ایرنا نوشت:

یک دیپلمات کهنه کار آمریکایی معتقد است حضور حسن روحانی در نشست امسال مجمع عمومی سازمان ملل نسبت به حضور رییس جمهوری ایران در سال های گذشته بسیار متفاوت خواهد بود و رویکرد و ادبیات مبتنی بر منطق روحانی، اصلی ترین وجه تمایز این سفر است.

ادوارد پک(Edvward Peck) در خصوص اهمیت سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به نیویورک برای شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت: حضور روحانی در این نشست نسبت به نشست های چند سال اخیر، بطور مسلم متفاوت خواهد بود زیرا روحانی با رویکردی متفاوت از گذشته و ادبیاتی مبتنی بر منطق قرار است در این مهم ترین نشست سالانه بین المللی حضور یابد.
این دیپلمات کهنه کار آمریکایی که بیش از سه دهه فعالیت در وزارت امور خارجه آمریکا در مسوولیت های مختلف را در کارنامه اش دارد، درخصوص بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب و طرح موضوع نرمش قهرمانانه دردیپلماسی از سوی ایشان ، گفت: به اعتقاد من هدف آیت الله خامنه ای از طرح این موضوع مهم، اعلام حمایت ایشان از برنامه ها و رویکرد دکتر حسن روحانی در زمینه سیاست خارجی و حل موضوع هسته ای ایران است.
سفیر سابق آمریکا در عراق معتقد است: رهبر ایران با بکار بردن این اصطلاح نشان داد که از برنامه ها و تلاش های روحانی برای ایجاد گشایش در مسایل پیش روی ایران در عرصه بین المللی حمایت می کند.
دستیار ویژه سابق قائم مقام وزیرامور خارجه آمریکا در باره نقش این سفر در کمک به حل موضوع هسته ای ایران گفت:اگرچه حل و فصل موضوع هسته ای در جریان سفر چند روزه روحانی به نیویورک بعید به نظر می رسد، اما این سفر می تواند درهای تازه ای در مسیر حل موضوع هسته ای ایران باز کند و راه را برای حل و فصل نهایی آن هموار سازد.
ادوارد پک در پاسخ به این سوال که آیا تا چه حد نسبت به پیشرفت در حل مسایل مربوط به روابط ایران و غرب و موضوع هسته ای ایران خوش بین است، گفت: نباید فراموش شود که خوش بینی و واقعیت دو مقوله جدا از هم و متفاوت هستند. من شخصا نسبت به این موضوع بسیار امیدوار هستم اما در شرایط جدید، بسیاری از رسانه های آمریکا سکوت نکرده اند و به دنبال فضاسازی هستند تا حداقل در کوتاه مدت دستاوردی مثبتی عاید ایران نشود.
ادوارد پک از سال ۱۹۵۶ تا ۱۹۸۹ در وزارت امور خارجه آمریکا در مسوولیت های مختلف فعالیت داشته و ماموریت های دیپلماتیک در کشورهایی چون مراکش، الجزایر، تونس و مصر از جمله سوابق دیپلماتیک او است. سفیر آمریکا در عراق و موریتانی از جمله سوابق دیپلماتیک این دیپلمات بازنشسته آمریکایی است.

219/212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 314227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زارع IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    13 11
    شماهم به رهبران کشورت بگو کمی عقل هم چیز خوبیست شما ایران را رها کرده و به عربستان وقطر وکشورهای مرتجع عرب چسبیده اید که بویی از دموکراسی نبرده اند.از سلفیها در سوریه حمایت میکنیددر حالیکه اگر بقدرت برسند اول سر اتباع ودیپلماتهای شمارا از تن جدا میکنند مگر در لیبی دیپلمات شمارا بطرز وحشیانه ای نکشتند؟ باید حقوق مردم ایران را کاملا به رسمیت بشناسیدبه ایرانیان احترام بگذارید وباانها کاملا مماشات کنید انگاه خواهیددید زندگی بهتری دارید وانگاهئدر خواهیدیافت رهبر ایران یک شاخ مویش به همه ان کسانی میرزد که شماتابحال ازانها حمایت میکرده اید. ادم باشید تادمیت رالمس کنید.
  • بی نام IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    5 2
    از اول (یعنی 35 سال پیش و شاید 100 سال پیش) این آمریکاییها بوده اند که دور از منطق و عقل عمل کرده اند.