تسنیم نوشت:

شورای امنیت سازمان ملل متحد، روز پنجشنبه، از تمام طرف‌ها در مصر خواست به خشونت‌ها در این کشور پایان دهند و نهایت خویشتنداری را از خود نشان دهند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «رویترز»، شورای امنیت سازمان ملل متحد در نشست شب گذشته خود که در پی کشته شدن صدها معترض مصری به دست نیروهای امنیتی و پلیس این کشور تشکیل داد، همه طرف ها در مصر را برای پایان دادن به خشونت ها در این کشور و خویشتنداری فراخواند.
«ماریا کریستینا پرسیوال» سفیر آرژانتین در سازمان ملل متحد پس از نشست اعضای پانزده گانه شورای امنیت به منظور بررسی اوضاع مصر، به خبرنگاران گفت:« اعضای شورای امنیت معتقدند ضروری است خشونت در مصر پایان یابد و طرف های درگیر در این کشور نهایت خویشتنداری را از خود نشان دهند.»
«یان الیاسون» معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در نشست پشت درهای بسته شورای امنیت که به درخواست سه کشور فرانسه، استرالیا و اسپانیا برگزار شد، گزارشی را درباره اوضاع در مصر ارائه کرد.
پرسیوال که کشورش ریاست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل متحد را برای ماه آگوست به عهده دارد، گفت:« اعضای شورای امنیت در مرحله نخست با خانواده های قربانیان حوادث اخیر در مصر ابراز همدردی و از کشته شدن مردم این کشور ابراز تاسف کردند.»
وی افزود:« اعضای شورا همچنین به ضرورت پایان دادن به خشونت و تلاش برای تحقق آشتی ملی (در مصر) به توافق رسیدند.»
پیشتر «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه از شورای امنیت سازمان ملل متحد درخواست کرده بود، نشستی فوق العاده برگزار کند.
«باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا نیز، روز پنجشنبه، در واکنش به کشتار خونین معترضان هوادار «محمد مرسی» رئیس جمهوری مخلوع مصر، رزمایش نظامی مشترک با این کشور را متوقف و اعلام کرد همکاری آمریکا با مصر نمی تواند در سایه سرکوب خونبار معترضان مصری به دست نیروهای امنیتی، به شکل عادی ادامه داشته باشد.
حاکمان دولت موقت مصر که از حمایت ارتش برخوردارند، صبح روز چهارشنبه، دستور پایان دادن به تحصن هواداران مرسی پس از شش ماه از سرنگونی اولین رئیس جمهوری منتخب این کشور را صادر کردند.
طبق آخرین آمار وزارت بهداشت مصر، حداقل 576 نفر در درگیری های دو روز اخیر این کشور کشته و سه هزار و 717 نفر زخمی شده اند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 308529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =