فارس نوشت:

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: در جلسه امروز مجلس کلیات حذف سه دهک درآمدی از پرداخت یارانه نقدی تصویب شد.

جعفرقادری با اشاره به تصویب کلیات حذف سه دهک درآمدی از پرداخت یارانه نقدی گفت: در جلسه امروز تنها به کلیات این لایحه دولت رای داده شد.

وی افزود: بررسی جزئیات این طرح در جلسه روزهای سه شنبه و چهار شنبه هفته آینده کمیسیون برنامه و بودجه ادامه می‌یابد.

دولت روحانی با اشاره به بار مالی سنگین پرداخت یارانه ‌های نقدی برای دولت و اثرگذاری پرداخت یارانه در رشد نقدینگی و تورم در صدد حذف یارانه پردرآمدها برآمده است.

در عین حال محمد باقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور روز گذشته در پاسخ به سؤالی در مورد چگونگی حذف 3 دهک پردرآمد از یارانه نقدی گفت: این کار در حال بررسی است، اما قطعا اطلاعات موجود ناکافی است و باید تقویت و پردازش شود، چون دولت اعتقاد دارد هیچ گونه تنش و چالشی نباید در جامعه به وجود آید.

وی افزود: با توجه به واقعیت‌ها نسبت به اصلاح روند اجرای قانون هدفمندی تا پایان امسال عمل می‌کنیم و آنچه برای سال آینده در لایحه بودجه دیده می‌شود، مطابق روند اصلاح شده است.

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 318896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 50
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    نگید تنش ایجاد نمیشه. دولت روحانی داره با آتیش بازی میکنه.
    • بی نام A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
      60 6
      فرداست كه داد و بيداد و اعتراض سرتون خالي بشه و عملي نيست! هنوز مردم به همون روشهاي عوامگرايي عادت دارن درسته از نظر اقتصادي كار درستيه و حتي شايد با كاهش تورم به نفع مردم هم بشه اما مردم از ديد خودشون نگاه ميكنن و نارضايتي ايجاد ميشه و احساس ميكنن در حقشون اجحاف شده... دولت قبل دلار 4 تومني فروخت و يارانه داد اينقدر بهش انتقاد نشد كه در اين مدت شد
    • بی نام A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
      45 6
      آقا دولت قبل چي كار ميكرد از طريق پيشفروش سكه و برداشت از صندوق توسعه و بودجه عمراني و دلار 3800 و قرض از بانك مركزي يارانه رو داد شما هم همين كار رو ادامه ميدادين تازه ميونستيد 5 تومن هم بذاريد روي يارانه ها كسي هم هيچي نميگفت الان... تلخه ولي حقيقته
    • بی نام IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
      10 28
      بيا اينم عيدى پولدارا. بازم بگيد دولت بد بود
    • بی نام A1 ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
      26 20
      ببین عزیزم، من یارانه نمی گیرم. ولی می دونم که افراد پردرآمد با مصرف بالاشون یارانه زیادی رو از دولت می گیرند. هنوز هم دولت رو آب، برق، گاز، بنزین، گازوئیل و ... یارانه می ده و افراد پردرآمد حسابی از این یارانه استفاده می کنه. پس نباید برای یارانه نقدی که این همه هم باعث تورم می شه شاخ و شونه بکشند.
    • بی نام A1 ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
      4 2
      روحانی یارانه ها رو ببره، کارش برای مدیریت داخلی سخت می شه. یارانه ها پوست خربزه است که افتاده زیر پای روحانی.
  • بی نام A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    88 1
    خب اگه اطلاعات درآمدی دقیق و کامله یا خواهد شد پس چرا به مالیات به عنوان جبران کسری نگاه نمیکنید؟؟!! مالیات یکی از منابع تامین بودجه و کسری اون در تمام کشورهاست. بسیاری افراد، شرکتها و موسساتی هستن که درآمد میلیاردی دارن ولی بدلیل همین شفاف نبودن درآمدهاشون یا مالیات نمیدن!! یا به نسبت خیلی کم میدن!!
  • بی نام A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    20 4
    اين كارها نارضايتي ايجاد ميكنه هر چند از نظر اقتصاد درسته و رشد نقدينگي كمتر باعث كاهش تورم ميشه اما از طرفي تعيين دقيق 3 دهك امكان پذير نيست. مثلا فردي كه 500 ميليون جنس در انبارش احتكار كرده يا دارايي غير نقدي يا در خارج از كشور داره چه طور قابل تشخيصه؟ حتي اگه روش قبل رو ادامه بديد و با گران كردن ارز و چاپ پول به پرداخت يارانه ادامه بديد خيلي كمتر در نظر مردم بد جلوه ميكنه!!! ديگه چي كار ميشه كرد وقتي همه فقط امروزمون و اون چيزي كه ميگيرمو ميبينيم و نگاه نكنيم ي از دست داريم ميديم!
  • ح IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    26 0
    دولت تدبیراگردومیلیون درامدیاحقوق خط فقردرنظربگیرند.مشکلی نیست./شما لطف کنید.کنتر آب/برق/گاز/شهرکهای کرمانشاه راکنترل کنید.اکثراندارند.انهم جزئ بیتالمال است.////////////
  • بی نام IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    38 21
    خیلی سنگینه بد بختی نیست شما کی هستی که می خوای حق یه نفر از ش بگیری نفت مال همه است نه بعضیا این کار حرامه حرام
    • بی نام A1 ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
      28 8
      بله. همه همه یارانه ها باید قطع بشه تا عادلانه باشه.
    • بی نام A1 ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
      8 2
      عزیزم حالت خوبه؟ این یارانه 45تومنی سهم النفت نیست که! یعنی اگه یارانه قطع شد دیگه پول نفت از هیچ طریقی به فرد نمیرسه؟ یارانه افزایش قیمت آب و برق و گاز و بنزینه. برای افراد کم درآمد. از همون اول نتونستن کم درآمدها رو مشخص کنن و به همه دادن. که کار اشتباهی بود. ضمنا معنی هدفمندی میدونی چیه؟؟
  • بی نام IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    24 11
    این یک اشتباه بزرگ است عواقب آن به زودی گریبانگر دولت می شود تدبیر دیگری بیاندیشید
  • بي نام A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    36 3
    فقط كارگران و كارمندان و كساني كه مدارك كافي ازشان در دولت وجود دارد بررسي و از ميان آنها 20 ميليون نفر حذف ميشن چون از بقيه مملكت اطلاعات درستي بابت درآمد ماهيانه وجود نداره. پس فقط كارمندها و كارگرهايي كه در آمد بالاي 2 ميليون دارند بدشانس ترين آدم هاي ايران هستند.
    • بی نام A1 ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
      28 0
      بازاری ها و مشاغل آزاد خوب در می روند. کسی رو می شناسم که رستوران خیلی بزرگی داره و خیلی پولداره، اون وقت ها که قبل از دادن یارانه ها مردم رو طبقه بندی کرده بودند اون افتاده بود تو دهکی که کمترین درآمد رو داره! خیلی خوشحال بود. یارانه هم می گیره، فکر کنم بعد از این طرح بازم بهش تعلق بگیره! مثلا یارانه اش پول یکی دو پرس غذاییه که تو رستورانش می ده!
    • b A1 ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
      3 0
      چرا بدشانس؟ دو میلیون درآمد دارن دیگه چی میخوان اون بدبختی ک با کارگری روزمزد فوقش ماهی یه تومن درمیاره بعد سی سالگیم از دیسک کمر خونه نشین میشه چی پس
  • باقر IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    25 10
    باور كنيد مردم خيلي خوشحالتر ميشن كه يارانه همه اقشار جامعه رو به ساير امم اسلام نظير فلسطين و لبنان و سوريه بدهيم تا مشكلاتشان حل شود نه اينكه يارانه ها رو بردارين،
  • بی نام A1 ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    15 9
    بهترين راه قيمت گذاري املاك مي باشد چون ممكن است كسي مثلا 2 ميليون حقوق مي گيرد ولي مستاجر است ولي شخصي 1 ميليون حقوق مي گيرد ولي صاحب خانه است
    • بی نام IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
      2 2
      خونه مردم چه ربطی به پول نفت داره؟ یکی خونه بهش ارث رسیده کی کل زندگیشو داده تا خونه خریده . انا دیگه حریم خصوصی مردمه
    • بی نام A1 ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
      3 0
      فرض کن یکی خونش 500 می ارزه و ماهی زیر 1 تومن حقوقشه آیا میتونه بره 10% از خونش رو بفروشه پولش رو استفاده کنه ؟! یه چیزی بگو بگنجه .
  • بی نام IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    29 3
    اي كاش يارانه همه قطع ميكردند و وضع قيمتها هم به قبل بر ميگردودند خودشون هم فهميدند حذف يارانه ها اشتباه بود هم مردم اسيب ديدند هم دولت
  • ایرانی IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    27 11
    یارانه از هیچ ایرانی ساکن کشور نباید قطع شود. کل فلسفه طرح هدفمندی یارانه ها بر این اساس استوار بود که همه بطور یکسان از یارانه استفاده کنند. قطع یارانه از گروه و یا دهک خاصی از جامعه مغایر با موازین طرح است. بعلاوه مطمئناٌ یارانه کسانی قطع خواهد شد که درامدش را شفاف اعلام نموده ولی کسی که درامد بالا دارد و اعلام هم نکرده یارانه می گیرد.
  • شناس IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    15 0
    اگر قیمت ها هم به بزمان قبل از یارانه بر گردد عالی میشود ولی اگر مجلس و دولت این کار را نتوانند بکنند وای بحال مردم بد بخت!!!!مجلسی ها و دولتی ها بیایید و چشمانتان را بر روی اکثریت مردم باز کنید و ببینید که خیلی ها نون و پنیر هم برای خود و خانواده نمیتوانند تهیه کنند چه برسد به مسکن و اجاره و بیکاری و بیماری و ....خدا رحم کند.نگاه به دزدها و مفت خور ها نکنید هنوز خیلی ها هستند که میخواهند انسانی درست و دین دار باشند ولی چطور ؟خدا میداند.یک متر مغازه در یک جای معمولی بیست و پنج میلیون تومان و یک متر آپارتمان عادی در شهری معمولی ده میلیون تومان .حقوق کارمند دولت !!!!!! روم نشد بنویسم خودتان فکر کنید و تجسم کنید که فرزند خودتان این شرایط را دارد
  • بی نام IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    18 0
    نرم نرمک .....!!!
  • بی نام DE ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    18 6
    پول نفت کشورمون رو بما نمیدید؟ اگر جنگ بشه پولدار ها میگن هر کی یارانه گرفته بره
  • بی نام A1 ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    14 2
    ما که والا هر چی یارانه می گرفتیم چند برابرش می گذاشتیم روش پول قبض ها رو می دادیم در واقع به دولت بر می گردوندیم حالا اونا نمی خوان یارانه ندن ما هم نمی تونیم قبض ها رو پرداخت کنیم خبر آنلاین لطفا چاپ کن
  • بی نام IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    11 0
    دولت مجترم تدبیرراههای دیگری هم بجز تفکیک مردم به سرمایه دار وفقیر جهت منایع مالی وجود دارد لطفا قدری بیشتر اندیشه کنید وراههایی که میتوان ازسرمایه داران این پول وحتی بیشترازاین پول راپس گرفت مد نظرقراردهید تاهم آنها راوادار به صرفه جویی نموده وهم کسر بودجه راجبران نمود.
  • علی A1 ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    17 2
    عزیزان یارانه را کلا قطع کنند بهتر است 45هزار میگیریم چند برابر میدهیم حساب بکنید
  • آآتقی IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    18 1
    کاش از همون اول این 45 تومنا رو نمیدادن به نظر من حذف یاراته نقدی کار خوبیه تنها کاری که این 45 تومنا کرد افزایش تورم بود و در اصل به ضرر طبقه ضعیف جامعه شد .
  • بی نام A1 ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    6 4
    عجله در این زمینه پی آمدهای ناگواری داره
  • بی نام IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    19 0
    آقا من تو زندگی هیچی ندارم دفعه قبل اس ام اس اومده از یارانه انصراف بده از همین معلوم میشه که اطلاعات دولت از دهک ها در چه حدیه . اگه این بار هم ملاک اطلاعات قبلی باشه وای به حال ما ! در ضمن دولت هیچگاه نمیتونه در این مورد اطلاعات درستی داشته باشه و به خیلی ها ظلم میشه و اونوقت آقایان باید پاسخگو باشند .
  • وحید IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    7 4
    اونهایی که میگن روحانی با اتیش بازی می کنه می خوا بگم که هیچ اتفاقی پیش نمیاد همه چیز ارومه
  • بی نام A1 ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    5 0
    قرار بود هدفمندی یارانه ها به بهره مندی محرومین از یارانه منجر بشه و این مبالغ از افزایش حاملهای انرژی تأمین بشه. حالا قیمت حاملهای انرژی زیاد شده، پس چرا باز هم میگن منابع تأمین یارانه ها کافی نیست؟ با این اوصاف کم کم یارانه همه قطع میشه تا دولت کسری بودجه پیدا نکنه. دوستان مجلسی فراموش کردند که از این طرح بطور همه جانبه حمایت کردن تنها به دلایل سیاسی، الان هم باز یه اشتباه دیگه دارن میکنن. مردم دوست دارن یارانه نگیرن ولی اوضاع به قبل از یارانه ها برگرده. ملت شده موش آزمایشی آقایان مجلسی و دولتی.
  • بی نام IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    7 0
    گزینش پر درآمد ها و ثروتمند ها چگونه و بر اساس چه معیاری تعیین میشود ؟با کدام اطلاعات می خواهد دهک های واقعی را شناسایی و دسته بندی کنند؟ خیلی از مردم اموال و دارای هایشان را معرفی نمی کنند ...والا اگر سیستم مالیاتی را اصلاح و کارمندان این واحدها را کنترل کنند کسری از طریق کسب مالیات جبران میشود ...من به صورت پارت تایم در دو شرکت صنعتی خصوصی فعالیت میکنم و چون با بعضی از مدیران دوستم اظهار میدارند مالیات شرکت را طریق همان کارکنان اداره مالیات شدیداً کم میکنند ...یک روز که خودم شاهد بودم مالیاتی ها تشریف آوردند ناهار میل نمودند و حق حساب خودشونا گرفتند و رفتند!!!!! ... این موارد خیلی خیلی زیاد است.
  • mm IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    1 2
    باعقل جور درنمیاد
  • شاهپور IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    10 7
    روحانی تو هم باما نبودی
  • علی A1 ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    6 2
    قطع کردن یارانه این سه دهک حتما تبعات منفی خواهد داشت . مثلا این اقشار در انتخابات اینده مجلس و ریاست جمهوری شرکت نخواهند کرد.
  • بی نام A1 ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    2 1
    افراد پردامد خوب میدانند که سرمایه شان را کجا و در چه بخشهایی مستقر کنند که دهک 1-2-3 نشوند-سرمایه افراد در بانکهای خارج کشور را ایا با پلیس اینترپل و بین الملل شناسایی میکنید؟
  • محمد A1 ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    0 1
    خوب تمام مشكلات نقدي مردم حل شده و مردم ديگه نياز به يارا نه ندارن پس بايد يارانه قطع بشه اينكه خيلي ساده است ،
  • بی نام A1 ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    3 3
    من برای این 45 تومن برنامه ریزی کردم. بی خود کردن که بخوان قطع کنن. اینها آمار خودشون رو ندارن. چه جور آمار دارن که ثروت مندها رو بشناسن؟
  • بی نام A1 ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    0 4
    به نظر من هر کس در شهرهای بزرگ زندگی می کنه نباید یارانه بگیره. زندگی در تهران حداقل نیاز به دو میلیون درآمد ماهیانه داره.
