مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز یکشنبه 3 شهریور 1392

دو کارگر خدماتی که پس از قتل مرد سالمند گاوصندوق او را به سرقت برده بودند با بررسی دوربین مداربسته خانه شناسایی و دستگیر شدند.
به گزارش مهر، ساعت 10 و 40 دقیقه 11 تیر امسال از طریق مرکز فوریتهای پلیسی 110 وقوع یک فقره قتل در شهرری، دولت آباد خیابان بهشتی به کلانتری 167 دولت آباد اعلام شد.
با حضور مأموران کلانتری و تیم بررسی صحنه قتل اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در بررسی های اولیه مشخص شد فردی به نام جابر 86 ساله در حالیکه دست وپای وی بسته شده در داخل اتاق خواب به قتل رسیده است.
همسر 80 ساله وی به علت کهولت سن و ناشنوایی و عدم بینایی کافی در داخل پذیرایی خواب بوده و سارق یا سارقین پس از سرقت گاوصندوق و ارتکاب جنایت از محل متواری شده بودند. فرزندان مقتول نیز در تحقیقات بیان داشتند مقداری طلاجات و وجه نقد به سرقت رفته است.
با بررسی محل جنایت از سوی کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مشخص شد خانه مقتول دارای سیستم دوربین مدار بسته بوده که بررسی تصاویر نشان داد، دو جوان حدود 30 ساله پس از ورود به خانه ابتدا اقدام به بستن دست و پای مقتول کردند. آنها سپس مرد سالمند را خفه کرده و جسد او را به اتاق خواب منتقل کردند. دزدان بعد از سرقت گاوصندوق سریع از محل فرار کردند. 

جمعه و عبداله متهم به قتل مرد سالمند
نحوه سرقت نشان می داد، عاملان جنایت از محل نگهداری گاوصندوق اطلاع داشته و به احتمال قوی با مقتول آشنا بوده اند. به همین خاطر در تحقیقات میدانی و پلیسی از خانواده مقتول، آنها موفق به شناسایی دو نفر به نام های جمعه 25 ساله و عبداله 30 ساله شدند که حدود یک هفته پیش از جنایت با عنوان نیروی خدماتی برای کار در منزل، به صورت روزانه استخدام شده بودند.
از سوی دیگر اعضای خانواده مقتول پس از مشاهده تصاویر دوربین های مداربسته بلافاصله جمعه و عبداله را مورد شناسایی قرار دادند.
با توجه به استخدام جمعه و عبداله از طریق شرکتهای خدماتی، کارآگاهان اداره دهم موفق به شناسایی هویت دقیق آنها شده در ادامه و با انجام تحقیقات پلیسی مخفیگاه آنان در محدوده تهرانسر و شهرری شناسایی شده و سرانجام هر دو متهم دیروز دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی منتقل شدند.
متهمان پس از مشاهده فیلم صحنه سرقت و جنایت لب به اعتراف گشوده و به ارتکاب جنایت اعتراف کردند.
سرهنگ گارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به دلایل و مدارک به دست آمده و همچنین اعتراف صریح به ارتکاب جنایت هر دو متهم،آنها از سوی بازپرس شعبه هفتم دادسرای امور جنایی تهران با صدور قرار بازداشت موقت برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.  

سرقت مسلحانه از یک طلا فروشی در ماکو با مرگ سارق خاتمه یافت
صبح امروز سرقت مسلحانه از یک طلا فروشی در ماکو با مرگ سارق خاتمه یافت.
به گزارش فارس، در ساعات اولیه صبح امروز مرد میانسالی با ورود به مغازه طلافروشی در خیابان سعدی ماکو با تهدید اسلحه درخواست طلاهای این واحد صنفی را می‌کند؛ فروشنده که با این صحنه روبرو می‌شود در مقابل خواسته سارق مقاومت می‌کند و سارق با شلیک دو تیر از اسلحه کمری، از ناحیه شکم و دست صاحب مغازه را مجروح می‌کند.
همسایه‌های مغازه طلافروشی که از سرقت مطلع می‌شوند در مقابل مغازه تجمع می‌کنند که سارق با علم به ناموفق بودن سرقت خود از مغازه بیرون آمده و اقدام به فرار می‌کند.
تعقیب کنندگان سارق را تا 200 متری محل سرقت دنبال می‌کنند که سارق با ورود به یک کوچه بن بست و یقین به دستگیر شدن خودش، با اسلحه خودکشی می‌کند.
گفته می‌شود سارق، سابقه‌دار بوده و احتمالا قصد خروج از ایران را داشته که می‌خواسته قبل از خروج از کشور، با سرقت طلاها برای خود سرمایه‌ای اضافه کند.
صاحب مغازه که مجروح شده بود با عمل جراحی در بیمارستان فجر ماکو برای تکمیل درمان به مراکز درمانی تبریز اعزام شد. 

