ظریف درخواست آمریکابرای مذاکره با ایران را تاییدکرد/لحن عاقلانه ایران وجلوگیری ازمظلوم نمایی اسرائیل

وزیر امورخارجه با حضور در یک گفت و گوی تلویزیونی درخواست آمریکا برای مذاکره با ایران را تایید کرد و گفت: اگر فرصت بررسی این درخواست را داشتیم، مشکلی برای این دیدار وجود نداشت.

نسرین وزیری: «دیدار روحانی و اوباما»  سوال مجری برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما از وزیر امور خارجه بود که طی آن به حاشیه سازی​های رسانه​های خارجی نیز اشاره کرد. محمد جواد ظریف هم که در فواصل دو دیدار دیپلماتیکش ارتباط زنده تلویزیونی با ایران داشت، در پاسخ گفت: همیشه گفته​ایم که موضوع مهم اراده سیاسی برای حل مسائل دو کشور است. دیدار با آمریکا هدف نبوده است. اگر آمادگی و هماهنگی لازم وجود داشت، شاید می توانست چنین دیداری برگزار شود.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور مشکلی با اصل دیدار نداشتند، ادامه داد: دیدار برای پیشبرد آرمان های جمهوری اسلامی ایران برای دولت مهم است. اما ما برای کارهای نمایشی به اینجا نیامده ایم. آمده ایم که کار مردم را پیش ببریم. دولت آمریکا روز گذشته ابراز تمایل کرد که دیداری بین روسای جمهور دو کشور برگزار شود اما فرصت کافی برای اینکه بررسی کنیم که این درخواست یک حرکت نمایشی نیست و برای رفع مشکل است، وجود نداشت.

یه گفته وزیر امور خارجه، اگرچنین دیداری  مبنایی برای رفع سوء تفاهمات و نگرانی های مردم ایران باشد، شاید بیش از یک دیدار بتواند به ما کمک کند.

ظریف افزود: فردا در جلسه 1+5 می بینیم که وزیر خارجه آمریکا با چه گرایش و نظری وارد مذاکرات می شود و آیا تمایل دارند که موضوع هسته ای ایران را به سمت منافع ما پیش ببرند یا نه؟ البته نشانه هایی هست که چنین رویکردی وجود دارد و ما هم امیدواریم.

اینکه «آیا اراده سیاسی ای در آمریکایی برای حل مسائل فیمابین دو کشور وجود دارد یا نه؟»، سوال دیگری بود که ظریف در پاسخ به آن گفت: آنچه که در این چند روز دیدم، تغییر لحن طرف​های خارجی بود. در این روزها آنقدر تقاضا برای ملاقات با ما وجود دارد که فرصت پاسخ به برخی از آنها را نداشتیم و این نشان دهنده تغییر رفتار آنها است که اقبال به جمهوری اسلامی و جناب دکتر روحانی را نشان می دهد. اگر این حرکت شروعی برای اقدامات عملی و به سمت راه حل برای مشکلات موجود باشد، آینده بهتری را برای ایران و منطقه و جهان خواهیم داشت.

مجری برنامه از ظریف پرسید: ریشه تغییر لحن مقامات اروپایی و غربی در قبال ایران چه بود؟ وزیر امورخارجه هم در پاسخ با بیان اینکه «مردم با حضور حماسی خود در انتخابات، این رویکرد را باعث شدند»، ادامه داد: جهانیان دیدند که مردم ایران از طریق صندوق های رای دیدگاه​های خود را عنوان می​کنند. مردم در حرکتی هوشمندانه و انتخابی مدبرانه دیدگاه تدبیر و امید و مبارزه با خشونت را انتخاب کردند. دکتر روحانی هم پیام مردم را در سازمان ملل بیان کردند و به همین دلیل هم مورد استقبال قرار گرفتند.

