قاضی پور در کافه خبر/ قیمت گذاری خودرو در شورای رقابت بر چه اساسی بود؟/ سوال شما چیست؟

نادر قاضی پور، عضو کمیسیون صنایع مجلس بعد از ظهر روز شنبه در کافه خبر حضور پیدا خواهد کرد.

قاضی پور در کافه خبر حاضر خواهد شد تا درباره وضعیت صنایع و اولویت های صنعتی دولت یازدهم توضیح دهد. 

از آنجاییکه قاضی پور عضو ناظر شورای رقابت است بخشی از گفت و گو با عضو کمیسیون صنایع مجلس به نحوه قیمت گذاری خودرو در شورای رقابت ارتباط پیدا خواهد کرد. 

شما کابران خبرآنلاین می توانید سوال های خود از نادر قاضی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس را با درج نظر در انتهای همین خبر مطرح کنید. 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 310891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    55 1
    تو رو خدا خودروسازیها رو کاملا خصوصی کنید ......... و ضمنا تعرفه واردات خوروهای کم مصرف و با کیفیت خارجی را منطقی کنید.
    • بی نام A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      31 0
      چرا مردم باید با جان و مال و روان و اعصابشان چرخ این دو مونتاژ کار خودرو را بچرخانند؟؟؟ الان نزدیک به 19 سال است که پژو و پراید با همین شکل و البته سال به سال با کیفیت بدتر تولید می شود و با بالاترین قیمت به مردم فروخته می شود چرا؟؟؟؟؟؟ کجای این کار صنعت است؟؟؟ ماشین از رده خارج را 20 سال است تولید می کنید !!! چرا نباید با همین پول ماشین استاندارد سوار شویم ؟؟؟ چه چیز ما از کشورهای حاشیه خلیج پارس کمتر است؟؟ بخدا عقده ای شدیم !!! اجازه ورود خودرو بدهید اونهایی هم کی می خواهند پراید و پژو بکارشان ادامه دهند ........ به مردم حق انتخاب بدهید. تا 2 سال پیش در منطقه ویژه اروند سانتافه 17 میلیون بود چرا نباید مردم همچین ماشین هایی سوار شوند؟؟؟ تا کی ظلم ظلم ظلم
    • مریم IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      13 0
      ما نمیگیم سایپا رو مثلا تعطیل کنید . نه ولی واقعی و صد در صد به بخش خصوصی واگذار کنید . الان صنعت خودرو ما مریضه . مردم هم به شدت ناراضی هستن . ادامه این رویه غیر ممکنه. شان مردم ما این خودروهای بی کیفیت و گران نیست . خدا را خوش نمی اید مردم این همه اذیت شوند. این همه سال حمایت بس نبود؟ آیا تولید پراید در شان مردم ایران است ؟ خودروسازان ما در حق مردم ستم میکنن. تعرفه واردات را کاهش بدید. مردم خسته و ناراضی هستن .
    • بی نام IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      16 0
      ضمنا چرا دسته بیل و زیپ شلوار از خارج وارد میشه . انواع لوازم خانگی که در داخل هم تولید داریم وارد میشه اما به خودرو که می رسید همه جوره حمایت می کنید و واردات خودرو رو سخت کردید؟
  • بی نام IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    49 0
    این همه کشته در رانندگی . از خودروهای بی کیفیت داخلی حمایت نکنید . در پیش خدا مسول خونهای کشته های رانندگی هستید.
  • بی نام A1 ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    12 2
    آقای قاضی پور عزیز از سرنوشت مدیر عامل سابق مس چه اطلاعاتی دارید؛پول که کامل بازگشت اگه بنا به حیف و میل بود که ایشون زودتر ایران رو ترک میکردند یا به هر حال ی جوری مثل تمام اختلاس ها بیت المال حیف میشد. امیدوارم که در برخورد با ایشون جهت گیری سیاسی رو کنار بگذارید و صرفا بر اساس عدالت رفتار کنید.اینکه اینهمه تحقیق و تفحص از ایشون طول کشیده به چه علت هست؟ایشون خانوادش سابقه کاریش و اینکه هیچوقت یک مدیر سیاسی نبوده و صرفا ی مدیر فنی بوده مشخصه و خود شما هم میدونید.مراقب باشید که از عدالت خارج نشید و حق رو رعایت کنید ایشون بدون علت و بیگناه 26 یا 27 روزه که در بازداشت به سر میبره.
  • متضرر كارمند IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    23 0
    نظرتون در مورد ظلمي كه سال گذشته به پيش خريداران خودرو و اختلاف قيمت زياد بعد از پرش قيمت و ضرر پيش خريداران عادي خودرو چيست .بعنوان مثال بنده تندر در آبان كه قيمتش 21 ميليون بودپرايدم را فروختم و تندرپيش خريد كردم و فروردين تحويل نشد پس از دعواي زياد شورا در خرداد به قيمت 35 تومن بامن حساب كردند يعني 14 ميليون اختلاف قيمت به ضررمن شدو اعتراض وشكايتم هم بجايي نرفت جالب آنكه عده اي يك هفته بعد پيش فروش مثلا قطعي كردند مثل من خرداد 21 تومن تحويل گرفتند. تكليف چيست و چرا شورا در چيزي كه قدرت قانونيش را نداشت وارد شد.
  • بی نام EU ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    36 0
    چرا باید تعرفه خودرو وارداتی اینقدر بالا باشه که مردم سوار محصولاتی از ایران خودرو و سایپا بشند و جالب اینکه کشورهای عربی باید جدیدترین و لوکس ترین ماشینها را با پائین ترین قیمت در اختیار داشته باشنداونوقت مردم ما در حسرت همین محصولات بی ارزش باشند
  • حسن محمدی A1 ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    26 1
    جناب اقای قاضی پور عزیز به حق که شما نماینده واقعی همه مردم ایران هستید نه ارومیه قیمت گذاری خودرو را شفاف و موازی کاری در این زمینه را پایان دهید
  • بی نام IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    13 1
    با سلام خدمت جناب آقای قاضی پور نماینده محترم و واقعی تندر 90 ثبت نام کردم در آبان 91 که در اسفند تحویل نمایند الان نزدیک به 6 ماه از زمان تحویل گذشته نه ماشین را میدهند نه جواب میدهند کمکم کنید
  • بی نام IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    21 0
    با عرض سلام. 1- تا به کی باید از خودروسازان داخلی حمایت شود تا جهانی شوند سی سال کافی نیست 2- شما می دانید پراید ، پژو 405 و 206 و نیسان زامیاد چند ساله در اروپا تولید نمی شوند. 3- مسلمان باید معتقد به اسلام باشد شما فکر کردید اگر با تولیدات خودروی داخلی حتی 00001/. درصد هم مقصر باشید در حالی که می توانستید برای نجات جان ایرانیان بهترین خودرو را از خارج با قیمت مناسب وارد کنید چه حکمی از نظر اسلام دارد. 3- شما میزان خسارت مالی و روحی که از مرگ یک انسان ایجاد می شود رو حساب کنید بعد ببینید آیا می توان از نظر اقتصادی از خودرو های داخلی حمایت کرد. چقدر دولت هزینه می کند تا یک فرد 30یا 40 ساله شود و در یک کار مهارت پیدا کند و بعد بر اثر تصادف بمیرد و فرزندانش و خانواده اطرافیان و ...
  • مرتضی A1 ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    6 0
    لطفا اقدام عاجل در خصوص عدم تحویل خودروهای تندر 90 پیش فروش شده در آبان 91 بفرمائید تا بیش از این متضرر نشویم. ضمنا اگر به قیمت مصوب مهر 91 تحویل شود دیگر به این بلاتکلیفی محض مردم خاتمه داده اید و خودروساز از این فرصت عدم تعیین قیمت سو استفاده نکند و خریداران را مجبور به انصراف و یا تبدیل نکنند.
  • مهدي IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    8 0
    با سلام جناب آقاي قاضي پور برا حقوق مشترياني كه به مدت يك سال است در انتظار تحويل خودرو از ايرانخودرو هستند و تابه اين لحظه بلاتكليف هستند و شركت حتي از دادن سود مشاركت به مشتريان خوداري ميكند چه كرده ايد مگر قرار نبود كه تمام ثبتناميها كه موعد تحويل خودرشان تا پايان سال 91 بوده به نرخ سال گذشته محاسبه شود . بخدا خودرو ساران بدليل نبود قانون در مملكت هر گونه اجحافي رادر حق مشتري روا داشته مانند دادن اپشن اجباري به قيمت بسيار بالا و گران فروشي و كم فروشي
  • رضا CA ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    6 0
    خداييش كيفيت. خودروهاي داخلي رو خوب كنيد ولي نميدونم هيچ مسوولي به گوش بري وارد كنندگان از مردم. توجه نمي كنه مثال خودرو. اپتيما. قيمت. خليج فارس - امريكا ي شمالي : ٢٣٠٠٠. دلار ضرب نماييد در ٤٥ در صد عوارض ميشه ٣٣٣٥٠ ضرب نماييد در قيمت دلار ٣٢٥٠ مساوي مي شود ١٠٨ م. ٥ ميليون حمل ونقل. انبارداري ١١٣ م قيمت بازار ١٤٧ ميليون. حالا بگيد چرا به أبنها. كاري ندا ريد
  • آمی آنجل IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    4 0
    تقصیر خودمونه که زندگیمون رو میفروشیم ماشین بخریم.وقتی ماشین تو کشور ما برای بعضی ها دلیل شخصیته همین داستان هست.آقا ماشین گرون شد هیچکس نخره.بعضی ها تو گرونی چند تا چند تا ثبت نام کردند.ملت ما هنوز اولین اصل اقتصاد رو نمیدونه که سزای گرون فروش نخریدنه.تازه منتظر پیکان 44 سال پیش باشید که با کیفیت بسیار پایین باز وارد بازار خواهد شد و ملت عزیزمون باز براش دست و پا خواهند شکوند.
  • ستار IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    4 0
    چرا بايد بازار خود رو در كشور انحصاري در اختيار دو خود رو ساز باشد. خود رو ساز ها فرا فكنانه مي گويند 25 خود رو ساز وجود دارد. ولي اين واقعيت ندارد. چرا عامة مردم بايد خود رو هاي بي كيفيت را به اين قيمت هاي گزاف اجبارأ خريداري كنند. اين قيمت هاي اعلام شده بر چه اساس و منطقي است. مگر در آمد كارمندان و كار گران سه برابر شده كه پرايد و ساير حود روهاي ساخت داخل سه برابر شده است. مگر قرار نبود تندر جايگزين پيكان شود و با قيمت 7 ميليون تومان عرضه شود.مگر قرار نبود تعرفه گمركي به مرور كم شود تا با وارد شدن خودروهاي خارجي با كيفيت، خريدار قدرت انتخاب داشته باشد. نبايد از جيب ملت(وام و اعتبارات دولتي) به مديريت ناكارآمد خود رو سازان انحصار گرا كمك شود تا همچنان خريدارا را بيچاره كنند.