3 آتش‌نشان دچار سوختگی شدند
سه نفر از آتش‌نشانان ایستگاه شماره 13 مایان تبریز در تلاش برای مهار حریق یک کارگاه تولیدی واقع در چرمشهر دچار سانحه‌ی سوختگی شدند.
به گزارش ایسنا، بامداد یکشنبه آتش‌سوزی در کارگاه تولیدی حلال واقع در شهرک چرمشهر به ستاد عملیاتی سازمان اطلاع داده شد که بلافاصله آتش‌نشانان از نزدیک‌ترین ایستگاه(ایستگاه شماره ۱۳ مایان ) اعزام شدند.
به محض رسیدن به محل و ارزیابی حادثه با توجه به گستردگی حریق و وجود مواد سریع‌الاشتعال که در حال انفجار بوده، هم‌زمان با آغاز عملیات از ستاد، نیروی کمکی درخواست شد که بلافاصله گروه حریق از هشت ایستگاه دیگر(۱-۲-۳-۴-۷-۱۴-۱۵-۱۶) و تانکرهای آبرسان به محل حادثه اعزام شدند.
آتش‌نشانان با توجه به شدت و بزرگی آتش‌سوزی با برنامه‌ی حساب شده از چهار ضلع، حریق را به محاصره درآورده و با یک تلاش چشمگیر و همه جانبه و از خودگذشتگی آ‌نها آتش‌سوزی مهار شده و از سرایت آن به نقاط هم‌جوار جلوگیری شد. متأسفانه در این حادثه سه نفر از آتش‌نشانان و دو نفر از کارگران کارگاه مزبور دچار سوختگی شدند و خسارات مالی زیادی هم به 3 کارگاه وارد آمده است.  

سناریوی زن تنها برای قتل خواستگارش
زن تنها که با همدستی دو مرد خواستگار خود را به قتل رسانده بود به 15 سال زندان محکوم شد. عامل جنایت نیز به قصاص و همدستش به 15 سال حبس محکوم شدند.
به گزارش مهر، ساعت سه بامداد 25 مهر سال گذشته وقوع یک درگیری در خیابان ازگل ـ خیابان صدرنژاد در بلوک سوم یک مجتمع مسکونی به کلانتری164 قائم اعلام شد .
با حضور مأموران کلانتری و انجام بررسی های اولیه جسد فردی به نام داریوش 34 ساله در داخل واحد 13 مجتمع کشف شد که در تحقیقات اولیه از افراد حاضر در منزل - دو مرد و یک زن - این افراد مدعی شدند که متوفی تعادل خود را از دست داده و به علت اصابت سر به زمین فوت کرده است.
با اعلام خبر فوت مشکوک به قاضی کشیک ویژه قتل و پلیس آگاهی ، عوامل تشخیص هویت و تیم بررسی صحنه اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در محل حاضر و در بازرسی از محل ، علاوه بر کشف موادمخدر از نوع شیشه و همچنین مشروبات الکلی موفق به کشف ملحفه خونی در کمد چوبی یکی از اتاق ها شدند. 

نسرین، احد و حمید متهم به قتل داریوش
با انتقال نسرین 43 ساله، احد 60 ساله و حمید 25 ساله به اداره دهم ، هر سه نفر در اظهارات اولیه منکر هرگونه جنایت شده و همچنان مدعی مرگ متوفی به علت اصابت سر وی به زمین بودند اما با اعلام نظریه پزشکی قانونی مبنی بر اعلام علت مرگ به علت خفگی ناشی از انسداد مجاری تنفسی، کاراگاهان با اطمینان از وقوع جنایت به تحقیق از متهمان پرداخته و سرانجام هر سه نفر به ارتکاب جنایت اعتراف کردند.
نسرین در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: اوایل سال جاری با داریوش و در داخل یک میهمانی آشنا شدم . بعد از چند ماه، داریوش به من پیشنهاد ازدواج داد و این در حالی بود که در طی این مدت متوجه شده بودم که او بیکار است و هیچ درآمدی ندارد. حتی هزینه مخارج خود را نیز از من دریافت می کرد و چندین بار نیز مرا در برابر دوستانم مورد ضرب و شتم قرار داده بود. به همین علت من به وی پاسخ منفی دادم اما او همچنان با تماس های تلفنی مکرر ، درخواست خود را تکرار می کرد.
شب حادثه، در حالیکه احد و حمید به خانه من آمده و در حال کشیدن شیشه و خوردن مشروب بودند، تلفن منزل چندین بار زنگ خورد که در یکی از این دفعات ، حمید گوشی تلفن خانه را برداشت و در پشت تلفن با داریوش ، درگیری لفظی پیدا کرد . پس از قطع شدن تلفن ، برای احد و حمید توضیح دادم که چگونه داریوش برای من ایجاد مزاحمت می کند. تصمیم گرفتیم تا داریوش را ادب کرده تا بفهمد که من هم کسی را دارم و تنها نیستم . ناگهان چندین ضربه لگد به در آپارتمان خورد و پس از شکسته شدن در ، داریوش در حالیکه کمربند و قفل فرمان در دست داشت ، وارد خانه شد و مرا به باد کتک گرفت که حمید از پشت سر او را گرفت و با یکدیگر گلاویز شدند . ناگهان مقتول بر روی افتاد و از ناحیه ابرو دچار خونریزی شد . حمید ، لباس داریوش را به روی سر او کشید و باعث شد تا او قادر به دیدن جایی نشود. در همین لحظه، حمید پس از کوبیدن داریوش به زمین، در پشت او نشست و با کشیدن لباس به دور گردن داریوش او را خفه کرد. هنوز دقایقی از مرگ داریوش نگذشته بود که ناگهان متوجه حضور مأموران در محل شدیم و پس از آن نیز دستگیر شدیم.
با این اعترافات پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در جلسه محاکمه اولیای دم مقتول برای قاتل پسرشان تقاضای مجازات قانونی کردند.آنها همچنین مدعی شدند متهمان شب حادثه اقدام به تخریب خودروی برادر داریوش کرده بودند.
در ادامه متهمان با قرار گرفتن در جایگاه به تشریح جزئیات شب حادثه پرداختند. پس از آخرین دفاعیات متهمان و وکلای آنها قضات دادگاه وارد شور شده و حمید را به قصاص ، 80 ضربه شلاق و یک سال حبس محکوم کردند. احد و نسرین هم به 15 سال زندان محکوم شدند. 

لزوم پرهیز اعتماد بی جای دختران به افراد غریبه
بازپرس شعبه هفتم دادسرای عمومی و انقلاب کرمان از همه افراد به ویژه دختران جوان خواست که به افراد غریبه اعتماد نکنند.
یدالله سپهری با اشاره پرونده آدم ربایی و آزار واذیت یک دختر جوان در کرمان به مهر گفت: دو نفر که با تبانی و ارایه پیشنهاد دروغین ازدواج به یک دختر، وی را فریفته و مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده بودند، دستگیر شدند.
در این پرونده دو جرم از جمله رابطه نامشروع و آدم ربایی مطرح شده که پس از بررسی های لازم، حکم متناسب و قانونی درباره این افراد صادر خواهد شد.
یکی از متهمان این پرونده فراری است و تلاش ها برای شناسایی و دستگیری فرد سوم نیز ادامه دارد.
همه افراد به ویژه دختران جوان باید توجه لازم را به مراودات خود داشته باشند و از اعتماد بی جا به افراد غریبه خودداری کنند. 

پرونده عاملان جنایت سیاه در دیوان عالی کشور
پرونده سه پسر شرور که زن جوانی را در مقابل چشمان شوهرش مورد آزار و اذیت قرار داده بودند برای تأیید حکم به دیوان عالی کشور فرستاده شد.
به گزارش مهر، چندی قبل زوج جوانی با مراجعه به کارآگاهان پلیس آگاهی استان البرز راز جنایتی سیاه را فاش کردند. مرد جوان در شکایت خود به مأموران اعلام کرد، امروز برای تفریح به تفرجگاهی در حاشیه شهر رفته بودیم که ناگهان سه پسر جوان ما را محاصره کرده و با کارد به طرفمان حمله ور شدند. آنها مرا مورد ضرب شتم قرار داده و با تهدید و زور همسرم را مورد آزار و اذیت قرار دادند.
پس از این شکایت و با توجه به حساسیت ماجرا تیمی از مأموران تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده و متهمان را با چهره نگاری شناسایی و دستگیر کردند.
در ادامه پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان البرز فرستاده شد که قضات دادگاه هر سه پسر شرور را به اشد مجازات محکوم کردند.
با اعتراض متهمان پرونده برای تأیید حکم به دیوان عالی کشور فرستاده شده است. 

