رئیس جمهور برای دفاع از سه وزیر پیشنهادی خود در مجلس حضور دارد. او در سخنان خود از سه وزیری که رای اعتماد نیاوردند به نیکی یاد کرد و سه گزینه جدید را معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام حسن روحانی صبح امروز پیش از آغاز به کار رسمی جلسه علنی در مجلس حضور یافت و پیش از قرائت قرآن کریم، وارد صحن علنی شد و با خوشامدگویی رئیس مجلس روبرو شد.

او سخنان خود را اینگونه آغاز کرد که دوست داشتم جلسه رای اعتماد در محضر نمایندگان در همان جلسه اول به اتمام می​رسید و دولت می​توانست با توان بیشتری در بخش فرهنگی نیز فعالیت خود را آغاز کند.

وی با بیان اینکه حق نمایندگان است که نسبت به وزرای معرفی شده بر مبنای تحقیقاتشان نظر نهایی را اعلام کنند، ادامه داد: امیدوارم امروز آخرین روزی باشد که برای رای اعتماد در خدمت شما هستم. البته به هر مناسبتی  حضور در مجلس و زیارت نمایندگان و استفاده از نظراتشان برای دولت و رئیس جمهور مغتنم است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در شرایطی دولتش مسئولیت امور را بر عهده گرفته که کشور از لحاظ اقتصادی و اجتماعی در شرایط ویژه​ای قرار دارد، ادامه داد: به همین دلیل هرگز وقت خود را برای حاشیه پردازی صرف نکردیم و در برابر منتقدین و مخالفین منصفانه برخورد کردیم و نمی​خواهیم در این شرایط حساس وظایف اصلی خود را فراموش کنیم.

روحانی بر همین اساس از نمایندگان خواست تا دولت را در عدم حاشیه پردازی حمایت کنند و سپس از سه وزیری که نتوانستند از مجلس رای اعتماد بگیرند تشکر کرد و خواستار توفیق آنها شد و افزود: بویژه می​خواهم از دکتر توفیقی که دوماه مسئولیت سرپرستی وزارت علوم را بر دوش گرفته وسیاست​های دولت را اجرا کردند، تشکر کنم.

وی با تاکید بر اینکه دولت از راه خود ذره​ای عقب نشینی نمی​کند، خاطرنشان کرد: ممکن است مجری سیاست​های دولت بنا به دلایلی تغییر کند اما راه همان است و اقدامات آقای توفیقی ادامه خواهد یافت. دولت اقدامات دکتر توفیقی را در مدت سرپرستی‌اش تایید می کند. وی فردی عالم اندیشمند، معتدل و کوشا بود.

رئیس جمهور در ادامه از لزوم اجماع و  وحدت ملی یاد کرد که برای دولت «اصل» است و بر این اساس دولت نمی خواهد، دولت 18-19 میلیون نفر باشد بلکه متعلق به همه ملت است. از این رو در پی تقابل جناحی نخواهد بود.این دولت تعلق به جناح، حزب یا قبلیه ای ندارد و این دولت متعلق به همه مردم ایران است و هیچ گاه در صدد تقابل با هیچ جناح یا تشکلی نبوده و نخواهد بود. 

وی تاکید کرد: شرایط کشور، شرایط نیازمند به همدلی و وحدت است. بویژه وحدت میان نمایندگان و دولت خدمتگزار. ما در شرایط ویژه و پای میز مذاکره هستیم. در این شرایط نیازمند وحدتیم.اگر مجلس با همه توان در کنار دولت و دولت در کنار مجلس باشد و ما به همه جهان اعلام کنیم که ما حاکمیت واحد هستیم، دولت منتخب مردم و مجلس هم منتخب مردم است و همه مجری تدابیر رهبری خواهیم بود. 

روحانی در ادامه با لحنی انتقادای گفت: تکرار شعار نکنیم، مداوم نگوییم که رهبری چنین فرموده است و چنان فرموده است. رهبری روشن نظراتشان را بیان فرموده اند این ما هستیم که باید برنامه اجرایی آن تدابیر ار تهیه و اجرا و عمل کنیم. در این شرایط ما با وحدت و انسجام به خوبی از شرایط سخت امروز عبور خواهیم کرد. ما در شرایط خاص امروز در پای میز مذاکره با دیگران نشسته‌ایم. باید از حقوق ملی و منافع ملی و از اهداف ملی خودمان به خوبی دفاع کنیم البته با منطق، استدلال و با استفاده از هنر دیپلماسی.

وی افزود: در چنین شرایطی ما نیازمند به حمایت همه مردم و همه نمایندگان هستیم. این به معنای آن نیست که کسی به دولت نقد نکند که ما همواره از نقد عالمانه و دلسوزانه استقبال می‌کنیم. البته در چارچوب اخلاق، ادب و قواعد سیاسی اما در عین حال همه مردم ما شرایط خاص این زمان را مدنظر قرار می‌دهند.

ادامه دارد....

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 319390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    فعلا که دولت آقای روحانی در سیاست داخلی دولت همه اون 18 یا 19 میلیونی که رای دادن نبوده، ولی انسان به امید زندست
  • احسان A1 ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    خداحفظت كنه رييس جمهور عزيز
  • بی نام A1 ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    21 43
    لطفا لیست مخالفین را یادداشت کنید
  • محسن A1 ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    آقای روحانی اسیر تندروهای مشارکت و مجاهدین نشو و به کارت ادامه بده.
    • بی نام A1 ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
      17 24
      اونایی که منفی میدن نظرشون اینه که اسیر بشن؟!!
    • بی نام IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
      23 6
      نه منظور اینه که با این حرفاتون چالش ایجاد نکنید
    • بی نام IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
      3 3
      نظرشون اینه که کتره ای حرف نزنید.
    • بی نام A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
      3 2
      شما بفکر خودت باش! 9% آرا چند بود؟ مردم نشان دادند که چه کسی تندرو است
  • بی نام IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    67 11
    دمت گرم روحانی از توفیقی حمایت کردی وزحمتاتش را ارج نهادی
  • بی نام IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    53 11
    دمت گرم تندروها رو بدجوری کوبیدی.
  • انسان IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    65 9
    روحانی مچکریییییییم....
  • نادر GB ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    35 7
    اقتصاد درست شود همه چیز درست موشود
    • بی نام IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
      26 4
      سیاست درست شود ، همه چیز درست میشود.
  • بی نام IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    40 14
    روحاني! بابا شما هم كه تا الانش اونطوري كه بايد و شايد خودتو نشون ندادي، شما كه شخصيت شجاعي هستي، بزن حرفهاتو! بي محابا برو جلو!
  • بی نام IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    6 5
    باز هفت رحمت به احمدی نژاد حداقل شجاعتش بیشتر از روحانی بود
    • هوشنگ A1 ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
      4 2
      اینکه 8سال بدبختی رو به سر ملت آورد حتما شجاعت داره.
  • امیر IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    5 1
    تا حال که روحانی خوب بود. البته عده ای چوب لای چرخ دولت میزارن عده ای که فقط دم از اسلام میزنن و فقط به فکر منافع شخصی هستن
  • بی نام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    5 1
    رییس جمهور مجری خواسته های مردمه آقای روحانی "رییس جمهور"
  • بی نام IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    5 4
    منم امیدوارم اخرین باری باشه که به شما رای دادم!