چرا مانند بیل گیتس در ایران متولد نمی شود؟

از بیل گیتس و استیو جابز گرفته تا جوان تازه نام و نان یافته ای بنام زاکربرگ (موسس فیس بوک) ، همگی از مردان آی تی و طلیعه دار ابتکار و اختراع و مدیریت و ثروت در جهان هستند.

 

در بین این دسته از مدیران و افراد موفق، برخی از ایرانی ها در حوزه کامپیوتر و آی تی را نیز می بینیم که پله های ترقی را طی کرده اند.( مانند پییر امیدیار موسس ebay، امید کردستانی در گوگل (که دیگر حضور ندارد) ، لطفی زاده پدر منطق فازی ، بیژن داوری در آی بی ام و ...)

اما چرا در ظرفی بنام "ایران" افرادی مانند بیل گیتس متولد نمی شود؟

سوال را طور دیگری مطرح کنیم: اگر بیل گیتس بخواهد بقیه عمر خود را در ایران سپری کند، آیا بیل گیتس معروف باقی خواهد ماند؟

 

5656 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 310273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 244
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • بی نام IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    163 9
    هم كلاسي من در مدرسه تيزهوشان اصفهان اكنون يكي از مديران ارشد موفق و پردرامد شركت گوگل است (بابك پهلوان) كه به گفته مجله فوربز يكي از ده فردي است كه احتمالا دنياي تكنولوژي را تغيير خواهد داد.. فقط ايشان همراه با خانواده در سن 18 سالگي از ايران رفت و در دانشگاه هاي استانفورد و بركلي تحصيل كرد. ما ايران مانديم و در دانشگاه هاي صنعتي اصفهان و صنعتي شريف درس خوانديم. اكنون هم روزي هزار بار خودمان را لعنت مي كنيم كه چرا بر خلاف صدها دوستمان كه رفتند و فشار خانواده كه پاشو از اين مملكت برو! احساسات وطن پرستانه مان گل كرده بود و مانديم در اين مملكت بي حاصل سفله پرور! البته خداييش با روي كار آمدن دولت جديد كمي از بار تالماتمان كاهش يافته و اميدمان به آينده اين ويرانه افزايش يافته .
    • بی نام A1 ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
      83 4
      اگه تو ایران مونده بود حالا بیکار بود یا تو یه شرکت خصوصی برجی 700 تومن بش می دادن و شاید معتاد هم شده بود.
  • استعداد یاب با دستگاه پیشرفته استعدی اسکن IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    60 2
    سوال:اگر بیل گیتس بخواهد بقیه عمر خود را در ایران سپری کند، آیا بیل گیتس معروف باقی خواهد ماند؟ از بیل گیتس فقط تسش میمونه یعنی تس س س س پنچر میشه و آخر عمری روانی هم شاید بشه یا کاسه گدایی هم دستش بگیره یا اینکه خلاقیت هاش رو نمیتونه رو کنه کسی جز خودش حمایتش نمیکنه بعد که فوت کرد میشه اسطوره و گنبد سازی و ... در فکرم اگر بیل گیتس ایران بیاد ما کجا خواهیم رفت ...
    • بی نام A1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
      36 1
      راستی اگر بیل گیتس اینجا مرد و ما او را به آسمان بردیم گنبد مزارش را کجا بسازیم ؟ البته باید خیلی باشکوه باشد و چون مرده دیگه خطر هم نداره که حال ما او را به عرش ببریم ، طبیعی است دیگه مرده است و نمیتواند سر خر بشه و مدعی!
  • امیر IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    55 1
    چون در ایران اقتصاد آزاد وجود ندارد . اگر فردی ایده ای داشته باشد اولا هیچ کپی رایتی وجود ندارد تا سایرین را از دزدیدن و با تاراج بردن ایده منع کند و ثانیا به دلیل عدم وجود بازار برای ایده ها و دستاوردها هیچ کس حمایت مالی و شراکت در ایده نمی کند و تمام سرمایه داران در بازارهایی با سود تضمین شده ( مانند املاک ) سرمایه گذاری می کنند و سوم اینکه به دلیل تحریم ها این ایده در سطح جهانی هم مطرح نمی شود ( تحریم شمشیری دولبه است که ما فکر می کنیم تنها با قاچاقی خریدن محصولات از جهان آن را دور زده ایم) . افراد بالا به دلیل آنکه ایدهایی جهانی داشتند و همیشه به دنبال نوآوری بوده اند به این سطح موفقیت رسیده اند و حقیقت دیگر اینکه حتی کشورهای اروپایی هم در موضوع رشد ایده های نو به مانند آمریکا نیستند.
  • علی IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    97 2
    بدنیا نیامده سکته میکرد آخه با این قوانین، زیر ساخت، حق مالکیت، سرعت اینترنت، قهر بودن و جنگ با تمام دنیا، اساتید و دانشگاه های بی سوات (بله بیسوات چون حتی بی سواد هم نیستند) و ... فقط یک موردش کافیه که ایشان درجا میمیرد.
  • نخبه شناس A1 ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    65 6
    دليلش نداشتن گاراژ در خانه هاست!!!
    • محمد A1 ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
      50 4
      باو جناب نخبه شناس ، اون كه ميگي گاراژ داشت كه بيل گيس نبود . استيو جابز بود.
  • بی نام IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    59 1
    معلومه تو ايران اگه شما بخواي مشهور و موفق بشي حتما بايد يه آدم سياسي باشي وگرنه اجازه پيشرفت نداري وگرنه من خودم تخصصم تو همين زمينه آي تي هست انقد آدم خلاق ميشناسم كه ميتونن به موفقيت برسن خيلي باهوش تر از بيل گيتس
  • یونس رحیمی IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    116 3
    فکرش بکن زاکربرگ تو ایران فیس بوک رو درست می کرد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
      80 4
      حتما الان به جرم ارتباط با عناصر بیگانه-جاسوسی- اقدام علیه نظام -تشویش اذهان عمومی و... زندانی شده بود و برای گذراندن امورات زندگی داشت روشهای نوین زورگیری یاد میگرفت شاید هم سر کلاس آموزش کلاه برداری از طریق عابربانک نشسته بود
  • امیرحسین IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    66 2
    خبر آنلاین می خایی یه چیزایی بگی ولی حیف کو گوش شنوا
  • بی نام IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    69 5
    با این سرعت اینترنت حتماااااا!!!!!!
  • بی نام A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    62 5
    ايراني باهوش متولد مي شود اما براي موفقيت در ايران نمي ماند ، ضمنا" در اين زمينه انتقاد زيادي نمي توان به ايران كرد زيرا بيل گيتس ها حتي در فرانسه و انگليس هم متولد نمي شوند ، امريكا مهد نوآوري است
  • بی نام A1 ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    79 3
    چندي قبل آقاي دكتر علينقي مشايخي يك چنين سئوالي را در سخنراني بزرگداشت دومين دوره فارغ التحصيلان شريف پرسيدند كه چرا فارغ التحصيلان اين دانشگاه كه عموما از نخبگان هستند نتوانسته اند مانند بيل گيتس تاثير بزرگي در عالم فناوري ايجاد كنند؟ شايد خبر آنلاين بتواند متن آن سخنراني را از ايشان گرفته و چاپ كند. البته خود من فكر مي كنم كه براي نهنگ شدن نياز به اقيانوس است وگرنه در يك حوض فقط ماهي كوچك و قرمز رشد مي كند و اساسا نبايد انتظار داشته باشيم كه در حوض نهنگ داشته باشيم
  • بی نام IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    67 6
    بله بیل گیتس در ایران متولد میشه، همونطور که ممکنه تو عراق، افغانستان، پاکستان، کره شمالی، سوریه جنگ‌زده و .... متولد بشه ولی چرا باید تو این کشورا بمونه؟ اگه کسی مثل بیل گیتس نابغه باشه خب پا میشه میره آمریکا. بمونه تو ایران که چی بشه؟
  • سعید IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    114 1
    چون باید به هزار نفر جواب پس بده! اونجا امثال بیل گیتس آینده کامپیوتر رو مشخص میکردن اینجا هلاوه بر نهاد های رسمی باید خیلی جاهای غیر رسمی هم چراغ سبز بدن که حرام نباشه و زمینه گناه فراهم نکنه!!
    • بی نام A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
      32 2
      آقا سعید انصافا نظرت عالی بود:))
  • بی نام IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    47 7
    چون میبینید زیاد داره پول در میاره میگیرید میندازیدش زندان مثل شهرام جزایری.یه تاجری که از صفر شورع کرد و وضعش خوب شد. عوض اینکه از ایده هاش حمایت بشه زود به عنوان تهدید دیده میشه
  • بی نام A1 ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    77 2
    جالبش میدونی چیه؟ هر کی بیل گیتس رومیدید، می گفت شما آی تی خوندی میشه یه سی دی برام رایت کنی!
  • بی نام RO ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    45 4
    برای اینکه حتی اینترنت هم تو ایران وجود نداره
  • بی نام IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    38 4
    سبک زندگی خاص، طرز تفکر خاص، و از همه مهمتر پویا و رقابتی نبودن فضای کسب و کار و ... باعث می شوند که بیل گیتس های ایرانی به کارمند و کارگر و مهندس مشاور و دلال و ... تبدیل شوند!
  • بی نام A1 ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    23 2
    اميدوارم اين نظرات در اختيار يك تيم محقق قرار بگيرد و نتايج آن منتشر شود تا هم مسئولين و هم مردم با ابعاد مختلف موضوع بيشتر آشنا بشوند.
  • بی نام A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    35 3
    ما در ایران ادم های باهوش تر از بیل گیتس زیاد داریم اما اگه قرار بود تمام این ادم ها مثل بیل گیتس یا استیو جابز میشدن که کشور ما دیگر جهان سومی نبود
  • قندنمک A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    37 1
    چند درصد از ما که نالان شرایط کنونی هستیم تو دوران مدرسه از شاگرد زرنگا خوشمون میامد؟ یا وقتیکه آدم موفق یا پولداری و میبینیم نمیگیم طرف پارتی داشته یا پولشو یا خودش یا بابش از دزدی بدست اورده؟
  • بی نام A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    50 3
    پیر امیدیار متولد پاریس است و از نوجوانی هم به آمریکا رفته . حتی فارسی بلد نیست . چرا می چسبونیدش به خودمون ؟؟ بقیه هم اکثرا همین طورین یعنی از نوجوانی اونجا بودن یا کلا همونجا متولد شدن . کتمان نمیکنم که کسایی هم هستن که از اینجا میرن البته . که این فقط در مورد ما نیست . کره شمالی و ازبکستان هم همچین کسایی هست . همه جای دنیا هست ولی خوب جذب اونجا میشن
    • بی نام IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
      17 6
      اره خوب ژن ایرانی رو دارن و مسلما محیط آموزششون عامل مهم پیشرفتشون بوده
  • محمدرضا A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    29 4
    بهتره تیتر خبر به این تیتر تغییر کنه : چرا بیل گیتس ، استیو جابز ، استیو وزنیاک ، هیولت و پاکارد (موسسان اچ پی ) و بسیاری دیگر همگی از اهالی "پالو آلتو کالیفرنیا "هستند ؟؟؟
  • بی نام IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    33 1
    مانند بیل گیتس که زیاد در ایران متولد می شود اما مطمئنا مرگ بیل گیتس واری نخواهد داشت!
  • fastway2002 A1 ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    24 1
    به نظر من افراد نخبه یا بدلیل فشارهای اقتصادی از ایران میروند و آنهائی هم که دوست ندارند بروند انقدر درگیر بروکراسی های اداری و ضعف قوانین میشوند که پیشرفتی نمیکنند . فقط یکسال و نیم میبایست دنبال گرفتن مجوزهای قانونی باشند .
  • عباس IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    40 4
    متاسفانه تو ایران یک سقفی وجود داره که اشخاص بیشتر از اون رشد نمیکنند اما تو امریکا این سقف وجود نداره بلکه تا استعدادی میاد سریعا " دستشو میگیرن و هم باعث پیشرفت و توسعه سرمایشون و هم باعث پیشرفت اون شخص میشن. یادمه یک جوان دانشجوی آمریکایی توی خوابگاه یک پروژه رو به اتمام رسوند و برای یکی از شرکتها 120 میلیون دلار سود اورد حالا تو ایران متاسفانه طرحها رو میدزدن !!
  • بی نام A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    36 1
    در ایران بابا بیل گیست کیلو چنده؟ وقتی مشاغل کاذب بیشترین درآمد رو در کشور دارن و سرمایه دست کسانی است که استحقاق و اندیشه لازم رو برای استفاده اش ندارن و مدیران ما هم همه شان سفارشی و باید در یک حزب و گروهی باشند. چه توقعی دارید. برادرزاده من در مهندسی عمران نابغه است و داره دکتری عمران می گیره. خواهر زاده ام دکتری کشاورزی داره در یه شهری مثل مشهد هیچ دانشگاهی حاضر به استخدامشو نیست. سرمایه هم نداره بعد می گین بیل گیتس اگر بود چه کار می کرد؟ مگر ما بیل گیتس کم داریم؟ مدیران سطح پایین در کشور ما درک این جور آدما رو ندارن که باید چکار کنن.
  • سعید A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    22 5
    افرادی مثل بیل گیتس و... در ایران زیاد هستند از جمله خودم، اما به چه امیدی باید وقت خودشان در ایران هدر بدهند؟ وقتی نه تنها از آن ها حمایت نمیشه بلکه سنگ هم جلوی پای آن ها می اندازند به این نتیجه میرسند که بهتر است در ایران کار انجام ندهند.
  • بی نام IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    23 2
    بدنیا میاد شکوفا میشه و میره خارج حاصلش باسه انوریاست . دلیلش هم که واضحههههههه...........
  • بی نام A1 ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    28 2
    چون از ابتدای تولد یک نوزاد تا سن 18 سالگی که ذهن 14-15 سالگی قدرت ذهن خلاق با این کار و بکن اون کار و نکن از ایرانی ها گرفته میشه اگه یک آموزش و پرورش وقت تلف کن زندگی رو هم بهش اضافه کنید دیگه جواب به دست میاد که مثلا مجبورید توی مثلا دروس تاریخ رو یک بار در دوسال پایانی ابتدایی مشروحتر رو در سه سال راهنمایی و دوباره مشروحتر ترش رو در دبیرستان بگذرونید وقتی هم دیپلم گرفتید هیچی از تاریخ ندونید!بقیه آموزش ها هم که به همین منوال...
  • مریم A1 ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    33 1
    متولد می شود.من میتونم یک نمونه رو به شما معرفی کنم.اما کو حمایت؟!!! نهایتا با هوش و درایتی که داره یک زندگی راحتی و واسه خودش فراهم میکنه ولی اونطور که باید به دنیا کمک نمکینه؟ چرا؟چون خفه شده در این همه نبودن مدیریت؟چرا؟چون کسی نیست بپرسه آقا شما با این همه استعداد چرا زیر نظر سازمان نخبگان نیستی؟اصلا گیرم بره زیر نظر سازمانی به نام نخبگان؟آیا میتونه مثل اسیو جابز و مارک زوکربرگ ثروتمند بشه؟مطمئنا خیر. مجبوره تا آخر عمر با حقوق بخور و نمیر سر کنه!پس پیکار میکنه خودش یه گوشه واسه خودش کار میکنه که حداقل زندگی خوبی داشته باشه! دوما. گیریم زوکربرگ ایرانی بود!!! به نظر شما ایا یا وجحه ای که کشور ما در حال حاضر در جهان داشت کسی فیس بوک و جدی میگرفت؟در یک کلام سیــــــــــــــــــــــاست های غلط
  • بیطرف A1 ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    50 1
    اگر بیل گیتس بخواهد بقیه عمر خود را در ایران سپری کند، آیا بیل گیتس معروف باقی خواهد ماند؟ جواب نه هست. چون صاحبان قدرت و نفوذ (سیاسیون) تلاش خواهند کرد او را به سمت خود بکشانند و جزئی از حزب و باند خود کنند و حرفها و شعارهایی همانند آنچه آنها میگویند بگوید و چون او در مقابل این کار مقاومت خواهد کرد فورا به او برچسب و انگهایی زده خواهد شد که این برچسبها با گذشت زمان شدت خواهند گرفت که به ترتیب شدت یافتن عبارتند از 1-سازش کار 2- غربزده 3- ساکت فتنه 4- پشت صحنه جریان فتنه و پشتیبان مالی فتنه 5- عامل فتنه 6-مفسد فی الارض. که آخرشم معلومه چی میشه
  • بی نام A1 ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    39 3
    وقتی ایران با دنیا سر جنگ داره؟!! خیلی ها توی ایران استعداد دارن ولی وقتی با دنیا قهر هستم بنده خدا با این همه تحیریم به کجا میخواد برسه!!!! انشااله دولت روحانی با همه کشور ها در دوستی باز کنه
  • محمد IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    27 7
    آیا می دانید طراح پیشرفته ترین سی پی یو های دنیا یک استاد ایرانیست که در ارومیه زندگی می کند؟ عزیزان هم وطن ما از نظر نرم افزاری چیزی کم ابر قدرت های دنیا نداریم ولی متاسفانه از لحاظ سخت افزاری به شدت ضعیف و زیر خط فقر هستیم درست بر خلاف کشور آلمان
  • بی نام A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    36 2
    متولد میشه داداش ولی کشور ها مثل هم نیستن مثلا اگه اینجا یکی ایده یوتیوب یا فیسبوک یا... به سرش میزد هفته اول سایتش رو تعطیل میکردن و خودش رو هم به جرم های رنگارنگی که داریم میگرفتن
  • بی نام GB ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    64 1
    چون با فتنه گران ارتباط برقرار می کرد.
  • بی نام A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    45 1
    مانند بیل گیتس به دنیا می آید اما مانند بیل گیتس تربیت و پرورش نمی یابد!
  • بی نام A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    82 1
    زاكربرگ اگه فيس بوك رو در ايران اختراع مي كرد الان در بهشت زهرا بود
  • بی نام IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    34 2
    عزیزم جواب این سوال خیلی خیلی راحته : اصلا مگه ما تو کشورمون در این زمینه ها زیر ساخت داریم که اگر کسی هم استعدادش رو داشته باشه بتونه اون استعداد رو در اونجا خرج کنه؟ یا اینقدر انحصارگرایی وجود داره که به قول برخی "سرشو می برن". همین زاکربرگی که مثال بردید : اگر یه ایرانی زودتر از زاکربرگ میخواست ایده همچین سایتی رو در ایران پیاده کنه اصلا عملی می شد؟ فیلترینگ ، تحریم و هزار تا سنگ اندازی دیگه که همچین سایتی کانون خانواده ها رو هدف قرار گرفته. مسلما موسس اون سایت هم سریعا توسط پلیس فتا دستگیر می شد. خداوکیلی غیر از اینه؟
  • اعتراض A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    18 1
    دلیلش کاملا واضحه،اینجا به افراد نخبه بها نمیدن،یا اجازه خود نمایی نمیدن،نمی خوام بگم نخبه هستم،اما خودم رو مثال میزنم،من در زمینه مدیریت سرور هاستینگ،افتر افکت،گرافیک-هــک و راه های مقابله با آن-برنامه نویسی کاملا مسلط هستم،اما چون سرمایه ندارم نمی تونم از توانمندیهام استفاده کنم،حرف زیاده ولی بی خیال .....چه فایده داره این حرفها
  • عرفان.ع A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    27 2
    چون اول به فكرش ميخندن,بعدش مسخرش ميكنن,بعدش كه يك كم راه ميفته شروع ميكنن به چوب لاي چرخ گذاشتنش تا 2-3 تا شركت زپرتي دولتي كماكان سرپا بمونن...بله,اينجا مهد علم,ايران است !!
  • بی نام A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    47 2
    برای اینکه توی آمریکا اگه یه دانشمند یا محقق ادعا کنه که میتونه مرده رو زنده کنه براش امکانات وشرایط محیا میکنن که ادعاشو ثابت کنه ولی اگه تو کشور ما باشه به جرم ارتداد و بی دینی و کفر محکوم به مرگه.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    25 2
    انگیزه و بستر رشد تو کشور ما فراهم نیست وقتی تو دانشگاه های ما هنوز پاسکال تدریس میشه و جای معتبری هم برای ثبت اختراعات نیست چه انتظاری دارید؟ من الان اگه یک برنامه ای بنویسم یا یک وسیله ای اختراع کنم غیر ممکنه تو ایران ثبتش کنم چون جریان اتاق امن رو شنیدم حتی اگه نتونم برم خارج از کشور ثبتش کنم تا زنده ام هیچ جا معرفیش نمیکنم من شنیدم موسس کارخونه آبمیوه رانی یک ایرانی بوده که میخواسته اول تو ایران کارخونه بزنه که با بی مهری مواجه شده و رفته عربستان و اونجا هم بهش امکانات دادن که شده این الان ایران باید از کشور عربی از یک کارخونه دار ایرانی آبمیوه بخره البته امیدوارم در دوره آقای روحانی اینجور مسائل نباشه گرچه در دوران آقای خاتمی هم فکر کردیم همه چیز درست شده که یکهو دوران هشت ساله شروع شد
  • بی نام A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    39 8
    اونا به خدا بیشتر از ما اعتقاد دارن پس حقشونه پیشرفت کنن خدا هم اینجور افرادو اونجا به دنیا میاره
    • بی نام A1 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
      15 10
      چون بشتر از ما به خدا اعتقاد دارن خدا بهشون بیل گیتس و... میده؟؟
  • بی نام IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    13 1
    با این شیوه تربیت و آموزش فرزندان در خانواده که آنها را وابسته به پدر و مادر می کنیم و افرادی متوقع از والدین و بعد جامعه بار می آوریم پس از این هیچ شخص برجسته از نظر شخصیتی در ایران نخواهیم داشت. با این روش آموزش در مدارس که هیچ آموزشی برای کار گروهی و هیچ اگیزه ای برای ابتکار وجود ندارد چه انتظاری می شود داشت. خروجی های این نسل نمی توانند خانواده خود و حتی خوشون رو اداره کنند چه به رسد به مدیریت یک جمعبت چند هزار نفره. مشکل از اساس پرورش است.
  • بی نام IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    14 3
    متولد شده. بیل گیتس های متولد شده در ایران همگی ناقص الخلقه بودند و مردند.
  • بی نام A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    19 1
    متولد میشود ولی امکان رشد ندارد انگار گلی که بخواهد در بیابان بی آب رشد و شکوفه کند!
    • توجه بیشتر A1 ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
      16 2
      یکی از علل مهم این امر ضعف نظام آموزشی ماست. برای نمونه بهترین سالهای زندگی من صرف حفظ و یادگیری مطالبی چون انواع کرم: لوله ای حلقه ای آسکاریس..شد .( منی که هیچ علاقه ای به زیست شناسی نداشتم). مطالب غیر کلیدی و غیر مهم که بهتر میبود نظام آموزشی یادگیری آنها را به خود دانش آموزان با توجه به علایقشان واگزار کند. در عوض از آموزش مطالب کلیدی دیگر غفلت شده. منی که 16 سال صرف تحصیل کردم یه مدت پیش در خیابان آقایی پیش پای من از حال رفت و روی زمین افتاد و من چون کمک های اولیه را نمیدانستم نتوانستم به او کمکی کنم.
  • مسعود IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    28 2
    چون جرات اشتباه کردن به بچه هایمان نمی دهیم پس خلاقیت هایمان در ذهنمان میمیرد
  • kim IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    25 2
    اصلن می دونی بند "پ" ینی چی ؟؟؟ اگه میدونستی این سوال رو مطرح نمی کردی !
    • شیرازی A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
      16 2
      یادش بخیر... تو سربازی زیاد از این بند " پ " ها استفاده میشد : )))
  • هادي IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    41 2
    به نظر من ذهن ما ايرانيهاخيلي در گير است! و فرصت رشد و تفكر پيدا نمي كند يكي از اين مسائل كه در دوران جواني كه دوره پويايي و رشد است ذهن دگير آن مي شود مسائل جنسي است و چون در ايران محدوديت زياد است به ناچار ذهن ديگر مي شود (يكي از دوستان نخبه من زماني كه 19 سال ازدواج كرد وقتي پرسيدم چرا ؟ گفت راه ديگه اي ندارم تا ذهن و كارهام مشغول اين مسئله نشود البته بنده خدا بعد از چند سال از همسرش طلاق گرفت اين دفعه به علت مشكلات مالي چون براي اختراعاتش و پروژه هايش دوزاري كف دستش نمي گذاشتند و حمايت نمي كردند و الان هم از سرنوشتش خبري ندارم) پس نتيجه مي گيريم كه هيچ وقت بيل گيسي در ايران بوجود نخواهد آمد
  • بی نام A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    38 2
    کشور ايران در از بين بردن استعدادها و ناکام گذاشتن نخبگان يد بلندي داره .از فقدان شايسته سالاري گرفته تا ترقي افراد به صورت رانتي و آسانسوري
  • behzad A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    15 1
    نبود امکانات.بیکاری .دست و پا زدن برای یه لقمه نان.دو سال تلف شدن عمر در سربازی.مراکز آموزشی ضعیف و بی کیفیت .فرهنگ غلط مردم در استفاده از تکنولوژی.نبودتفریح های مناسب.تنبلی جوانان.نداشتن خلاقیت(به خیلی چیزها این خلاقیت بستگی داره حتی تغذیه).برخورد غلط با جوانان.نداشتن آزادی فکر.نبود رابطه مناسب بین علم و صنعت.صنعتی نکردن دانش و علم.ندادن بودجه و امورات کشور به جوانان. همین الآنش سه تا وزرات خانه مربوط به جوانان بدون وزیره
  • بهروز A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    6 21
    لطفا منطقی باشید .چرا بیل گیتس در کشورهای دیگر به دنیا نیامد ؟ مانند بیل گیتس در ایران متولد شده است تحقیق کنید.
  • رضا IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    8 2
    دوستان عزیز تا زمانیکه نظام آموزشی ما شیوه انتخاب دانشجو و اقتصاد ما درست نشه عمرا بتونیم مثل بیل گیتس داشته باشیم یعنی محال ممکنه. شما حسب کنین برای دادن کنکور جوانهای ما کلی عمرشونو برای اونهمه درسی که اصلا به درد بخور نیستن صرف میکنن و بعد از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه میبینن هیچ مهارتی رو یاد نگرفتن. کلا نظام آموزشی باید اصلاح بشه. شما ببینید توی کشور همسایه ما ترکیه کنکور رو چطور برگزار میکنن برای نمونه آزمون آلس واقعا خیلی عقبیم از لحاظ آموزشی و علمی مخصوصا توی رشته های فناوری اطلاعات که حرفی برای گفتن نداریم
  • امید A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    14 3
    سوال اشتلاه است.چون مطمانم همین الانم افرادی با استعداد خیلی بیشتر از بیل گیتس تو ایران هستند.فقط مشکل اینجاست که به دلیل نبود برنامه ریزی مناسب دولت برای این افراد و همچنین سیستم آموزشی کاملا غلط در ایران این دوستان هیچگاه به درجه ی بیل گیتس نمیرسند
    • جمال A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
      6 2
      دقيقا موافقم!
  • بی نام IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    13 1
    آزادی اندیشه-اهمیت دادن به اندیشه نو-جسارت در ابراز اندیشه از کودکی.در مورد سوال دوم اصلا این سوال را مطرح نکنیم بسیار کار بهتری کرده ایم
  • امیر A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    11 3
    امثال بیل گیتس زیاد داریم به خدا ولی تو ایران با این همه توسری خوردن و گرانیو تبدیل میشیم به کارگر ساده به همین راحتی اونیم که پول داره اینجا نمیمونه
  • بی نام IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    13 2
    چرا ماشااله تو ایران بیل گیتس فراوان هستش. وضع جامعه نشون دهنده هستش دیگه ....
  • اصغری IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    16 9
    به نظر من فقط به خود افراد برمیگرده مردم ما ذاتاً تنبل هستند من جمله خود من... چرا وقتی در ساعت 10 صبح که اوج کار افراد است همه می تونن کامنت بذارن!؟ چون اونایی که سرکار هستن پشت میزها بیکارن و اونایی که خونن تن به هر کاری نمیدن چون به نظرشون در شأنشون نیست.. کار ما تو مملکتمون هیچ وقت راه نمیوفته چون هیچ کدوممون کار کسی رو راه نمیندازیم..
    • بی نام A1 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
      7 2
      1) تن به هر کاری دادن که خوب نیست. 2) اگر کاری زندگی کسی را تامین کنه و طرف بهش تن نده مخش عیب داره.
  • سسسس IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    24 3
    اگر تو ایران بود خب 20:30 اونو به عنوان نخبه ..معرفی می کرد.یه چیزی تو مایه های پیتزا قورمه سبزی
  • اکبری IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    5 2
    خلاقیت زاییده نیاز به ارتقاء و یا بر طرف کردن یک مشکل است توی مملکت ما نه مهارت حل مشکل توی بچه ها پرورش یافته و نه علتی برای ریسک پذیری بالا وجود دارد.چطور می شود کسی بخواهد وضعش بهتر بشود ولی ولی ریسک نکند هم خدا میخواهیم هم خرما رو
  • حامد IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    5 33
    اگر منظور تولید ثروته بیل گیتس انگشت کوچیکه اقا زاده های ما هم نمیشه اما اگر منظور تولید علم یا دانشمنده بازم بیلی انگشت کوچیکه دانشمند های ایرانی نمیشه همون هایی که پهپاد ار کیو 170امریکا را تو اسمون روزمین نشودن و قدرت نماییخودشونو برای جهان هستی یا جامعه جهانی یا این سیاره منظومه شمسی به یادگاری گذاشتند حالا بیلی بره حالشو ببره.......
  • حسین A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    8 1
    در کشورهای پیشرفته مسئولان و به طور کلی مردم وقتی مشکلی پیش میاد یا یکی یه ایده داری همه با اشتیاق میان و دستشو میگیرن ولی تو ایران ما پای همو میگیریم که یه وقت 10سال دیگه ازش کمتر نباشیم
  • ای اس A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    11 1
    چراشه هرکس نمی دونه مشکل داره
  • بی نام A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    8 1
    نکته نخست آنکه کسی از شکم مادرش نمیتواند بیل گیتس متولد شود شرایط محیطی و عوامل ژنتیکی بیل گیتس را میسازد. ولی از نظر ژنتیکی از بیل گیتس بالاتر نه تنها در ایران بلکه در نقاط دیگر جهان هم متولد شده ولی چون امکان رشد نداشته یا در جا زده یا به ینگه دنیا مهاجرت کرده.مثلاً لطفی عسکرزاده واضع نظریع منطق فازی که بیشترین ارجاع به مقالات او در دنیا انجام شده و از بعد عملی در 30 سال گذشته بیشتر اختراعات و ابداعات بر پایه نظریه او انجام شده است.
  • محسن تاجيك IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    11 2
    در صورتي موفق خواهد مانند كه: 1- مردم ايران مانند مردم آمريكا ضرورت وجود فن آوري اطلاعات و ارتباطات را درك كنند. 2- عموم مردم بتوانند در سطح متوسط با كامپيوتر و اينترنت كار كنند. 3- قانون كپي رايت رعايت شود. 4- وجود فن آوري اطلاعات و ارتباطات در زندگي روزمره مردم احساس شود. 5- مسئولين از طرحهاي بيل گيتس در سطح وسيع حمايت كنند. 7- در ايران مانند آمريكا از نخبگان داخلي و خارجي استفاده كند.
  • اریا A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    14 1
    اقا تو ایران اگرم پیدا بشه فراریش میدن.مدیر شرکت ebay ایرانی متولد خارج هست.پس پیدا میشه .بستگی به سیستم اموزشی داره.که فعلا خوابیده.با احترام کامل به نخبه ها.
    • بی نام A1 ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
      1 0
      به دو سه تا کتاب خون که کتابهاشم به درد نمیخوره نخبه نمیکن خدا همه رو تو یه کاری نخبه و دارای استعداد کرده فقط یکم مثل گیاه توجه و اب و غذا و اگسیژن میخواد تا مثل لوبیایه جک سر به فلک بگشه
  • بی نام A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    26 2
    امسال دیگه حتما بعد 5 سال پشت کنکوری برق دانشگاه شریف قبول میشم و تحصیلاتم رو هم میرم خارج ادامه میدم و بعد بر میگردم ایران ... . . . . . . . . . ادیسون در حال دلداری دادن خودش در ایران :)
  • یغما IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    17 1
    اتفاقآ متولد میشوند اما وقتی که میمیرند تازه میفهمند که همچین کسی هم بوده ما خبر نداشتیم.
  • علی IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    11 5
    داداش در ایران راند خوارانی متولد شده که بیل گیتس و استیو جابز نوک ناخونشون هم نمیشن. حالا شما از چه لحاضی میخواهید بسنجید من نمیدونم اگه از لحاظ علمی میگید صد در صدر زمینش مهیا بود بازم داشتیم. اصلا در ایران زمینه هر کار علمی یا خلاف آماده باشه مطمئا باش اولین فرد مبتکر پدر بزرگ بیل گیتس و استیو جابز خواهد بود چه برسه به خودشون. اگه بیل گیست تو ایران بیاد بمونه مطئنا از بیلش بالا ترین بهره را خواد برد و ثبت جهانی خواهد شد. این مثل اینکه هوش سیاه را ندیده ((:
  • یغما IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    22 1
    به دلیل فیلترینگ،و شرایط استخدامی ها که طرف باید به سوالهای بی ربط به اون حوزه ای کاریش پاسخ بده.
  • سهيلا A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    21 1
    أولاً حتى أكر براى ما ايرانى ها قبولش سخت باشد ولى واقعيت اين است كه أمريكا سر زمين فرصت هاست و انسانها به صورت مساوى قادرند از زند كى استفاده كنند و همه جيز در اختيار نور جشمى ها نيست دوم اينكه مردم أمريكا فرصت اشتباه كردن ويادكرفتن از اشتباهاتشان را دارند وباعناوينى مثل بى عرضه تحقير نمى شوند و سوم اينكه فرصت تجربه ى أيده هاى تازه را دارندو مجبور نيستند همه مثل همه باشند
  • نگو A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    14 2
    ما بیل گیتس ها را فدای تعصباتمون کردیم و دکشون کردیم خیلی متولد شدند منم یکیش هستم اما دارم چند روز دیگه میرم اونجا
  • سینا IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    12 1
    متولد هم بشه عمرا بتونه تو این جامعه پیشرفت کنه....
  • بیطرفها A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    22 1
    اینها نه در ایران که در هیچ کجای دنیا به غیر از آمریکا نمی توانستند این شوند که اکنون هستند زیرا قوانین و آزادی های فکری و نیز مقررات حق ثبت و اختراع در هیچ کجای دنیا مانند امریکا نیست
  • بی نام A1 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    24 3
    در نطفه خفه می شود. گویا قهرمان پروری تبعات امنیتی دارد
  • بی نام IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    11 2
    چون متاسفانه خودباوری در ما ضعیفه. همه چی مون یا متکی به خانواده هست یا دولت. سیستم کثیف و پر از فساد اداری و مالی داریم. وزرات علوم نگاه کنید. نخبه ها م یمونن پشت درها و بی لیاقتها با رانت میرن بالا .. پول در آوردن تو ایران از را ه دلالی هست.. سرمایه دست دلالها هست.. متاسفانه ما جهان سومی هستیم ....
  • محسن IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    25 1
    هر سال هزاران بیل گیتس در ایران متولد میشه اما جامعه اونو به طرف ابتکار و نوآوری سوق نمیده. چون از همون بچگی تو گوشش میخونن که اگه بتونی یه لقمه نون حلال در بیاری شق القمر کردی. هر ساله دهها مبتکر طرح میدن و تو کارگارهای شخصی با پول خودشون یه ایده ای رو میسازن اما بعدش که میرن دنبالش تا ثبتش کنن، طولی نمیکشه که متوجه میشن طرح اونا مثل میلیونها طرح دیگه قراره تو بایگانی فقط خاک بخوره. و از همه مهمتر، تو مملکتی که تورمش هفتاد درصده، هیچ غلطی نمیشه کرد
  • استیو جابز IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    12 20
    روحانی مچکریم
    • نا شناس IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      7 1
      چه ربطی داشت؟؟؟!!!! :-)
  • بخت برگشته IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    28 2
    امریکا کشور فرصتها ست نه فرصت سوزیها هر نخبه ای از هر جای دنیا شکار میکنه و بهش فرصت میده برای پیشرفت هم کشورش و هم اون فرد.. کشورهای جهان سوم عمرا بتونن مثل امریکا باشند.. خدا را شکر که اقلا مقطع دکتری اونجا بودم و معنی عزت و احترام و اهمیت دادن و قانون مداری به وجود هر شخص به میزان لیاقتش دیدم و تجربه کردم گردنم خورد که برگشتم.... اینجا کارت .....و وصل بودن به جایی مهمه نه سواد و توانایی و علم و دانش
  • بی نام IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    17 6
    چون تو ایران همه دخترا و پسرا از نوجوانی به بعد فکر و ذکرشون اینه چطوری از بین هزاران باید و نباید راهی پیدا کنن و با هم باشن دیگه فکرشون درگیر مسائل دیگه نمیشه .خخخخخخخخ
  • کلافه AU ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    34 1
    بخاطر اینکه یه بار اومدم ترک تحصیل کنم چنانی کتکی از بابام خوردم که هنوزم بعد از ۳۰ سال حتی روزنامه هم میخونم حفظ میکنم برا امتحان
    • arash IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
      15 4
      کلافه نباش عزیزم! بابات آدم روشنفکری بوده که اون کتکو زده! از اون موقع می دونسته دیگه اینجا مهد مدرکه! بی مدرک فتیره عزیزم! شما فک میکنی ترک تحصیل می کردی بیل گیتس میشدی آیا؟!
  • مليحه صالحي IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    11 1
    من يك سوال دارم خوشحال خواهو شد اگر از طرف شما پاسخي داشته باشم :لطفاً بفرماييد آيا پاسخ هاي مخاطبين بررسي مي شود يا نه ؟ "شايد انعكاس نظران و خواندن برخي حقايق براي دولتمندان موجب تصميم گيري بهتر باشد"
  • محمّد IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    5 3
    من تلاشِ کم بعضی‌ها کار ندارم امّا آدمِ با استعداد تویِ ایران کم‌نداریم امّا همیشه هستند کسانی که سیستمِ اسلامی را با کارهای‌شان بدنام می‌کنند، طوری که نخبگان فضایِ لیبرال و سکولار را به‌این‌جا ترجیح می‌دهند! به‌نظرِ من بیش‌تر مشکلات از کج‌سلیقگی‌هاست.
  • حقیقت تلخ A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    8 1
    باند بازی سیاسی در ادارات ...نفس هر نخبه ای رو قطع میکنه.....با مدرک فوق لیسانس در سازمان اب با هزار منت و اذیت کردن وفشار و حقوق ندادن کار میکنم......فساد اداری و رشوه بی داد میکنه ......تا پول ندی جواب سلام کسی و نمیدند.......وتسبیح وانگشتر عقیق تو دستشونه.....فقط فکر پول جیب زدن و جیم زدن از سر کار و.....همشونم بساز بفروش ...یا شغل دیگه ....گور بابا مردم ...کرده ...کار دارند.....
  • رسول IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    11 1
    خیلی از ایرانیا به محض اینکه پاشون رو از ایران می زارن بیرون جزو موفق ترین مردم دنیا می شن . ولی تو ایران افرادی که از رانت برخوردارن اجازه نفس کشیدن به نوابغ رو نمی دن به خواطر همین هر چی زور بزنن یکی که تازه از دهشون پاشده اومده شهر با رانت قدرتی که داره می زنه تمام تلاشهای طرف رو نابود می کنه اینه که تو ایران اگه کسی بخواد مثل بیل گتس کار کنه اول اینکه بهش اجازه نمیدن بعد هم اگه زیاد گیر بده باید به مغزش شک کرد
  • امیر IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    32 1
    اگه تو ایران بود الان داشت ویندوز 7 رایت می کرد 2000 تومن می فروخت
  • حمید IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    11 1
    میدونیین علتش چیه علتش اینه که تو ایران همه چیز دولتیه حتی دانشگاه ازادم دولتی کردن همه جای دنیا بهترین دانشگاه های دنیا خصوصی هستن مثل دانشگاه ام ای تی وهاروارد واستنفورد و.......... این دانشگاه ها در طول سال بیش از30میلیارد دلار در سال از نخبه هاشون درامد کسب میکنن اونوقت اینجا تمام زندگی مردم دولتیه چه برسه به دانشگاه
  • برنامه نویس RS ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    12 1
    یه استاد آی تی داشتیم چند سال پیش میگفت برای یک طرح برای یکی از وزارت ها که نام نمی برم دوسال کار کرده بود. زمان آقای خاتمی وزیر ارتباطات بودجه به آی تی میداد که با تقلید از مالزی در آی تی پیشرفت کنیم. میگفت بعد از دو سال طرحمو تو بیست دقیقه رد کردند. دلیل : ما فقط به نرم افزارش بودجه میدیم!!!!!!!! چقدر دل ما خونه از دست اینا!!!! نگم بهتره!
  • بی نام A1 ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    48 2
    به همون دلیلی که ارتباط تصویری رایتل ممنوع شد. به همون دلیلی که زن ها حق ندارند به ورزشگاه بروند. به همون دلیلی که میگیم پیرو حضرت علی و فاطمه هستیم ولی برای دخترامون مهریه 1000 سکه ای قرار میدیم. عزیز جون این مملکت مثل کوره آدم سوزی است که فقط خاصیت نابود کردن داره نه ساختن.
  • بی نام IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    11 1
    در ایران افکار ازاد نیست این فکر زندانی از خانواده شروع ودر جامعه بدتر میشود در ایران بیشتر بخاطر محدودیت نداشتن افکار پویا بیشا. افراد موفق کی براداران بزرگی هستند
  • بی نام IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    31 5
    تا دلتون بخواد مثل بن لادن داریم همین بسمونه
  • محمد A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    23 2
    دکتر حسابی بزرگ میگه: "جهان سوم جایی ست که هرکه بخواهد مملکت خود را آباد کند باید خانه اش را ویران کند و هرکه بخواهد خانه خود را آباد کند باید مملکتش را ویران کند". به نظر من مشکلات ما عبارتند از: 1- سیستم آموزشی مبتنی بر حفظیات ونه خلاقیت و نوآوری 2- بوروکراسی اداری کاملاً دست و پا گیر 3- فیلترهای مختلف برای گزینش افراد برای جایگاه های مختلف اداری و اجرایی بج جز شایسته سالاری و تخصص 4- رانت خواری و آقازاده پروری به ویژه در حوزه مسائل علمی و پژوهشی 5- اقتصاد ناسالم که به جای سرمایه گذاری روی ایده ها و تولید و فراهم کردن سود از طریق تولید بهتر و بیشتر، به دلال پروری و رانت خواری منجر شده است. و .....
    • میثم A1 ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
      8 1
      آفرین این شده یک نظر درست حسابی نه کامنت الکی. تا حالا شده در ایران یه مسولی رو ببینید بیادو در مورد کیفیت دانشگاه و چگونگی بالا بردن اون صحبت کنه. فقط بحث کمیت مطرح شده و اینکه کارت داوطلبان فردا توزیع می شه و یا تا فلان روز می تونید انتخاب رشته کنید. تازه اینا هم به خاطره جوونای این مملکت نیست و بیشتر به خاطره اینه که جوونا مشغول باشنو آمار بیکاری خیلی بالا نباشه. در مورد آموزش و پرورش هم ما نیاز به یک کار ریشه ای در مورد هدایت تحصیلی همه ی فرزندان ایران مخصوصا نخبگان جامعه داریم. برای اثبات حرفم خدائیش بشینید فکر کنید که در دوران دبیرستان و دانشگاه رشته خودتونو چطر انتخاب کردبد، مثلا رفتید رشته ریاضی به خاطر این بوده که دوستتون یا پسر عموتون اونو انتخاب کرده یا با راهنمایی مشاوره مدرسه رس
  • رضا A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    20 3
    چون آزادی وجود ندارد
    • بی نام A1 ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      1 14
      آخه چه ربطی به آزادی داره مطمئن باش اگه آزادی بود حواست میرفت جای دیگه نه پیشرفت بعدشم الان هم وضع یه جوری شده کم از آزادی نمیاره دیگه چه کار باید بشه که نشده .
  • بی نام A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    22 2
    متولد میشود تا بیاد بزرگ شه جامعه .....جامعه فاسد مردم دزد و خراب ریاکار حسود عقده ای بی فرهنگ و بیکاری فقر تورم دشمنی با دنیا .
  • محسن IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    7 6
    هزاران بیل گیتس در ایران دارن زندگی میکنند کیه که ببیندشون؟؟؟ هزاران مخترع بهتر از بیل هم هست ولی به خاطر مسائل مالی و سیاسی جرات بروز دادن خودشون را ندارن.
  • مهدی A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    4 1
    چون تو ایران به بچه ها فکر کردن و ایده پردازی و دنبال کردن ایده ها رو نه یاد میدن نه کسی رو که خودش دنباله و میخواد کاری بکنه حمایت می کنن.
  • حامد IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    9 1
    کلا بلوک می شد اگه ایران به دنیا می اومد یکی می شناسم یه طرح داده بود و درست کرده بود و طرح خوبی هم بود یکی از مسئولین اومده بوده واسه بازدید و.....وبعدش کلا نقشه طرح ازش گرفته بود و بعدم خودش درست کرده بود و کلی وام مزایا واسه خودش گرفته بود حالا این اقا 7 تا 8 ساله هیچ کاری نکرده الان می تونه بسازه نقشه داره ولی نمی سازه !!! این بود ارمانهای ما!
  • متین IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    5 8
    بهتر از بیل گیتس تو ایران به دنیا میاد. فقط یه خورده اراده می‌خواد که ما ایرانیا نداریم.
  • بی نام A1 ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    5 2
    یک ایرانی زمانی بیل گیتس می شود که ارزشهای زندگیش مثل اون بشه ، نیازی نیست هم خیلی نابغه باشه فقط کافیست ارزشها تغییر کنه و هرگز هیچ ایرانی با تحصیلات بالا هم نمی تونه اینجوری بشه چون ازرشهای زندگی ما و نگاه ما به اطراف خیلی متفاوته با همه دنیا فرق می کنه با همه دنیا
  • حسین A1 ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    5 7
    با قبول نظرات همه دوستان باید بگم که مگه تو دنیا چندتا بیلی دیگه متولد شده که بگیم چرا تو ایران دیگه متولد نمیشه
  • من IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    5 1
    اونقدر از روی دست آوردهاش کپی غیرقانونی (دزدی خودمون) می کردند که به سال نکشیده ورشکست و مفلوک می شد و در نهایت به دنبال یک پارتی برای استخدام و یا فرار از ایران می گشت که در حالت دوم می شد همون بیل گیتس امریکایی و در حالت اول یک انسان سرخورده داغون که تا آخر عمر به درو دیوار و خودشو و همه داره بد و بیراه می گه.
  • بی نام A1 ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    3 1
    متولد میشوند.. ولی مدیریت نیست و بیکار هستند! بی سوادها و گر و کورها میشن کارشناس های دولتی که با اتوبوس و بی بلیط میان... تا باقی استعدادها رو هم یا خفه کنن یا فراری بدن!
  • وحید IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    2 3
    متولد شدن فقط کافی با دقت بیشتری به اطراف خود بنگرید مثلا خودِ من
  • بی نام IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    4 1
    بخاطر ساختار سیستماتیک مهار استعداد هاست.از مدرسه تا دانشگاه !یه جایی یه ذره نوآوری داشته باشی یا خلاف جریان بخوای بری به دلیل هزینه زا بودنش وتو میشی.بعد هزار برابر سر اشتباهات اون روشها با جون و دل هزینه میدی.
  • مرد بدون فرزند IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    8 1
    با توجه به تیتر خبر آنلاین که گفته بود: "مردان دارای فرزند در اولویت استخدام /نخبه ها ازدواج کنند. (یکشنبه 20 مرداد 1392 - 09:13:37)" ، حتما قطعا یقینا مسلما یکی از این فرزندا مانند بیل گیتس میشه!
  • نیما A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    9 1
    متولد شده برادر من . ولی تو بگو چجوری تو فضای بسته فکری و سیاسی و اجتماعی می شه چیزی غیر از فکر تو مغز آقایان فکر کرد! این دفه رو چاپ نکنی دیگه دیگه.
  • بی نام A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    8 1
    چند دقیقه پس از سکونت در ایران سکته میکنه و بلافاصله دوباره میره " بهشت "
  • بی نام IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    2 1
    این سوال را از دکتر صنعتی بپرسید که چرا بیل گیتس نشد
  • بي طرف A1 ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    1 9
    بيل گيتش داريم برادر شما خبر نداري ولي مدل ايرانيش اگه منظورتون اينه كه چرا كسي از راه هاي نويني مثل محصولات تكنولوژيك پولدار نميشه اون دليل ديگه اي داره در ضمن اين را هم بايد در نظر بگيريم كه تنبلي ميراث ماست آمار بهره وري و ساعت كاري را در ايران با بقيه كشورها مقايسه كنيم متوجه ميشيم ساعت كامنتهاي اين مطلب را هم ملاحظه كنيد متوجه مي شيد تربيت خانوادگي هم در اين موضوع تأثير داره قطعا
  • بی نام IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    6 1
    در ایران نخبه مثل ستاره های دور هستند که بعد از مرگشان نورشان دیده می شود
  • م ع ح IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    7 1
    من دو دلیل بنظرم میرسه و قبلا به همین سوال فکر کرده بودم: 1- در ایران (جامعه- مردم- دولت)سیستم جوری است که جای پیشرفت نداریم و نموشه استعداد خودمونو دنبال کنیم و اگه دنبال کنیم یه جا آخرش به خاطر تحریم و دیگر مشکلات باید بیخیال شیم . 2- سیستم مدیریت در ایران مشکلات زیادی داره و من در حین خوندن کتابای مدیریتی در سطح بالا این قضیه رو فهمیدم و بنظر میرسه این مشکل مثل بعضی چیزها باید بمونه تا خیلی چیزا عوض شد اینم باهاشون تغییر کنه
  • کوروش IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    8 1
    چون اینجا برای نوآوری هیچ ارزش قائل نیستند و افکار نو را تهاجم فرهنگی و یا بیهوده مینامند و خود شخص امکان دارد سر از جاهای خطرناک در بیاورد اینجا تبحر در دروغ و کلک مایه افتخار و تحسین است
  • بی نام A1 ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    9 2
    من خودم یک دفتر پر از طرح دارم که دنیارو دگرگون می کنه حالا می بینم بعد از چند سال شرکتای بزرگ تازه به این طرح ها رسیدن . میدونی چرا اجرا نشدن توسط من ؟! چون تیم خوبی ندیدم اجرا کنن؟! چون سرمایه گزاری ندیدم که بخواد سرمایه گزاری کنه ؟! چون ایران جزو قانون کپی رایت نیست و اگر من بزنم به راحتی دیگر کشورها کپی می کنن . چون قوانین دست و پا گیر زیاده ! چون اگه قراره من سایتی حالا مثلا به اسم فیس بوک بزنم نمی تونم کدام رو بریزم رو هاست خارجی که لو بره باید بریزم تو هاست ایران اما آیا خود ایرانیان به سایتی که دیتابیسش تو ایران اعتمادی می کنند؟! و و و و و که نگفتنش بهتره!
  • بی نام IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    14 2
    سوال شما فقط جای خنده دارد .یک زمانی زور زدیم ویکی از سایت های ایران شدیم که رتبه زیر 100 پیدا کردیم بهمون گفتن رفتین زیر زره بین گفتیم مشکلی نداریم و بعد فهمیدیم به خاطر یک صفحه در مورد ولنتاین کل سایت رو 6 ماه فیلتر کردن و رتبه ما شد 23000 و بعد همه چی رو گذاشتیم کنار مثل بیل .
  • بی نام GB ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    8 1
    اصل پرسش عالی ست!واما پاسخ ..زیرا ما مثل آنها به اندیشه های انسانی پر و بال نمی دهیم به عبارتی بال پرواز نه اینکه نداریم ...بلکه این بال را قیچی می کنیم و اصرار هم داریم که پرواز کنند...ما خردمندی را تهدیدی می دانیم برای جمود آنچه فکر می کنیم درست است.
  • بی نام IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    2 12
    من خیلی اتفاقی این مطلب رو خوندم، من با خوندن کتاب سرگدشت استیو جابز به همین نقطه رسیدم که دارم عمرم رو تلف میکنم، تو سفرها وقتی میدیدم سبک زندگی آمریکایی از غذا و موسیفی و لباس همه جا هست ار خودم بدم میومد که یه آدم کودن هستم که نمیتونه چیزی به جهان اضافه کنه ، اما این غلطه،من نهایتا به این نتیجه رسیدم که فقط میشه تو آمریکا زندگی درست داشت اینم غلطه،این تفکر مجموعه های تحت مدیریت منو به نابودی میکشوند تا اونو با یه تفکر صحیح عوض کردم و نتیجه عالی بود ،من شک ندارم که اولا موقعیت خاص آی تی و البته تبلیغات آمریکا در این بازار دوما تبلیغات امریکا روی خود این آدمها که هم اونها مجصولات و امریکا رو دست نیافتنی میکنه باعث این تفکره همه ما میتونیم موفق و مفید باشیم ،
  • بی نام A1 ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    6 1
    بیل گیتس متولد می شود ولی رشد نمی کند.
  • بی نام A1 ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    8 1
    اول اینکه امثال بیل گیتس "در شرایط حساس کنونی" به این دنیا نیومدن و بزرگ نشدن. دوم اینکه در ایران مناسبات اقتصادی به هیج وجه سالم نیست یا به عبارت بهتر سیستم در ایران براساس دلالی و رابطه عمل می کند بنابراین فعالیت سالم توجیح ندارد...
  • بی نام IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    8 2
    همه در ایران بیل گیتس هستند و بس مثل هنر نزد ایرانیان است و بس
  • 0151 A1 ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    13 1
    کدوم نبوغ آقا تو شهرداری شهر ما 3-4 تا خانواده هستن در شکل های مختلف ظهور می کنن مشاور شهردار معاون بعضی ها هم که مدام العمر هستن ... در حقیقت تو یک ارگان نیمه دولتی بصورت سلطنتی اداره می شه! دیگه جایی برای ظهور اندیشه و نبوغ نمی مونه تو جایی که بگن متخصص نمی خوایم متعهد می خوایم و برای نبوغ شرط بزارن جایی برای نابغه نیست چون ممکن اون به قضایا جور دیگه ای نگاه کنه که با دیدگاه های حاکم و غیر ... متفاوت باشه امید که این کامنت مثل وزیر علوم رد صلاحیت نشه .
  • مسعود IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    23 1
    دليلش اينه كه توي مجلس ما كه عصاره فضايل ملت است آقايي حرف از پرتاب گوجه فرنگي مي زنه!
  • asd A1 ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    15 2
    چون دغدغه ی بیل گیتس شدن تو ایران و بویژه در دانشگاه ها وجود ندارد ، به جای ان دغدغه تفکیک جنسیتی ، نرخ روغن و آب و برق و نان و... را داریم!!!!
  • بی نام A1 ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    9 3
    در ایران کنونی توقع ظهور نخبه و کار خارق العاده نداشته باشید. هر کی استعدادی داره و میخواد واقعا آدم مفیدی باشه باید از این مملکت بره.
  • بی نام IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    17 1
    در مملکتی که به شرکتهایی که نرم افزارهای کرک شده را در بسته بندی های شیک می فروشند جایزه می دهند می خواهید تولید نرم افزار داشته باشیم؟!
  • بی نام IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    7 1
    من جوابتو میدم چون ما بیل گیتس پرورش نمی دهیم تکیه بر جای بزرگان نتوان زد به گزاف مگر اسباب بزرگی همه آماده کنیم با نامزدهای ادبیات نوبل چه کردیم
  • arman IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    4 13
    آمریکا با ترفند های مختلف اجازه رشد و جهانی شدن را به هیچ کشور و شرکتی نمیده و این کار را با استفاده از قوانین دست و پا گیر خود کشور ها انجام میده ، شاید سامسونگ تنها شرکتی باشه که تا حالا تونسته خودش رو نگه داره با اینکه مرتب جریمه میشه ، نکته بعد تبلیغات هستش که معمولا شرکتهای بزرگ آمریکایی با اسم یک فرد به شهرت میرسن و در آخر شرکتهای آمریکایی معمولا با هم کار میکنند و تبدیل به غولی شکست ناپذیر میشوند که جلوی رقبای خارجی خود می ایستند
  • اخر دنیا A1 ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    12 1
    همه ناراضی.پس کی میخواییم مث ادما زندگی کنیم ای داد مدیران بی عرضه
  • بی نام IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    3 6
    نمیشه همیشه هم تقصیر گردن گذشتگان و این زمونه ایها انداخت وگرنه این دور تسلسل باطل ادامه پیدا میکنه.امید و تلاش و هم دلی هر چند شاید کم عمق به نظر برسند ولی کار ساز اند.یا حق.
  • صفری A1 ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    19 1
    با سلام یک کلام ختم کلام؛ دلیلش این است که ما خیلی حرف میزنیم و ادعا می کنیم و هیچ کاری نمی کنیم آنها فقط و فقط کار می کنند
  • حسن A1 ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    4 3
    با سلام همه ی حرف ها مورد احترام، اما از امروز بیاییم هر کس به نوبه ی خود به "حق مالکیت معنوی" احترام بگذارد، تا راه برای ظهور نخبگان ایرانی در حوزه ی فناوری اطلاعات هموار شود. به امید آن روز. یا علی ع
  • بی بی A1 ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    25 1
    من با ضریب هوشی 135 به زور تونستم وارد دانشگاه بشم
  • بی نام IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    7 1
    چون نظام آموزشی ما مشکل داره مدرسه و دبیرستانش که به خاله بازی می گذره - دانشگاه هم که خدا بده عمر، کیلو کیلو نمره میدن استادا - و اما وقتی فارغ تحصیل میشن تنها چیزی که از دانشگاه یادشونه دختراشه --- نه این وضعی نمیشه ، باید خودمون جامعه مون رو اصلاح کنیم خودمون اصلاح بشیم جامعه هم اصلاح میشه !!!؟؟
  • بی نام A1 ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    12 1
    میگن تحریم باعث خلاقیت میشه!!! حقش بود بیل گیتس و استیو جابز و مانند اینا از ایران و کره شمالی بیرون میومدن!!!!
  • بی نام A1 ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    10 3
    کش ندین
  • حامد A1 ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    17 1
    اگه بیل گیتس تو ایران بود و ویندوز رو میزد اونوقت به جرم..... بازداشتش می کردن !
  • محمد IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    9 1
    1):چون اونجا فرصت و فضا و بستر آمادس يعني اگه هر چند سال يك بيل گيتس به دنيا بياد همون بيل گيتس بزرگ ميشه و از آخر هم همون بيل گيتس ميميره.....ولي اينجا بيل گيتس كه هيچ انيشتن به دنيا مياد ولي متاسفانه به خاطر بافت پوسيده ي مديريتي و كشوري وقتي بزرگ شه بهش ميگن اكبر آقا وقتي كه ميميره بهش ميگن اكبر آقا خدابيامرز...غافل از اينكه اگه همون اكبر آقا در دوران كودكي به مسير درستي هدايت ميشد الآن بود پروفسور اكبر ايراني زاده 2):چون اونا نابغه وارد ميكنن ما نابغه صادر ميكنيم.. 3):چون اونا 4):چون اونا 5 6
  • بی نام IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    5 1
    مطمئن هستید متولد نشده؟ اگر بشود میگذارید توسعه یابد و بیاید بالا سرتان قرار گیرد و بزند توی سرتان؟ و آیا وصله عدم تعهد و متاهل بودن و امثال ان به ان نمیزنید و انرا له نمیکنید؟
  • بی نام CH ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    11 1
    مهمترین دلیل پیشرفت آمریکا در کنار عوامل دیگر، اقتصاد بازار آزاد و رقابتی و سرمایه داری و دخالت حداقل دولت در اقتصاد است.
  • بی نام A1 ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    20 1
    اگر زاکربرگ تو ایران بدنیا آمده بود و فیسبوک رو راه می انداخت بعد از یک از یک مدت که بیشتر مطرح میشد، چند تا اتهام بهش میبستن و در شبکه اش تخته میشد و میبردنش آب خنک بخوره! بعد از چند سال که بقیه ایده اش رو کپی کردن و کلی شبکه اجتماعی در جهان بوجود آمده بود، آزادش میکردن و ازش میخواستن بیاد شبکه اجتماعی ملی! راه بندازه! اون هم احتمالن یک مدت بعدش، خودکشی میکرد و همه چیز به خوبی و خوشی تموم میشد!
  • بی نام IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    6 1
    مطمئن هستید کسی مشابه متولد نشده و نیست؟ اگر برای مثال چنین فردی باشد ایا توی سرش نمیزنید اینکه متعهد نیستی و مجرد هستی و از اینرو فردی فاسد هستی و امثال آن؟ و ایا اجازه میدهید مافوقتان باشد و توی سرتان بزند و از دور خارجتان کند؟
  • بی نام A1 ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    22 2
    چون بیل گیتس تمام عمرش را در حسرت رهایی از محدودیت ها تلف نکرد.
  • آرمان US ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    20 1
    چون خلاقیت نیاز به آزادی کامل دارد٬ همین.
  • کیروس IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    17 1
    متولد که میشد ترورش میکردن
  • سمج A1 ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    4 6
    اگر واقعا بخواهید یک مقاله خوب از نظرات در بیارید باید به این تفاوتها بین دو سیستم توجه کنید: 1- خود باختگی فرهنگی نهادینه در ایران در مقابل خود برتر بینی تک تک افراد در اثر شکستهای گذشته ما و پیروزی های آنها 2- سیستم ثبت و دفاع قدرتمندانه از ابتکار و اختراع در آمریکا در مقابل قانون گریزی و فرصت طلبی تمامی افراد جامعه ایران برای شانه خالی کردن از پرداخت حقوق غیر مشهود به نحوی که اگر یکی بخواهد این حقوق را پرداخت هم بکند در میان جمع به ساده لوحی متهم میشود! 3- سیستم قضایی مبتنی بر هیئت منصفه که راه را برای خیلی از مفاسد نهادها و شرکتهای قدرتمند سد میکند در مقابل بوروکراسی دست و پا گیر در ایران که در قدم اول بسیاری را از مطالبه حق خود منصرف میکند! ...
  • سمج A1 ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    2 12
    4- نظم و انظباط فردی که در سالهای کودکی در افراد بوجود آورده میشود و این البته به خاطر تجربه تاریخی آنها از نهایت توحش در زمانهای غرب وحشی است که به ارزش قانون و قانون گرایی پی بردند و ما ظاهرا بدلیل حداقل هایی که در اثر شرایط مذهبی جامعه داشته ایم از کسب حد اکثر باز مانده ایم. 5- شرایط جذاب و فریبنده زندگی که پایه آن آزادی های فردی است و باعث جذب نخبگان در تمامی رشته ها از سرتاسر جهان میشود در مقابل شرایط دفع کننده در کشور ما و در نتیجه ایجاد حوزچه ژنتیکی برتر برای افزایش احتمال تولد نخبگان بیشتر در آن سر زمین و برعکس آن در ایران. ...
  • سمج A1 ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    2 9
    6- ایجاد تقاضا برای نخبگان در رشته های مختلف به طوری که بالاترین نخبگان جایگاه کاری مطلوب خود را در آمریکا خواهند یافت در حالی که در کشور ما برای بسیاری از رشته هایی که در دانشگاههای ما تدریس میشود کار مناسبی در بازار کار خصوصی یا نهادهای دولتی وجود ندارد! ...
  • سمج A1 ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    1 7
    7- تنازع بقای مدیریتی در کشور ما که راه را بر هرگونه پیشرفت کسانی که علاوه بر رشته خود در نخبگی ویژه ای در سیاست ورزی همسان با همرده ها یا ما فوقهای اداری خود نداشته باشند را میبندد بطوری که در نتیجه اگر نخبه ای در جایی سر بر آورد دیگران تمامی مساعی خود را جهت از هستی ساقط کردن او انجام میدهند مگر اینکه آن نخبه با تدابیر خاص همه توطئه ها علیه خود را خنثی کند و وقتی آن جایگاه مناسب را به دست آورد دوباره تبدیل به یکی از همون قبلی ها میشود که با توجه به نخبه بودنش پایین آوردنش یک انیشتین سیاسی میخواهد!
  • سمج A1 ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    3 7
    8- تاثیر و تاثر متقابل آنچه در بالا ذکر شد برای پیشبرد آمریکا و عقب انداختن ایران یعنی بطور مثال اینکه عامل 7 باعث تشدید عامل 1 و باز عامل 1 باعث بهبود شرایط برای سایر عوامل در آمریکا و بالعکس در ایران میشود! 9- عقب افتادگی انباشته ما و پیشرفت مداوم آنها به گونه ای که اگر همین الان در شرایط برابر قرار بگیریم باز اونها به دلیل زمانی که برای عمل به آنچه در اختیار داشتند از ما پیشرفته تر باقی خواهند ماند!
  • بی نام A1 ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    17 2
    ایران بیل زیادی هست منتها جای دیگه کاربرد داره
  • مسعود IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    11 3
    از یه ایرانی بخوا قویترین سیستم امنیتی دنیا رو نابود کنه،سه سوته دخلشو میاره!!!ولی حالا بخواه یکی مثل اونو درست کنه ازش استفاده کنیم،عمرا بتونه.
  • بی نام A1 ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    15 2
    یه سوال راحت تر ... چرا مانند بیل گیتس در کره شمالی متولد نمیشود ؟ جوابش راحته نه ؟
    • بی نام A1 ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      3 12
      چرا تو ژاپن متولد نمیشود
    • بی نام A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
      8 1
      پس شرکت سامسونگ و ال جی و... موسسش کشک است؟
  • پوریا A1 ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    5 10
    به نظر من انسان موفق همه جا موفقه . چون طرز فکرش و نگاهش به زندگی با دیگران متفاوته .
  • بی نام IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    20 2
    چون فعلا طرح - طرح افزایش جمعیته - تو کار نداشته باش کی متولد میشه - هااا مشا...
  • amir A1 ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    6 1
    بنظر من متولد میشه حتی بهتر از اون ولی طبق نظرات دوستان اولا عرف و محدودیت های جامعه نمیزاره رشد بکنه اگرم بخواد زرنگ باشه و خودی نشون بده به هیچ وجه ممکن نمیزارن یا نمیشه یا نمیتونه بدلیل نبود حمایت از قانون کپی رایت در اینجا (این خیلی مهمه که از رو کارت کسی نتونه کپی بزنه ، بخاطر همینه که بیل اونا شده گیتس بیل ما شده دسته بیل واسه شخم زدن زمین و ...)
  • amir IR ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    3 4
    میدونید تو ایران خودمون واقعا نبوغ زیاده اما متاسفانه پرورش داده نمیشه به عنوان مثال فردی رو میشناسم که فوق دیپلم کامپیوتر داشت فلش مموری با ظرفیت 2000 گیگا بایت ساخته بود اما چه سود وقتی کسی حمایت نکنه.
    • همایون A1 ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
      7 1
      اگر کسی که شما میشناسی تونسته فلش مموری با ظرفیت 2 ترابایت بسازه رسما میلیاردی طرحشو خریدارم... ولی خواهشا دیگه چیزی که میگید یجور باشه منطقو زیر سوال نبره خواهشا !!! :|
  • آزاد A1 ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    17 1
    یاد گالیله افتادم! بیچاره انگار توی ایران زمان خودش زندگی میکرده. اول باید ثابت میکرده که علم، ضد دین نیست و از آنجا که دلایلش برای سیستم آن زمان منطقی نبوده(یا به مصلحت نبوده)، تو زمان خودش کشف نشد.
  • بی نام A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    13 2
    بیل گیتس دانشگاه رو رها کرد و از کسی هم کمک نگرفت. محصول تولید کرد و فروخت. هوشمند و با پشتکار بود. قبول زیرساختها ایراد داره، رانت زیاده و هزار و یک عیب وجود دارد. اما خودمان هم مشکل داریم. در روز چقدر مفید بهره وری داریم. چقدر پشتکار داریم. چقدر منتظر کمک از دیگران نیستیم. جامعه و دولت را ما می سازیم. آنها هم ایرانی هستند و از همین فرهنگ. اگر خودمان را اصلاح کنیم، متوجه می شویم که دیگر خاوری تولید نخواهد شد، بیل گیتس متولد خواهد شد.
  • بی نام IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    3 16
    ببخشید ولی یه چیزی رو نادیده گرفتید . یک نگاه به تارخچه بیل گیتس و ماروسافت بیاندازید یک دانشجوی اخراجی یک سیستم عامل آزمایشگاهی به نام ام‌اس-داس را خریداری میکنه و طی قرار دادی اون رو به آی بی ام غول دنیای کامپیوتر میفروشه در صورتی که درآن زمان خود آی بی ام دارای یک سیستم عامل بهتر ار ام‌اس-داس بود پس چرا و چگونه ؟ با کدام انگیزه غولهای نرم افزاری شکل میگیرند ؟ شاید به نظر خیلی ها این تئوری توطئه باشد . ولی وقتی قطعات پازل را می خواهی کنار هم بچینی تصوری ناقص و توهم انگیز شکل می گیرد که حکات از آن دارد که مسئله به این سادگیها هم نیست که در رسانه ها گفته می شود.
    • بی نام CH ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      7 2
      این توهم توطئه تمومی نداره! آی بی ام قبلا بیشتر روی کامیپترهای بزرگ (مین فریم و غیره) کار می کرد و بعدش که یک کامپیوتر شخصی ساخت سیستم عامل مناسب برای آن نداشت. آی بی ام قبل از مایکروسافت با یک شرکت دیگه صحبت میکنه ولی توافق نمی کنند و سراغ شرکت مایکروسافت می روند. آی بی ام اون روز اهمیت سیستم عامل و وابستگی نرم افزارها و حالت انحصاری اون و آینده رو تشخصی نداده بود. حتی در شرایط قرارداد هم خیلی دقت نکرده بود. سیستم عامل داس اولیه هم یک سیستم عامل ساده بود که برای کامپیوتر شخصی اولیه ساخته شده بود و آی بی ام فکر نمی کرد این مساله اونقدر مهم باشه. بعدش هم در دنیا حتی شرکتهای بزرگ تلاش می کنند کارهایی که می توانند به بیرون بسپارند تا هزینه هاشون کمتر بشه و کارشون رو بهتر مدیریت کنند.
    • بی نام IR ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
      3 4
      دقت نکردی سیستم عامل بهتر اون زمان بوده آدمهای بهتر از بیل گیتس هم بودن.
    • واقعا IR ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
      5 2
      پس یک بی دقتی باعث به وجود آمدن بیل گیتس شده؟
  • بی نام IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    8 2
    بهتر از ایشون متولد شده اند و با مغزشون از ایران رفته اند.
  • مهدی IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    12 3
    با کدوم علم، همون که 100 سال عقبیم!
  • بی نام EU ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    12 2
    اگه فراخوان جوک میدادید این همه نمی خندیدیم از اظهار نظر ها . ضمن اینکه خود سوال هم مسخره است . مثل اینکه بگیم چرا شمال سرسبزه وکویر شوره زار . خوب کویره دیگه بهترین بذر اصلاح شده را هم بکاری چیزی در نمیاد . مدرسه غیر انتفاعی هشت میلیون میگیره ولی یه ساختمون دویستوپنجاه متری داره که نه کتابخونه نه آزمایشگاه نه فضای بازی ونه چیز دیگه . خوب اینتر نت که داری سرچ کن مدارس محل تولد ایشون را ببین چی ندارن . نوه عموم تو یه شهر دور افتاده توامریکا درس میخونه می پرسم چه ورزشی میکنی میگه تومدرسه پرش با نیزه کار میکنم .پرش با نیزه .............. چند وقت پیش تیم ملی دومیدانی مون رفته بود مسابقات ونیزه استاندارد نداشتن وهمه اوت شده بودن واصلا نیزه های استاندارد رو ندیده بودند اونم در سطح تیم ملی . اونوقت
  • بی نام A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    9 1
    نخبه ها تو امریکا میتونن خودشون رو مطرح کنن و بیان بالا ودیده بشن و اثر گذار-چون سیستمشون همینه واسه همین مغزها از همه جای دنیا میرن اونجا....بهشون بها داده میشه....اما ایران همین الانش اینقد ادمای باهوش و نخبه هستن که لنگ یه لقمه نونن...وجایی واسشون نیست
  • بی نام IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    9 1
    راستش درایران شایسته سالاری وجود ندارد
  • بی نام A1 ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    18 1
    چون استادی که تو ایران درس میده حتی در بهترین دانشگاه کشور فقط بیست ساله یه جزوه ای که حفظ کرده رو درس میده و جهار تا سوال که به عهده دانشجو هست و کلاس حل تمرین یه دانشجوی ارشده که یک سال پیش اون درس رو پاس کرده و موقعی که بهش می گی این سوال رو استاد دادن و ما تو فلان جاش ایراد داریم میگه هفته بعد جوابشو می گم و تا آخر ترم اون هفته بعد نمیرسه بچه ها هم از ترس ۲ نمره کلاس حل تمرین دیگه نمیگن که استاد اون سوال چی شد؟ به این ترتیب اشکالت تو اون درس برطرف نمیشه و باید جواب رو حفظ کنی و سر امتحان از حفظ بنویسی اخرش هم با یه نمره ۱۷ پاس میشه بدون این که درس رو فهمیده باشه!!!!!!!!
  • افشین IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    15 2
    جهان سوم جایی است که اگر بخواهی مملکت خود را آباد کنی زندگی ات را نابود کرده ای...واگر بخواهی زندگی خود را آباد کنی باید مملکت خود را نابود کنی...مرحوم پروفسور حسابی
  • بی نام IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    9 1
    اصلاً متولد بشه باهاش چیکار میکنین؟ کلی بهش تهمت میزنید و رسوایی های ساختگی
  • بی نام FI ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    5 1
    اتفاقا در ایران ادم باهوش کم نیست یعنی باهوش به دنیا میان ولی...با گذشت زمان که وارد سیستم اموزشی ایران میشن،خیلی از استعدادها که شکوفا نمیشه هیچ،خلاقیت ذهن بچه هم میمیره و پرورش پیدا نمیکنه ،در واقع بیشتر سرکوب میشه...تا وقتی دانش اموزی،زرنگ بودن یعنی تک بعدی بودن در کتاب مدرسه و این صفت از ان جهت گفته میشه که نمراتشان 19،20هست.اگه کسی بخواد دنبال کارهای جانبی بره هم سرزنش میشه که بچسب به درس و مشقت.خداییش وقتی فکر میکنم که چه فرمولهایی حفظ کردیم بدون اینکه درک درستی ازش داشته باشیم افسوس میخورم،چرا که الان و در23سالگی چیزی از انها به دردم نخورده و همه فراموش شده،چقد استرس کشیدیم واسه اینکه نه 19بلکه20بگیریم. سیستم امزشی ما حفظی است و ما عملا چیزی یاد نمیگیریم.در دانشگاه هم همینطور...اخرش چ
  • بی نام RS ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    20 1
    متولد میشه ولی تا پولشو جمع کنه یه لب تاپ 2 میلیونی بخره لب تاپ میشه 5 میلیون میره تو کار سی دی فروشی :))))))))))))
  • بی نام A1 ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    3 8
    کفار توش متولد نمیشن
  • میثم IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    18 1
    اینجا دعا نویس درامدش از برنامه نویس بیشتره، چه انتظاری دارین شما؟؟؟! (ضمنا امید کردستانی همچنان در گوگل فعال هستند، فقط به دفتر موسسان و مدیران عالی رتبه نقل مکان کردند و بیشتر از اینکه مثل پیش کار فنی (یا بهتر بگم مالی) بکنند، نقش مشاور ارشد این کمپانی رو دارند)
    • دعا نویس IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
      7 1
      اگر برنامه نویسامون شم اقتصادی دعا نویسا را داشتن درست می شد.
  • بی نام IR ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    4 6
    1-چرا این سوال را می کنید بیل گیتس در آلمان و ژاپن هم بدنیا نیامده2-شهروند یک کشور بزرگ بودن خود نعمت است مثل اینکه شما فوتبالیست باشید واهل برزیل خودبخود جلوترید3- بستر جامعه حقوق وسیاست برای پذیرش این آدمها حاضر است چرا این همه درایران از دزد دزدگیری حرف زده می شود؟یادتان باشد بحران اخیر اقتصادی آمریکا نشان داد که آنجا هم دزد کم نیست با این بحران دنیا زمین خورد اما این قدر دزد دزد گفته نشددرایران نوعی سوسیالیسم حاکم است یعنی همه مواظبیم کسی پولدارتر نشودتمام سیستم هم همین را تبلیغ می کند به همین مذاکرات مجلس نگاه کنید اساسا ما چیزی بنام ستاره نداریم اگر همه بگویند زنگنه لایق است آخر سر ما می گوییم چرا بقیه تعریف می کنند؟ خدایش با داشتن کیهان شما چطور رویتان می شود این سوال را بپرسید
    • بی نام IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
      3 1
      بحران مالی چه ربطی به دزدی داره!!؟ اصلا از اقتصاد چیزی میدونید یا مثل اکثر ایرانی ها رو هوا یه حرفی میزنی(مثل خودم!)
  • بی نام US ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    12 1
    بيلقيس كه داريم
  • hamid IR ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    15 1
    متولد میشه ، شایدم بهتر از بیل گیتس، اما از همون دوران کودکی با محدودیت ها و خشونت های اطرافیان و جامعه ، استعدادها کور میشن
  • مهدی IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    10 1
    نظرم عوض شد، وقتی وزیر نمیدونه که واحد پهنای باند گیگا هرتز بر ثانیه نیست! وقتی همه خبرگزاریا این خبر رو می زنن و کسی هم اعتراض نمی کنه.... یه کم فکر کنید اصلا امکانش هستش که بیل گیتس به وجود بیاد!
  • بی نام GB ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    14 1
    چون تکنولوژی در ایران مساوی به باد رفتن منافع آقایان چون مدیران ما کوته فکرترین انسانهای این زمان هستند
  • هفت نکته IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    6 2
    1-مرغ همسایه غازه 2-کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من. 3-سال‌ها دل طلب جام جم از ما می‌کرد/ وآن چه خود داشت ز بیگانه تمنا می‌کرد گوهری کز صدف کُوْن و مکان بیرون است / طلب از گمشدگانِ لبِ دریا می‌کرد 4-من اگر بنشینم تو اگر بنشینی چه کسی بر خیزد 5-نه شرقی نه غربی ما تبدیل شده به هم شرقی هم غربی دی نمیگم با جمهوریت و اسلامیت چیکار کردیم. 6- گر تو خواهی تا شقاوت کم شود جهد کن تا عشق افزونتر شود. 7-بیا تا عاشقی از سر بگیریم جهان خاک را در زر بگیریم مسلمانی بیاموزیم از وی اگر آن طره کافر بگیریم
  • بی نام IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    15 1
    شاید اگر بیل گیتس در کشور ما بود برای کار به او میگفتند اول بگو معرف تو کیست و یا این طرح تو را از قبل ما اختراع کرده بودیم و چیز جدیدی نیست!!!
  • مهدی A1 ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    6 1
    مدرسه ها اولین قاتلان حس نبوغ و شور زندگی، و بعد از آن جامعه کار خود را خوب بلد است که همه نی دانیم از آدم اشتباهی در جایگاه اشتباهی تا مردمی که تبل نا امیدی بهترین سازی است که برایت می نوازند. از بچگی ....
  • مخترع A1 ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    33 2
    ۳ سال پیش اختراعی داشتم در زمینه کاهش ۵۰٪ مصرف یک وسیله برقی، حضور یکی از معاونین نیرو طرح را با همکارم توضیح دادیم، ایشان فرمودند " برای ما بهتر است که بیشتر برق مصرف شود، ما پولمان را میگیرم !" ....... !!!!!!!!!!!! حال تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
  • بی نام MY ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    8 1
    چه کسی گفته افرادی مانند بیل گیتس در ایران متولد نمی شوند؟ متولد می شوند ولی نابود می شوند!
    • بی نام IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      1 0
      یک گل در نمکزار می خشکد
  • بی نام A1 ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    2 1
    اگر امریکا بیل گیتس داره ما بیل گیت داریم ایران جای پخمگان ونه نخبگان
  • بی نام IR ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    4 1
    سوال را اینجور مطرح کنیم چرا همین ایرانیا موفق درخارج اینجا نماندند؟ اگر بودند یا باشند چی می شدند؟ چرا تویه سایت خارجی نظرت را بزنی همان لحظه می بینی اما اینجا همه پذیرفته ام که یکی نظر را بخواند آیا منتشر بشود آیا نشود بعد خوش باشیم تو دوره دیجیتالیم
  • حامد AE ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    6 1
    سوال اساسا اشتباه است. باید بپرسیم چرا سیستم آموزشی ایران توانایی پرورش افرادی مانند بیل گیتس را ندارد. نوابغ بیش از اینکه نابغه متولد شوند با آموزش صحیح و کارامد پرورش پیدا میکنند.
  • حاکی IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    2 1
    تو ایران هست ولی بنده اشنا نداشت وام بگیره بعد که ی کارایی کرد ی ارگان دولتی روش دست گذاشت اینگار قانون فقط برای ی سری ازادی عمل گذاشته.. تا بسازن حتی تو بیابون رو کوه تو جنگل ولی بیلی داستان حتی از پایان نامشم کپی گرفتن
  • بی نام A1 ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    3 3
    یه نظر من اگه گیتس ایران بود حتما از همه ماها روشهای بهتری برای پولدار شدن پیدا میکرد و وضعش از همه بهتر بود وما رو در دنیا سربلند میکرد
  • سعید A1 ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    2 1
    بهتره مراجعه کنیم به کتاب : جامعه نخبه کشی !!! اثر آقای رضا قلی !!!!!
  • ترسا A1 ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    8 1
    اخه بيل گيتس و ايران اخه ايران چه امكاناتي داره كه بيل گيتس متولد كنه !!!!
  • امیر محمودی A1 ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    2 2
    ای بابا همه مشکلو میدونیم وهرکی بطریقی عنوان میکنه .خود منم به یه طریقی گفتم ! تا اون دغدغهای جوانها وجود داره فکر رشد نخواهد کرد .سردبیر کیهان دقیقا مطلبو گرفت .
  • ابوالفضل A1 ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    6 3
    بیل گیتس 1 دانش جوی اخراجی بود ولی همین اخراج شدنش باعث پیشرفتش شد اما ما تا 1شکستی بخوریم دپسرده میشیمو میشینیم سر جامون اما اون چیکار کرد؟ کسایی میشناسم بادست فروشی شروع کردنو الان میلیاردرن و کارخونه خرید فروش میکنن کسایی هستن با موتور توو ایران کار میکننو 50 میلیون سر مایه دارن.همین انسانای موفقن اما به شرطی که درجا نزنن و پیشرفت کنن اگه ایرانیا کارو آر نمیدونستن الان وضع ما این نبود درسته دولتو دولت مردامون برامون هیچ کاری نمیکنن ولی :از ماست که برماست
    • zizi EU ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      1 0
      خوشم اومد عاعلی بودش
  • تاسفباره IR ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    2 2
    متاسفانه جامعه سالمی نداریم که امثال ایشون توش رشد کنن تا زمانی که فساد اداری ، زیرآب زنی ، رشوه و روابط غیر سالم اداری هست هیچ بیل گیتزی اصلا به دنیا نمیاد که بخواد بیل گیتز بشه
  • بی نام IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    2 2
    بیل گیتس در ایران متولد شده ولی همین حالا داره وقتش را با تایپ کردن این نظر پای این خبر تلف می کنه ! :-) حیییییییف !
