عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه همگان باید پیام انتخابات 24 خرداد را درک کنند گفت:فضای به وجود آمده بعد از انتخابات و حس امیدواری که در مردم ایجاد شده است نباید با بی تدبیری و کج سلیقگی برخی افراد از بین برود.

به گزارش خبرآنلاین، محمدرضا عارف در دیدار اعضای جامعه فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به مطالب مطرح شده از سوی حاضرین در جلسه، به ضرورت نقش آفرینی تشکلهای صنفی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در مقاطعی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تشکلهای صنفی در دانشگاه ها توانستند جایگاه مناسبی پیدا کنند و فعالیت‌های موثر و مفیدی هم با همراهی مدیران آموزش عالی داشتند اما روندی که طی 8 سال گذشته برخلاف اسناد بالادستی در آموزش عالی کشور طی شد به محدودیت تشکلهای صنفی منجر شد.

وی از تاسیس تشکل صنفی اساتید در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: فضای دانشگاه فضای دستور پذیر نیست و خوشبختانه طی مدیریت چند ماهه آقای دکتر توفیقی در وزارت علوم و تحقیقات گام‌های اساسی برای بهبود وضعیت دانشگاه‌ها برداشته شد و مطئمنا آقای دکتر فرجی دانا که خلف صالح آقای دکتر توفیقی است در چارچوب سیاست‌های دولت روند کنونی را ادامه خواهد داد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگر از سخنان خود به وضعیت کشور اشاره کرد و گفت:رخداد عظیم انتخابات 24 خرداد سرآغازی بود برای فصلی تازه در امور مدیریتی کشور که حس امیدواری را در مردم بوجود آورد به همین دلیل باید با رویکرد حمایتی ، دولت را برای رسیدن به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود کمک کرد و انتظار معجزه از مسئولان اجرایی در مدتی کمی که از عمر دولت گذشته است نباید داشت.

وی گفت: جریان رقیب اصلاحات باید بداند که حافظه تاریخی ملت ایران به خوبی دوران گذشته را به یاد دارد برخی افراد که منسوب دولت وقت و جریان اصولگرا بودند چگونه برخی اعتقادات مذهبی را زیر سوال می بردند و رسانه‌های وابسته به آنها هم آن را منعکس می کردند ولی جریان اصولگرا برای فریب افکار عمومی در حالیکه در پیدایش دولت وقت سهیم بودند خود را مبرا از این افراد می دانستند.

عارف با بیان اینکه راه برخورد با خطای احتمالی یک رسانه نباید توقیف آن رسانه و بیکار شدن خبرنگاران و کارکنان باشد بر ضرورت احیای تشکلهای صنفی از جمله انجمن صنفی روزنامه نگاران تاکید کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به مطالب یکی از روزنامه ها از همه رسانه ها بخصوص رسانه های اصلاح طلب خواست در انتشار مطالب مراقبت لازم را بعمل آورند و به ارزشها و اصول انقلاب توجه لازم را داشته باشند.

وی همچنین با اظهار تاسف از وقایع رخ داده در روز عید غدیر در منزل آقای موسوی تاکید کرد:همگان بخصوص کارگزاران حکومتی با تاسی از شیوه و منش امام علی(ع) در برخورد با شهروندان باید مراقبت های لازم را انجام دهند و بگونه‌ای عمل نکنند که شیرینی حماسه 24 خرداد در کام ملت تلخ شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: حس امیدواری که در بعد از اننتخابات در مردم ایجاد شده است نباید با بی تدبیری و کج سلیقگی برخی افراد از بین برود.

گفتنی است در این دیدار برخی از اعضای جامعه فارغ التحصیلان دانشگاه امیرکبیر در سخنانی ضمن تشریح فعالیتهای خود خواستار حمایت مسئولان آموزش عالی کشور از فعالیت های تشکلهای صنفی دانشگاهی شدند.
/27220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 319886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    30 5
    می رود ...
  • بی نام A1 ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    153 5
    زنده باد . به راستی که سخنان شخصیتی مانند دکتر عارف ارامش بخش و همراه با امید به اینده است .
  • محمدرضا A1 ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    92 2
    جناب عارف .. من هم با شما هم عقیده هستم که روزنامه های اصلاح طلب و مستقل باید در انتشار مطالب مراقبت لازم را بعمل آورند. ولی اشتباهی پیش آمد (به هر دلیلی ) و مسئولان روزنامه هم رسما عذرخواهی کردند . حداقل انتظار ما شما پشتیبانی از آنها بود ! نه مصاحبه با خبرگزاری های حاشیه ساز و افراطی نباید در زمین افراطیون بازی کرد برادر
  • بی نام IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    12 75
    آقاي عارف مگه روزنامه "بهار" متعلق به بنياد شما نيست؟
  • بی نام IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    89 4
    ما تا آخر ایستاده ایم و کج سلیقگی بعضی افراطیون ما را از ادامه راه باز نخواهد داشت. درود بر روحانی.. سلام بر عارف.
  • فرهاد A1 ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    70 2
    متاسفانه این اتفاق در حال رخ دادنه. صدا و سیما و اصولگراین دارن به تزریق نا امیدی و نارضایتی از دولت در جامعه دامن میزنن. حمایت بعضی از مردم هم خیلی شله و به یه خبر در مورد افزایش قیمت خودرو یا قطع یارانه بنده. دور اندیشی ای وجود نداره.
  • نیما A1 ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    12 39
    رویت رو برم! میای در ایام انتخابات از امکانات یک روزنامه استفاده میکنی بعد بزنگاه از تاکتیک بزن زیرش استفاده میکنی بعد از بی تدبیری میگی ! خاتمی با تءاتر رفتن خاتمی نشد خاتمی جلوی افراطیون ایستاد خوب ثابت کردی در حد ریاست جمهوری نبودی.خوشحالم که باعث شدیم کنار بکشیم
    • بی نام IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
      9 0
      به شما چه مربوطه؟؟ می خوای بین اصلاح طلب ها انشقاق ایجاد کنی؟؟ خیال خام کرده ای، ما متحدیم و پشت دکتر روحانی و دکتر عارف ایستاده ایم. شجاعت و از خودگذشتگی ایشان در انتخابات را یادمان نرفته.
    • مینا UZ ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
      7 0
      چی!!!!!امکانات روزنامه!!!!!تویی که معلومه از خبرنگارای بهاری بهتره بری ببینی سابقه بهار قبل از اینکه بخواد با چشبوندن خودش به عارف 10 ماه عمر کنه چی بوده..از سال 76 تا قبل از اینکه خودتون رو به عارف بچسبونید 3 دوره توفیق شدید حتی در دوره خاتمی محبوبتون!!!هر دوره هم فقط تا شماره 76 ...پس بدونید بیشتر از اینکه عارف به شما مویون باشید شما بدهکار اونید..ضمنا اگه فرهیختگی به بی چاک و دهنی و بی ادبی برادر حسین خیلی از شما ها فرهیخته تره!!!
    • بی نام FI ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
      2 0
      بي نام جان روحاني اولين نفري بود كه پشت دكتر عارف رو خالي كرد.پشت دكتر عارف وايستادي؟؟؟؟؟؟
  • نورا A1 ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    25 0
    جناب دكتر عارف مصداق كامل يك اصلاح طلب حقيقي هستند. خوشحالم كه اين انتخابات باعث شد تا نسل جديدي از جوانان دكتر رو بشناسند. براي نسل سرخورده و بي الگوي ما، ايشون نمونه ي يك انسان و الگوي بسيار خوب هستند. هر زمان كه از ايشون مطلبي مي خونم ياد اين جمله مي افتم كه ميگه: "به جاي آنكه تنها خود نيك باشيد، بكوشيد نفس نيكي محقق گردد"...
  • بی نام IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    21 0
    عارف محشره.
  • rabin A1 ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    9 0
    اعتماد داره ميره !!!داره ميره !!1
  • بی نام US ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    5 0
    بعد ازاینکه تمامی امید ها بخداوند ختم می شود .مردم در انتظار کار افرینی و سفره های پر رنق تر ند نه ماشینهای پر مصرف لوکس