آخرین جزئیات پرونده عامل جنایت در خیابان مدنی
رییس دادگاه‌های کیفری استان تهران آخرین جزئیات پرونده عامل جنایت در خیابان مدنی را تشریح کرد.
در روزهای پایانی مهر ماه سال 91 مأموران مرکز فوریتهای پلیسی 110 تهران بزرگ از وقوع یک حادثه با خبر شدند.
در ابتدا عنوان شد جوانی 20 ساله با یک چاقو قصابی به جان شهروندان افتاده و بیش از 10 نفر از شهروندان را مجروح کرده است.
اما پس از تکمیل اطلاعات موجود درباره این حادثه مشخص شد این جوان به گفته اهالی و ناظران صحنه حادثه نه تنها 11 نفر را مجروح کرده بلکه یک نفر را هم به قتل رسانده است.
تحقیقات بیشتر در خصوص این پرونده ادامه داشت تا اینکه مشخص شد این حادثه در مدت زمان بسیار کوتاهی و در مسیری به طول کمتر از 500 متر رخ داده است.
پس از وقوع حادثه مأموران پلیس تهران با همکاری مستقیم با بازپرس پرونده اقدام به انجام کارهای پلیسی برای دستگیری متهم فراری کردند.
سرانجام در کمتر از 24 ساعت متهم که به شهر قم گریخته بود به گفته خودش پس از زیارت در شهر قم خود را به مأموران پلیس این شهر معرفی کرد.
محسن افتخاری درباره آخرین روند رسیدگی به این پرونده به فارس گفت: پرونده عامل جنایت در خیابان مدنی به دادگاه کیفری ارجاع داده شده است.
احتمالاً در این هفته پرونده جهت تعیین وقت به شعبه هم عرض می‌رود و پس از آن رسیدگی مجدد آغاز خواهد شد.
این در حالی است که قاضی صلواتی، رییس شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران پس از محاکمه حسین در بهمن ماه سال گذشته به اتهام محاربه برای این فرد حکم اعدام صادر کرد که این حکم از سوی دیوان عالی کشور تأیید شد.
از آنجایی که این پرونده علاوه بر شکایت مدعی العموم یک شاکی خصوصی هم دارد، پرونده جهت رسیدگی به شکایت شاکی خصوصی به دادگاه کیفری ارجاع شده است. 

کلاهبرداری 55 میلیاردی از متقاضیان خرید خودرو
سه کلاهبردار که با راه اندازی شرکت خصوصی فروش خودرو بیش از 55 میلیارد ریال از شهروندان اصفهانی کلاهبرداری کرده بودند شناسایی و دستگیر شدند.
سردار عبدالرضا آقاخانی، فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان این مطلب به مهر گفت: با شکایت تعدادی از شهروندان اصفهانی در خصوص کلاهبرداری از آنها به بهانه فروش خودرو پرونده هایی در پلیس آگاهی تشکیل شده و تیم ویژه ای از مأموران مبارزه با کلاهبرداری تحقیقات خود را آغاز کردند.
در بررسی های اولیه مشخص شد چند مرد جوان با تأسیس یک شرکت خصوصی به بهانه فروش خودرو از بیش از 200 شهروند اصفهانی چندین میلیون اخذ کردند و بدون تحویل خودرو با تعطیل کردن شرکت متواری شدند.
در ادامه در حالی که کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری با تشکیل پرونده تحقیقات خود را در این رابطه آغاز کرده بودند 100 نفر دیگر که برای خرید خودرو میلیون ها تومان به این افراد پول داده بودند نیز از کلاهبرداران شکایت کردند.
سرانجام مأموران پلیس آگاهی اصفهان با اقدامات پلیسی و اطلاعاتی موفق شدند این سه کلاهبردار را شناسایی کنند. مأموران سرانجام در یک عملیات غافلگیرانه مخفیگاه متهمان را شناسایی و آنها را دستگیر کردند.
با شروع بازجویی های فنی و تخصصی متهمان که مدعی بودند مرتکب هیچ جرمی نشدند پس از روبرو شدن با شواهد محکم پلیسی به کلاهبرداری در قالب شرکت فروش خودرو اعتراف کردند.
با بررسی های کارشناسی مبلغ کلاهبرداری 55 میلیارد ریال برآورد شده و تا کنون 300 شاکی نیز شناسایی شدند. هم اکنون متهمان به همراه پرونده برای سیر مراحل قضایی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 310032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بابا افضل IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    1 1
    شگفتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا