امروز شورای شهر چهارم آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،در اولین روز از کار این شورا انتخاب اعضای هیات رئیسه سنی و رئیس هیات رئیسه در دستور کار قرار گرفت. عباس شیبانی و اقبال شاکری از نخستین افرادی بودند که از ساعت ۹ صبح در این جلسه حضور یافته‌اند سایر اعضا نیز به ترتیب به صحن شورای شهر وارد شدند.مهمانان این جلسه هم محمد باقر قالیباف شهردار، حسین طلا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورای شهر تهران و حجت‌الاسلام نصیر نیک‌نژاد، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در کنار استاندار و فرماندار تهران به همراه سایر میهمان‌های دعوت شده در صحن علنی حاضر شدند.

سختی برگزاری همزمان انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری
اولین سخنران این مراسم عیسی فرهادی فرماندار بود که گفت: در 6 سال شورای سوم یک هزارو 414 مصوبه به تصویب رسید که از این تعداد ، 163 مصوبه با مخالفت فرمانداری تهران به کمیته تطبیق رفت و 101 مصوبه توسط شورا اصلاح شد .
وی ادامه داد:همچنین 61 مصوبه به شورای حل اختلاف رفت که از این تعداد 19 مصوبه با نظر فرمانداری و 15 مصوبه با نظر شورای شهر نهایی شد.
وی با بیان اینکه همزمانی برگزاری انتخابات رئیس جمهور و شورای شهر مشکلات زیادی را برای فرمانداری داشت ادامه داد:در انتخابات اخیر 3 میلیون و 200 هزار نفر در انتخابات مشارکت داشتند که در بخش انتخابات شوراها 2 میلیون و 700 هزار ای به صندوق ها انداخته شد که 2 میلیون و 200 هزار رای درست بود و 500 هزار رای سفید داشت.

وی افزود: در بی‌سابقه‌ترین دوره اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری کمتر از یک روز و انتخابات شوراها طی کمتر از 3 روز شمارش و نتیجه آن اعلام شد که در چند سال گذشته بی‌سابقه است.
فرماندار تهران با بیان اینکه شورای دوره سوم 2 شاخصه مهم داشت، گفت: یکی از این شاخصه‌ها وحدت حاکم بر شورا و دیگری همت و تلاش آنها برای تحقق اهداف تعیین شده در قانون بود.

شرایط خاص برای شورای شهر سوم

در ادامه چمران با تشکر از اعضای شورای شهر در دوره سوم گفت: متأسفانه تعدادی از این افراد به رغم توانایی‌هایی که داشته‌اند در دوره چهارم ما را تنها گذاشتند که انشاء‌الله در جایگاه دیگری به خدمتگزاری مشغول می‌شوند. اما من عدم حضور آنان در شورای شهر چهارم را یک خسران می‌دانم.

وی ادامه داد: دوره سوم شوراهای شهر دوره استثنایی بود زیرا شرایط خاصی در کشور حاکم بود و اتفاقات خاصی در این 6 سال رخ داد. اما به رغم همه اینها شورای شهر تهران در همه ایام وظایف خود را به خوبی انجام داد و توانست در بین شوراهای کشور به خوبی بدرخشد و این مایه افتخار ما است امیدوارم خداوند و مردم هم از ما راضی باشند.

رئیس شورای شهر سوم تهران افزود: در دوره جدید شورا هم اگر برای رضای الهی و خدمت به خلق کمر همت ببندیم قطعا خدا به ما کمک می‌کند و باز هم توفیقی بر موفقیت‌ها می‌افزاییم.

وی ادامه داد: این مهم تنها در صورتی محقق می‌شود که همه با هم متحد و متفق باشیم و به دور از تفکرات سیاسی و جناحی تنها به خدمتگزاری مردم بپردازیم.

چمران در ادامه گفت: نیازی نیست من از شخص خاصی برای تشکر اسم ببرم همه اسامی را می‌دانند من صرفاً به نمایندگی از اعضاء دوره سوم شورای شهر تهران برای اعضاء شورای چهارم آرزوی موفقیت می‌کنم.

چمران  تأکید کرد: تهران شهر خاصی است و همه کشور و جهان به ما چشم دوخته‌اند بنابر این مدیریت شهری پایتخت مسئولیت سنگینی برعهده دارد که امیدواریم خداوند کمک کند تا از عهده آن بربیاییم.

تشکر استاندار از شهردار

مرتضی تمدن در مراسم آیین تحلیف چهارمین دوره شورای شهر تهران با بیان اینکه 450 شورای اسلامی روستا و 42 شورای شهر در استان تهران کار خود را از امروز آغاز می کنند گفت: 8 هزار نفر در استان تهران برای رقابت در شوراها ثبت نام کرده اند که 2 هزار نفر از آنها توسط مردم انتخاب شدند و امروز کار خود را رسما آغاز می کنند.

وی به اصل هفتم قانون اساسی اشاره کرد و گفت: دو عنصر تصمیم گیری و اداره امور کشور توسط شوراها در قانون تاکید شده است که باید اعضای شوراهای شهر به آن توجه داشته باشند و در مسیر اصلی قانون اساسی حرکت کنند.

تمدن، توجه به بهداشت و محیط زیست شهری را بسیار برای تهران حائز اهمیت دانست و گفت: 60 درصد از تهران را صاحب شبکه فاضلاب شهری کرده ایم و باید این کار ادامه داشته باشد. خدمت شما عزیزان می گویم که اگر مصوبات شورا در مسیر قانون باشد در بخش تطبیق به مشکلی بر نمی خوریم و اختلاف نظر و سلیقه کمترین میزان خواهد بود.

وی در پایان از همکاری شورای سوم و شهردار تهران تشکر کرد.

انتخاب سنی هیات رئیسه شورای شهر

همچنین عباس شیبانی به عنوان بزرگ‌ترین عضو شورا با 82 سال سن، محسن پیرهادی و حسین رضازاده به عنوان کوچک‌ترین اعضای شورا،روسای سنی اولین جلسه شورای شهر تهران شدند.برای انجام مراسم تحلیف پیرهادی متن سوگندنامه را قرائت کرد.

متن سوگند نامه

در این سوگند نامه آمده است: من در برابر کلام الله مجید به خداوند متعال سوگند یاد می کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می نمایم که در حفظ امانت و انجام هر چه بهتر وظایفم و خدمت به مردم کوشا باشم و قانون اساسی و سایر قوانین و مقررات کشور را در چهارچوب وظایف و اختیارات خود مراعات نمایم و در همه زمینه ها عدالت و انصاف را در نظر داشته و مادامی که در شورای اسلامی شهر عضویت دارم در رعایت صرفه و صلاح و پیشرفت امور شهر و شهرداری اهمتمام نمایم.

45232

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 311297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    4 5
    اميدوارم قاليباف به جايگاه واقعي خودش برسه.