سورپرایز رضا صادقی و سالار عقیلی/ اجرای دو صدایی سرود «ای ایران»/هم آوایی طرفداران موسیقی پاپ و سنتی

شامگاه چهارشنبه، تالار برج میلاد شاهد کنسرت مشترک سالار عقیلی و رضا صادقی بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در شبی که علاقمندان موسیقی پاپ و سنتی در کنار هم صندلی‌های تالار برج میلاد را پر کرده بودند، سالار عقیلی و رضا صادقی به عشق ایران خواندند.

در کنسرت «عشق من، ایران» ارکستری شامل سازهای کلاسیک غربی، سنتی و پاپ به رهبری عباس لطیفی، صدای این دو خواننده را همراهی کردند. در این برنامه رضا صادقی و سالار عقیلی هر کدام به اجرای شش ترانه با موضوع عشق به ایران و مردم پرداختند و دو قطعه معروف را هم دوئت خوانی کردند.

تا می‌توانید داد بزنید

در ابتدا، در حالی که ارکستر نواختن را آغاز کرده بود، رضا صادقی روی صحنه آمد و بی درنگ شروع به خواندن ترانه تیتراژ سریال «دودکش» کرد. از همین نخستین قطعه، ارکستر نشان داد از ترکیب سازی و سطح هنری خوبی برخوردار است و با همراهی گروه کر نامیرا می‌تواند اجرای خوبی را برای تماشاگران رقم بزند.

سالار عقیلی و رضا صادقی

مضمون همه قطعات این کنسرت، عشق به مردم و ایران بود 

بعد از این قطعه، رضا صادقی مثل همیشه شروع به صحبت با تماشاگران کرد و از آنان خواست با صدای بلند به تشویق گروه بپردازند و ترانه‌ها را هم‌خوانی کنند. او به کنایه گفت: «بیرون از این سالن اگر داد بزنیم، ما را می‌گیرند، پس این جا تا می‌توانید داد بزنید.»

او در ادامه با یاد کردن از شاعران و هنرمندانی چون احمد شاملو، فروغ فرخزاد، همایون خرم، پرویز مشکاتیان، ناصر عبدالهی و ... از حاضران در سالن خواست به احترام این بزرگان از جا بر خیزند و یاد و خاطره آنان را با دست زدن گرامی بدارند.

صادقی با بیان این که خودش بارها تماشاگر کنسرت‌های سالار عقیلی بوده، تاکید کرد این که امشب در کنار این خواننده سنتی می‌خواند، برایش یک افتخار فراموش نشدنی است.

بعد از اجرای دو قطعه دیگر که یکی از آن‌ها از ساخته های تازه خود رضا صادقی بود، این خواننده پاپ صحنه را به طور موقت ترک کرد و جایش را به سالار عقیلی سپرد. او وقتی روی صحنه آمد، در حالی که کمی از تشویق‌های پر سر و صدا به سبک کنسرت‌های پاپ جا خورده بود، اجرایش را با تصنیف «وطنم ای شکوه پا برجا» شروع کرد.سالار عقیلی با دو قطعه «عشق دیرین» و « ای خاک مهر آیین»، بخش اول اجرای خود را به پایان رساند.

چه حالی کردم با صدای سالار

بعد از اجرای یک قطعه بدون کلام توسط ارکستر، بار دیگر نوبت رضا صادقی شد تا روی صحنه بیاید. او همان ابتدا که پشت میکروفون قرار گرفت، با بیان این که « چه حالی کردم با صدای سالار» از مردم خواست این خواننده موسیقی ایرانی را تشویق کنند.

رضا صادقی

رضا صادقی گفت از این که در کنار سالار عقیلی است، احساس افتخار می‌کند 

این خواننده پاپ بعد از اجرای دو قطعه قدیمی، کاری تازه با ترجیع بند «شک نکن اون جا خود ایرانه» را خواند که به گفته خودش تنها دو شب قبل از اجرا ساخته و برای کنسرت آماده شده است. 

در ادامه صادقی در پاسخ کسانی که از او می‌خواستند ترانه های قدیمی بیشتری بخواند، به قول خودش تماشاگران را تست کرد و از آنان خواست ترانه «مشکی رنگه عشقه» را بدون همراهی ارکستر بخوانند. این درخواست، فضایی شاد را در سالن حاکم کرد که در همین ارتباط صادقی گفت: «همیشه شاد باشید که خدای ما خدای غم و اندوه نیست، بلکه خدای خنده و شادی است. ما ایرانی‌ها در جهان به این معروف هستیم که همواره یک لبخند روی لبانمان است.»

موسیقی مرز نمی‌شناسد

لحظاتی پس از ترک صحنه توسط رضا صادقی، سالار عقیلی پشت میکروفون قرار گرفت و با بیان این که این کنسرت به عشق مردم ایران شکل گرفته است، افزود: « وقتی قرار شد با رضا صادقی کنسرت بدهم، خیلی خوشحال شدم. ایشان آدمی موجه است که در بین مردم بسیار دوست داشتنی است و من هم به لحاظ منش و شخصیت ایشان را بسیار دوست دارم.»

او همچنین در پاسخ به انتقادهایی که از این کنسرت شده است، گفت: « عده ای از من و آقای صادقی ایراد گرفته‌اند چرا دو موسیقی پاپ و سنتی را کنار هم گذاشته‌ایم. در جواب باید بگویم این کنسرتی تلفیقی نیست و هر کدام از ما کار خودمان را می‌کنیم.»

عقیلی ادامه داد: «ما بیشترین کارهای وطنی را داشتیم و برای همین در این کنسرت کنار هم هستیم. اما منتقدان هم باید بدانند موسیقی فاخر مرز نمی‌شناسد. برای همین من خودم در ماشینم موسیقی فاخر پاپ هم گوش می‌دهم.»

سالار عقیلی

سالار عقیلی تاکید کرد خودش از شنوندگان موسیقی پاپ فاخر است

بعد از این صحبت‌ها، عقیلی قطعات «چله به چله»، «خوشه چین« و «وطن ای هستی من» را خواند که این آخری با استقبال و تشویق‌های بسیار گرم تماشاگران روبرو شد. اما این پایان کنسرت «عشق من، ایران» نبود، چون در حالی که مردم به پا خاسته بودند تا سالار عقیلی را برای اجرای قطعه میهنی و خاطره انگیز «وطن ای هستی من» تشویق کنند، رضا صادقی هم روی صحنه آمد و برای نخستین بار این دو خواننده پاپ و سنتی در کنار هم قرار گرفتند تا به گفته خودشان تماشاگران را سورپرایز کنند.

اجرای دو صدایی

 «اگر ایران بجز ویران سرا نیست، من این ویران سرا را دوست دارم ..» مطلع ترانه ای بود که ابتدا رضا صادقی در شیوه متفاوت از سبک خود خواند و سالار عقیلی ادامه داد: «دیگـه نـدارم طاقت مونـدن...» این قطعه که خوانندگان دیگری هم آن را خوانده‌اند، با اجرای دو صدایی سالار عقیلی و رضا صادقی حال و هوایی دیگر یافته بود و به دل تماشاگران این کنسرت نشست تا آن جا که بسیاری از حاضران هم صدا می‌خواندند: «بجـز نـام تو ای مام وطن! ای موطن من/ دگر بر روی لب‌های خود،آوایی ندارم/ ایران ایران ایران»

سالار عقیلی و رضا صادقی

اجرای دو صدایی سرود «ای ایران» پایان بخش این کنسرت بود

اما این تنها سورپرایز کنسرت «عشق من، ایران» نبود، چرا که با نواخته شدن موسیقی سرود «ای ایران» توسط ارکستر، تشویق‌های تماشاگران به اوج رسید و این قطعه میهنی با صدای رضا صادقی و سالار عقیلی و همراهی حاضران در سالن که به پا خاسته بودند، خوانده شد.

کنسرت «عشق من، ایران»، شامگاه پنجشنبه هم در سالن همایش‌های برج میلاد اجرا می‌شود.

عکس‌ها: مهر

57245 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 314848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    4 70
    فقط موسیقی زیر زمینی مخصوصا رپ فارسی
    • بی نام A1 ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
      6 2
      دوست عزیز من هم زمانی مثل شما فکر میکردم ولی اینا گذریه احساس جوونیه . موسیقی سنتی و پاپ ایرانی ماندگاره
  • منوچهری IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    44 4
    کار تازه ایست که امیدورام از سوی دیگر خواننده ها هم تکرار شود
  • بی نام IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    30 2
    خیلی عالی بود مخصوصا با همکاری گروه.
  • بی نام A1 ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    درود بر سالار عقیلی