۰ نفر
۲۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۵
دوست داریم آی پد 5 این شکلی باشد

تنها 6 روز مانده به کنفرانس معرفی محصولات جدید اپل در سان فرانسیسکو، انتظارات کارشناسان از اپل بالا رفته و دوست دارند آی پد 5 همانگونه که تصور می کنند، باشد.

 

اولین انتظار نام آی پد نسل جدید است که دقیقا نمی دانیم تیم کوک چه نامی روی آنها خواهد گذاشت؟ آی پد جدید؟ آی پد 5؟ آی پد 5S و آی پد 5C؟

 

از آنجایی که آیفون جدید در دو نوع آلومینیومی و پلاستیکی با نامهای 5S و 5C عرضه شد، شاید همین روال برای آی پد هم پیش بیاید.

 

دومین انتظار سی پی یو و پردازنده آی پد است که حدس زده می شود از تراشه نوع A7 باشد که در آیفون 5S نیز آنرا دیدیم که قدرت به مراتب بالاتری از نسل قبلی دارد.تراشه A7 تحت معماری 64 بیتی بوده و ممکن است آی پد جدید اولین تبلتی باشد که مجهز به این معماری می شود. اپل تراشه های خود را به 64 بیتی سوئیچ کرده است. برخی کارشناسان گفته اند این سوئیچ کردن ممکن است بازار پی سی را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد و آنچه عرضه خواهد شد البته مختص تبلت تعریف می شود.

A7

 

 

اما انتظار بعدی تغییر حجم حافظه در آی پد است. در حال حاضر 16/32/64/128 گیگ پیشنهادات اپل روی آی پد 4 است و تفاوت هزینه اپل برای ساخت حافظه بین 16 الی 64 فقط 10 دلار است که هنگام فروش مشتری را 100 دلار شارژ می کند و این یک مدل بیزینسی برای گرفتن پول بیشتر از کاربرانی است که به فضای بیشتری احتیاج دارند (نوعی کلاهبرداری که همه سازندگان آنرا استاندارد کاری خود قرار داده اند) به گفته کارشناسان ممکن است اپل استراتژی خود را تغییر داده و حجم های بالا را برای آی پد که حالا یک تبلت کاملا بیزینسی با معماری 64 بیتی است، با قیمتهای قابل قبول پیشنهاد کند.

آی پد 5

 

 

"تاچ آی دی" یا همان تاییدیه اثر انگشت برای ورود به سیستم که در آیفون 5S معرفی شده در آی پد جدید نیز بکار گرفته خواهد شد و تصویر لو رفته از آی پد این موضوع را تایید می کند.{لینکنسل جدید آی پد باید از سایر تبلت های موجود متفاوت باشد و تاییدیه اثر انگشت یکی از این فاکتورهاست که به کاربران بیزینس اطمینان خاطر می دهد.  لازم به ذکر است این فناوری نو بوده و باگ زیاد دارد اما نسخه های بعدی باید با امنیت بالاتری عرضه گردد.

آی پد 5 تاچ آی دی

 

 

اپل با عرضه آیفون پلاستیکی 5C بر اساس آیفون 5 قدیمی استراتژی جدیدی را نمایان ساخت و حالا ممکن است آی پد نسل چهار کنونی را با قاب پلاستیکی با نام آی پد 5C ارائه کند. بنابراین آی پد 5S خواهیم داشت، آی پد نسل چهار را به صورت رنگی و اشکال متنوع خواهیم داشت و آی پد مینی نیز به نسل دو به روز رسانی سخت افزاری می شود.

 

 

انتظار بعدی ظریف تر شدن آی پد های جدید نسبت به مدل های کنونی است، البته نه خیلی ظریف. به گفته کارشناسان ظریف تر شدن نیز استاندارد داشته و از حد معمول و تعریف شده باعث شکنندگی دستگاه می شود. انچه در ظرافت بین آیفون 5 و 5S دیدیم را باید در مقایسه بیت آی پد 4 و 5 در نظر بگیریم.

ظرافت آی پد 5

 

انتظار دیگری که کارشناسان از اپل دارند درباره دوربین آی-سایت دستگاه است که در آیفون5S نیز دیدیم که سنسور دستگاه 15 درصد بزرگتر شده و پیکسل ها از یک میکرون به 1.5 میکرون افزایش پیدا کردند و اپارچر دستگاه f2.2 شد و توانایی دوربین برای گرفتن تصاویر در نور کم تا 33 درصد افزایش کیفیت پیدا کرده است. همچنین دوآل فلش ال ای دی نیز باید در آی پد جدید مد نظر قرار دهیم.

