دریاچه ارومیه، پرونده روی میز مناظره این هفته/ ابتکار به تلویزیون می رود

مناظره ششم سیما جمعه این هفته با موضوع دریاچه ارومیه و با حضور رییس سازمان محیط زیست، معاون وزیر نیرو و استاندار آذربایجان غربی برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ روابط عمومی برنامه مناظره اسامی میهمانان این هفته برنامه را چنین اعلام کرد؛ "معصومه ابتکار" معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست ،"وحید جلال زاده" استاندار آذربایجان غربی ،"جواد جهانگیر زاده" نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی،"علیرضا دائمی" سرپرست معاونت آب و آبفای وزارت نیرو،"محمّد درویش" فعال محیط زیست و عضو هیأت علمی مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور و"ارسلان فتحی پور" نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی.

برنامه "مناظره" با رویکردی اجتماعی ،اقتصادی و سیاسی هر هفته ساعت 16.30 تا 19 روی آنتن شبکه یک می رود.

۴۷۴۷

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 313596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
    1 0
    ای ول مهندس درویشم هست (:
  • مرتضی خاکپور IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
    2 1
    تنها راه حل دریاچه ارومیه طرح ماندگار من است . که انتقال آب از دریای خزر است . بدون تصفیه و بسیار کم هزینه و خیلی سریع و فوری قابل اجرا است . راه های دیگر پر هزینه و خسارت بار است . و باید که از دریاچه ارومیه شروع کنند که اولویت و فوریت دارد وهم در کمتر از یکسال اجرایی می شود .
  • بی نام IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
    1 0
    اقاى درويش! مناظره ديدنى است!
  • بی نام IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۸
    5 4
    از خانم ابتکار و به خصوص آقای درویش عزیز تقاضا دارم با جدیت دنباله ی این کار رو بگیرن. جمعه در شبکه ی 1 هم به طور شفاف حرف بزنن و تا زمانی که برنامه ای دقیق و منطقی و نتیجه بخش برای رفع بحران دریاچه ی ارومیه اعلام ، همچنان مصرانه خواسته هاشون رو که در واقع خواست تمام مردم ایران هست رو بیان کنند.
  • مرتضی - سیستان IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۸
    4 1
    سلام ... در مورد تالاب سیستان نمیخوان کاری بکنند ؟ آیا نیازی نیست در مورد هامون هم میزگرد بگیرند از مسئولین بخوان تا در این خصوص مناظره کنند و توضیحاتی ارائه کنند ؟ آیا ما جزو مردم این کشور نیستیم ؟ کی میخواد درد دل این مردم رو گوش کنه و به درد دلشون رسیدگی کنه ؟
  • بی نام A1 ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۸
    2 1
    پرا باید برای دریاچه ارومیه مناظره برگزار شود اما برای دریاچه مهمی همچون هامون حتی یک خبر هم در رسانه ملی منتشر نشود !!!!؟ این غیر از تبعیض چیز دیگریست ؟!!
  • مهدی IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۸
    2 1
    چرا هامون که امنیت کل کشور رو تامین میکنه باید در اون رده قرار بگیره؟ زندگی هزاران انسان انقدر برای این ملت بی ارزشه که چسبیدن به دریاچه نمک؟چقدر ایرانیها انسان دوست هستن.با نمکتون خوش بگذرونید.
  • mahya IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۸
    3 0
    مسئولین محترم کشور به داد دریاچه هامون هم برسید این دریاچه قبل از دریاچه ارومیه بی آب شده و باعث بی درآمدی خیلی از مردم این منطقه ، اما متاسفانه فریاد این مردم صبور رو مسئولین به ظاهر دلسوز به گوش مقامات بالاتر نرسانند. ذوستانی که دستی در کار دارید مگر منطقه سیستان جزو کشور ایران نیست ؟ چرا به مشکلاتش رسیدگی نمیکنید نخست خواستار احیای دریاچه هامون عزیزمان هستیم ذوم خواستار بر طرف شدن مشکل ریزگردها که امان مردم را بریده است سوم خواستار بازگشای مرز و دوباره شروع زندگی در این منطقه هستیم
  • oshida66 IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
    3 0
    خدایا پس کی به داد سیستانیان میرسی اگر دوباره مهاجرت سیستانیان شدت یابد اینبار کجا آواره شویم بزرگترین تالاب آب شیرین ایران 16 سال خشکیده و کمر مردم خم شده و دیگر توان ایستادگی در برابر این همه مشکلات ( بیکاری - گرد و خاک - کمبود آب شرب - نبود گاز - گرانی -) نیست . 10 برابر حد مجاز گرد و خاک ---40 درصد جمعیت سیستان بیکار و در کل کشور شهر های زابل و هیرمند در صدر آمار بیکاری-- مبلمان شهری صفر --بیشترین آمار سل کشور --
  • بی نام A1 ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
    1 1
    راه حل دریاچه ارومیه انتقال اب از پشت سدها به دریاچه و جمع کردن کشاورزی توسعه یافته است.راه حل دیگری ندارد صنعت کشارزی رو باید دوستان بیخیال شوند تا دریاچه احیا شود نمیشه هم دریاچه داشت هم کشاورزی جای دیگه هم اب نیست هر کسی اب شرب و کشاورزیش را می خواهد اب دریاچه برای کشاورزی نبوده دوستان خواهشا این اب دریاچه رو پس بدهید تا مشکل حل شود و تولید مشکلات دیگر هم نفرمایید
  • بی نام IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    0 0
    نکته ای که برایم به عنوان یک کارشناس محیط زیست خیلی جالب است این که محیط زیست دو استان مجاور دریاچه میگویند یکی از دلایل کاهش آب افزایش چاههای غیر مجاز است. ولی تعدادی از چاههایی که توسط کامیون و خاک پر شده و عوامل تشکیل پرونده شده باشند را مطرح نمی نمایند. در واقع عوامل دو استان اذربایجان شرقی و غربی فرافکنی میکنند و مسئولیت را از سر خود بدون توجیه باز میکنند. و گزارشات ارزیابی سدها بدون بررسی کارشناسی تائید شده است. عوامل بررسی کننده این طرحها در دو اداره کل و سازمان مرکزی نیز که حق ابه را بررسی نکرده اند نیز مقصر اصلی اند.