تاکید بر لحن منطقی و عاقلانه ایران که برای طرف مقابل قانع کننده بود

مجری برنامه از ظریف درباره بیش از 30 دیدار وی با همتایان خارجی​اش سوال کرد و او از همراهی​اش با روحانی در ملاقات با روسای جمهور فرانسه و لبنان و ... سخن گفت و افزود: به دلیل تعدد دیدارهای خودم، امکان حضور در تمامی ملاقات​های رئیس جمهور را نداشتم. آنچه در همه این ملاقات ها دیده می شود این است که ایران را یک بازیگر عمده در مجمع عمومی در سازمان ملل می بینند که حرفی برای گفتن دارد و با اعتماد به نفس و خودباوری این موضع مستقل را بدون استفاده از ادبیات خشن و تهدید بیان می کند. به این ترتیب مواضعی را که خیلی از دولت ها از آن خود می دانند با لحنی منطقی و قابل پذیرش و با زبان بین الملل مطرح می کنیم

به گفته وی، برداشت وزرای خارجی​ای که با او دیدار کرده اند مثبت بوده است. در این دیدارها مطالبات مردم بیان شده اما با لحنی منطقی و عقلانی که برای طرف مقابل قانع کننده بود. انشالله در مذاکرات فردا با خانم اشتون در نشست 1+5 هم این لحن را بدون ایجاد حواشی مورد سوء استفاده از سوی دشمنان، بیان کرده و از منافع مردم استفاده خواهیم کرد.

منافع ایران و رفع نگرانی​های خارجی دو راهبرد آتی ایران در مذاکرات هسته​ای

وزیر خارجه در ادامه سطح مذاکرات فردای 5+1 را یک جلسه محتوایی در سطح وزرای خارجه عنوان کرد و افزود: موضوع هسته​ای را در راستای تامین منافع ایران و رفع نگرانی های خارجی دنبال می کنیم. این مذاکرات دو مرحله​ای -توافق بر سر یک راه حل جامع و اقدامات مرحله​ای برای رسین به اهداف- در فاصله زمانی کوتاه مدت از نظر ما اعتماد زا است. به نظر می​رسد که اگر کشورهای عضو 1+5 همین آمادگی را داشته باشند، این جلسه می تواند شروع و نمایانگر اراده سیاسی طرفین باشد. امیدواریم در نیمه ماه اکتبر دور بعدی مذاکرات نیز انجام شود.

تنها صندلی خالی، صندلی رژیم صهیونیستی بود/جلوگیری از مظلوم نمایی اسرائیل

ظریف در پاسخ به سوال دیگری با اشاره به اینکه تنها صندلی خالی حین سخنرانی رئیس جمهور ایران، صندلی رژیم صهیونیستی بود، اظهار داشت: آنها می دانستند با بازی مظلوم نمایی تبلیغاتی نمی توانند دیگر کشورها را وادار کنند که با آنها همراهی کنند. از همین رو از ابتدا در نشست مجمع عمومی حضور نیافتند.

به گفته وی مسئولان رژیم صهیونیستی می دانستند که نمایش هر ساله آنها که تعدادی از افراد سالن را ترک کنند، رخ نمی دهد. چراکه حتی در نزدیکی سخنرانی روحانی برخی از مسئولان کشورها که در حاشیه سالن و بیرون از آن بودند، به صندلی​های خود باز گشتند. بسیاری از روسای هیات​ها و نماینده های دائم هنگام سخنرانی دکتر روحانی وارد سالن شدند. پیام دکتر روحانی درباره جنایات رژیم صهیونیستی هم پیام ملت ایران بود به گونه​ای که امکان مظلوم نمایی برای آنها فراهم نشود.

شرح مذاکرات دیپلماتیک با وزرای خارجه آلمان، انگلیس، فرانسه و روسیه

«دیدگاه وزرای خارجه فرانسه، انگلیس و آلمان در قبال سوریه در مذاکراتشان با ظریف»، سوال دیگری بود که وزیر خارجه در پاسخ به آن گفت: متاسفانه مردم سوریه دو سال و اندی است که در وضعیت اسف باری به سر می​برند و به همین دلیل مجمع عمومی امسال سازمان ملل به این موضوع اختصاص داشت. همه می گفتندکه ایران ستاره مثبت نشست امسال بوده است. در تمامی ملاقات​هایی که امسال داشتیم، چند محور را  مورد تاکید قرار دادیم. نخست اینکه استفاده از سلاح های شیمیایی از سوی هر کسی که باشد، محکوم است. در مذاکراتمان هم تاکید کردیم که هر برنامه بین المللی ای برای خلع سلاح های شیمیایی باید شامل حال نیروهای تکفیری هم بشود. این موضوع مورد قبول وزرای خارجه فرانسه و آلمان و روسیه هم بود. همه هم قبول داشتند که مشکل سوریه سیاسی است و باید با راه حل سیاسی مرتفع شود. تلاش می​کنیم در دیدار با دبیرکل سازمان ملل و قائم مقام وی و اخضر ابراهیمی هم اعلام کنیم که منافع ما در صلح و مراجعه به آرای مردم در سوریه است.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 314771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 51
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    واقعا دلیل دیدار نکردن نبود فرصت بوده؟؟؟؟لطفا شفاف سازی کنید
    • مهدی IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      اگه آمریکاییها واقعا بخوان مذاکره ای کنن که فایده داشته باشه باید رفتارشون رو در عمل تغییر بدن چون انجام مذاکره همراه با ادامه رویه گذشته که مبتنی بر دشمنی با ایران بوده دو کار متناقضه و انجام مذاکره با چنین وضعی بی فایده وحتی به ضرر ایرانه که قطعا مورد پذیرش مردم و مسئولین نخواهد بود و تنها تغییر لحن یا مذاکره فایده ملموسی نداره اما تاثیر تغییر رفتار از تاثیر مذاکره بیشتره. از طرفی اگه واقعا تصمیم به مذاکره داشته باشن بعد از پایان مجمع عمومی سازمان ملل هم میتونن مذاکره کنن و لزوما قرار نیست که مذاکرات ایران و آمریکا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل و تحت تاثیر هیجانات روانی و تبلیغات رسانه ای باشه
    • بی نام A1 ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
      2 0
      دوست من روحانی وظیفه اش کسب محبوبیت نیست. بازی سیاست نتیجه گراست. باید قبول کنیم که اینها بازی های سیاسی هست برای امتیاز گرفتن. کارش کاملا تاکتیکی و بجا و درست بود.
    • بی نام A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
      1 0
      قبل از رفتن باید به احتمال پیشنهاد مذاکره فکر میکردید.
  • اميد IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    اي كاش ديدار انجام مي شد تاكام مردم شيرين مي شدما اهلي محله تا صبح بيدار بوديم تا خبر خوش به ما مي رسيد ولي هنوز دير نشده است ولي وقتي اين ديدار انجام نشد طرفداران كساني كه راي نياورده بودن خيلي براي ما كركري مي خوانندولي هنوز هم اميد و تدبير وجود دارد
    • مهدی A1 ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      ولی خوب تو ولی همش ولی گفتی ولی اسمت چیه؟ لابد ولی پسر ولی
    • بی نام IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      به نظر من روحانی کار بسیار شجاعانه ای کرد که تا امتیاز نگرفته امتیازی نده! بسیار حرفه ای هستند
    • بی نام A1 ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
      141 7
      دوست عزيز مهمتر از ديدار نتيجه اونه. همونطور كه ظريف گفته بايد بررسي بشه كه ديدار نمايشي نباشه..ناراحت نباشيد بايد با تدبير پيش رفت
  • علی حسین آلبرت A1 ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    اگر انجام میشد برای دو ملت خیلی آثار خوبی داشت و ما موافق هستیم.
  • مهلا A1 ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    294 3
    آقای ظریف امیدوارم کردی به امید خدا فردا نشست خوبی با 1+5 و وزیرامور خارجه آمریکا خواهی داشت برات آرزوی موفقیت و سلامتی میکنم خیلی آقایی
  • آیس IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    واقعا متاسفم.. یعنی دستگاه دیپلماسی یه کشور نباید برای سناریو های مختلف آماده باشه؟
    • امین EU ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      102 4
      به نظر میاد آماده بودن چون کل دنیا از قبل پیش بینی میکردن این اتفاق بیفته اما گویا تا لحظه آخر مجوز این دیدار از ایران صادر نشد. از طرفی خود روحانی هم نمیخواد انتظارا رو بیخود خیلی بالا ببره. یه دست دادن ساده با رئیس جمهور آمریکا، شاید برای من و شما ساده باشه، شاید اثر چند روزه یا چند هفته ای رو نرخ ارز بزاره، اما تبعاتش واسه روحانی و دولتش در بلند مدت به این سادگی نیست. میخواد حساب شده و با برنامه بره جلو. انتظارارو تعدیل کنه تا بتونه در حد توانش عمل کنه
  • بی نام A1 ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    چرا دکتر این همه خوابآلو بود؟؟؟؟؟؟؟؟//
    • بی نام A1 ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      94 3
      شما اگه جا ایشون بودی اینقدر پشت سرهم جلسه داشتی الان غش کرده بودی
    • علی A1 ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      32 73
      تا صبح پای فیس بوک بوده
    • بی نام A1 ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      72 0
      اختلاف زمانی ایران و نیویورک نزدیک به ۸ ساعت هست تا ادم بخواد عادت کنه خیلی طول میکشه از طرفی سرشون هم بسیار شلوغه پس تعجبی نداره
  • مجید IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    95 23
    از دولتمردان استدعا دارم با مردم بازی نکنند من احساس میکنم که در تعامل با دنیا این ماییم که داریم لنگ میزنیم دنیا آماده تعامل با ماست ولی ما همیشه به خودمون گل زدیم .
  • بی نام A1 ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    72 6
    از نظر دبپلماتیک اول باید بین دو وزیر امور خارجه ارتباط برقرار بشود بعد بین دو رییس جمهور!!!! آنهم بعد از 34 سال !!!!
  • بی نام TR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    81 4
    ای کاش میشد ای کاش نمیشد. میشه اجازه بدیم متخصصان کارشونو انجام بدن یا اینکه برا هر کاری از 75 میلیون نظر بخوان. من موندم با این همه متخصص در همه امور چرا جهان سومی هستیم.
  • مهدی IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    59 4
    آفرین بر این بینش و بیان .آرزو می کنم بعد 8 سال شما رئیس جمهور ایران باشید .
  • فرامرز A1 ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    46 6
    من و شما ف رو میبینیم روحانی فرحزادو من به روحانی ایمان دارم که میدونه داره چه کار میکنه شک نکنید اونم به همین که من و شما فکر میکنیم فکر میکنه فقط هر کاری یه راهی داره روحانی هم از راهش داره پیش میره یکم صبر کنید همه چی درست میشه بابا بعد از 34سال اختلاف خمره رنگرزی نیست که 3سوت همه چی حل بشه فقط براش آرزوی موفقیت بکنید
  • میثم A1 ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    32 30
    چه اشکالی داشت موقع سخن رانی اوباما رییس جمهور ما هم حضور داشت و آنجا دیداری اتفاقی رخ مید داد نمی گویم مردم بلکه حداقل من منتظر بودم یکی از 70 میلیون ایرانی
  • علی A1 ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    15 17
    آقای ظریف، از اکثریت مردم که خط ارتباط با «آمریکا» دوستی و برادری را گرفته بودید؟! تلگراف می‌زدی ایران ، با دود علامت می‌دادی ، از ما بهترون اقلیت هم خط می‌گرفتی!
  • حامی رهبر IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    27 1
    برای شما ارزوی موفقیت داریم برادر. انشاالله پیروز باشید.به امید ایرانی اباد و سرافراز.دست حق نگهدارتون.
  • علیرضا IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    42 2
    خوشحالم که به دولت ایران عزیز افتخار میکنم.........آقای ظریف عاشقتیم.......
  • بی نام A1 ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 2
    امریکا تا بخاطر رفتار گذشته اش معذرت خواهی نکند امکان ندارد که مسئولین با سران انها ملاقات و مذاکره کنند.
  • مسعود EU ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    50 11
    دیدار ظریف و جان کری خوب بود اما دیدار روحانی و اوباما زود بود!
  • بی نام IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    93 17
    توی جام گیلاس اوباما آب بود تا به روحانی بگه که نبایدبه بهونه مشروبات الکلی- اومدن سر میز غذا رو رد میکردی. فرصتی که از دست رفت واسراییل وروسیه وچین واعراب و...رو خوشحال کرد.(اگه چاپ نکنی دیگه سایتتون نمیام)
  • بی نام A1 ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    91 25
    آقای روحانی با قبول نکردن دیدار با اوباما امید در دل من و بسیاری از جوانان هم سن و سال من از بین رفت چرا آخه ؟؟ ما با هزار آرزو به شما رای دادیم این بود آقای روحانی ؟؟ کیهان داره ازتون تمجید میکنه !! متاسفم به حال خودم
    • مرتضی IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
      2 7
      هنوز زوده برات عزیزم این اول راهه بنده خدا احمدینژاد تو همین جلسه دوسال پیش گفت که ایران اماده گفتگو با امریکاهست وقتی برگشت چه بلاها که به سرش در نیاوردند.اون راهشو بهتر بلد بود منتها ضربه را از داخل خورد.حتما" درج شود
    • بی نام IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
      1 0
      من جوون به آقای روحانی رای دادیم و خیلی از کارشون در دیدار نکردن در این زمان پیچیده با اوباما راضی هستم لطفا شما از طرف خودت بگو نه جوونا!
  • حسین CA ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    32 12
    این بار اما شروع کار در عمل از سوی دکتر روحانی با حرفهایی که زده بود و انتظاری که ایجاد کرده بود نمی خواند ، تا به اینجا فرصتی برای ابتکار از دست رفت.
  • سمیه IR ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    33 3
    با نظر آقای امین کاملا موافقم با احزابی که در کشور ما وجود داره و بحثهایی که در مناظره موقع انتخابات میشه این اتفاق شاید به مذاق خیلیها خوش نیاد و برای 4 سال آینده در انتخابات جدید چماقی باشه بر سر اصلاح طلبها باید گام به گام و حساب شده پیش رفت تا رئیس جمهوری آقای روحانی و اصلاح طلبها همیشه ماندگار بماند
  • بماند IR ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    25 2
    اشکالی نداره یا شاید هم دیدار شده و ما بی خبریم در کل از این به بعد باید دید چه دیپلماسی بکار برده میشه رو به مثبت یا همچنان رو به منفی منظورم تارتباط با جهانه
  • بی نام IR ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    3 0
    آخه فرصت فکر کردن نداشتیم یعنی چی آقای ظریف؟! برای من خیلی جالبه که هروقت آمریکائیها گفتن بیاین مذاکره، ماها فکر کردیم ببینی چه خبره یا مثلا اونا ترسیدن یا مثلا ما بردیم و تموم شد رفت پی کارش و مثلا دشمن خوار شد و دیگه خلاص و بعد شروع میکنیم دوباره به شعاردادن و منم منم کردن و دوباره روز از نو روزی از نو.... بابا بسه دیگه
  • غلام IR ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    0 0
    آقای طریف آیا امکان دیدار در یک نقطه تلاقی و یکبار دست دادن بصورت نمادین هم وجودنداشت.
  • بی نام IR ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    1 1
    سخنرانی آقای روحانی هم چندان چنگی به دل نمی زد. دیدار پیشکش.
  • مریم IR ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    2 0
    به نظرم دکتر روحانی بسیار توانمند هستند و در پاسخ به سوال در مورد هولوکاست بسیار حرفه ای عمل کردند.واقعا به انتخاب مردم ایران تبریک می گویم. دکتر ظریف هم که دیگه حرف نداره...
  • hamidreza IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    1 0
    برقراری این رابطه نیاز به یک سری مقدمات و گذشت زمان داره به نظر من باید منطقی باشیم و بیشتر صبر کنیم من که به آینده امیدوارم
  • لاله A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    12 8
    آقاي روحاني مگه خودت نگفتي منتظر يك صداي واحد از طرف آمريكا هستيد ؟خوب اينم صدا ، چرا جواب ندادي؟ مردم از انتظار خفه شدن.....
  • بی نام IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    14 2
    آمادگی منظورتون آمادگی جسمانی نیست که؟ !!!! یا اینکه نمیتونین 100 متر رو در 10 ثانیه برین یا 100 شنا در یک دقیقه؟!!!! یعنی هیات ایرانی از قبل به این موضوع فکر نکرده بود؟!!!!! نگوووووووووووووو!!!!!!
