لاریجانی:بروکراسی‌ها سرمایه گذاران را خسته می‌کند/ مسکن مهر باید در بافت فرسوده اجرا شود

مهر نوشت:

علی لاریجانی رئیس مجلس در دیدار مدیرکل بازرسی استان قم با وی که در منزل پدری رئیس مجلس در قم برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به ضرورت احیاء بافت فرسود در استان قم ابراز داشت: بافت فرسوده در قم باید احیا و اصلاح شود و نظر من این بود که مسکن مهر در بافت فرسوده اجرا شود تا بتوان مشکلات را حل کرد و ساخت و ساز‌ها نیز در خود شهر باشد.

وی در ادامه به عملکرد سازمان بازرسی اشاره و به اصلاح مسیر و نظارت‌ها توسط این سازمان اشاره و بیان داشت: نظارت‌ها موجب تقویت عملکرد‌ها شده و نشان می‌دهد که برنامه‌های دستگاه‌ها تا چه میزان پیشرفت داشته است و این سازمان ناظر خوبی برای دستگاه‌های اجرایی است.

اهم سخنان رئیس مجلس در ادامه می آید:

* عمران و آبادانی قم نیازمند چند مولفه است. ایجاد زمینه‌های امنیت برای سرمایه گذاران در زمینه‌های مختلف صنعتی، خدماتی و تولیدی یکی از این مولفه‌ها است.

* سرمایه گذاران در استان قم باید این احساس را داشته باشند که از آنها حمایت می‌شود ولی در حال حاضر برخی از بروکراسی‌های موجود موجب خستگی سرمایه گذاران می‌شود.

* مرکزیت حرم باید حفظ شده و به مرور شهر به اطراف این مرکز گسترش یابد و حلقه‌های اطراف حرم نیز باید معنادار باشد.

* کشاورزی و دامداری در استان قم سهم زیادی در اشتغال روستائیان و مقاوم نگهداشتن سرمایه روستائیان دارد. منابع آب قم باید دقیق و صحیح مورد بهره برداری قرار گیرد و استفاده از سیستم‌های آبیاری مدرن از هدر رفتن آب جلوگیری کرد تا کشاورزان بتوانند در این زمینه فعالیت کنند.

* پروژه راه آهن اصفهان - قم - تهران  در حال احداث است و سازمان بازرسی استان باید در آینده نظارت‌های لازم را برای هر چه بهتر اجرا شدن این پروژه در دستور کار قرار دهد.

219/295

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 314823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کار آفرین UA ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    1 0
    بسیاری از مدیران میانی و کارمندان ضد تولید عمل میکنند. تولید تولید کننده میخواهد .نگاهتان را نسبت به ما عوض کنید