مهر نوشت:

یک رسانه کره جنوبی سکوت پیونگ یانگ در قبال رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی را به معنای تمایل کره شمالی برای حفظ گفتگوها با همسایه خود و چرخش این کشور از مواضع قبلی خود ارزیابی کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری یونهاپ در گزارشی با اشاره به سکوت پیونگ یانگ در قبال رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی نوشت: این سکوت به معنای خواست کره شمالی برای حفظ گفتگوها با همسایه خود است.
کره شمالی در مورد رزمایش امسال کره جنوبی و آمریکا بیانیه ای را صادر نکرده است. در این رزمایش که تا تاریخ 30 آگوست ادامه دارد 30 هزار نیروی آمریکایی و 50 هزار نیروی کره ای حضور دارند.
بر اساس این گزارش، کره شمالی که با سومین آزمایش اتمی خود در فوریه گذشته، سبب نارضایتی جامعه بین الملل شد و به تنشها در شبه جزیره کره دامن زد، هم اکنون در قبال رزمایش 12 روزه آمریکا و همسایه اش که همواره از آن به عنوان اقدامی تحریک آمیز یاد می کرد، سکوت کرده است و رسانه های کره شمالی نیز هیچ مطلب انتقادی را علیه این رزمایش منتشر نکرده اند.
در همین حال یک مقام دولت کره جنوبی که خواست نامش فاش نشود، گفت: کره شمالی در گذشته واکنشهای تندی را علیه رزمایش های کره جنوبی و آمریکا نشان داده و حتی در اقدامی تلافی جویانه دست به برگزاری رزمایش زده بود اما این بار سکوت اختیار کرده است.
یک مقام ارشد کره جنوبی نیز با اشاره به رزمایش مشترک این کشور و آمریکا در سال گذشته می نویسد: رسانه های کره شمالی ضمن انتقاد از برگزاری این رزمایش تهدید به آغاز یک "جنگ ملی" کرده بودند.
حتی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی نیز در ادامه این انتقادها و در جریان رزمایشهایی که با هدف تقویت قوای ارتش برای آغاز حمله پیشگیرانه علیه کره جنوبی برگزار شد، از واحدهای نظامی بازدید کرد.
در همن حال شماری از تحلیلگران بر این باورند که کره شمالی احتمالا در تلاش برای بهبود روابط خود با همسایه اش پس از یک دوره تنش در نیمه نخست سال جاری است.
یک محقق ارشد موسسه مطالعات صلح و وحدت در دانشگاه ملی سئول نیز بر این باور است: پیونگ یانگ نشان داده است که تمایل دارد تا از میزان انزوای جهانی و تنشها در شبه جزیره بکاهد.
وی بر این باور است: کره شمالی این بار احتمالا گزینه رویارویی نظامی را انتخاب کرده و سیاست همکاری با سئول و ادامه گفتگوها را در پیش گرفته است.
این رسانه کره جنوبی با اشاره به موافقت پیونگ بانگ با پیشنهاد سئول برای دیدار خانواده های جدا مانده از جنگ می نویسد: این اقدام را می توان چرخش پیونگ یانگ از مواضع قبلی خود ارزیابی کرد، چنانچه کره شمالی در گذشته رزمایشهای نظامی در کره جنوبی را بهانه توقف گفتگوها می کرد.
5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 309137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    9 4
    این جنوبی ها دیگه آخر خوش بینی هستن!!