وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با صدور اطلاعیهای محتوای پیامکی با مضمون مرگ افرادی بر اثر مصرف دارویی که مشابه استامینوفن معرفی شده است را به شدت تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت در این اطلاعیه آمده است: هیچ دارویی مشابه استامینوفن که مصرف آن خطرناک باشد در کشور وجود ندارد و شایعاتی که اخیراً با ارسال گسترده پیامکهایی به هموطنان مبنی بر به کما رفتن و مرگآور بودن این دارو متشر شده است از اساس تکذیب می شود.

در ادامه این اطلاعیه از هموطنان خواسته شده است هرگونه اطلاعیابی در زمینه محصولات دارویی و غذایی را از طریق رسانههای جمعی و یا ارگانهای ذیصلاح استعلام نمایند و به شایعات این چنینی توجه نکنند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه این اطلاعیه از دستگاههای ذیربط خواسته است با منابع انتشار پیامکهایی که موجب تشویش اذهان عمومی و نگرانی مردم شدهاست، برخورد قانونی مناسب صورت گیرد.

همچنین در پی انتشار پیامک‌هایی مبنی بر هشدار مرگ‌آور بودن دارویی به نام دگلوفین که مشابه استامینوفن معرفی شده، مدیرکل اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت با تکذیب این پیامک‌ها گفت: دارویی با این نام اصلاً در کشور وجود ندارد.

عباس زارع نژاد به فارس گفت: هیچ دارویی مشابه استامینوفن که مصرف آن خطرناک باشد در کشور وجود ندارد و شایعات مبنی بر اینکه مصرف دارویی به نام دگلوفین که مشابه استامینوفن معرفی شده و اعلام شده مصرف آن باعث کمای بیمار شده است به هیچ وجه صحت ندارد. ضمن اینکه اساساً دارویی با این نام در کشور وجود خارجی ندارد.

مدیر کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تأکید کرد: همه انواع داروی استامینوفن که با نامهای تجاری مختلف در داروخانه های کشور توزیع می شوند مورد تأیید وزارت بهداشت هستند و هیچ مشکلی ندارند.

