واحد مرکزی خبر

آمریکا، فرانسه و انگلیس با وجود حصول توافق بین واشنگتن و مسکو درباره سوریه، بار دیگر از اقدام نظامی و صدور قطعنامه بر اساس بند هفتم منشور سازمان ملل سخن گفتند که این امر با مخالفت روسیه روبرو شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، در حالی که هنوز محتوای گزارش کارشناسان بین المللی درباره استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه منتشر نشده است، وزرای خارجه آمریکا، انگلیس و فرانسه در نشست دیروز خود در پاریس به حمله نظامی علیه سوریه از طریق شورای امنیت سخن گفتند. این موضعگیری با واکنش سریع سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روبرو شد. لاوروف در واکنش به این مطلب اعلام کرد در توافق ژنو به این مسئله اشاره ای نشده است.
گراسیا بیطار گزارشگر این شبکه در این باره گفت: شرکت کنندگان در نشست دیروز پاریس رویکردی بر خلاف توافق ژنو اتخاذ کردند و از تصمیم خود برای تصویب قطعنامه ای علیه نظام سوریه در شورای امنیت در یک هفته آینده خبر دادند.
جان کری وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری دیروز درباره عواقب خودداری سوریه از اجرای توافق ژنو هشدار داد و افزود در صورت شکست تلاش های سیاسی، راهکار نظامی همچنان به قدرت خود باقیست.
در ادامه پس از پخش قسمتی از سخنان وزرای خارجه فرانسه و انگلیس آمده است: سه کشور در حالی از صدور قطعنامه بر اساس بند هفتم منشور سازمان ملل علیه سوریه که به منزله حمله نظامی علیه ای کشور است سخن می گویند که روسیه با چنین چیزی به کلی مخالف است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 313443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • انتی بشار A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
    51 25
    فقط زبان زور است که بشار را از صفحه روزگار محو میکنه .
  • بی نام IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
    16 25
    گزارش بازرسان سازمان ملل هم در مورد حمله ی شیمیایی منتشر شد و با وجود فشار وحشتناک کشورهای حامی تروریست به بازرسان برای مقصر دانستن دولت سوریه ، در این گزارش هیچ اشاره ای به دست داشتن دولت سوریه در این حمله نشده است البته جالبتر از ان پرسش نماینده ی سوریه از جامعه ی جهانی بود با این عنوان : انها که ادعا می کنند حمله ی شیمیایی کار دولت سوریه بوده است کاش پاسخ دهند چرا در این حمله فقط مردم عادی کشته شده اند و حتا یک تن از نیروهای گروه های تروریستی کشته نشده است ؟!! چه کسی مواظب بوده که حتا یک نفر از گروه های تروریستی کشته نشه ؟! دولت سوریه ، گروه های تروریست ، ترکیه یا .... کاش بتوانیم رها از فشار تبلیغاتی خودمان و تنها خودمان حقیقت را انطور که هست دریابیم. با سپاس
  • بی نام IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
    6 11
    همه میدونن اونجا دست القاعده و افراطیهاست.بشار فقط پوسته.الان هم اونا حکومت میکنن،چه با پوست بشار .وقتی هم پوستشون بیفته بازم همونن،در هر دو صورت اونجا دست هموناست.در مقابل ان سگهای درنده همون آمریکایای درنده کافیه.تا حسابی همدیگرو پاره کنن.در مقابل گردن کلفت باید گردن کلفت بیاد تا اون مردم بیچاره بشینن حال کنن.ببینن.چطور اینبار سگهای درنده همدیگرو پاره میکنن.اگه زور داره زورشو به مثل خودش نشون بده نه به مردم بیپناه و بیسلاح.بشار پوسته.همه میدونن.حتی بچه هم اینو میفهمه.
    • بی نام A1 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
      15 2
      خودت هم فهميدي چي گفتي؟!!!!
    • بی نام IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
      6 10
      پوست و این حرفها چیه؟ مخالفای بشار اسد وقتی دیگه سخنی برای گفتن ندارند معلوم نیست دارند چی میگند. بازم میگم سازمان ملل با وجود همه ی فشارها هیچ مدرکی درباره دست داشتن دولت سوریه در حمله ی شیمیایی بدست نیاورده و این خودش نشان از دروغ پردازی های تروریست ها و حامیاش داره
    • بی نام IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
      6 0
      من که متوجه نشدم شما موافقی یا مخالفی؟
  • بی نام IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
    17 1
    ننگ بر تروریسم
    • بی نام IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
      12 18
      ننگ بر تروریسم، مرگ بر آمریکا حامی تروریسم جهانی
  • بی نام IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
    11 10
    گزارش بازرسان سازمان ملل براحتی ثابت میکنه که حمله ی شیمیایی کار همان کسانی هست که انتظار هر جنایتی ازشون میره ، یعنی تروریست های تندروی ادم خوار تحت حمایت عربستان و ترکیه و سومالی . شکی نیست که اگر کوچکترین مدرکی در مورد دست داشتن دولت در این ماجرا وجود داشت به پررنگ ترین شکل ممکن در گزارش می اومد و تاکنون ملیونها بار از رسانه های جهان شنیده میشد. بنابراین از این پس هر کس این حمله ی شیمیایی رو کار تروریست ها ندونه در حقیقت داره خودش رو فریب میده.
    • هاتف A1 ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
      4 0
      خودت کشف کردی؟؟؟؟؟ تا فردای حمله شیمیائی که بشار اسد میگفت: اصلا حمله شیمیائی نشده!!!!!!! این شمایی که داری حرفتو بدون سند تحمیل میکنی. این همه دلیل: 1.فقط اسد توو منطقه سلاح شیمیائی داره، 2.فقط دولت اسد توانایی و امکانات استفاده از گاز سارین توو این مقیاسو که این همه آدمو بکشو داره، 3.چرا اسد تا 5 روز بعد از حمله اجازه دسترسی به محل فاجعه رو به بازرسا نداد؟؟؟، 4.چرا اسد محل حادثه رو بمباران هوایی کرد(دو سه روز بعد حادثه) 5. چرا اسد و طرفداراش روز حادثه میگفتن کدوم حمله شیمیائی؟؟؟وقتی تصاویرش دراومد مجبور شدن قبول کنن و بعد بگن نه کاره مخالفاس....
    • بی نام EU ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
      2 0
      اگر به مدرک باشه خوب مدرکی هم مبنی بر استفاده مخالفین اسد از بمب شیمیایی نیست ! چرا این طرف قضیه رو شما نمیبینی؟ گذشته از این حرفها! سومالی رو از کجاتون در اوردین ؟ سومالی خودش درگیر مبارزه یک گروه تروریست اسلام گرای افراطیه بعد بیاد به افراطیون مخالف در سوریه کمک کنه ! کم کم دارید جوک میگید!
  • بی نام IR ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
    2 0
    بشار باید محاکمه شود
  • هاتف A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
    0 0
    خبرآنلاین از اینکه اکثر نظرات روو میذاری و مثل سیما وصدا نیستی ممنون.