فیلم‌های «روی هوا»، «پرشس» و «لعنتی‌های بی‌آبرو» هر یک در سه بخش نامزد دریافت جوایز سالانه انجمن بازیگران آمریکا SAG شدند که شاخصی برای جوایز اسکار است.

به گزارش خبرآنلاین، «لعنتی‌های بی‌آبرو» با موضوع جنگ جهانی و «پرشس: بر مبنای رمان فشار نوشته سافایر» که داستان آن در هارلم روی می‌دهد، برای دریافت جایزه گروه بازیگری انجمن بازیگران آمریکا رقابت می‌کنند.

درام با موضوع بریتانیای دهه 1960 «یک آموزش»، «قفسه درد»‌ درباره جنگ در عراق و موزیکال «9» دیگر نامزدهای این بخش هستند.

«روی هوا» از راه‌یابی به فهرست نامزدهای جایزه گروه بازیگری بازماند، اما جرج کلونی ستاره فیلم برای بازی در نقش مشاور یک شرکت که دائم در حال سفر هوایی است، ورا فارمیگا به نقش عشق جدید او و آنا کندریک به نقش وردست جدیدش در این فیلم نامزد دریافت جوایز انجمن بازیگران آمریکا شده‌اند.

دایان کروگر برای بازی در نقش ستاره سینمای آلمان و جاسوس متفقین در «لعنتی‌های بی‌آبرو» در بخش بهترین بازیگر زن مکمل نامزد است و کریستف والتس همبازی او در این فیلم نیز برای حضور در نقش یک نازی بسیار بی‌رحم در بخش بهترین بازیگر مرد مکمل بخت دریافت جایزه را دارد.

گابوری سیدیبه برای بازی در نقش اصلی «پرشس» یکی از نامزدهای بخش بهترین بازیگر زن است. او در این فیلم نقش یک نوجوان بی‌سواد و آزاردیده را بازی می‌کند که می‌کوشد برای خود زندگی بهتری بسازد.

مو نیک هم برای بازی در نقش مادر او در فیلم در بخش بهترین بازیگر زن مکمل نامزد است.

کلونی در بخش بهترین بازیگر مرد با جف بریجز به نقش یک خواننده الکلی در «قلب دیوانه»، کالین فیرث در نقش یک معلم همجنس‌باز که دوست خود را از دست داده در «یک مرد تنها»، مورگان فریمن به نقش نلسون ماندلا در «شکست‌ناپذیر» و جرمی رنر به نقش تکنسین شجاع یک واحد خنثی‌سازی بمب، رقابت می‌کند.

بجز سیدیبه دیگر نامزدهای بخش بهترین بازیگر زن عبارتند از ساندرا بولاک به نقش مادرخوانده یک ستاره آینده NFL در «نقطه کور»، هلن میرن در نقش همسر لئو تولستوی در «ایستگاه آخر»، کری مالیگان به نقش نوجوانی که با مردی بزرگ‌تر از خود دوست می‌شود در «یک آموزش» و مریل استریپ در نقش جولیا چایلد آشپز معروف در «جولی و جولیا».

پنه‌لوپه کروز که در «9» نقش دوست یک فیلمساز را دارد، همراه فارمیگا، کندریک، کروگر و مو نیک فهرست نامزدهای بهترین بازیگر زن مکمل را کامل کرده است.

بجز والتس دیگر نامزدهای بخش بهترین بازیگر مرد مکمل عبارتند از مت دیمن به نقش یک بازیگر راگبی آفریقای جنوبی در «شکست‌ناپذیر»، وودی هارلسن در نقش یک نظامی در «پیام‌آور»، کریستفر پلامر در نقش تولستوی سالخورده در «ایستگاه آخر» و استنلی توچی به نقش یک قاتل زنجیره‌ای در «استخوان‌های دوست‌داشتنی»

انتخاب‌های انجمن بازیگران آمریکا جز مواردی مشابه نامزدهای جوایز گلدن گلوب است که اسامی آنها سه‌شنبه اعلام شد. از جمله تفاوت‌ها اینکه جرمی رنر در بخش گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد نامزد نیست و جای خود را به توبی مگوایر برای بازی در فیلم «برادران» داده است.

دایان کروگر هم که یکی از اعلام‌کنندگان جوایز گلدن گلوب بود، خودش در بخش بهترین بازیگر زن مکمل انتخاب نشد و جولین مور برای «یک مرد تنها» بجای او نامزد دریافت جایزه این بخش است. SAG همچنین نامزدهای بخش تلویزیونی را نیز اعلام کرد.

برندگان جوایز انجمن بازیگران آمریکا 23 ژانویه 2010 اعلام می‌شود. این انجمن بیشترین عضو را میان رای‌دهنده‌های آکادمی علوم و هنرهای سینمایی دارد و از این رو جوایز آن شاخص بسیار مهمی برای اسکار است.

پارسال سه برنده انجمن بازیگران آمریکا - شان پن برای «میلک»، هیث لجر برای «شوالیه تاریکی» و کیت وینسلت برای «کتابخوان» - در نهایت جوایز اسکار را هم بردند.

«میلیونر زاغه‌نشین» هم که جایزه گروه بازیگری این انجمن را برده بود، جوایز اصلی از جمله اسکار بهترین فیلم را از آن خود کرد.

اسوشیتدپرس / 17 دسامبر

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 31052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =