مهر نوشت:

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه مدیر شرکت سازنده اتوبوس اسکانیا با قرار وثیقه آزاد است، گفت: این خودرو دارای مشکل فنی است و بدون تعارف باید تمام مشکلات فنی آن حل شود چرا که پلیس تا آخر از حقوق مردم دفاع می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار اسکندر مومنی روز یکشنبه در همایش ایمنی نیروهای مسلح اظهار داشت: در ابتدای دهه 80 ، 4 میلیون خودرو در خیابانهای کشور تردد می کردند که این آمار در ابتدای دهه 90 ، 4 برابر شد.

بر اساس آمارها در حال حاضر 24 میلیون و 628 هزار خودرو در جاده های کشور تردد می کنند. این در حالی است که در سال 81 ، 13 میلیون راننده دارای گواهینامه بودند اما با رشد 87 درصدی این آمار امروز به بیش از 32 میلیون نفر رسیده است.

وی با اشاره به آمار تصادفات و تلفات در کشور افزود: در سال 80، 19 هزار نفر جانشان را در تصادفات از دست دادند که این آمار با بی دقتی و کم کاری برخی دستگاهها به 28 هزار نفر رسید. از این سال به بعد پلیس با کنترل شدید روی حمل و نقل جاده ای و خودروها توانست روند افزایشی تصادفات را معکوس کند.

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه در حال حاضر تلفات نسبت به سال 85 ، 44 درصد و میزان تلفات نیز با 39 درصد کاهش به 19 هزار نفر رسیده است.

مومنی افزود: در سال 85 ایران جزو رتبه های اول تلفات رانندگی بود اما با تلاش پلیس امروز به رتبه های میانگین رسیده ایم. دهه 80 حوزه تصادفات پرفراز و نشیب بود اما با تمرکز و فرهنگ سازی و آموزش و افزایش نظارت ها تلاش کردیم تلفات کاهش یابد.

وی در ادامه با اشاره به حادثه اتوبان تهران - قم اظهار داشت: اتوبوس اسکانیا مشکل فنی دارد و مدیر این خودروسازی نیز امروز با قرار وثیقه آزاد است بدون تعارف می گویم این شرکت و مسئولانش باید تلاششان را برای رفع مشکلات فنی بکار گیرند. پلیس تا آخر از حقوق مردم دفاع می کند.

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه امروز 50 درصد تلفات در حین انتقال به بیمارستان رخ می دهد افزود: موضوع امداد و نجات بسیار مهم و حائز اهمیت است. 50 درصد کشته ها در سر صحنه بوده و 50 درصد نیز حین انتقال است. این در حالی است در کشورهای توسعه یافته این میزان 20 درصد است.

مومنی در پایان از دستگاههای مسئول در حوزه راهیان نور که باعث شد امسال هیچ اتفاقی رخ ندهد، تشکر کرد.

