۰ نفر
۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۳
پیوست فرهنگی منتشرشد

حسن بنیانیان کاربرد مهندسی فرهنگی در فعالیت‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را در اثری با عنوان «پیوست فرهنگی» منتشرکرد.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «پیوست فرهنگی» به ضرورت اجرای دستور مقام معظم رهبری مبنی بر مهندسی فرهنگی امور پرداخته و موضوع اصلی آن نقش فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در تحولات فرهنگی جامعه است.

بنیانیان که پیش از محسن مومنی رییس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی بود، در بخشی از کتاب درباره ضرورت اجرای پیوست فرهنگی نوشته‌است:« تأثیرگذاری فعالیت‌های علمی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ... در تحولات فرهنگی جامعه اجتناب‌ناپذیر است. حال اگر این فعالیت‌ها به صورت ناآگاهانه، تحت تأثیر الگوگیری از سایر جوامع بود، به طور طبیعی کانالی خواهد شد برای انتقال ارزش‌های فرهنگی سایر جوامع و تضادی پنهان درون جامعه شکل می‌گیرد؛ یعنی از یک سو منابع جامعه از طریق فعالیت‌های فرهنگی سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی برای استقرار فرهنگ اسلامی هزینه می‌شود، از سوی دیگر از رهگذر تأثیرات ناشناخته فرهنگی فعالیت‌های غیرفرهنگی، حاصل تلاش‌های این سازمان تخریب می‌شود و برآیند آن، اقدامات بعضا متضادی است که تحولات فرهنگی عمومی را به وجود می‌آورد.»

این کتاب که با موضوعیت طرح‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی در کشور و نقش فرهنگی آنان تألیف شده‌است دارای مباحثی چون معنای فرهنگ و معنای پیوست فرهنگی، فلسفه وجودی پیوست فرهنگی، فعالیت‌ها و طرح‌های مشمول پیوست فرهنگی، علل کم توجهی به فرهنگ و مدیریت فرهنگی جامعه و مباحثی از این دست نیز می‌باشد.

انتشارات سوره مهر کتاب «پیوست فرهنگی» را در قطع رقعی و شمارگان 2500 نسخه روانه بازار کتاب کرده‌است.

این ناشر پیش تر نیز از همین نویسنده کتاب​های «فرهنگ در مدیریت توسعه اسلامی»، «ایده‌پردازی برای فرهنگ‌سازی» و «رسالت امام جمعه و کاربرد هنر در تبلیغ»

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 308814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =