استیو بالمر می رود / مایکروسافت پوست می اندازد

در 12 ماه آینده از مایکروسافت می روم.

 

این جمله استیو بالمر مدیر اجرایی مایکروساقت است که خیلی ها دنبال شنیدن اش بودند.

بدنبال نامه رسمی استیو بالمر، خطاب به کارکنان خود، سهام شرکت مایکروسافت بیش از 2 درصد رشد کرد.

در سال 1999 و قبل از بر کرسی نشستن استیو بالمر بر صندلی مدیریت ارشد در مایکروسافت ارزش بازار سهام مایکروسافت 600 میلیارد دلار بود اما در سال 2013 این رقم به 270 میلیارد و اکنون به 287 میلیارد دلار رسیده است. (ارزش بازار به مجموع ارزش روز و متعارف سهام یک شرکت گفته می‌شود. این ارزش معادل ارزش روز و جاری یک سهام ضرب در تعداد سهم‌های منتشر توسط یک شرکت است.)

استیو بالمر در بخشی از نامه خود نوشت: "من افتخار می کنم به آنچه که در مایکروسافت بدست آورده ایم.از زمانی که من به مایکروسافت پیوستم از 7.5 میلیون دلار به رقم 78 میلیارد دلار درامد رسیده ایم. ما با 30 نفر شروع کردیم و حالا مایکروسافت بیش از 10 هزار کارمند دارد. بیش از یک میلیارد کاربر در سراسر دنیا داریم و سود خوبس به سهامداران می دهیم. ما بیش از سایر کمپانی ها سود به سهامداران خود می دهیم."

بر اساس آمار فایننشال تایمز در 12 ماهه اخیر سهام مایکروسافت 14 درصد رشد را تجربه کرده است.

اما ویندوز 8 مایکروسافت نه تنها کمکی به فروش پی سی  در جهان نکردف بلکه بازار را نیز کند کرده است و حالا زمان خوبی است تا با رفتن استیو بالمر، در سیاستهای مایکروسافت تجدید نظر اساسی شود.

استیو بالمر پلتفورم و چینش جدید استراتژی های مایکروسافت را تحویل نفر بعدی خواهد داد.

دقیقا مشخص نشده که استیو بالمر چه زمانی از 12 ماه آینده از مایکروسافت خواهد رفت اما آنچه مسلم است این است که وی بعد از اینکه مدیر اجرایی جدید مشخص شده و بر صندلی بنشیند، آنگاه وی مایکروسافت را ترک خواهد کرد. بنابراین باید منتظر تکمیل نقل و انتقالات باشیم. مایکروسافت در حال نقل و انتقال به پلتفورم ها و سرویس های جدید خود است و باید این موضوع را نیز مد نظر قرار داد و منتظر شد تا این سرویس ها و پلتفورم های جدید شکل بگیرد و بعد استیو برود.
هئیت مدیره یا آنچه به اصطلاح Board of Directors می گوییم شامل بیل گیتس(chairman)، استیو لوزکو، چاک نوسکی، جان تامسون است که باید در مورد جانشین بالمر تصمیم بگیرند.

مایکروسافت

منبع: اسلش گی یر

56501 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 309788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    15 2
    خدا رو شکر ؛ گند زده بود به میراث بیل گیتس کبیر
    • بی نام IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      1 0
      ویندوز اکس پی ویندوز 7 و 8 بینگ و....
  • م A1 ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    10 2
    آدم غیر منعطفی است و نمی تواند تمام ابعاد توسعه سیستم عامل و دیگر محصولات را در نظر بگیرد. بجای اینکه با برگهای برنده مایکروسافت بازی کند، با برگهای بازنده بازی میکرد!
  • سعید RS ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    1 0
    این لج بازی های بالمر هم کار دستش داد. بالمر در بعضی موارد موفق بود از جمله موتور جست وجوی بینگ. به نظرم به جای بالمر، استیون سینوفسکی را برگردانند خیلی خوب میشه و میتونه موفق بشه.
  • بی نام A1 ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    4 5
    روحانی مچکریم
  • بی نام A1 ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    3 1
    برادر این اینترنت ما سرعتش داغون شده تو رو خدا یه پست بذارید راجع به اختلالات یه بررسی بکنید چرا اینجوریه الان یه ماهه
  • بی نام A1 ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    3 0
    يه دونه مايكروسافت براي يك كشور بسه آمريكا هم با داشتن صدها از اين شركت ها يك چهارم gdp دنيا رو داره تا حالا فكر كرديد چرا تو ايران حتي يه دونه كارآفرين مثل بيل گيتس بوجود نيومده؟!