ایسنا نوشت:

در حالی که دولت آمریکا بار دیگر سوریه را به استفاده از سلاح‌های شیمیایی متهم کرده، منابعی در شورای امنیت ملی این کشور اذعان کردند که آمریکا و هم‌پیمانانش اسناد موثقی برای محکوم کردن شخص بشار اسد در دست ندارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: آمریکا معتقد است نظام سوریه از سلاح‌های شیمیایی علیه غیرنظامیان در غوطه دمشق استفاده کرده است.

وی خاطرنشان کرد: بخش‌هایی از گزارش سازمان اطلاعات آمریکا به کنگره ارائه شده که در آن تاکید شده است نظام سوریه از سلاح‌های شیمیایی علیه غیرنظامیان این کشور در غوطه دمشق استفاده کرده است.

ارنست تاکید کرد که به‌زودی نتایج گزارش سازمان اطلاعات ‌آمریکا در این باره منتشر خواهد شد.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه افزود: باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا هنوز در این باره تصمیم‌گیری نکرده اما تصمیمات وی بر اساس منافع امنیت ملی آمریکا اتخاذ خواهد شد.

این اظهارات سخنگوی کاخ سفید در حالی ایراد شد که جمعی از مسئولان شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کردند که واشنگتن و هم‌پیمانانش اسنادی موثق که بتواند شخص بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه را به صدور دستور استفاده از سلاح‌های شیمیایی در دمشق متهم کند، در اختیار ندارند.

بنا به گفته مسئولان آمریکایی بر اساس ارزیابی‌های محرمانه سازمان اطلاعات آمریکا و گزارشی که هنوز جزئیات آن منتشر نشده، آژانس‌های آمریکایی و نهادهای این کشور اطمینان دارند که "بخش‌هایی از نیروهای دولتی سوریه" حمله غوطه دمشق را مرتکب شده‌اند لذا دولت سوریه مسئول این حملات است.

این مسئولان آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، اعلام کردند: اسناد موجود در اختیار آمریکا و هم‌پیمانانش نمی‌تواند ثابت کند که شخص بشار اسد دستور استفاده از سلاح‌های شیمیایی را صادر کرده است.

بنا به گفته این مسئولان اسناد آمریکا و هم‌پیمانانش درباره مسئول بودن نیروهای حامی اسد در اختیار دارند شامل اسناد اینترنتی و برخی نمونه‌برداری‌ها از منطقه‌ای است که مورد حمله قرار گرفته است.

مسئولان کنگره آمریکا نیز اعلام کردند که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا و چاک هاگل، وزیر دفاع این کشور به همراه معاون رئیس ستاد مشترک ارتش ‌آمریکا قرار است روز پنجشنبه درباره سوریه و ارزیابی‌های سازمان اطلاعات این کشور نشستی را با مسئولان بلندپایه آمریکایی برگزار کنند.

در این نشست سوزان رایس، مشاور امنیت ملی ‌آمریکا به همراه رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا حضور خواهند داشت و کنگره آمریکا نیز از طریق اینترنت بر این نشست نظارت خواهد داشت.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 310694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    6 1
    من همون روز اول گفتم حمله نميكنه . همه بهم منفي دادن ولي حالا معلوم شد.فقط ميخواستن واكنش ايران و روسيه و سوريه رو ببينند . آمريكا ميدونه اگه به سوريه حمله جدي بكنه ، ديگه نميتونه از نابودي اسراييل جلوگيري كنه.
  • حقیقت گو A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    9 2
    پس اون همه کامنت در مورد اوضاع سوریه کجا رفت؟!!!! اونهایی که برای حمله ی آمریکا لحظه شماری می کردند کجا رفتند؟!!!!
  • بی نام NO ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    1 3
    شنود مکالمات سران ارتش سوریه را دارند
  • بی نام IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    4 1
    اقای حقیقت گو اونا رفتند اول خودشونو توجیه کنن بعد بیان با ژست روشنفکری اظهار نظر کنن
  • حمید IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    2 0
    مرگ بر آمریکای بلوف زن ملعون