4545

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 315316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 26
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    14 0
    بدون تعارف از حق مردم در برابر خودروهای وطنی که اتش میگیرند دفاع نمیکنید سانسور نکنید لطفاً
    • بی نام IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
      3 3
      یعنی اسکانیا از ایرانخودرو و سایپا بدتره؟عجبا
  • بی نام A1 ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    8 0
    اقا این درست که اتوبوس نقص فنی داشته ولی چرا کسی اینو نمیگه که چرا گارد ریل شکست؟چرا نباید گارد ریل فنری باشه و در اثر ضربه نشکنه اگر گارد ریل نشکسته بود این همه تلفات داشتیم؟؟خواهشا مسئولین راه و شهر سازی جوابگو باشن در مورد این مسئله
    • بی نام IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
      2 0
      اتوبوس 15 کیلو نیست، 15 تن است. انتظار داری گاردریل ـ هر چند فنری باشدـ جلویش را بگیرد؟!
  • بی نام A1 ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    7 0
    پس اونایی که قیمت لاستیک و 4 برابر کردن کجا می رن ؟ دوباره صورت مساله پاک شد ؟ اون کسی که معاینه فنی اتوبوس رو انجام داده چی ؟ اونم وللش ؟
  • پدرام IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    7 4
    همگی می دانیم که تمامی ارگانها و افراد مربوط به حمل و نقل در این زمینه مسئولند از پلیس و وزارتخانه زاه و صنعت و شرکت سازنده تا مدیر فنی و راننده . ولی موضوع اینکه برای این حادثه دنبال قربانی می گردند، چون حادثه بزرگ بوده پس نمی توان همه مسئولیت را گردن او انداخت و چون اینجا ژاپن نیست پس مسئولین حکومتی نیز مثل همیشه بی تقصیر هستند پس فقط می ماند شرکت تولید کننده. سردار مومنی گرامی ایا تولید کننده کامیونهای هوو را هم بازداشت کرده بودند؟
  • سیاوش A1 ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    11 0
    پس یقه موسسه استاندارد رو نمیگیرید؟ همینطوری الکی امضا میکنن میره؟ پول مفت میگیرن این موسسه استاندارد
  • بی نام A1 ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    6 0
    چرا پلیس جلوی تولید پراید رو نمیگیره؟؟پراید نقص فنی نداره؟!
  • رضا A1 ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    7 0
    آقای سردار مومنی؛ اگه اسکانیا نقص فنی داره، پس پراید چی داره؟! آیا مدیر عامل سایپا هم الان با قرار وثیقه آزاد هستند ؟!!!
  • آرمان IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    9 0
    چطور الان فهمیده اند که اتوبوس مشکل فنی دارد؟ 5700 دستگاه از این اتوبوس در جاده های کشور است؟ چرا از ابتدا دقت نکرده اند؟ پس جان مردم چه ارزش دارد؟
  • وحید A1 ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    50 0
    سردار مومنی عزیز آیا پلیس در پیشگیری از تصادفات وظیفه خود را تمام و کمال انجام می دهد؟
    • بی نام IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
      30 5
      گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری سردار عزیز اگه این اتوبوس ایراد داره پس چرا در سایر نقاط دنیا این اتفاق براش نمیافته؟ شما چقدر به آموزش رانندگان و تست سلامت روانی و جسمی پایه 1 اهمیت میدید؟بنده چند روز پیش با اتوبوس مسافرت داشتم راننده با سیگار روشن داشت گازوئیل میزد.متاسفانه پلیس راهنمایی و رانندگی به شعار خود پایبند نیست.
    • بی نام IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
      5 0
      اگر این اتوبوس ایراد ندارد، پس چرا بقیه اتوبوس ها مثل اسکانیا تصادفات فاجعه آمیز ندارند؟
  • بی نام IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    38 0
    ایا مدیر شرکت سایپا رو برای تولید پراید بازداشت میکنید؟
  • بی نام A1 ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    27 9
    این بنده ی خدا مدیر شرکت سازنده اتوبوس اسکانیا چه گناهی کرده؟!!
    • بی نام A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
      0 5
      گناهش اینه که شرکتش خصوصیه . نثل ایران خودرو و سایپا سهامی عام نیست و دولت ازش سهم نداره .
    • بی نام IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
      4 0
      آن بندگان خدا، مسافران بی گناه، چه گناهی کرده اند که در اسکانیاهای تولیدی این آقا یا می سوزند یا لهمی شوند؟!!
  • بی نام IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    30 0
    یکی از علل سرعت زیاد اتوبوسها است وقتی در اتوبان قم تهران در لاین وسط با سرعت 100 کیلومتر داری رانندگی میکنی یهو میبینی کوهی از آهن به فاصله 30 سانتی متری پشت سر داره چراغ و بوق میزنه که بکش کنار !!!!!!!!!!!!! اگر هم توجه نکنی و بخوای به مسیر خودت ادامه بدهی دست به کارهای خطرناکی میزنن بعضی از این رانندهای اتوبوس..
  • بی نام A1 ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    5 3
    قصد من دفاع یا قضاوت درباره شرکت عقاب نیست اما به نظر می رسد پشت این ماجرا موضوعی دیگر مانند رانت سیاسی با ... وجود دارد یا حداقل نهادهایی مثل پلیس قصد دارند با مقصر جلوه دادن این شرکت و مانور روی نقص ایمنی اتوبوسهای اسکانیا کم کاری و بی مسئولیتی خود را پنهان کنند. چرا پلیس همین سخت گیری و احساس مسئولیت را نسبت به ایمنی خودروهایی مثل پراید از خود نشان نمی دهد؟ آیا تعداد هموطنانی که بر اثر نقص ایمنی پراید کشته می شوند کمتر از کشته شدگان حوادث رانندگی مربوط به اسکانیا است؟ پس چرا پلیس در این مورد تا آخر از حقوق مردم دفاع نمی کند؟
  • بی نام A1 ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    4 0
    با سلام يك نكته جالب در صحبتهاي سردار هست و اينكه هروقت رشد تصادفات و تلفات هست دستگاههاي ديگه مقصرند اما اگه كاهش تلفات هست فقط به جهت تلاشهاي بلامنازع پليس هستش و نه هيچ سازمان يا ارگان ديگه اي دم شما گرم
  • بی نام US ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    6 0
    چرا این پیگیریها و بگیر و ببندها را در مورد اتوبوسهای چینی هووی انجام ندادند؟
  • بی نام EU ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    2 3
    بابا شماها خیلی باحالید به مولا!!اداره استاندارد ایمنی این ماشین رو تایید کرده و بهش گواهی استاندارد داده بعد هم خود نیروی انتظامی و پلیس راهور مجوز پلاک شدن ماشینهای اسکانیا رو صادر کرده حالا تو بازی"کی بود کی بود من نبودم"دوباره تقصیرها افتاد سر حقله اخر زنجیر یعنی شرکت اسکانیا!!اخه مگه شرکت تولید کننده اسکانیا محصولاتش رو یواشکی میداده تو بازار که حالا یقشو گرفتید؟!اون بدبخت که همه مجوزهای لازم رو از شما گرفته بود و خود شماها تاییدیه استاندارد و مجوز حمل و نقل جاده ای بهشون داده بودید!!اگه نقص فنی داره به چه دلیل هنوز هزارن عدد از این اتوبوسها داره تو جاده با جون مردم بازی میکنه؟!
  • بی نام IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    6 0
    سازنده که می گوید خودروی من بیست بیست است. راننده، لاستیک، راه، پرده و ... مقصر هستند. بهتر است همان اتوبوس های با مخزن (باک) کوچک، سرعت کم و بدنه سنگین و البته محکم، و پنجره های بازشونده را بسازد. این طوری دفعه بعد که تصادف کرد یا آتش نمی گیرد یا اگر آتش گرفت مسافرها پنجره را باز می کنند و فرار می کنند و دیگر سازنده دستگیر نمی شود که با قرار وثیقه آزاد شود. همه نگران سازنده اتوبوس که بخش خصوصی است، هستند و کسی از مسافراهای بیچاره ای که توی این ارابه های مرگ له می شوند (اتوبوس راهیان نور) یا جزغاله می شوند (تصادف اهواز-هفت گل و صادف تهران-قم) حرفی نمی زند که چه طور توی این اتوبوس ها محبوس می شوند و به دل خراش ترین وضعی جان می دهند. هیچ کس هم نمی تواند کمکشان کند چون پنجره ها باز نمی شوند.
  • فرزاد A1 ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    5 0
    دوستان عزیز اسکانیا یک اتوبوس شهری یا نیمه شهری میباشد نه بین شهری نداشتن شاهنگ برای نوسانگیر و سستی شدید اتاق این خودرو را برای سفر بین شهری مناسب نگردیده است. همچنین سیستم خنک کن روغن و آّ ب نیز بسیار ضعیف بوده و موجب داغ شدن موتور در اکثر جاده ها می گردد. در نتیجه این اتوبوس برای درون شهر و اتوبوس واحد مناسب است نه برای سفرهای بین شهری با سرعت بالا و بار سنگین. ممنون
    • بی نام IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
      5 0
      ممنون از اطلاعاتتان. پس برای همین اسکانیایی که نزدیک بردسیر کرمان در سربالایی حرکت می کرد، خود به خود آتش گرفت و تا ته سوخت. جای تعجب است که نه شرکت ایرانی عقاب افشان این کاستی ها را مورد توجه قرار داده و نه شرکت سوئدی اسکانیا به نمایندگی اش در ایران نظارت نکرده که این اتوبوس ها را که کشش سفرهای بین شهری با سرعت بالا و بار سنگین را ندارند، برای سفرهای برون شهری و جاده ای نسازد.
    • بی نام IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
      0 0
      احتمالا به همین دلیل شهری و نیمه شهری بودن طراحی اسکانیا است که بدنه آن را سبک و نازک گرفته اند تا مصرف سوخت کاهش یابد. معمولا تصادفات رانندگی شهری آن چنان سهمگین نیست که نیاز به بدنه محکم و پایدار داشته باشد.