مقامات فلوریدا از سوزاندن بیش از 2 هزار قرآن توسط «تری جونز» جلوگیری کردند

ایکنا نوشت:

تری جونز، کشیش قرآن‌ستیز اهل فلوریدای آمریکا روز چهارشنبه، 11 سپتامبر، هنگامی که با اتومبیل خود که حاوی یک باربکیو با نسخه‌های قرآن آغشته به نفت بود به سمت پارکی در شهر مالبری فلوریدا برای اجرای برنامه سوزاندن 2998 نسخه از قرآن کریم به تعداد قربانیان حادثه تروریستی یازدهم سپتامبر حرکت می کرد، دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری «The Associate Press»، کلانتری منطقه «پولک کانتی» فلوریدا، تری جونز، کشیش 61 ساله را به همراه «ماروین ساپ جونیر»، دستیار 44 ساله‌اش به اتهام حمل‌ونقل غیرقانونی مواد سوختی دستگیر کردند.

جونز اعلام کرد که در حال حرکت به سمت پارکی در شهر مالبری در منطقه پولک کانتی برای سوزاندن قرآن در دوازدهمین سالگرد حملات تروریستی 11 سپتامبر بوده است.

کلانتری پولک کانتی پس از دستگیری این دو کشیش، اعلام کرد که دیگر اتهام جونز حمل غیرقانونی اسلحه گرم بوده است. کلانتری پولک کانتی هر دو کشیش خاطی را پس از دستگیری چهارشنبه شب به زندان پولک کانتی منتقل کرد.

جونز و دستیارش در حالی مبادرت به انجام این اقدام شنیع کرده بودند که پیش‌تر کلانتری این منطقه نسبت به دستگیری آن‌ها در صورت نداشتن مجوزهای لازم هشدار داده بود. شهردار شهر مالبری، مقامات این شهر، معاون کلانتر و عده زیادی از شخصیت‌ها و ساکنان شهر مالبری نیز پیش از این بارها اعتراض خود را نسبت به تصمیم این کشیش ابراز کرده و بر لزوم توسعه محبت و تسامح میان ادیان مختلف در سالروز حادثه یازدهم سپتامبر تأکید کرده بودند.

مردم شهر مالبری نیز با راه‌اندازی کمپینی مخالفت خود را با اقدام ناخوشایند این کشیش اهل فلوریدا اعلام کرده‌ بودند.

جونز، کشیش یک کلیسای کوچک و ناشناخته ایونجلیک در فلوریدا است که اولین بار در سال 2010 توانست با تهدید به سوزندان نسخه‌ای از قرآن کریم در روز 11 سپتامبر، خود را مطرح کند. وی که در سال 2010 موفق به اجرای نقشه خود نشد، در سال 2011 در همان تاریخ نسخه‌ای از قرآن کریم را به آتش کشید و موجی از اعتراضات را در سراسر جهان به راه انداخت.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 312845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    22 5
    هدفش چيه از اين كار؟؟؟ دفه قبل كه اين كارو كرده بود ، فروش قرآن تو آمريكا بيشتر شده بود ، مردم ميخواستن بدونن اين كتاب چي نوشته توش كه سوزاندنش. يه نوع تبليغ ميكنه. عدو شود سبب خير ، اگر خدا خواهد.
  • نیما A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    22 3
    دیوانه است .حالا توی هر مذهبی می خوادباشه.
    • بی نام A1 ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
      1 3
      فکر کنم این بابا هم مسیحی از نوع پایداری و یا ایمن ظواهری هستش خوب دیگه تو هر مرام و مسلکی تندرو هست دیگه
  • بی نام IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    14 6
    کاش شرایطی فراهم بود که این فرد به ایران دعوت می شد و از نزدیک دلیل اقدامات نمادینش رو می فهمیدیم.به نظر می رسه چیزی که از اسلام فهمیده در حد اقدامت القاعده و النصر و هزار ال دیگه هست...و چنانچه تصویر درستی از دین مبین اسلام ارائه بشه حداقل در شکل اقداماتش تجدید نظر کنه
    • بی نام A1 ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
      3 2
      عزیزم شما مطمئنی ایران جای مناسبی برای آشنا کردن این آقا با اسلام ناب و مبینه؟ کاری نکنید از فردا جای کتاب، مسلمونا رو آتیش بزنه
  • مسعود US ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    9 1
    2998 نسخه از قرآن کریم را می دانید این دیوانه از کجا آورده؟ پول که بابتشان نداده . بیشتر آنها را توسط خود مسلمانان برایش ارسال شده. بسیاری از مسلمانان برای او قران فرستادند که بخواند و هدایت شود. اعضای گروهش هم به سازمان های مسلمان که به خیال خودشان در حال تبلیغ اسلام هستند تلفن و ایمیل زدند و نسخ قران را مجانی دریافت کردند. به قول معروف «چون نیک نظر کرد پر خود در آن دید/گفتا ز که نالیم که از ماست که بر ماست.» بعدش هم این دیگر اتوموبیل نبوده که هم باربکیو داشته و اینهمه کتاب (میدانید این حجم کتاب چقدر جا می گیرد؟ کامیون بوده.
  • بی نام IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    3 1
    ای بابا!
  • بیطرف IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    17 7
    {إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ}.. قرآن عزیز شرمندتیم که با وجود حضور ما اینجور مهجور شدی.. خدا خودش حافظ و نگهبانت باشه. ببخش بر ما کوتاهی هایمان را و دستمان را بگیر ای وسیله هدایمان از سوی خدایمان
  • یک رفیق قدیمی IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    9 4
    خدا جواب این مرد را بدهد این کشیش به مرگ طبیعی نخواهد مرد
    • فرهاد A1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
      3 6
      احتمالاً كه قصد ترورش رو نداري؟!