ایلنا نوشت:

سیدرضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری بیان کرد: اولین سفر روحانی و حضور در مجمع عمومی سازمان ملل چندین نکته مهم داشت و می‌توان گفت که توجه بسیاری از سیاستمداران داخلی و بین المللی را به خود جذب کرد. روحانی و هیات همراهش در سفر به آمریکا به شایستگی توانستند مسائل مهم مورد نظر کشورمان را مطرح کنند و با سیاستمداری و هوشمندی فراوان پرسش‌های مطرح شده را به خوبی پاسخ بگویند.

مشاور عالی وزیر کشور، ملاقات‌های روحانی با مقامات خارجی و تلفن رئیس جمهور آمریکا در دقایق پایانی سفر روحانی را از موارد بسیار مهم در سفر رئیس جمهور به آمریکا دانست و ادامه داد: مذاکرات انجام شده و نشست گروه ۱+۵ در سطح وزرا از رویدادهای مهم این سفر بود چرا که برای اولین بار دو طرف مذاکره، اصل را بر اعتماد گذاشتند.

اکرمی در واکنش به اقدامات افراطیون در حمله به رئیس جمهور گفت: در کشور ما هم مانند همه جای دنیا نظر‌ها و ایده‌های مختلف وجود دارد اما فصل الخطاب برای ما نظر اکثریت ملت است. ۷۳ درصد مردم در انتخابات شرکت کردند و روحانی با بیش از ۵۰ درصد آرا به ریاست جمهوری رسید و نمی‌توان نظر و خواست اکثریت را به خاطر تامین منافع اقلیت محدود نادیده گرفت.

وی ادامه داد: فصل الخطاب ما نظر رهبری و حمایت‌های ایشان از دولت است و افراطیون هم اگر اعتقاد قلبی به ولایت دارند باید به فرمایشات ایشان در حمایت از دولت روحانی تمکین کنند.

اکرمی در پایان تأکید کرد: همانطور که روحانی اعلام کرد با اختیار کامل در مذاکرات حاضر شد.هرچند ما به نظر دیگران احترام می‌گذاریم اما نظر رهبری و اکثریت مردم برای ما مهم و تاثیرگذارتر است.

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 315275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 1
    از یک طرف میگه 50 درصد به روحانی رای دادن، از طرف دیگه میگه جلوی رای اکثریت نایستید. از کی 50.7درصد شده اکثریت؟
  • بی نام IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    61 3
    من معتقدم دليل كينه بسياري از افراد مذهبي كشور با امريكا يك دليل ايدئولوژيكي است كه به اين سادگيها درست بشو نيست، حتي 100 سال ديگه هم حتي اگه امريكا بگه ما تابع ايران هستيم هم اين افراد با امريكا آشتي بكن نيستند، اما خود همين قضيه هم جاي سوال داره كه حالا بين اين همه كشور كمونيست و بي دين و لاييك و سكولار و غيره چرا امريكا كه پيشرفته ترين كشور دنياست رو براي اين دشمني انتخاب كردن؟ واقعه هاي تاريخي و بدي هاي كشورها به يكديگر براي همه كشورها وجود داشته و نميتونه ملاك اصلي قرار بگيره چون همونطور كه انسانها تغيير ميكنن سياست كشورها هم تغيير ميكنه، اما واقعا علت چيه؟!!!
    • رضا A1 ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
      1 10
      زدن هواپیمای ایران روی خلیج فارس و کمک به صدام و تحریم همه جانبه و ترور دانشمندای هسته ای.اینها دلایل کمی اند؟مطمئنم الان می گی پس چرا با روسیه رابطه داریم؟خب نباید داشته باشیم
    • بی نام A1 ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
      2 0
      آقا رضا اگر بخواهیم دنبال ریشه دشمنی ها بریم باید با کل جهان قطع رابطه کنیم!!!
  • رضا IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    3 0
    درود بر شرفت. نتیجه 34 سال دوری ازروابط با آمریکا جز عقب ماندگی اقتصادی چه چیزی برای ما داشته که هنوز باید حرف های اقلیتی را گوش دهیم که منافعشان در دشمنی با آمریکاست؟ ما هم می خواهیم مانند انسانهای قرن 21 زندگی کنیم با تکنولوژی روز
  • محسن IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    7 0
    این جمله را باید با طلا نوشت و به افراطیون تفهیم کرد :" فصل الخطاب ما نظر رهبری و حمایت‌های ایشان از دولت است و افراطیون هم اگر اعتقاد قلبی به ولایت دارند باید به فرمایشات ایشان در حمایت از دولت روحانی تمکین کنند."
  • بی نام IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    2 0
    یک دلیل محکم برای این مخالفت وجود داره ولا غیر: منافع بعضی از آقایان از طریق باجهایی که به کشور چین و روسیه و امثال اونها داده میشه تامین میشه و گرنه به قول دوستمون آمریکا که لاییک تر از چین و امثال چین نیست!!! با یکم دقت چارچوب کار بدست میاد.
  • رضا A1 ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 6
    چرا سال 88 که 24 میلیون به احمدی رای دادن شما این حرفها رو نزدی؟اون موقع رای مردم فصل الخطاب نبود؟
  • امین IR ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    3 0
    بابا به خدا من هم حزب الهیم و هم دانشجوی فوق لیسانس زئوتکنیک اما هیچوقت تو عمرم به انسانی بی حرمتی نکردم. اینا حزب الهی نیستند. اینا همون آدمایین که اگه بهشون میدون بدن از صدتا وهابی بدترن و می افتن به جون مسلمونا. اینا انحرافین. کسی که به دستور رهبرش حرف گوش نکنه از ما نیست. حزب الهی نیست. اینا خوارج دوران مولا علی اند که یک روز به حدی رسیدن که گفتن علی کافره. جانم فدای رهبر