تا سال ۲۱۰۰ زمین در خوشبینانه ترین حالت میزبان ۸.۵ میلیارد انسان با وضعیت آب و هوایی فعلی و در بدبینانه ترین حالت میزبان ۱۲.۵ میلیارد انسان با اقلیم خشک خواهد بود.

ایرنا نوشت:

مجله علمی نیوساینتیست در گزارشی که توسط گروهی از دانشمندان منتشر شده ، به بررسی تغییرات آب و هوایی و محیط زیست در سال 2100 پرداخته است.

به گزارش پایگاه فرانسوی آتلانتیکو، دانشمندان در این گزارش بر اساس مدل های آب و هوا ، جمعیت و انرژی، چهار پیش بینی مختلف را برای آینده زمین در سال 2100 ارایه داده اند.

بر اساس این گزارش، جمعیت کره زمین در حال حاضر نزدیک به 7.1 میلیارد نفر است و غلظت دی اکسیدکربن در حدود 400 قسمت در هر یک میلیون قسمت است.

در پیش بینی اول این نشریه آمده است در صورتی که انسان به طور چشمگیری در جایگزینی انرژی های تجدید پذیر فعالیت و در بهره برداری از انرژی های زمین سرمایه گذاری کند، جمعیت کره زمین در سال 2100 به 9 میلیارد نفر خواهد رسید و غلظت دی اکسیدکربن به کمتر از 400 قسمت در هر یک میلیون قسمت خواهد رسید.

این خوش بینانه ترین پیش بینی ممکن از فعالیت های انسان بر روی زمین و محیط زیست و تعمیم انرژی های تجدید پذیر است.

براساس پیش بینی بعدی این نشریه پیشرفت های تکنولوژیکی به انسان در سال های آینده کمک می کند.در این حالت، جمعیت کره زمین 8.5 میلیارد نفر خواهد شد و غلظت دی اکسید کربن به میزان 550 قسمت در هر یک میلیون ثابت خواهد ماند.

این پیش بینی، با وجود شرایط فعلی، واقع بینانه ترین حالت ممکن است. در این پیش بینی گرم شدن زمین به عنوان یک تهدید واقعی در نظر گرفته شده است و انرژی های تجدید پذیر و هسته ای، انرژی های غالب در این شرایط خواهد بود. انسان کمتر گوشت مصرف خواهد کرد و گازهای گلخانه ای کمتری توسط دام تولید می شود. شهرها فشرده تر و به شبکه های حمل و نقل عمومی مجهز می شوند.

کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در پایان قرن، سومین پیش بینی دانشمندان در این نشریه است . در این وضعیت کره زمین 9.5 میلیارد نفر جمعیت خواهد داشت و غلظت دی اکسیدکربن 650 قسمت از هر یک میلیون قسمت خواهد بود.

در پیش بینی چهارم ، تولید گازهای گلخانه ای در سال 2100 همانند جمعیت کره زمین به حد انفجار می رسد.

جمعیت کره زمین در این شرایط 12.5 میلیارد نفر خواهد شد و غلظت دی اکسیدکربن 950 قسمت در هر یک میلیون قسمت خواهد بود.

این بدبینانه ترین پیش بینی این گزارش است. در این حالت سرمایه گذاری روی انرژی های تجدید شونده ناکافی خواهد بود و غلظت دی اکسید کربن به بیش از دو برابر افزایش می یابد. تنفس در بسیاری از نقاط جهان دشوار و تعادل اکوسیستم با از دست رفتن تنوع زیستی تهدید می شود. درجه حرارت به سرعت افزایش می یابد و سیل و خشکسالی در فصل تابستان، چندین دهه سراسر زمین را فرا می گیرد.

به گفته دانشمندان، این پیش بینی ها به مردم برای بهبود فعالیت های مفید برای محیط زیست و اجتناب از آسیب به آن، کمک خواهد کرد.

