عصرایران در گفت​وگو با صادق زیباکلام نوشت:

*اتفاقاتی که در خلال جلسات رای اعتماد رخ داد نشانگر این واقعیت است که مجلس اصولگرایی قرار را بر تعامل با دولت گذاشته است و به همین دلیل می‌توان امید بست قوای مجریه و مقننه دقیقا بر خلاف روندی که در این چند سال مشاهده شده بود، در فضایی مطلوب و منطقی با هم همکاری خواهند کرد.

*گمان نمی‌کنم تندروها بتوانند در روند کاری مجلس تاثیرگذار باشند. اقلیت افراطی نمی‌تواند به اهداف آنچنانی خود برسند. البته جریان تندرو اصولگرا در جلسات رای اعتماد توانست تعدادی از اصولگرایان معتدل و میانه رو را همراه خود کند که باعث شد تا سه وزیر پیشنهادی رای نیاورند. با وجود اینکه آن‌ها توانستند نجفی، میلی منفرد و سلطانی فرد را از حضور در کابینه محروم کنند، نباید چندان جدی گرفته شوند. بدنه اصولگرای مجلس ثابت کرده است که نسبت به دولت موضع منفی ندارد و به همین دلیل جای نگرانی نیست. به نظر من اگر حسن روحانی از محمد علی نجفی دفاع بهتری می‌کرد حالا تکلیف وزارت آموزش و پرورش هم مشخص شده بود. فقط بحث میلی منفرد و سلطانی فر بود که مخالفانی جدی در مجلس داشتند.

*بعد از رای اعتماد مجلس به میلی منفرد، معرفی دکتر توفیقی نشان می‌دهد که آقای دکتر روحانی خیلی مودبانه و در عین حال محکم به تندروهای مجلس این پیام را داد که بیدی نیست که با این باد‌ها بلرزد و رسما به آن‌ها گفت بهتر است در رفتار و کردار خود تغییراتی به وجود بیاورند و در کار دولت کارشکنی نکنند.

*مسلم است که تندرو‌ها بنا ندارند در قبال دولت منطقی باشند و حتما برای تخریب دولتی‌ها هر کاری که بتوانند انجام خواهند داد. می توان گفت افراطیون هنوز پیام رای ۲۴ خرداد را نشنیده‌اند و هنوز نمی‌دانند که مردم به آن‌ها پشت کردند.

* ۴ میلیون رای سعید جلیلی را باید به حساب تندرو‌ها گذاشت. آن‌ها از ۳۷ میلیون توانستند فقط ۴ میلیون را از آن خود ببیند و به همین دلیل تعجب می‌کنم که چرا با وجود اینکه در اقلیت محض هستند، سکوت اختیار نمی‌کنند. آن‌ها همچنان به حیات سیاسی خود در فضای هشت سال گذشته ادامه می‌دهند. بنده اطمینان دارم که با انتخابات سال ۹۴ موقعیت آنان در مجلس تفاوت خواهد کرد و آن وقت متوجه خواهند شد، حقیقت و واقعیت چیست.

*اگر آقای روحانی دکتر توفیقی را برای وزارت علوم به مجلس معرفی کند او را باید وزیر علوم دولت یازدهم بدانیم.

/29220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 309413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    38 3
    آخه دیگه دکتر روحانی یکی دو تا نبودن وزرایی که باید خوب دفاع میکرد ازشون!یه دفاعیه کلی خیلی خوب از همه شون قبل رای گیری کرد ولی اون فیلم و برگه هایی که برای دکتر نیلی منتشر کردن و اون تخریب ها علیه دکتر نجفی اجازه کسب رای بیشتر نداد واقعا حیف شد:(
  • بی نام IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    42 4
    نجفی جای خوبی به کار گمارده شد. ایشان یک کار غیر سیاسی که منجر به انسجام ملت است را در دست گرفته که بنظرم از آموزش و پرورش چیزی کم نداره. در ضمن برای ایران می تونه درآمد زایی داشته باشه. امیدوارم موفق شود.
  • بی نام A1 ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    17 26
    اقای زیباکلام شما اصلا انسان منطقی نیستید چون هر کسی بر خلاف نظرتون حرف بزنه فورا برچسب افراطی بهش میچسبونید درحالیکه این رفتارشما دقیقا افراطی گری است بعضی وقتها کمی فقط کمی به حقیقت وبه عقلتون هم مراجعه کنید بد نیست
  • یوسف IR ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    9 32
    اقای زیبا کلام این کلامتان زیبا نبود اگه قرار باشه هرکس مطابق میل شما رفتار نکرد و به وزرای پیشنهادی رای نداد افراطی بدانیم پس تکلیف ازادی رای نمایندگان چه میشه ؟ در ضمن خود شما با مخالفتهای قبلیتان با دولت احمدی یک افراطی شناخته میشی ؟ ثالثا به رای مردم توهین نکن مردم ازادند هر که را خواستند انتخاب کنند رابعا یادت باشه نصف رای دهندگان هم به روحانی رای ندادند/
    • بی نام IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
      6 15
      اگر عدم رای اعتماد به وزرا عقلانی باشه اشکال نداره ولی وقتی از روی حب و بغض سیاسی باشه اشکال شرعی هم داره!!!!!!! یادتان باشد اون کسانی که حدود 10 میلیون بودند و رای ندادند از اصولگرایان متنفرند و نسبت به اصلاح طلبان خنثی!!!
    • سام A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
      15 8
      دقیقا حرف یوسف درست است اگر بنا به افراطی بودن باشد پس هر کس مخالف با وزرای قبلی مخالفت کرده آنهم افراطی است که نمونه اش زیبا کلام است خبر آنلاین میدانم هر چی منفی جمع کردی برای من بزار دلت خنک شه
    • مرخصی خراب کن IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
      0 5
      اگه میخوای، شما بیا دانشگاه تهران غلوم سیاسی تدریس بکن! فکر کنم شما بیشتر سیاست رو میشناسی.
  • بی نام A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    0 0
    شما چرا سکوت نکردین...50 درصد یادت نره