ایسنا نوشت:

 به گفته مقامات ترکیه، تقاضاهای بین‌المللی به منظور توقف فروش گاز اشک‌آور به دولت این کشور به سبب استفاده از آنها توسط پلیس ترکیه برای سرکوب معترضان، این کشور را واداشته تا به صورت داخلی گاز اشک‌آور تولید کند.

به گزارش  روزنامه حریت، اداره پلیس ترکیه اخیرا گزارشی را از سوی یک نهاد ناظر علمی این کشور به نام "توبیتاک" درباره امکان تولید تجهیزات ضد شورش در کشور دریافت کرد.

این اداره در تدارک برای مذاکره با شرکت‌ها به منظور تولید گاز اشک‌آور در ترکیه در سال آینده میلادی است.

اداره پلیس ترکیه با دریافت این گزارش چراغ سبز را در خصوص تولید گاز اشک‌آور دریافت کرده است و تدارک برای انجام مناقصه به منظور انتخاب شرکتی که دست به تولید گاز اشک‌آور ملی بزنند را آغاز کرده است.

پلیس ترکیه اواخر ماه مه در تلاش برای سرکوب اعتراضات سراسری در این کشور که جرقه آن اعتراضات مربوط به پارک گزی در شهر استانبول بود به حدی از گاز اشک‌آور استفاده کرد که ذخیره دو سال این مهمات را در عرض چند هفته تمام کرد.

پیش از حوادث پارک گزی اداره پلیس ترکیه به حد کافی گاز اشک‌آور تا پایان سال 2015 داشت.

پلیس ترکیه به دلیل مصرف ذخایر این گاز مجبور شد تا دست به یک خرید برنامه‌ریزی نشده متشکل از 150 هزار گلوله گاز اشک‌آور از برزیل و انگلیس در ماه ژوئن بزنند.

تصمیم ترکیه برای تولید گاز اشک‌آور داخلی دو هفته پس از آن گرفته شد که سازمان عفو بین‌الملل از کشورهایی که به ترکیه تجهیزات ضد شورش می‌فروشند، خواست هرگونه فروش این تجهیزات را متوقف کنند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 315398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    13 21
    ننگ بر تروریست ها و حامیانشان. در ترکیه پاسخ کوچکترین اعتراض مرگ است بعد این کشور ادعای ازادی برای دیگر کشورها هم می کند !!!
    • بی نام A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
      13 6
      عزیزم ترکیه سالهاست قانون اعدام رو برداشته.
    • بی نام IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
      5 11
      عزیزم ترکیه سالهاست قانون اعدام رو برداشته -------------- اگه واقعن با اعدام مخالفه پس چرا معترضانی که حتا تفنگ بادی هم نداشتند رو کشت ؟!! این یه تعارض بزرگ هست دوست من. اگه اعدام رو هم برداشته باشه برای رسیدن به اتحادیه اروپا هست. اگه ترکیه عضو اتحادیه اروپا بشه شک نکن القاعده و تروریست های دیگه توی اروپا هم قدرت میگیرند و وقتی عثمانی دوباره روی کار اومد همون قانون اعدام رو توی اروپا هم خواهیم دید. البته جهان ازاد و مردم جهان در قرن بیست و یک بعید هست چنین اجازه ای به عثمانی های فقط در ادعا مدرن !!!! بدند.
  • بی نام IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    9 9
    ترکیه هر معترضی رو میکشه بعد قانون اعدام رو برداشته. همین یکی دو سال پیش دست نوجون کرد رو فقط به خاطر اینکه چهارشنبه سوری رو جشن گرفته بود شکستند. الان هم میخواد عضو اتحادیه اروپا بشه اینجوری هست وای به روزی که رسما عضو بشه
  • بی نام IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    5 3
    ترکیه رو مجبور کرد؟!! اگه اینجور باشه چرا ناتو ترکیه رو مجبور نمیکنه دست از حمایت از القاعده و گروه های همفکر و تندرو برداره؟!!
    • بی نام IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
      3 4
      ترکیه از گروه سکولار و ارتش ازاد حمایت میکنه نه القاعده تو عربستان و قطر را با ترکیه اشتباه گرفتی