  • بی نام IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    2 2
    با داشته هایمان چه کردیم که حالا انتظار اینکه بیل گیتس متولد بشه را داریم تورا خدا خبر آنلاین فقط ما از تو ان لاین بودن و بروز بودن را داریم با بهداد سلیمی چه کردن که فقط می خواد رکورد رضا زاده را بشکنه ولی الان بیرون گود نشسته واقعا افسوس.
  • ناشناس IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    2 2
    ما کشور عزیزمون استعدادهای خوبی داریم ولی متاسفانه هیچ بهایی نمی دهند-امریکا-ژاپن-فرانسه-انگلیس و .... واقعا برنامه ریزی خوبی دارن واسه همین پیش رفت میکنن ولی ایران هیچ ارزشی قایل نیست با این وضع که با تموم کشورها سر جنگ داریم خوب معلومه که ما رو تحریم میکنه
  • سلام علیکم IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    2 8
    سلام علیکم خودباوری نداریم به تاریخ گذشته ایران رجوع کنید ، ببینید چه دانشمندان بنامی زندگی میکردند ، از وقتی که پعضی پادشاهان گفتند چرا ما کار کنیم ، ایرانی باید استراحت بکند و.... مارا به تن پروری عادت دادند اگر خودمان را باور داشته باشیم چرا بیل گیتس شویم ، بلکه بالا تر از اوهم خواهیم داشت. بیائیم از خودمان شروع کنیم و منتتظر نباشیم دیگران کاری را شروع نمایند و مامشارکت نمائیم....
  • تافته جدا بافته EU ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    2 1
    lمن تونستم ولی اینقد برای ثبت اختراع سخت گرفتن که کلا بیخیال ماجرا شدم
  • رضا IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    2 2
    آقا اجازه من بگم؟ مممااا کککامپیوتر ننننداریم چچچجووووری بیل گگگگیتس ببببشششششم.
  • علی/س A1 ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    2 2
    باسلام: بیل گیتس توایران!!!!!!!!!!! بچهاماتودانشگاههای ایران عزیز یادمیگیریم چطوری افسرده بشیم و... من رشته مهندسی مواد دانشگاه میخونم خیلی دوست دارم برم وکالت بخونم تاراه کلاهبرداری روخوب خوب یادبگیرم...یارو3هزارمیلیارد کش رفت زندانش توهتل 5ستاره تهران بود...وخیلی راحت ولش کردن و10تااز30تاشرکتی گذاشتن مزایده جالب اینجابودکه خودآقادزده رفت تومزایدشرکت کردوتمام اموالشوبدست آورد
  • فرشاد IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    2 2
    من خودم طرحی برای ساخت یک نوع کامپیوتر کم حجم و کارآمد داشتم اما برای ارائه این طرح یا باید پول به اندازه کافی داشته باشم یا یک شرکت تولید کامپیوتر باید طرح مرا اجرا میکرد ویا یک سرمایه گذار از من حمایت میکرد.در مورد پول داشتن که حرف نمیزنم در مورد شرکت تولید کامپیوترهم که تو ایران وجود نداره و در مورد سرمایه گذار هم که باید گفت کسی راضی نخواهد بود پولش را 50 - 50 سرمایه گذاری کند .پس ما همون پایه نگهدارنده تخم مرغ اختراع کنیم راحت تریم
  • رضا A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    2 1
    تو ایران بیلی گیتس های زیادی متولد می شند اما تا بال در می ارن میرن اون ور اب...
  • عبدالله A1 ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    1 1
    کی گفته به دنیا نمیاد بلکه شاید گشف نشده و خدمت سربازی هم فکر کنم خیلی از استعدا ها رو عقب بندازه درسته اگه سربازی به نیت رضای خدا باشه ثواب هم داره ولی به نظر من و شما یاد گیری فنون و علوم جدید برای هم ایران و هم خود فرد بهتر و مفید تره پس یا باید سربازی رو کم کنندیا بردارند راستی در پاسخ به اونایی که میگن سربازی نرفتی چیکار کردی باید میکنم هم من و هم خیلی های دیگه کار های بزرگی و فنون حرفه ای رو دارن یاد میگیرن نمیدونستید از حالا این استدلال یادتون بمونه
  • m A1 ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    1 1
    من از شما می پرسم ما چه چیزیمون مثل کشور بیل گیتس یا مثل بیل گیتس هست؟؟!!..در ضمن من فکر می کنم مشابه بیل گیتس و از اون بهتر هم توی این کشور داریم ولی توی کشور ما به این مسایل بهایی داده نمیشود توی کشور ما بحث اصلاح طلب و اعتدال گرا و اصولگرا هست این بحث و فکر مردم ما هست..
  • مهندس جوان IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    2 1
    کاملا مشخصه تو ایران استعداد ها بسمت شکوفایی نمیرن من خودم می دونم استعداد زیادی تو تحلیل مساله و برنامه نویسی دارم حتی با اینکه 30 سالمه اما نمیتونم برای برنامه نویسی وقت بگذارم چون اولا اینجا کسی برای برنامه به هر کی پول نمی ده دوما من اگه قرار باشه بیام برنامه بنویسم که آیا دو ماه بعد فروخته بشه یا نه کی ماهی یک میلیون و نیم قسط منو میده دوستان مشکل جوانها اینه که 1- کشف نمی شن2- کنکور رو چیکار کنن 3- سربازی چی میشه 4-ازدواج کنن قسطا چی میشه اون ایرانی ها رو که ذکر کردی هیچکدوم از 4 مشکل رو نداشتن
  • بی نام IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    1 2
    سلام همین برنامه نویسی که بیس اصلی اش الگوریتم و ریاضی و.. است متولد از دانشمندان ایرانی مثل خوارزمی و ... است یادمون نره روزی در قله بودیم حالا چرا نیستیم چون از ماست که بر ماست بر فرض مثال چرا ما انبمیشن حرفه ای نداریم بخاطر اینکه هنوز مثل کشورهای خارجی فرهنگ کار گروهی درست بینمان جا نیفتاده خارجی ها برای یک انیمیشن با 600 نفر مهندس کار میکنن و دولتی که ارزش اون رو فهمیده و یها میده ولی ما با چهارنفر و دولتی که اصلا نمیدونه چه خبره میخواهیم مثل اونا بسازیم صد سال نمیشه البته حرف اول رو نیروانسانی و کارگروهی میزنه ولی ما متاسفانه داریم ولی غافلیم کمبود امکانات و ... هم انقدر تاثیر نداره و هم انسان همیشه باید نظراتش منصفانه باشه اگر هم استاد نیست روزی انها از ما امدن بردن و ترجمه کردن و ماهم
  • سر خورده از ایران IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
    5 1
    راه دور نرویم همین پروفسور حسابی پدر مهندسی در ایران هم در زمان حیاتش برروی پروژه ها و طرح های علمی اش به خاطر کمبود مالی سنگ اندازی می شد و حتی مدتی به یکی از مناطق بد آب و هواتبعید شد که عملیات جاده سازی انجام دهد(قبل و بعد از انقلاب) و پس از مرگش هم به دلیل بدهی مالی اموالش در معرض مصادره است . چرا که می خواست برای پروژه های علمی که این کشور(ایران خراب شده ) مانند اروپا و امریکا پیشرفت علمی و صنعتی داشته باشد
  • آرش A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    1 0
    اخه زمانی در کشور کسی بیل گیتس میشه دیگه نمی مونه که بخواد افتخارش به ایران برسه مثل همون دانشمندان ایرانی که اسم بردید و تو خارج زندگی می کنند
  • بی نام A1 ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    1 0
    انسان زمانی میتونه مبتکر باشه که زیبا فکر کنه ، ذهن نباید درگیر مسائل و اصول ابتدایی زندگی باشه. خرافه پرستی بد دردی است.اعتماد به نفس را نابود می کند. تراوش یک ایده زیبا زمانی میسر می شود که ذهن بیمار نبوده و فرد از سلامت روحی برخوردار باشد.
  • جلیل IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    1 0
    اگه ایرانیها یاد بگیرند به هم احترام بگذارند و کسی که میفهمد را مدیر کنند میشود ولی اگه مدیر از کارمندها کمتر متوجه باشد کارمندا اخراج میشند .
  • حمید A1 ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    1 0
    متولد شد و رشد هم کرد حدود 200 سال پیش چون بیل گیتس گفته "ویندوز رو از دانشمند ایرانی یعنی خوارزمی الهام گرفته و فقط چون 200 سال پیش امکاناتش نبوده نتونسته رونماییش کنه " همین دیگه پورتش بسته شد برای ابد
  • بی نام A1 ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    4 1
    در هیچ یک از کشورهای اسلامی مانند بیل گیتس متولد نمی شود. نه فقط ایران. بهتر است بپرسیم چرا؟؟
  • ش A1 ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۸
    1 0
    خرزو خان پشتش بود که بیل گیتس شد.
  • بی نام IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    2 1
    انقدر سیستم در ایران بسته است که مغز ها همه خشک میشند. همین. مدیرین نالایق، سیستم رشوه گیری و اختلاس و ....، باز هم بگویم؟
  • میلاد IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    1 1
    قرار نیست هر کشوری در زمینه فناوری اطلاعات غول باشه.هر کشوری استعداد یه کاری رو داره.ولی کشور ما یکی از کشورهایی است که در زمینه خاصی زبان زد نشده.بهتره کشور ما هم روی زمینه ای تمرکز کنه که استعدادش رو داره.مثلا تمرکزش روی خودروسازیه ولی هیچ نتیجه ای نداشته مثلا ژاپن تمرکزش روی تکنولوژیه برزیل هم روی پرورش دام و تیور
  • بی نام A1 ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    1 1
    منظورتان از بيل كيتس چيه ؟
  • ویکتوریامحدّثه RO ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    2 0
    بیاید انقدر جامعه و کشور و ... رو مقصرّ موفّق نشدن و نرسیدن به آرزوهامون ندونیمطبق چیزی که در زندگینامه ی آقای گیتس نوشته شده،او در خانه کامپیوتر نداشت و تنها جایی که می توانست در آن به کامپیوتر دسترسی داشته باشد،مدرسه بود؛آن هم بعضی ساعاتفکر نمی کنم که در زمان او،مثل زمان ما به نخبگان اهمّیّت می دادنددر زمانی که ما در آن زندگی می کنیم،هم امکانات بیشتر و بهتر شده است و هم به نخبگان توجّه بیشتری می شودبه طوری که الآن حتّی نوزادان نیز،کم کم و پس از گذشت زمانی اندک،صاحب وسیله ی دیجیتال شخصی نظیر تبلت و ... می شونداگر هم کسی هدف درستی داشته باشد و برای رسیدن به آن،تلاش مداوم و برنامه ریزی شده داشته باشد و بدون توقّف آن را دنبال کند؛همه در سعی و تلاشند که به او کمک کنند پس بهانه نگیرید
  • بی نام RO ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
    4 1
    ما نیازی به ظهور امثال بیل گیتس نداریم
  • سپهر IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
    4 5
    عوضش ماهم فردوسی و سعدی و .............رو داریم که اونا ندارن
  • بی نام A1 ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
    1 0
    بنده رتبه چهارصد کنکور و تا یه ترم پیش نمره اول کلاس دانشگاه بودم الان چون دیگه تحمل فشار و استرس دانشگاهای سخت گیر رو ندارم میخوام برم ازاد که فقط یه مدرک بگیریم تموم بشه بره . اگه تو هر کشور دیگه ای بودم الان تو بهترین دانشگاها بورس بودم و درامد داشتم بیست سال درس خوندم هیچی نشد اقای گیتس از دانشگاه بیرون رفت و شرکتش رو ساخت اگه ایران بود به گفته ی دوستان الان راننده تاکسی بود
  • محمد A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۳
    0 0
    بنظر من 85 درصد بجه هایی که بدنیا میان استعداد و هوش و خلاقیتشون عالیه ولی چون مدرسه هیچ امکاناتی نداره هر چی هوش و خلاقیت دارن کور میشه