تسنیم نوشت:

رسانه‌های دولتی سوریه از کنترل کامل نیروهای دولتی بر بعضی مناطق استان ساحلی لاذقیه خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، سانا گزارش داد که واحدهای ارتش سوریه به‌صورت کامل کنترل جبل النبی اشعیا و مناطق اطراف آن را به دست گرفته و امنیت را دوباره در این مناطق ایجاد کرده‌اند.
بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه، سربازان ارتش در جریان این عملیات تعداد زیادی از تروریست‌ها را به هلاکت رساندند.
نیروهای مسلح سوریه همچنین تعداد زیادی بسته انفجاری را خنثی و مقادیری زیادی از مهمات و تسلیحات شورشیان را منهدم کردند.
بر اساس این گزارش، واحدهای ارتش سوریه روز گذشته نیز امنیت و ثبات را در روستاهای الحمبوشیه، البلوطه، الشیخ نبهان، الخراطه، الخنزوریه، باروده، جبل الشعبان واقع در ریف لاذقیه شمالی برقرار کرده بودند.
لاذقیه خاستگاه و زادگاه بشار اسد بوده و ساکنین آن عمدتاً علوی‌نشین هستند، پایگاه دریایی روسیه نیز در این استان قرار دارد.
شورشیان که در مناطق دوردست و کوهستانی لاذقیه موضع گرفته‌اند، از دو هفته پیش عملیاتی موسوم به "نبرد برای آزادسازی سواحل سوریه" را آغاز کرده‌اند.
بنا بر گفته مدیر یک گروه فعال و نزدیک به مخالفان موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه، ارتش نیروهای تازه‌نفس زیادی به لاذقیه فرستاده و مواضع شورشیان را در این مناطق هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داده است.
رامی عبد‌الرحمن رئیس این گروه همچنین افزود: ده‌ها نفر از شبه‌نظامیان خارجی در لاذقیه کشته شده‌‌اند که میان آنان فرمانده محلی گروه شورشی موسوم به"دولت اسلامی عراق و شام" دیده می‌شود.
5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 309086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    6 7
    ایول