۵۳۵۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 319766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
    30 23
    من یه خونه نقلی 50 متری که بتونم با خانوادم توش زندگی کنم رو به همه چی ترجیح میدم
    • بی نام A1 ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
      20 4
      همه ما همینطور فکر میکنیم ،ولی اگه به زمینمون نگاه کنیم تو این کهکشان به این بزرگی از یه سر سوزن هم کوچیکتره ، در حقیقت همه ما 7 میلیارد نفر داریم تو یه سیاره نقلی با هم زندگی میکنیم
    • بی نام IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
      33 0
      من ایران 50 میلیون نفری رو انتخاب میکنم. به امید اینکه زودتر روند رشد جمعیت معکوس شود. ولی حالا حالاها انگار جمعیت سالی 1 میلیون زیاد میشه و تا 90 میلیون هم خواهد رفت.
  • بی نام A1 ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
    91 1
    اگر قرار باشه همه مثل ما زندگی کنند همین هفت میلیارد هم زیادیه
  • باقر A1 ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
    6 125
    هر قدر تعداد امت ما بيشتر باشد توفنده تر خواهيم بود بخصوص غريو فريادهايمان بيشتر ستون كاخ ها را به لرزه در خواهد اورد
    • بی نام A1 ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
      83 2
      دوران جنگ انسانی به پایان رسیده باقر جان. چندین دهه ست که برتری به تعداد نفرات نیست وگرنه هند و چین الان ستون همه ی کاخ های دنیا رو به لرزه درآورده بودند
    • بی نام IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
      78 0
      تو همینجوریشم توفنده ای عزیزم! کدوم کاخ؟
    • بی نام EU ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
      78 3
      مگه فیلمه آقا؟!؟ این تفکّر برای زمانی بود که نیروی انسانی حرف اوّلُ در نبردها می‌زد. الآن عصر دیپلماسیه. از خواب بیدار بشید. غذا و شغل و مکان زندگیِ این امّتتونُ چجوری میخواید تأمین کنید؟! همین الآن این جمعیّتِ به قول شما کمِ کشورُ نمی‌تونید براش شغل ایجاد کنید. امکانات فراهم کنید. در ضمن بنده یک نوجوان هستم. به شما توصیه می‌کنم این واقعیّتُ هم در نظر بگیرید که فرزندانی که به دنیا می‌آیند شاید نخواهند....! به نظرم شما چند هزار سال دیر به دنیا آمده‌اید! خبرآنلاین لطفاً این حقایقُ چاپ کن.
    • كاظم IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
      4 37
      حاج باقر حق داره، امت بيشتر يعني قدرت بيشتر، يعني ترس بيشتر قدرتمندان امريكا دوست
    • مسيح A1 ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      15 0
      اشتباه مثبت دادم، جواب من ١٠٠٪ منفيه
    • اميد A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
      4 0
      لطفا به جاي فرياد زدن متين و منطقي باش.
  • بی نام IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
    88 2
    باید کاری کنیم که به 8.5 میلیارد هم نرسه
    • علیرضا A1 ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
      17 6
      اشتباه منفی دادم!
  • بی نام A1 ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
    54 0
    همینشم زیاده باید خیلی کم تر بشه
  • بی نام CH ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    24 0
    از رئیس جمهور سابق و تیم شون بپرسین که شیفته ترکوندن کنتور جمعیتی بوده و هستند.
  • بی نام A1 ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    18 0
    هروقت مشکل آب از همه مهمتر و محصولات کشاورزی که با کود شیمیایی زیاد میکنن و با آب فاضلاب آبیاری و مشکل بیکاری و مشکل انرژی های دیگه و مشکل مرغ هایی که با هورمون زیاد می کنن و آلودگی ماشین ها و افزایش زباله و هزار و یک مشکل دیگه حل شد بعد درباره افزایش جمعیت صحبت بشه. نه اینکه اول جمعیت رو زیاد کنیم و بگیم برای این همه کمبود منابع و مشکلات باید! برنامه ریزی بشه.
  • بی نام A1 ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    4 0
    نون چی اونوقت .گیر من میاد از گشنگی نمیرم بابا
  • بی نام A1 ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    6 0
    ای کاش بجای این هفت میلیاردی که الان زندگی میکنن هفت میلیون جمعیت روی زمین بود ولی انسان باکیفیت نه ادمای قراضه مثل من! خودم به شخصه بارها حس بی مصرف بودن و اضافی بودن رو تجربه کردم ای کاش نسل بشر خیلی کم تعداد تر میبود که ضرر و اسیبشم به محیط کمتر بشه تا اینجا که میبینم مضر ترین موجود زنده همین بنی بشره
  • بینام IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    4 0
    هر چه نسل کم باشد دنیا ارامش بهتری دارد تو این موندین بقیه را بدبخت نکنید