شنبه آینده، دومین جلسه برای بازشناسی نقش امام موسی صدر

دومین جلسه از ششمین درس گفتار اندیشه و عمل با موضوع «نقش امام موسی صدر در استمرار جنبش احیای فکر دینی» برگزار می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، بخش دوم از ششمین درس‌گفتار پژوهشی «اندیشه و عمل» با موضوع «نقش امام صدر در استمرار جنبش‌ احیای فکر دینی»، 4 آبان با حضور استاد محمدجواد صاحبی برگزار می‌شود.

این درس گفتار، ششمین درس گفتار اندیشه و عمل است که بخش نخست آن ماه گذشته با حضور محمدجواد صاحبی، پژوهشگر و استاد دانشگاه، برگزار شده بود. صاحبی در جلسه گذشته به تبیین معنای احیا و اصلاح پرداخت و از خلط معنی میان اصلاح (reform)، اصلاح طلبی (reformism) و انقلاب (revolution) سخن گفت. او عنوان کرد که یک مسلمان از نگاه دین مکلف به اصلاح است، به هر میزان که توان داشته باشد.

او در بخشی از جلسه گذشته از اصلاحات دینی و نگاه اسلام سخن گفت و سیره و عمل امام موسی صدر را از این منظر بررسی کرد. گزارش کامل سخنان و سوالات مطرح شده در جلسه نخست را در اینجا بخوانید.

ششمین درس‌ گفتار اندیشه و عمل روز شنبه، چهارم آبان ۱۳۹۲ از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در موسسه امام موسی صدر واقع در میدان هفت تیر، بالا‌تر از مسجد الجواد، کوچه شریعتی، جنب مسجد الرضا، پلاک ۱۰، واحد ۲ برگزار خواهد شد. سلسله نشست‌های اندیشه و عمل، به صورت ماهانه با حضور اندیشمندان حوزه و دانشگاه در موسسۀ امام موسی صدر برگزار می‌شود و شرکت در آن‌ها برای عموم علاقه مندان آزاد است.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 318674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =