خبرگزاری تسنیم:

آزمایش موشکی رژیم صهیونیستی که با هدف رادارگریزی انجام گرفته بود، براساس ادعای تل آویو در گذشته در دریای سیاه شکست خورده بود اما امروز در آزمایش دریای مدیترانه آزمایش موفقیت آمیز را پشت سر گذاشت.
 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی؛ آزمایش موشک بالستیکی که ظهر امروز به وقت محلی در دریایی مدیترانه انجام گرفت، فراتر از یک آزمایش معمولی موشک بالستیک بود.
این شبکه در این باره توضیح داد: تل آویو امروز تصمیم گرفت، در شرایط حساس حاکم بر منطقه خاورمیانه و حضور ناوهای جنگی در دریایی مدیترانه که همه از احتمال آغاز اقدام نظامی برضد سوریه نگران بودند، این آزمایش موشکی را انجام دهد.
مقامات رژیم صهیونیستی در این باره مدعی شدند: هدف از آزمایش موشکی امروز که با پدافند هوایی مشترک ارتش های این رژیم و پدافند آمریکایی مستقر در دریایی مدیترانه انجام گرفت، اهدافی غیر از بررسی توان موشکی بود.
این مقامات نظامی صهیونیست افزودند: موشکی که امروز آزمایش شد، علاوه بر بالستیک بودنش، سیستم پارازیت راداری هم به همراه داشت و تل آویو و آمریکا قصد داشتند، موفقیت یا شکست این موشک را به وضوح در عمل برای خود ثابت کنند.
مسئولان نظامی اسرائیلی در ادامه این ادعاها گفتند: آزمایش این موشک بالستیک، که به تجهیزات پارازیت راداری مجهز بوده، در گذشته در دریایی سیاه آزمایش شده بود و با شکست مواجه شده بود، چرا که به محض شلیک ان به مدت یک دقیقه از پرتاب از سوی رادارهای پیشرفته روسیه رهگیری شده بود.
این مسئولان افزودند: این بار سعی کردیم موشک مذکور را در دریای مدیترانه امتحان کنیم، که بعد از پرتاب معتقدیم بسیار موفقیت آمیز عمل کردیم، به نحوی که تمام رادارهای نظامی منطقه مدیترانه نتوانستند آن را ره‌گیری و شناسایی کنند.
مقامات رژیم صهیونیستی در این باره در پایان مدعی شدند: آزمایش موشکی امروز در دریایی مدیترانه موفق بود، اما در دریایی سیاه شکست خورد و باید برای موفقیت آن از شکست ها و پیروزی های بعدی تجربه ها را مورد توجه قرار دهیم.
گفتنی است امروز برخلاف ادعای مقامات نظامی تل آویو، وزارت دفاع روسیه نخستین کشوری بود که به محض شلیک این موشک از پرتاب آن در منطقه مدیترانه مطلع شد و حتی مسیر دقیق آن را تا سقوط در دریا رهگیری کرده بود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 311400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    46 69
    جوانان ما هم باید بیش از پیش باید علمشونو زیاد کنند که در زمان تهدیدات خارجی حرفی واسه گفتن داشته باشیم و کم نیاریم از هر لحاظش
    • بی نام IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      50 26
      روسيه اولين بار اين خبر را اعلام كرد كه تونسته اند رديابي كنن.
  • بی نام A1 ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    78 15
    گرچه از روس ها دل خوشی ندارم اما اصلآ نباید قدرت راداری روس ها را دست کم گرفت. هرچی باشه دومین قدرت نظامی جهان هستند.
    • بی نام A1 ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      1 2
      میگم حالا که جهان قرن 21 طرفدار جنگه: روسیه ، ایران ، حزب الله ، کره شمالی و آمریکای لاتین در مقابل اروپا و آمریکا و طالبان. فکر کنم چه خونریزی بشه!!!!!! واقعا مرحبا به سطح تقکر .
  • ooiioo IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    79 29
    لعنت به اسرائيل که با اين کاراش هم دنيا رو ناآرام ميکنه هم مردم خودشو
    • لبنان 11 IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      3 3
      من نمیدونم چرا منفی می دن ؟؟؟؟؟؟؟
  • reza IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    62 24
    گل کاشتید روسیه ردگیری کرد هنوز تو خوابید
    • بی نام A1 ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      2 0
      سردار اسماعیلی باید پاسخگو باشد. فقط بلدن گشت ارشاد راه بندازند
  • علی صادقی A1 ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 2
    آخه چه رادارگریزی بوده که روسها ردگیری کردن منحوس محتضر.
  • بی نام IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    2 1
    دنیا دیگر دنیای شعار نیست دنیای تکنولوژی است. اسراییل با این حرکت نشان داد که از لحاظ تکنولوژیک دارای دست بالا در منطقه است و حرف اول را خواهد زد. گفت به تکنولوژی دست یافته که در رده ی تکنولوژیهای استراتژیک است و فقط کشورهای معدودی در دنیا توان رقابت و تقابل با آن را دارند. پیام مشخصی هم برای ما داشت مواظب باشید! خبر حوبی نبود.
  • ali A1 ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    2 0
    بابا ایول تکنولوژی! به چه چیزایی فکر میکنن! خود موشک نویز ایجاد میکنه که ردگیری نشه. این دیگه آخرشه. خوشمان آمد از این ایده.
  • بی نام A1 ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    5 0
    خارج از بحث های سیاسی باید بگم روس ها در ریاضیات و علوم فنی مهندسی بسیار دقیقند و معمولا از نیروهای بومی استفاده میکنند و لی به علت مشکلات مالی کم کم از بلوک غرب عقب می افتند ولی در مقابل امریکایی ها و بلوک غرب در علوم مهندسی و ریاضیات واقعا به استعدادهای افراد کشورهای جهان سومی مانندایرانیها هندیها و پاکستنانی ها به نیازمند هستند ولی چهار چوبهای منظم و سازماندهی شده ونیز بودجه های تحقیقاتی فراوان و شرکتهای دانش بنیان خصوصی با راندمان بالا(به علت خصوصی بودن آنها) باعث پیشرفت آنها می شود.
  • كارمند A1 ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    2 2
    بعضي هاخوشحال هستند كه روسيه توانسته است ردگيري كند ياد اين ضرب المثل افتادم : گيرم پدر تو بود فاضل از فضل پدر تورا چه حاصل.بله توانايي موشكي روسيه بسيار بالاست اما همين روسيه از تحويل موشكهاي اس 300 به ايران خودداري كرد در حالي كه مدتها قبل پولش را گرفته بود بيش از 20 سال است كه قرار است نيروگاه بوشهر را تحويل دهد پروژه 4ساله را .در زمان جنگ هم سيل ميكرد در زمان دولت مصدق هم ازتحويل طلاهاي ايران كه به دليل تحريم نفتي غرب مورد نياز كشور بود خودداري كرد.وبا عواملش حزب توده باعث سقوط دولت شد