  • بی نام A1 ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    4 0
    آقا همه جزو سه دهک بالای جامعه اند تو خبرآنلاین که همه مخالف حذف یارانه های سه دهک بالان؟! این طرح خیلی طرح خوبیه به شرطی که بتونن به درستی تشخیص بدن پولدارارو. نه اینکه یارانه حقوق بگیرای بیچاره فقط قطع شه
  • بی نام A1 ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    2 1
    این یارانه 45تومنی سهم النفت نیست که! یعنی اگه یارانه قطع شد دیگه پول نفت از هیچ طریقی به فرد نمیرسه؟ یارانه افزایش قیمت آب و برق و گاز و بنزینه. برای افراد کم درآمد. از همون اول نتونستن کم درآمدها رو مشخص کنن و به همه دادن. که کار اشتباهی بود. ضمنا معنی هدفمندی میدونی چیه؟؟
  • علاقه مند به اقتصاد IR ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    6 4
    اگر از همان ابتدا نرخ بنزین را به دلار متصل کرده و به قیمت 3000 تومن میفروختند و به هر نفر هم 100000 تومن یارانه میدادند همه خوشحال بودند وهزینه یارانه ها تامین میشد فراموش نکنید قشر ضعیف یا ماشین ندارد یا در هر خانه یکی دارد و یا همان یکی هم دوگانه سوز است پس پولدار جماعت با چندخودرو هزینه اش بالا میرفت اما متاسفانه الان هر کاری میکنند دودش به چشم همگی خواهد رفت پولدارها کارت سوخت وانت و چند خودرو......
  • بی نام IR ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    5 2
    اگر یارانه یک نفر به ناحق قطع شد آن یکی تبدیل به مخالف سرسخت این دولت می شود و هر طور شده در سیستم مشکل ایجاد می کند.
  • بی نام A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    2 0
    سقف دقیق این سه دهک چقدر است و ایا من با 700 تومان دریافتی و 20 تومان وام اخذ شده که در بانک گذاشته ام روزی به دردم بخورد و فاقد خودرو و مسکن هستم جزو سه دهک ام؟
  • بی نام IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    1 0
    ماکه نمی فهمیم دهک اول یا اخر چون برای فقیرترین کس ماهیانه دومیلیون با این تفرموگرانی کم است
  • بی نام IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    4 0
    با سلام یارانه حق همه مردم ایران است شما با قطع یارانه برخی از مردم در حق آنها ظلم کرده اید ما روی این یارانه حساب کرده ایم بنده و همسرم معلم هستیم ولی به خدا قسم به خاطر مشکلاتی زیادی که داریم یکی از اقساط خود را باهمین یارانه پرداخت می کنیم طوری که با قطع آن قادر به پرداخت آن نخواهیم شد شما بر اساس کدام دستور اسلامی حق برخی از افراد جامعه را پایمال می کنید آیا فردای قیامت می توانید پاسخگو باشید اگر واقعا کم دارید از همه به یک میزان مثلا 10 هزار تومان کم کنید
  • سعيد A1 ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    0 0
    ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آقاي احمدي نژاد يارانه ها را از كجا تامين ميكرد كه الان با مشكل روبرو شده اند در ثاني احمدي نژاد گفته بود كه در مرحله دوم به اقشار پردرآمد تعلق نخواهد گرفت ولي الان بر عكس عمل ميشود..........................
  • بی نام IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    0 0
    افرادی که وسیله نقلیه آنها 50000000 و بیشتر است میباید یارانه شان قطع گردد . ماشینش زانتیا - آزرا - سوناتا مزدا تر ی - سراتو - ووووو کامیون داره - تر یلی داره - اتوبوس داره یعنی بنامش است .