مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز یکشنبه 7 مهر 1392

مرد جنایتکار که پس از افشای ازدواج دومش همسر اول خود را به قتل رسانده بود با رضایت اولیای دم از چوبه دار نجات یافت.
به گزارش مهر، سوم مردادماه سال 87 قتل زن جوانی در منطقه شهران به مأموران اطلاع داده شد.
در ادامه تیمی از کارآگاهان با حضور در محل دریافتند جسد متعلق به زن جوانی به نام زهرا است که از سوی قاتلی آشنا خفه شده است. بررسی ها نشان می داد عامل این جنایت بدون هیچ مقاومتی وارد خانه شده و پس از قتل زن جوان بدون اینکه سرقتی مرتکب شود از محل گریخته است.
تیم جنایی در نخستین گام به همسر مقتول به نام امیر مشکوک شده و او را بازداشت کردند. متهم به قتل در بازجویی ها منکر قتل همسرش شد و ادعا کرد هیچ اطلاعی از این ماجرا نداشته است. امیر سپس با قرار وثیقه آزاد شد و کارآگاهان به تحقیقات در این رابطه ادامه دادند.
مأموران در ادامه بررسی ها دریافتند امیر از چندی قبل با زنی به نام اعظم رابطه داشته است که همسرش پس از اطلاع از این موضوع با مراجعه به کلانتری شکایتی را مطرح کرده بود. با کشف این سرنخ امیر دوباره احضار و تحت بازجویی قرار گرفت که این بار به قتل همسرش اعتراف کرد. متهم به قتل در بازجویی ها ارتباط پنهانی با اعظم را انگیزه این جنایت اعلام کرد.
امیر سوم بهمن ماه سال 82 در شعبه 71 دادگاه کیفری پای میز محاکمه قرار گرفت. قضات دادگاه با توجه به درخواست اولیای دم او را به قصاص محکوم کردند. در ادامه نیز حکم مجازاتش در شعبه 27 دیوان عالی کشور تأیید شد.
با گذشت 5 سال از این جنایت مرد جنایتکار موفق شد رضایت اولیای دم را کسب کرده و از جنبه عمومی جرم پای میز محاکمه قرار بگیرد.
امیر صبح امروز در جریان محاکمه اش در شعبه 71 دادگاه کیفری در دفاع از خود گفت: همسرم تبعه افغانستان بود و من از او دو فرزند داشتم. در آن زمان با اعظم آشنا شده و او را به عقد موقت خود در آوردم. یک روز اعظم سراغ همسرم رفت و ماجرا را برای او تعریف کرد. همسر اولم نیز با مراجعه به کلانتری از من شکایت کرد. شب حادثه بر سر ازدواج دومم با هم درگیر شده و من او را خفه کردم. در حال حاضر یک پسر 5 ساله و یک دختر 9 ساله دارم که از دادگاه می خواهم مرا ببخشد تا بتوانم سرپرستی فرزندانم را بر عهده بگیرم.
پس از آخرین دفاعیات متهم به قتل قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند.

 

جنایت هولناک خواستگار شکست خورده در باشگاه سوارکاری
پسر جوان وقتی متوجه شد دختر مورد علاقه اش قصد دارد با فرد دیگری ازدواج کند دست به جنایتی هولناک زد.
به گزارش مهر، ساعت 16 هفتم اسفندماه سال گذشته مأموران پلیس آگاهی اسلامشهر در جریان جنایتی هولناک در یک باشگاه سوارکاری قرار گرفتند.
در ادامه تیمی از کارآگاهان همراه بازپرس جنایی در محل قتل حاضر شده و با جسد زن میانسالی روبرو شدند که با ضربه های چاقو به قتل رسیده بود. پیکر نیمه جان دختر مقتول نیز در آن محل قرار داشت که بلافاصله به بیمارستان انتقال یافت.
یکی از کارگران باشگاه سوارکاری که موفق به دستگیری قاتل شده بود در تحقیقات گفت: متهم به قتل به نام داود پس از این جنایت با من تماس گرفت که من به او گفتم هیچ اتفاقی نیفتاده و برای حل مشکلتان به باشگاه بیا. وقتی او به باشگاه بازگشت با کمک دیگر کارگران دستگیرش کردیم.
با انجام تحقیقات مقدماتی داود به اداره آگاهی منتقل شد و در جریان بازجویی ها با اعتراف به جرم خود گفت: یکسال قبل با دختر مقتول به نام زهرا آشنا شده و همراه خانواده ام به خواستگاری او رفتیم. مادر زهرا از من خواست پولهایم را جمع کنم تا بتوانم با دخترش ازدواج کنم. سه روز قبل مقتول به نام نجیبه با من تماس گرفت و گفت تا وقتی که با زهرا عقد نکرده ای به خانه ما نیا، رفت و آمد تو به این خانه باعث مزاحمت برای ما شده است. این حرف ها باعث شد به رفتار آنها مشکوک شوم و پس از پرس و جو متوجه شدم زهرا خواستگار دیگری دارد و مادرش موافق ازدواج با او است. روز قبل از جنایت به خانه دختر مورد علاقه ام زنگ زدم که نجیبه گفت که زهرا همراه خواستگارش به گردش رفته است. این موضوع مرا عصبانی کرد به خاطر همین روز حادثه به باشگاه سوارکاری رفتم. نجیبه مدعی شد زهرا تا چند روز دیگر با خواستگارش ازدواج می کند و آنها موافق ازدواج دخترشان با من نیستند. این موضوع مرا عصبانی کرد به همین خاطر با کارد چند ضربه به نجیبه و زهرا زده و از محل فرار کردم.
پس از دفاعیات متهم بازسازی صحنه قتل و گزارش پزشکی قانونی در خصوص علت مرگ مقتول و همچنین سلامت روانی متهم به قتل، بازپرس پرونده برای داود قرار مجرمیت صادر کرد که با تأیید قرار مجرمیت و صدور کیفرخواست پرونده برای محاکمه به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

 

توطئه خانوادگی برای قتل داماد
مرد جنایتکار که در جریان توطئه خانوادگی شوهرخواهرش را به قتل رسانده بود، با گذشت اولیای دم از مجازات قصاص نجات یافت.
به گزارش مهر، 25 دی ماه سال 83 به مأموران کلانتری شهر قدس خبر دادند مردی به نام محمدتقی در حالی که طناب پیچ شده و ضربات چاقو نیز روی بدن او مشهود است در ماشینش پیدا شده است. بلافاصله مأموران به محل حادثه رفتند و تحقیقات خود را آغاز کردند، اما هیچ سرنخی که بتواند پلیس را به عاملان این جنایت نزدیک کند، وجود نداشت. سرانجام بعد از گذشت مدتی هادی فرزند 10 ساله مقتول به پلیس مراجعه کرد و مدعی شد، مادرش بتول با همدستی دو دایی خود ایرج و کوروش پدرش را به قتل رسانده است.
با توجه به اظهارات هادی، سه متهم دستگیر شدند و هر سه به قتل محمدتقی اعتراف کردند.
در ادامه پرونده این جنایت برای محاکمه به شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. 30 دی ماه سال 87 متهمان پای میز محاکمه قرار گرفتند.
هادی در این جلسه گفت؛ شب حادثه من دیدم که دایی هایم ایرج و کوروش زمانی که پدرم خواب بود، وارد خانه شدند. مادرم فکر می کرد همه ما خواب هستیم و آرام در را باز کرد که دایی هایم وارد شوند، سپس آنها سیمی دور گردن پدرم پیچیدند و با ضربات چاقو او را زدند و بعد که جان داد جسد او را طناب پیچ کردند و در ماشینش گذاشتند و از خانه بیرون بردند. من به شدت ترسیده بودم. مادرم وارد اتاق شد و دید بیدار هستم بعد به همراه دایی هایم مرا تهدید و وادار به سکوت کرد. فردای آن روز مادرم صبح خیلی زود بیدار شد و قسمت خون آلود فرش را شست.
در ادامه ایرج به عنوان متهم ردیف اول در جایگاه حاضر شد و گفت؛ اعترافات قبلی من همگی تحت فشار بود و من هرگز در آن شب به خانه محمدتقی نرفتم چون اصلاً در تهران نبودم و شاهدان بسیاری دارم که ثابت می کند آن زمان در فومن بودم.
سپس کوروش متهم ردیف دوم در جایگاه قرار گرفت. وی نیز اتهام قتل را منکر شد و گفت: من و خواهر و برادرم را فقط به خاطر توهمات یک کودک بازداشت کرده اند، ما هیچ نقشی در این قتل نداریم. خواهرم و شوهرش هیچ اختلافی با هم نداشتند و دلیلی هم وجود نداشت که او بخواهد شوهرش را بکشد. از آنجایی که ما مدت زیادی بعد از دستگیری اعتراف نکردیم، تحت فشار قرار گرفتیم و مجبور شدیم قتل را گردن بگیریم.
پس از دو برادر خواهرشان بتول از خودش دفاع و گفته های برادرانش را تکرار کرد. او اظهار داشت: من هم مثل برادرانم اتهام قتل را قبول ندارم و هرچه در اداره آگاهی گفتم، دروغ بود. صبح روز حادثه ساعت 8 صبح شوهرم مثل هر روز از خانه بیرون رفت تا سر کار برود. حدود دو ساعت بعد با خانه ما تماس گرفتند و گفتند شوهرت تصادف کرده و در بیمارستان است. از آنجایی که بچه ها در خانه تنها بودند، من نتوانستم خودم بروم. به همین خاطر هم با دوست شوهرم تماس گرفتم و موضوع را به او اطلاع دادم و قرار شد دوست شوهرم به بیمارستان برود.
وی در مورد اینکه چرا نیمی از فرش را شسته بود، گفت؛ شب قبل چیزی روی فرش ریخته شده بود و من صبح آن روز قسمت کثیف فرش را شستم اینکه شست وشوی فرش با قتل شوهرم همزمان بوده کاملاً اتفاقی است.
بتول در مورد اینکه قرار بوده نیمی از خانه شوهرش را به برادرانش بدهد، گفت؛ تمام اظهاراتم در اداره آگاهی دروغ است چون در شرایط عادی نبودم. در اداره آگاهی خیلی مرا سوال پیچ کردند و گفتند باید بگویی در قبال قتل شوهرت چه چیز به برادرانت دادی. من هم مدعی شدم که قرار بود خانه را بفروشم و نیمی از پول آن را به برادرانم بدهم اما چنین ادعایی صحت ندارد و من هر چه گفته ام دروغ بوده است.
پس از دفاعیات متهمان پرونده و وکلای مدافع آنها، هیأت قضات شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران برای صدور رأی وارد شور شده و کوروش را به قصاص محکوم کرده و دو متهم دیگر نیز به زندان محکوم شدند.
با گذشت 9 سال از این جنایت اولیای دم با مراجعه به دادسرای جنایی رضایت خود را اعلام کردند.
صبح امروز کوروش از جنبه عمومی جرم پای میز محاکمه قرار گرفت که با قبول اتهامش گفت: به خاطر اختلاف حساب دست به این جنایت زدم. حالا هم از کار خود پشیمانم.
پس از آخرین دفاع متهم قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند.

 

شناسایی سارق لوازم داخل خودرو با دوربین بانک
پسر تبهکار که پس از سرقت لوازم داخل خودرو و مدارک مالباختگان از حساب آنها برداشت می کند، تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.
به گزارش مهر، پنجم اردیبهشت امسال فردی با مراجعه به واحد گشت کلانتری 133 شهرزیبا به مأموران اعلام داشت که کیف دستی حاوی لپ تاپ ، دو دسته چک 50 برگی وی به همراه چندین عدد عابر بانک حاوی رمز و مدارک شناسایی اش به سرقت رفته است.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت داخل خودرو و به دستور شعبه 18 بازپرسی دادسرای ناحیه 5 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
با ارجاع پرونده به اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ، مالباخته در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: شامگاه پنجم اردیبهشت وارد پارک شده و ماشین خود را در داخل پارکینگ پارک کردم. زمان بازگشت به محل پارک ماشین، ابتدا متوجه سرقت کیف دستی خود که آن را در داخل ماشین گذاشته بودم نشده اما زمان خروج از داخل پارکینگ متوجه شدم که کیف دستی حاوی یک دستگاه لپ تاپ، دو دسته چک 50 برگی متعلق به دو نفر از دوستانم به همراه چندین عابر بانک حاوی رمز و دیگر مدارک شناسایی از قبیل کارت خودرو ، کارت سوخت ، کارت ملی ، گواهینامه ، بیمه نامه و ... سرقت شده است.
با آغاز رسیدگی به پرونده و با توجه به سرقت عابربانک های حاوی رمز از مالباخته ، کارآگاهان اداره بیستم به بررسی تراکنش مالی حساب های بانکی پرداخته و متوجه شدند که جوانی حدود 20 ساله از همان ساعت های اولیه سرقت و با مراجعه به شعبات مختلف بانکی اقدام به برداشت وجه نقد از حساب های عابر بانک کرده است.
کارآگاهان اداره بیستم با مراجعه به شعبات مختلف بانکی به بررسی تصاویر دوربین های مداربسته بانکی پرداخته و اطمینان پیدا کردند که تمامی برداشت از حساب های بانکی، از سوی یک نفر انجام شده است.
سارق لوازم داخل خودرو را شناسایی کنید

سرهنگ کارآگاه حمید نیکان فر، معاون مبارزه با سرقت وسایط نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه اعلام این خبر گفت: با توجه به شناسایی تصویر برداشت کننده وجوه نقد از حساب های عابر بانکی مالباخته ، دستور انتشار تصویر به دست آمده از دوربین های مداربسته بانکی از سوی مقام قضایی صادر شده است. به همین خاطر از تمام شهروندان که موفق به شناسایی تصویر متهم تحت تعقیب اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ شدند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 51055520 در اختیار اداره بیستم مبارزه با سرقت داخل خودرو پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

 

ناپدید شدن مرموز پسر نوجوان / درخواست پلیس از مردم
پلیس برای شناسایی سرنوشت پسر نوجوان که 13 ماه قبل به طرز مرموزی ناپدید شده بود، از مردم درخواست کمک کرد.
به گزارش مهر، 23 شهریور سال گذشته فردی با مراجعه به کلانتری 166 لشگرک اعلام داشت که پسرش به نام میلاد 16 ساله از خانه خارج شده و دیگر به منزل بازنگشته است.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع فقدانی و به دستور شعبه 101 دادگاه عمومی بخش لواسانات، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
پدر فقدانی در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: پسرم که 16 سال بیشتر ندارد ، ساعت 20 و 30 دقیقه 22 شهریور از خانه خارج شده و تاکنون مراجعه ای به منزل نداشته و هیچکدام از دوستان او نیز اطلاعی از وی ندارند.
با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان پایگاه یکم با شناسایی دوستان فقدانی به تحقیق از آنها پرداخته و اطلاع پیدا کردند که میلاد چندین بار و در صحبت های دوستانه به یکی از دوستانش عنوان داشته که خسته شده و قصد دارد تا از ایران خارج شود.
با توجه به اطلاعات به دست آمده از دوستان فقدانی، کارآگاهان به تحقیق از خانواده فقدانی پرداخته و پدر فقدانی با اظهار بی اطلاعی از تلاش فرزندش برای خروج از ایران ، به کارآگاهان عنوان داشت: پیش از اعلام شکایت به کلانتری در خصوص فقدان پسرم، فردی با من تماس گرفت و عنوان داشت که میلاد نیاز به پول دارد و به این بهانه از من درخواست کرد تا برای تحویل دادن پول به منطقه ای در لواسان مراجعه کنم اما زمانی که خبری از این شخص نشد ، تصمیم گرفتم تا فقدان میلاد را به کلانتری اطلاع دهم.
با توجه به اطلاعات به دست آمده در مسیر تحقیقات و احتمال وقوع جنایت ، پرونده برای انجام تحقیقات تخصصی به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.
با آغاز تحقیقات در اداره یازدهم و با اعلام علامت مشخصه فقدانی که بنا بر اظهارات پدر و مادرش خالکوبی حرف انگلیسی M بر روی بازوی دست راستش وجود داشت، کارآگاهان به بررسی سوابق اجساد ناشناس پرداخته اما موفق به شناسایی جسدی با این مشخصات نشدند. همزمان ، با توجه به احتمال اقدام فقدانی برای خروج غیر قانونی از کشور، کارآگاهان اقدام به شناسایی یکی از اتباع کشور افغانستان به نام رحیم کردند که در تحقیقات مشخص شد چندی پیش به صورت غیرقانونی وارد ایران شده و همزمان با فقدان میلاد، او نیز ناپدید شده است.
میلاد 16 ساله، پسر مفقود شده

مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با انتشار این خبر اعلام کرد : با توجه به ادامه رسیدگی به پرونده در اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، دستور انتشار تصویر فقدانی از سوی مقام قضایی صادر شده است. به همین خاطر از تمام شهروندان و هموطنان که موفق به شناسایی تصویر فقدانی شده و اطلاعاتی در خصوص سرنوشت دارند دعوت می شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 51055511 در اختیار کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

 

کشته و مجروح شدن 23 نفر در تصادفات روز گذشته
سرهنگ رضا سلبی، رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی در تشریح تصادفات 24 ساعت گذشته به فارس گفت: در این تصادفات 3 نفر کشته و 20 نفر مجروح شدند.
برابر اعلام پلیس راه استان لرستان دیروز شنبه بر اثر تصادف بین یک پراید، سمند و تراکتور در جاده نورآباد به هرسین 5 نفر مجروح شدند.
در این روز بر اثر تصادف بین پژو 405، پیکان و موتورسیکلت در جاده فرعی زرنق یک نفر کشته و 7 نفر محروج شدند.
براساس اعلام پلیس راه استان سمنان بر اثر تصادف بین وانت نیسان، میتسوبیشی و پژو 206 در جاده سبزوار به شاهرود نیز، 7 نفر مجروح شدند.
دیروز شنبه بر اثر تصادف بین دوو و کامیون بنز در جاده یاسوج به اصفهان 2 نفر کشته و یک نفر مجروح شدند.
45282

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 315313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آناهیتا IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    42 1
    مردک به زنش خیانت کرده بعد زده زنشو کشته حالا میگه از دادگاه می خواهم مرا ببخشد تا بتوانم سرپرستی فرزندانم را بر عهده بگیرم!!! فرزندت بپرسه مادرم کجاست چی میگی؟ اصلا چنین آدمی صلاحیت سرپرستی فرزندشو داره؟؟؟
    • بی نام AE ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
      12 9
      شما خودتو ناراحت نکن اینجا ایرانه !