  • بی نام IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    13 3
    اینکه از قبل تیم اعزامی به موضوع دبدار احتمالی و درخواست احتمالی آمریکا فکر نکرده باشه بسیار بعید به نظر میرسه. تنها برداشت من اینه که فشار از داخل ایران آنگونه بوده که جلوی این اقدام رو از روحانی گرفته.
  • سیا IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    12 4
    دکتر جون حرفاتو شنیدم خوشمون اومد ولی ای کاش یه سر هم به کوکامون اوباما میزدی. یا حق
  • بی نام A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    18 4
    اگه رییس جمهور یکی از این کشورایی که سالهاست نون خور و جیره خوار ما هستن درخواست ملاقات کرده بود، اینقدر تأمل و بررسی می کردید؟!
  • بی نام A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    15 13
    این بود شفافیت برای بیان موانع؟ حسن مگه نگفتی هرچا مانعی بود شفاف به مردم میگم؟ نبودن وقت ؟ خودت خندت نمیگیره؟
    • لیلی A1 ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
      1 3
      حسن؟! خجالت نمی کشی با رئیس جمهور مملکتت این طوری حرف می زنی؟ مگه داداش کوچیکه ته؟ جرأت داشتی به احمدی نژاد بگی محمود؟ راستی که بعضی از ما ایرانی ها لیاقتمون بیشتر از این نیست که یه دیکتاتور بالاسرمون باشه.
  • :) IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    1 1
    شما چه ساده فک میکنید.سیاست و دیپلماسی و این که چی درسته چی غلط شما میخواین به دکتر روحانی و دکتر ظریف آموزش بدین؟همین تند رویا کارو خراب میکنه دیگه.دلتون میخواد روابط خراب این سی و چن سال با یه دست دادن درس بشه؟حالا گیریم دست هم میدادن اونوقت اگه تو مذاکرات به نتیجه نمیرسیدن روحانی چطوری میتونس جواب افراطیون رو بده؟بذارین قدم به قدم اول مذاکره بعد ببینن چی میشه دوماه بیشتر نیست اومده سر کار چقد انتظار دارید.اونایی که قراره به این زودی از روحانی و رای دادنشون نا امید بشن واقعا براشون متاسفم همین تند روی ها باعث میشه کار خراب بشه.قدم به قدم هم وطن.
  • بی نام IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    0 0
    اگر گره بگشایی از کار مسلمانی هزاران بار بهتر تا ریشی بجنبانی
  • صادق صادقی A1 ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    1 1
    آمریکا همان کشوری است که در جنگ تحمیلی کلیه هزینه های تسلیحات شیمیایی و غیره را از طریق شرکتهای بزرگ به عراق داده تا بر سر زن و بچه های ایرانی بریزد شرکتهای بزرگی از قبیل آدیداس و نایک در این جنایت سهیم بودند در چند تریبون بین مللی پوتین و دیگر مقامات آمریکایی اعلام کرده اند که مردم کشورها برای ما اهمیت ندارند بلکه موقعیت جغرافیایی کشورها برای ما اهمیت دارد ای ایرانی این مملکت فقط به دست من و تو ساخته می شود به امید آن روز
  • احمد DE ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    0 0
    سیاست خارجی بسیار هوشمندانه با لحاظ کردن سه فاکتور مهم 1) سیگنال های مثبت به دنیا 2) رضایت نسبی رسانه ها در مصاحبه ها 3) اقناع تندروهای داخل به عنوان اهرم اصلی و ضامن اجرایی در پیاده سازی قولها . که دولت خاتمی از فاکتور 3 بی بهره بود و دولت احمدی نژاد از فاکتور و مولفه های 1 و 2 متاسفانه بعضی فقط از زاویه مردم به نطق روحانی نگاه می کنند و نمی دانند که اگر سخنانش همش سیگنال مثبت بود دیگر قولها و صحبتهایش ضمانت اجرایی نداشت. حرفهای تمیز خشک و خالی که فایده نداره ! دولت روحانی فقط با مردم و دنیا طرف نیست. ضمانت اجرایی قولها و سخنان ریس جمهور بواسطه جبهه سومی به نام تندروهایی است که از قضا، تاثیر گذارترین و فاکتور اصلی محسوب می شود .
  • ساره A1 ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    0 0
    کسی که به آقای روحانی رای داده وبه او اعتماد کرده از حالا به بعد هم اعتماد میکنه.....ولی انگار بعضی ها منتظر نقطه ضعف بودن(البته به زعم خودشون) تا اه وناله راه بندازن.....وقتی با یه لیدر میرید کوه باید از هر مسیری که میگه حرکت کنید نه هر کی ساز خودشو بزنه...