دوربین آی-سایت دستگاه

 

انتظار بعدی که در بین کاربران بیشتر از کارشناسان به چشم می خورد عرضه آی پد های جدید به رنگ طلایی است که دیدن دستگاهی با کلاس در رنگ طلایی می تواند انگیزه خرید را افزایش دهد و این استراتژی فروش اپل توانسته در سایر برند ها نیز تاثیر گذار باشد.

عرضه آی پد های جدید به رنگ طلایی

 

 

 

انتظار بعدی کارشناسان تراشه گرافیکی M7 motion coprocessor با قابلیتهای بالای تصویر ویدئویی است که همان طور که در آیفون5S تغییرات را به خوبی مشاهده می کنیم، در آی پد 5 نیز خواهیم دید که این عامل باعث بالا رفتن سرعت کاربر هنگام استفاده از گیم می شود. اگر M7 در آی پد بتواند رندر تصویری را به خوبی انجام دهد، باید شاهد عرضه گیم های سنگین تر و با کیفیت بالاتر روی آن در آینده نزدیک باشیم.

تراشه گرافیکی M7 motion coprocessor

 

 

مورد بعدی صفحه نمایشگر رتینا است که همه منتظرند آن را روی آی پد مینی ببینند. اینکه اپل رتینا را روی برخی دستگاهها نگذاشته، دلیل اش خوردن باطری است و حالا باید دید آیا راه حل فنی برای این مسئله پیدا کرده اند چرا که در استانداردهای اپل دستگاه آی پد باید 10 ساعت باطری داشته باشد.

رتینا آی پد 5

 

 

اما تغییر قیمت آخرین انتظاری است که از اپل می توان داشت. اپل نیازی به کاهش قیمت جهت رقابت با سایر کمپانی ها ندارد، این را همه می دانیم اما پیش بینی می شود که آی پد 5 از 499 دلار، آی پد 5C یا همان آی پد 4 با شکل جدید از 399 دلار و آی پد مینی دو نیز از 329 دلار به بالا باشد.

قیمت آی پد 5

 

 

 

منبع: زد دی نت

56502 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 317867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    20 14
    نگفته سی.پی.یو چند گیگاهرتزه یا رمش چند گیگه یا رزولوشن صفحه ی نمایشش چنده ؟
    • بی نام IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
      5 32
      پردازنده ی apple a7: ماکزیمم نرخ کلاک سی.پی.یو 1.3 گیگاهرتزه که خیلی کمه!
    • بی نام US ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
      10 0
      معماري شصدوچهار بيت ميدوني يعني توپ
  • بی نام IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    75 6
    عکس یکی مونده با آخر چرا پایینش رو بریدید به نظر میاد که.... از حاشیه دورش فهمیدم
    • بی نام IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
      3 0
      اینا که نبریدن، اگه 2 خود منبع زد.دی.نت نگاه میکردی اونجا هم آدریان عکسُ بریده !
  • امیر FI ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    28 1
    مطلب جالب و مفیدی بود فقط ماه های آینده انشالله با قیمت معقول در بازار ایران بتوانیم بخریم نه مثل آیفون ۵اس که الان شده فقط وسیله مانوور ثروت در طبقه مرفه جامعه ایران. ما هم دلمون از این تولیدات میخواد، مگر طبقات پایینتر جامعه چه گناهی کرده اند؟!
  • بی نام US ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    7 34
    یک توصیه فنی مهندسی به دوستان عزیزم میکنم. به جای این محصول برید مایکروسافت سورفیس پرو بخرید.
    • کریم A1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      0 4
      سورفیس 2 از همشون بهتره
  • بی نام IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    26 0
    یعنی این قیمتها تو ایران هم همینه؟؟؟ کجا میشه با این قیمتها خریدشون؟؟؟
  • بی نام GB ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
    4 22
    سرفیس پرو خیلی کاربردی تر از اپل ، اینو تو مقایسه دو تا دستگاه تو همین سایت برید ببینید
  • پوریا A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
    5 7
    تکراری-بی روح-بی سرفه اپل مــــرد!
    • بی نام IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
      4 2
      صرفه
  • بی نام GB ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
    2 2
    لطفا احساسی منفی ندین
  • بی نام IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
    2 0
    ما می خوایم ی دونه آی پد 5 بخریم اگه شما چیزی از آیپد 5 میدونین پاسخ بدین