مروری برمهمترین اخبار حوادث امروز دوشنبه 22 مهر 1392

مرد تبهکار که کلکسیونی از جرایم را در پرونده خود دارد، در آخرین اقدام مجرمانه خود بر سر دوستی با یک دختر معتاد مرد میانسالی را کشت.
به گزارش مهر، ساعت 5 و 20 دقیقه 10 تیر ماه امسال از طریق مرکز فوریتهای پلیسی وقوع یک فقره مصدومیت منجر به فوت از بیمارستان امیرالمؤمنین به کلانتری130 نازی آباد اعلام شد.
با حضور مأموران کلانتری و بررسیهای اولیه مشخص شد عزیز 52 ساله بر اثر ضربات چاقو به ناحیه گردن در خیابان اوجانی از سوی فردی به نام مهدی مجروح، به بیمارستان منتقل و فوت کرده است.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد و به دستور شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
با آغاز رسیدگی به پرونده در اداره دهم ، کارآگاهان در همان تحقیقات اولیه متوجه شدند که یکی از اراذل و اوباش منطقه به نام مهدی 28 ساله که در پرونده سوابق خود 11 فقره دستگیری به اتهام ارتکاب جرایم مختلف شرارت ، اخلال در نظم عمومی ، ضرب و جرح و نزاع دسته جمعی را ثبت کرده ، به همراه تعدادی از دوستانش به در منزل مقتول مراجعه و طی یک نزاع دسته جمعی اقدام به عربده کشی و قدرت نمایی در محل و مجروح کردن مقتول کرده و از محل متواری شده است.
با شناسایی مهدی به عنوان متهم اصلی پرونده و در شرایطی که به دستور مقام قضایی تعداد دیگری از شرکت کنندگان در نزاع دسته جمعی دستگیر و در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی قرار داشتند ، کارآگاهان اداره دهم با مراجعه به محل سکونت مهدی در منطقه نازی آباد متوجه شدند که وی پس از ارتکاب جنایت ، به خارج از تهران متواری است.
اقدامات پلیسی برای شناسایی مخفیگاه متهم در دستور کار کارآگاهان اداره دهم قرار داشت تا اینکه آخرین مخفیگاه مهدی ، پس از مراجعه دوباره وی به تهران و در اتوبان آزادگان - شهرک معراج شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.
مهدی پس از دستگیری منکر هرگونه ارتکاب جنایت شده اما با توجه به جمع آوری دلایل و مدارک مستند و همچنین مواجهه حضوری با دیگر متهمان پرونده، به ناچار لب به اعتراف گشود و دیروز به ارتکاب جنایت اقرار کرد.
متهم در خصوص انگیزه جنایت به کارآگاهان گفت: شب درگیری ، از طریق دوستانم اطلاع پیدا کردم که ندا- دختر مورد علاقه ام- به همراه پسر مقتول به نام رضا در حال مصرف مواد است. ساعت سه بامداد با خودرو 206 یکی از دوستانم و به همراه سه نفر از آنها به پارک رفته و ندا را به همراه پسر مقتول ، در حال مصرف مواد مشاهده کردم که ندا را برداشته و از آنجا رفتیم . نیم ساعت بعد ، رضا با تلفن همراه من تماس گرفت و شروع به فحاشی کرد و من نیز به این بهانه به در منزل مقتول رفته و در ابتدای کوچه شروع به عربده کشی و قدرت نمایی کردم. در این زمان ، رضا درحالی که چوب در دست داشت از خانه بیرون آمد و با من درگیر شد و پس از مدتی ، برادر و پدرش نیز از خانه خارج شدند و وارد درگیری شدند. رضا و برادرش از محل فرار کردند اما پدرشان همچنان با من درگیر بود. من نیز با چاقویی که همراهم بود ضربه ای به شانه سمت راست او وارد کردم که به زمین افتاد و پس از آن با دوستانم از محل متواری شدیم.

 

مهدی متهم به قتل عزیز
سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهمان، متهم اصلی پرونده با قرار بازداشت موقت و برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و سایر متهمان نیز به اتهام مشارکت در نزاع دسته جمعی و با قرار قانونی روانه زندان شدند.

معمای قتل زن باردار در هاله ای از ابهام
پرونده مرد جوان که متهم است همسر باردارش را خفه کرده است با مراسم قسامه گره خورد.
به گزارش مهر، هشتم دی ماه سال 83 یک کارگر افغانی با مراجعه به مأموران پلیس کرج از کشف جسد زنی خبر داد. در ادامه تیمی از مأموران در محل کشف جسد در مشکین دشت حاضر شدند.
در بررسی های اولیه مشخص شد جسد متعلق به زن ناشناسی است که پس از قتل، جسدش در داخل یک گونی قرارداده شده و در زیر پل رها شده بود. 4 روز پس از کشف جسد، مردی با مراجعه به مأموران پلیس آگاهی اعلام کرد همسرم به نام نسرین 4 روز قبل از خانه خارج شد و دیگر بازنگشت.
با طرح این شکایت مشخص شد جسد کشف شده متعلق به نسرین می باشد. با شناسایی هویت مقتول روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله تازه ای شد و مأموران در نخستین گام، به تحقیق از همسر مقتول پرداختند.
احسان در بازجویی ها گفت: من و نسرین 6 سال قبل با یکدیگر ازدواج کردیم اما همسرم باردار نمی شد. با اصرار نسرین نزد یک رمال رفتیم که او مدعی شد عقد من و همسرم در ساعت بدی انجام شده و ما باید از هم جدا شده و دوباره عقد کنیم.
وی ادامه داد: با اصرار همسرم به صورت توافقی جدا شده و متوجه شدم نسرین در این مدت با مردی به نام امیر ارتباط دارد. وقتی به موضوع مشکوک شدم با تحقیقات خودم پی بردم امیر و همسرم به مرد رمال پول داده تا او ادعاهای دروغ درباره جداشدن ما را مطرح کند، حالا هم احتمال می دهم امیر مرتکب قتل شده باشد.
با این ادعاها امیر دستگیر و در بازجویی ها گفت: ادعاهای احسان صحت ندارد و بعد از اینکه نسرین از همسرش جدا شد من او را به عقد موقت خود درآوردم که پس از مدتی از هم جدا شده و نسرین و احسان دوباره با هم ازدواج کردند.
این ادعاها در حالی مطرح شد که پزشکی قانونی در گزارش خود اعلام کرد نسرین در زمان قتل 5 ماهه باردار بوده و بر اثر خفگی جان باخته است.
تحقیقات در این زمینه ادامه داشت تا اینکه احسان لب به اعتراف گشود و در بازجویی ها، گفت: بعد از اینکه متوجه ارتباط همسرم با امیر شدم او را خفه کرده و جسدش را داخل گونی گذاشته و در اطراف مشکین دشت رها کردم.
با این اعترافات پرونده به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و احسان در شعبه 71 دادگاه کیفری پای میز محاکمه قرار گرفت.
متهم به قتل با رد اعترافات خود مدعی شد هیچ نقشی در قتل نسرین نداشته و تمام اعترافاتش تحت فشار بازجویی بوده است. از سوی دیگر نتیجه تحقیقات نشان می داد آثار انگشت کشف شده بر روی گلوی مقتول با اثر انگشت متهم تفاوت دارد.
پس از رسیدگی به این پرونده، قضات دادگاه با نظر اکثریت، احسان را از اتهام قتل تبرئه کرده و پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شد. قضات دیوان عالی کشور نیز با نقض حکم، پرونده را برای رسیدگی دوباره به شعبه 74 دادگاه کیفری ارسال کردند.
متهم در دور دوم محاکمه اش نیز منکر اتهامات خود شد که قضات دادگاه این بار نیز او را تبرئه کردند.
با ارسال مجدد پرونده به دیوان عالی کشور، قضات به پرونده نقص گرفته و برای بررسی بیشتر به شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران فرستادند.
صبح امروز قرار بود متهم محاکمه شود که به علت عدم اعزام از زندان، جلسه دادگاه به روز دیگری موکول شد. همچنین قضات پس از شور در این رابطه، پرونده را از موارد لوث تشخیص داده و قرار است در این باره مراسم قسامه برگزار شود.

گروگانگیری در تایلند برای کسب رضایت در تهران

مرد کلاهبردار برای جلب رضایت شاکی خود او را 20 روز در تایلند به گروگان گرفت.
به گزارش خبرنگار مهر، یکم مهر امسال فردی با مراجعه به دادسرای امور جنایی و طرح شکایتی اعلام کرد که فردی به نام ابراهیم پس از ربودنش اقدام به گرفتن اسناد مالی و چک های سفید امضا از وی کرده است.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع آدم ربایی و به دستور قاضی بخشوده، بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
مالباخته پس از حضور در اداره یازدهم، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: 4 ماه پیش و از طریق آگهی روزنامه با فردی به نام ابراهیم محمدی که بعد متوجه شدم هویت واقعی اش ابراهیم است، آشنا شدم. وی به بهانه سرمایه گذاری در کشور تایلند، مبلغ 185 میلیون تومان و طی چندین فقره چک از من پول دریافت کرد و پس از گرفتن وجوه مذکور متواری شد تا اینکه با تلاش فراوان توانستم آدرس جدید وی را در منطقه ستارخان- خیابان ارجمندی شناسایی کنم. قرار شد تا وی پول مرا بازپس دهد تا من نیز از شکایتم صرف نظر کنم اما زمانی که ساعت 9 شب 31 شهریور به محل سکونت جدیدش مراجعه کردم، وی پس از پایین آمدن درخواست کرد تا در داخل ماشین با هم صحبت کنیم. چند دقیقه ای از نشستن ما در داخل ماشین ابراهیم نگذشته بود که دو نفر سوار ماشین شده و چاقویی را زیر گلویم گذاشتند و مرا زیر صندلی قرار داده و به محل مخروبه ای که به نظر می رسید در اطراف تهران باشد ، برده و در آنجا تهدید کردند که چنانچه پیگیر شکایتم باشم مرا خواهند کشت و در ادامه تعدادی رسید و برگه مبنی بر اینکه هیچگونه طلبی از ابراهمی محمدی (ابراهیم) ندارم، گرفته و رهایم کردند.
مالباخته در خصوص نحوه پرداخت مبلغ 185 میلیون تومان نیز به کارآگاهان گفت: یک باب منزل پدری در منطقه ده ونک داشتم که پس از توافق با ابراهیم مبنی بر سرمایه گذاری در کشور تایلند، آن را فروخته و پول حاصل از فروش منزل را در طی چندین فقره چک به ایشان پرداخت کردم.
مالباخته در خصوص سفر خود به کشور تایلند و زندانی شدن خود توسط ابراهیم نیز به کارآگاهان گفت: ابراهیم مرا به تایلند برد و به مدت 20 روز در یک ساختمان متروکه زندانی کرد. در آنجا از من درخواست می کرد که با ایران تماس گرفته و درخواست پول کنم. سرانجام پس از گذشت 20 روز، وی اجازه داد تا من به ایران بازگردم که بعد از مراجعه به ایران متوجه شدم که طی این مدت آنها محل سکونت خودشان در تهران را تغییر داده اند.
با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اداره یازدهم به بررسی صحت اظهارات شاکی پرداخته و سرانجام16 مهر اقدام به دستگیری ابراهیم کردند.
متهم در اظهارات اولیه خود و در خصوص نحوه آشنایی خود با شاکی به کارآگاهان گفت: از طریق آگهی روزنامه، شاکی با من تماس گرفت و درخواست اخذ اقامت کشور تایلند و سرمایه گذاری در این کشور را کرد و به این طریق شد که با یکدیگر ارتباط و متعاقب آن ملاقات داشتیم. قرار شد که من برای شاکی در کشور تایلند سرمایه گذرای کرده اما چون مریض شدم !! نتوانستم به تعهدات خود عمل کنم.
متهم در خصوص نحوه سرمایه گذاری خود در کشور تایلند نیز مدعی شد که در کار واردات کفش و کتانی از کشورهای تایلند، کره جنوبی و چین و همچنین خرید و فروش و رهن و اجاره ملک در تایلند فعالیت دارد اما تا به این لحظه هیچگونه سند و مدرک قانونی که تأیید کننده این موضوع باشد را به کارآگاهان ارائه نکرده است.

 

ابراهیم  متهم به آدم ربایی در تایلند
سرهنگ عباسعلی محمدیان، رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به این که متهم در حال حاضر منکر ارتکاب آدم ربایی شده و تحقیقات در این خصوص در مراحل اولیه قرار دارد گفت: در حال حاضر متهم با قرار قانونی در اختیار اداره یازدهم قرار گرفته و تحقیقات تکمیلی در خصوص ارتکاب جرم آدم ربایی از سوی متهم در دستور کار کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.
رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان این خبر از مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد و به بهانه سرمایه گذاری در برخی کشورهای جنوب شرق آسیا مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند نیز از آنها دعوت کرد تا برای شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

