ریاست دادگاه با دقت در اموری که موجب بی توجهی به حقوق شهروندی موکل می گردید، با تلاش در برطرف کردن و تذکر به ضابط مربوطه ،در این باره اهتمام ورزید.

دادگاه رسیدگی به اتهامات آقای مهدی خزعلی در ساعت 9 روز چهارشنبه 23 مرداد 1392 در شعبه یکم دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار شد. در دفاع از موکل متفقا با همکارم آقای پیمان حاج محمود عطار اعلام حضور و وکالت نمودیم.

تشریفات و آیین رسیدگی در دادگاه قانونمند و مطابق با استانداردهای موجود در قانون برگزار گردید بدینگونه که ریاست محترم دادگاه جناب آقای احمدزاده پس از اعلام رسمیت جلسه از نماینده دادستان "آقای شریفی" خواست تا با حضور در جایگاه ویژه دادستان از کیفرخواست صادره دفاع نماید.
نماینده دادستان اتهامات موکل را در دوبخش 1- اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور 2- فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران قرایت نمود.
نماینده دادستان در دفاع از بخش اول کیفرخواست درباره اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور از تشکیل اجتماع توسط متهم برای اقدام به حضور در راهپیمایی سالروز 13 آبان به عنوان فرصتی برای ایجاد فتنه در کشور با نمادهای سال 1388 نام برد.
درادامه نماینده محترم دادستان درباره بخش دوم اتهام آقای مهدی خزعلی با عنوان " فعالیت تبلیغی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی" ، در فضای مجازی متهم به انتشار مطالب مبنی بر این عناوین را اظهار داشت:
1- از کشته شدگان فتنه عاشورای 88 به عنوان شهید نام برده است که حمایت از فتنه عاشورای 88 از سوی نامبرده محرز است.
2- اعلام این که ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام در حصر می باشد و اختیار ملاقات های خود را در مجمع تشخیص ندارد.
3- از مهدی هاشمی متهم دستگاه قضایی به عنوان قهرمان نامبرده است و خطاب به قوه قضاییه اعلام داشته به این رسوایی ها ادامه ندهیدو فائزه هاشمی را آزاد کنید و از وی عذرخواهی نمایید و اعلام داشته مملکت را با این بازیها به سراشیبی سقوط انداخته اید. و موارد بسیار دیگری نشان می دهد اتهام اعلامی از سوی نامبرده محرز و مسلم است.
پس از خواندن کیفرخواست صادره ، ریاست دادگاه از متهم خواست دفاعیات خود درباره 2 اتهام را اعلام نماید.
موکل نیز با نوشتن دفاعیات خود از عدم تفهیم مصادیق فعالیت تبلیغی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی خبر داد که ریاست محترم دادگاه با بررسی این ایراد از متهم خواست به دفاع از ماهیت اتهامات نیز بپردازد.
در نهایت اینجانبان نیز با پرداختن به ایرادات شکلی وارده به کیفرخواست ، از ریاست دادگاه خواستار برطرف شدن نقایص از طریق اعاده پرونده به دادسرا و استمهال یک هفته ای برای نوشتن لایحه دفاعیه تکمیلی گردیدیم.
شایان نوشتن است دربرخی پرونده های کیفری برغم لزوم حضورنماینده دادستان بمنظوردفاع ازکیفرخواست ولی این شخص درجلسه حاضرنمی شود.ولی درجلسه محاکمه آقای خزعلی نماینده دادستان حضورداشته ونقطه نظرات طرفین باحضورایشان تبادل نظرگردید.همچنین ریاست دادگاه با دقت در اموری که موجب بی توجهی به حقوق شهروندی موکل می گردید، با تلاش در برطرف کردن و تذکر به ضابط مربوطه ،در این باره  اهتمام ورزید.
مصطفی ترک همدانی
وکیل دادگستری

hamedani_law@yahoo.com

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 308422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    118 7
    فکر کنم ایشون بیشتر از ۲۰۰ هزار تومان جریمه بشن
  • هاتف IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    189 9
    درود بر بزرگ مرد آزاده: دکتر مهدی خزعلی.
  • بی نام IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    او میتوانست مثل سایر آقازاده ها اینک جایگاه بسیار بهتری داشته باشد. حتی می توانست امروز بعنوان وزیر بهداشت کابینه روحانی بمجلس معرفی شود اما حیف که بصیرت و آینده نگری نداشت
    • بی نام IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
      135 6
      من به این نظر مثبت دادم چون همه چیزهایی که نوشته شده تعریف بود برای آقای خزعلی.. بصیرت نداشتن در این دوره هنر هست و کار هر کسی نیست!
    • حميد IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
      12 76
      خيلي ناراحت نباشيد ايشون قبلا به عنوان يه آقا زاده از رانت خوبي استفاده كرده(به پرونده هاي انتشارات حيان و وام هاي باز پرداخت نشده در وزارت ارشاد رجوع كنيد).حالا يه تيري هم به تاريكي انداخت بلكه بشه و وضعش بهتر شه نشد.تو رو خدا از هر كسي قهرمان نسازيد چون با فلان جريان مخالفه.
    • بی نام EU ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
      29 2
      بصیرت مورد نظر شما به درد خودتان میخورد.ایشان یک ازاده هستند ازاده به تمام معنا.درود بر دکتر مهدی خزعلی.
  • پای ثابت خبر انلاین IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    27 61
    تو این خانواده کلا ...میانه روی هیچ معنایی نداه کلا افراط و تفریطن یا از این ور بوم افتادن یا از اون ور بوم....
  • بی نام IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    77 1
    گویا آقای وکیل از ترس عواقب احتمالی از دادگاه تعریف و تمجید کرده و حتی هیچ خبری از جزییات نگفته است. از اعتصاب غذای موکلتان دو کلمه می گفتی
  • بانوى ايرانى IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    89 7
    اقاى مهدى خزعلى در انتخابات مجلس نظرشان تك راى به مطهرى بود. حال هنوز به خوش فكر بودن ايشان شك داريد؟
    • بی نام IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
      85 5
      خب مگه بد گفته بود؟ مطهری انصافا اگر بالاترین رای را نیاورد در دفاع از مردم تهران و کشور حلالترین روش و صریحترین لهجه را دارد
    • بانوى ايرانى IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
      39 3
      منظور من هم همين بود ايشان اشتباه نكرده بودند. اقاى خزعلى در مورد مزايدة ماشين رئيس جمهور هم تذكرات درستى داده بودند كه بعدا معلوم شد با جريان هايي ........ ارتباط داشته است
  • بی نام A1 ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    37 1
    الان مهدی خزعلی وزنش چقدره؟
  • بی نام IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    44 2
    بندهای دوم و سوم اصلا مجرمانه تلقی نبوده و صرفا اظهار عقیده تلقی میشوند.حتی شهید خواندن کشته های حوادث سال 88 که اساسا معلوم نشد چگونه و به دست چه کسانی کشته شدند نیز حمایت از فتنه تلقی نمیگردد.(وکیل دادگستری)
  • علیرضا IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    23 1
    راستی برادری بنام سمیر زند هم داره که با حبیب کلیپ داده ؟ این برادرا چرا ......!!!