وی اضافه کرد: معلوم نیست افرادی که این پیامکهای کذب را منتشر می کنند و در بین مردم نگرانی ایجاد می کنند، چه هدفی را دنبال می کنند. از نیروی انتظامی و مخابرات انتظار داریم منشا و منبع این پیامک ها را شناسایی و با آنها برخورد کنند تا افراد غیر مسئول در بین مردم نگرانی بیهوده ایجاد نکنند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 315543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    43 68
    در بیمارستان الزهرا اصفهان 3 نفر الان بخاطر این دارو توی کما هستند دکتر! یکی از آشنایان اونجا پرستار هست و خبر رو دست اول دارم
    • علیرضا IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
      75 8
      آقای بی نام، شما وقتی خودتان مورد را ندیده اید حق ندارید اذهان مردم را مشوش کنید. دارویی به نام دگلوفین وجود خارجی ندارد. در هیچ کجای لیست دارویی ایران یا داروخانه های کشور چنین دارویی را مشاهده نمی کنید. اصولا ترکیبی حاوی استامینوفن و باکوفن نه در ایران و نه در هیچ کشور دیگری وجود ندارد. مصرف یک جای همان استامینوفن در دوز بالای 7500 میلی گرم یکجا می تواند باعث سمیت کبدی و مرگ شود، ( یعنی 15 عدد استامینوفن 500 میلی گرمی به صورت یک جا) و دقیقا مرگ پس از 72 ساعت ظاهر می شود. از خبر انلاین انتظار می رود جلوی انتشار شایعاتی از این دست را بگیرد.
    • بهزاد A1 ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
      74 5
      سه نفر که معلوم نیست کی هستن با یکی از آشنایان شما که خودتون بی نام هستید با یکی از پرستارهای اونجا که باز معلوم نیست کی هست...خبر دست اول دارین....جالبه...احتمالا منبع پیامک ها هم باید خود شما باشید...بعدشم...دگلوفین؟؟؟اسم قشنگتر نبود بزارین؟ اونوخ سود شما چی هس این وسط از این داستان یکی و یجایی و یجوری؟
    • علیرضا IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
      3 1
      تصحیح می شود باکلوفن.
    • بی نام IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
      5 1
      كاري نداريم اين دارو تو بازار هست يا نه ولي حالا ساخت كجا بوده؟چين؟
    • بابک A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
      8 0
      این یه مدل خبر رسانی ریبشه ای تو ایرانه. ماجرای کوتوله ها توی متروی کرج که یادتونه ؟ همه راوی ها یه اشنایی داشتن که خودش با چشم خودش دیده بود.
    • بی نام IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
      2 7
      دوستانی که به کامنت اول منفی دادن ایشاللا هیچ وقت برای خودشون پیش نیاد. ما ها عادت کردیم زمانی به مسئله ای عادت می کنیم که به سر خودمون بیاد. شک نکنید که موضوع این دارو واقعیت داره
    • از اصفهان IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
      3 6
      این دارو هر چه که هست اسمش، خطر آفرین است. بخاطر مصرف این دارو 3 شب پیش مادر من دچار افزایش شدید فشار شد و پس از مراجعه به بیمارستان 1 شب بستری بود. آقای بهزاد و علیرضا امیدوارم مصرف این دارو برای شما یا نزدیکانتون پیش نیاد!!
  • بی نام IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    62 1
    تو رو خدا يه فكري هم براي شير خشك كنيد. آخه من به بچم چي بگم؟
    • بی نام IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
      10 60
      ببخشیدا.وقت ازدواج باید فکرش رو میکردی.حالا هم بگو ،ببین پسرم تو دیگه واسه خودت مردی شدی.شیر خشک چیه بیا بریم یه کلپس (کله پاچه) یا آبگوشتی بزنیم.
    • بی نام A1 ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
      1 45
      شیر خشک که فراوونه. چه مارکی میخای تا واست بفرستم؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
      37 1
      اقا یا خانم بی نامی که میگی شیر خشک فراونه تو کدوم شهر هستی که بیایم همونجا شیر خشک بخریم.آقا نیست شیر خشک نیست. دیروز یه آقایی تو داروخانه داشت گریه میکرد می گفت چه جوری حالی بچم کنم که شیر نیست نخور!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • منوچهر GB ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    22 14
    پس اينهمه مردم يكي دو ساله دارن بر اثر داروهاي تقلبي ميميرن هم دروغه ؟ وزارت كشور تا كنون براي اين مرده ها چيكار كرده ؟
  • ssssss IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    4 0
    نام دارو "بکلوفن " است.معلومه که " دگلوفن " نداریم. باکلوفن یک داروی شل کننده عضلانی و یک داروی ضد اسپاسم است. باکلوفن در درمان دردهای عضلانی کمردرد و اسپاسم های عضلانی بیماری ام اس و........
  • سعیده A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    6 0
    دوستان عزیز در هرحال احتیاط شرط عقله حالا یا وجود داره یا نداره.شما حواستون به این نامها باشه
  • بی نام IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    10 0
    اگر برای هیچ کس مفید نباشه سهامداران تلفن همراه را که پولدار میکنه به نظر من بیشتر پیامک های سریالی را شرکت های تلفن همراه سفارش میدهند.
  • فراز IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    1 23
    مامنش بهش شیر بده خوب وقتی شیر خشک نیستش
  • بی نام A1 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    9 0
    اصولا داروي تقلبي وجود نداره .چون بي خاصيته اوني كه ميكشه داروي چينيه . چين به مردم خودش هم رحم نمي كنه.
  • بی نام A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    16 3
    بسیاری شایعات بوده اند که تکذیب شدند ولی مردم عکس آن را دیدند. اگر این اقایان تایید می کردند باید در این مورد شک میشد. در هر حال احتیاط شرط عقل است.
  • واقعگرا IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    2 5
    علیرضا وبهداد جان ، بی زحمت با دیدباز وبدون تعصب قضاوت کنید ، مگه پنسیلین چینی حادثه نیافرید ، مگه مواد غذایی چینی بیداد نکرد ، چرا باید واقعیات را انکا کنیم ، بی تردید شما یا حالتان خوب نیست ، یا از چین دارو وارد می کنید ، ی آقا زاده هستی ، که اینهمه عصبانی هستید 0
  • 111111111 A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    2 1
    سرنگ چینی و داروی بیهوشی ...