زن جوان تنها سرنخ دستگیری سارقان حرفه ای داخل خودرو
تصویر زن جوان که هنگام خرید با عابر بانک سرقتی شناسایی شده است تنها سرنخ پلیس برای دستگیری سارق حرفه ای لوازم داخل خودرو است.
به گزارش مهر، اواخر تیرماه امسال مرد میانسالی با مراجعه به کلانتری 148 انقلاب به مأموران اعلام کرد که خودرو شخصی اش، زمانی که در کنار خیابان پارک بوده مورد سرقت داخل خودرو قرار گرفته و سارق یا سارقین اقدام به سرقت اموال وی از جمله مدارک شناسایی ، گوشی تلفن همراه و همچنین عابر بانک حاوی رمز ورود کرده اند.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت داخل خودرو و به دستور دادیار شعبه سوم دادسرای ناحیه 6 تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
با آغاز رسیدگی به پرونده، مالباخته با مراجعه به پایگاه سوم پلیس آگاهی اظهار داشت که سارقین اقدام به برداشت از حساب عابر بانک وی کرده اند. بلافاصله محل برداشت از حساب، در یکی از طلافروشی ها واقع در مرکز شهر تهران مورد شناسایی قرار گرفت و کارآگاهان با مراجعه به طلافروشی و بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته موفق به شناسایی تصویر زن جوانی شدند که با استفاده از عابربانک مالباخته ، اقدام به خرید یک رشته گردنبند و پلاک کرده بود.

 

زن جوانی که با عابربانک سرقتی یک رشته گردنبند و پلاک خرید
مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ با انتشار این خبر اعلام کرد: با توجه به شناسایی تصویر این زن جوان به عنوان یکی از متهمان پرونده ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر وی - جهت شناسایی - از سوی مقام قضایی صادر شده است. به همین خاطر از تمام شهروندان که موفق به شناسایی تصویر این زن جوان شدند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود در خصوص هویت، محل سکونت و یا محل های تردد وی را از طریق شماره تماس 21865667 در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

عملیات جستجوی جوان اصفهانی گمشده در کویر مصر ناکام ماند
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: متأسفانه عملیات پیدا کردن جوان اصفهانی در کویر مصر شهرستان خور و بیابانک ناکام ماند و تاکنون اطلاعی از وی در دست نیست.‌
محسن مومنی با بیان اینکه جستجو برای یافتن جوان گمشده در کویر مصر واقع در شهرستان خور و بیابانک به پایان رسیده است، به مهر اظهار داشت: متأسفانه هیچ اثری از جوان گمشده در کویر مصر پیدا نشد.
وی با بیان اینکه تمام اقدامات انجام شده امدادگران هلال‌احمر بر اساس شواهد و قرائن انجام شده و هیچگونه دلیل مستندی بر حضور این جوان در کویر مصر در دست وجود ندارد، افزود: عملیات جستجو برای پیدا کردن این جوان به مدت سه روز و سه شب و با استفاده از تجهیزات هوایی و زمینی و همچنین موتورسواران حرفه‌ای انجام شد.
متأسفانه تاکنون این جوان با خانواده‌اش تماس نگرفته و اطلاعی در خصوص زنده بودن و یا فوت وی در دست نیست.
این جوان 26 ساله اصفهانی تقریباً از روز دهم مهر ماه سال جاری منزل خود را به منظور دیدن جاذبه‌های طبیعی کویر مصر واقع در شهرستان خور و بیابنک استان اصفهان ترک کرده است.روستای گردشگری مصر در 50 کیلومتری شمال غربی مرکز شهرستان خور و بیابانک قرار دارد.

دستگیری پزشکان قلابی در ارومیه
رییس پلیس آگاهی استان آذربایجان غربی از دستگیری دو نفر کلاهبردار که با عنوان پزشک اقدام به کلاهبرداری از شهروندان ارومیه می کردند، خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رسول النقی پور، رییس پلیس آگاهی استان آذربایجان غربی گفت: در پی وصول اخباری مبنی بر اینکه دو نفر کلاهبردار با جعل عنوان پزشکی ، اقدام به ویزیت شهروندان ارومیه می نمایند، مراتب در دستور کار عوامل این پلیس قرار گرفت.
در بررسی های به عمل آمده مشخص شد که افراد مذکور با عنوان اینکه تخصص خود را از کشورهای آمریکا و کانادا گرفته اند، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می نمایند.
با انجام تحقیقات اولیه مشخص شد متهمان با انجام تبلیغات وسیع در خصوص درمان دردهای مزمن میگرن و آرتروز مبالغ نامشروع و کلانی را به جیب زده اند.
پس از هماهنگی های به عمل آمده با مقام قضایی، مأموران به محل فعالیت این دو متهم مراجعه و مقادیری داروهای گیاهی و شیمیایی و مدارک و تابلوهایی جعلی به زبان انگلیسی کشف کردند.
هر دو متهم با تشکیل پرونده مقدماتی و انجام تحقیقات اولیه تحویل مراجع ذیصلاح شدند.
45282

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 317600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =