای افق دید است. همراهی ظریف هیچگونه وابستگی حزبی و جناحی ندارد.

/27295

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 308137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ملت ایران A1 ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    6 0
    دکتر ظریف همان فرد لایقی است که کشور بهش نیاز داره.