همایش بزرگداشت استاد عبدالحسین حائری فردا سه شنبه 26 شهریور ماه به همت کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین مراسم نکوداشت استاد عبدالحسین حائری 26 شهریور ماه در کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

در این همایش، دکتر محمد رجبی، دکتر محمدعلی ابهری، دکتر غلامرضا فدایی عراقی روسای کنونی و سابق کتابخانه مجلس و حجت الاسلام سید محمود دعایی سخنرانی خواهند کرد. همچنین از جشن‌نامه استاد حائری رونمایی خواهد شد. همایش بزرگداشت استاد حائری، ساعت 9 صبح روز 26 شهریور ماه در در تالار شهید مدرس (مشروطه) مجلس برگزار می شود.

لازم به ذکر است کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس در این روز به منظور برگزاری همایش تعطیل است.

*****

استاد حائری بیشترین دوره فعالیت و عمر پربرکت خود را (بیش از 60 سال) در کتابخانه مجلس شورای اسلامی گذرانده است. عبدالحسین حائری در همان کودکی، قرآن و خواندن و نوشتن را در مکتب فرا گرفت. سپس نزد پدرش، مقدمات عربی و بعضی کتاب‌های لغت و دروس مدرسه‌ای را خواند و  بعد سطوح عالی فقه و اصول را تا سن نوزده سالگی به پایان رساند. بعد از آن نزد کسانی همچون آیات عظام محمد تقی خوانساری، صدرالدین صدر، محمد حجت و حسین طباطبایی بروجردی دروس خارج را گذراند و در سن ۲۴ سالگی به درجه اجتهاد نائل شد. استاد حائری هفده سال عضو هیئت مؤلفان لغت نامه دهخدا بود و بر چاپ چند جلد از آن نیز نظارت داشت.

حائری بیش از نیم قرن ( از سال ۱۳۳۱) در کتابخانه مجلس شورای اسلامی مشغول به خدمت بوده و نزدیک به ۲۰ سال از این دوران را عهده‌دار سمت ریاست کتابخانه مجلس بوده است. وی صاحب نظریه "بازنویسی تاریخ علم بر اساس بازنویسی فهارس نسخ خطی" است که جایزه‌ای جهانی را نیز برای وی به ارمغان آورده است.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 313275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
    1 1
    حیف که ایشان را کسی نمی شناسد