ایسنا نوشت:

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: در موضوع زنده شدن اعدامی بجنوردی، پزشکی قانونی هیچ قصوری نداشته است.

احمد شجاعی  با بیان این مطلب، گفت: مرگ دارای علائمی است که وقتی پزشک این علائم را مشاهده کرد،‌ مرگ را اعلام می‌کند. سیاه شدن چهره، نداشتن نبض و ... را می‌توان از نشانه‌ها مرگ عنوان کرد.

وی ادامه داد: پزشکی قانونی فرد مذکور را معاینه و تمام علائم مرگ را در او مشاهده کرده و از لحاظ علمی وی را مرده اعلام کرد. در بیمارستان‌ها نیز ممکن است این اتفاق بیفتد که بیمار علائم حیاتی‌اش از بین رفته و به سردخانه منتقل می‌شود و پس از آن علائم حیات در او دیده می‌شود.

شجاعی ادامه داد: در مواقعی که ضربان قلب ضعیف باشد و با دستگاه‌ها قابل تشخیص نباشد این امکان وجود دارد که بیمار مرده تشخیص داده شود. قصوری از سوی پزشکی قانونی مبنی بر اینکه فرد پس از اعدام زنده شده، وجود ندارد؛ چرا که وی علائم حیات را نداشته و احتمالا ضربان قلبش ضعیف بوده است.

آخرین وضعیت جسمانی اعدامی زنده شده
سرپرست بیمارستان امام‌رضا(ع) بجنورد گفت: شخص اعدامی زنده شده طی چند روز آینده از بیمارستان مرخص می‌شود.

دکتر احمد هاشمی درباره وضعیت جسمانی این بیمار اظهار داشت: پس از آن که وضعیت تنفسی این بیمار در بیمارستان امام علی (ع) بهتر شد به دلیل اینکه نیازی به انجام عمل‌های جراحی نداشت به این بیمارستان انتقال یافت.

وی افزود: در حال حاضر، حال عمومی این بیمار خوب است و فقط مقداری از عوارض ناشی از کمبود اکسیژن که طی زمان بالا بودن بر دار بر روی وی باقی مانده است، وجود دارد.

هاشمی با اشاره به اینکه این بیمارهوشیاری خود را به طور کامل بدست آورده است، ادامه داد: به علت عوارض ناشی از دار، تارهای صوتی دچارعوارض شده و هم اکنون بیمار قادر به تکلم واضح نیست.

شایان ذکر است، قاچاقچی 37 ساله بجنوردی که به دلیل حمل یک کیلوگرم ماده مخدر شیشه از سه سال پیش با حکم قضایی در زندان این شهر محبوس و منتظر حکم اعدام بود، هفته گذشته به دار مجازات آویخته شد اما یک روز پس از اجرای حکم اعدام با مشاهده علائم حیاتی، برای درمان به بیمارستان منتقل شد و همچنان تحت درمان است.

 

47232

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 319993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    146 0
    حالا که این بدبخت دوباره زنده شده ولش کنین بیچاره رو خب.
    • مهندس IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
      27 6
      آره ولش کنین بیچاره رو!!!! این بیچاره!!! بیچاره!!!! درست دیدم بیچاره!!! نه دوست عزیز همچنین هم بیچاره نیست طرف پخش کننده مود مخدر بوده. مواد مخدر می دونی چیه؟ بالای 30 گرم اگه داشته باشی حکمت اعدامه. طرف تقریبا 33 برابر این مقدار رو برا بیچاره کردن آدم های بیگناه حمل می کرده. این بیچاره که میگی دوباره که هیچ، 33 بار دیگه هم اگه اعدام بشه کمه. بیچاره یه مدال طلای المپیک تو رشته حمل مواد حم بهش بدین.
    • سعید A1 ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
      12 2
      حتما فرزند یا داداش یا کس و کاری نداری که بعد از این که اومد بیرون معتادشون کنه؟! خدا هم ما را و هم او را نجات بدهد البته بیشترش دست خودمونه.
    • یک کیلو ماده مخدر شیشه!! IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
      14 1
      منم دفعه اولی که خبر رو شنیدم باخودم گفتم.باید آزادش کنن نامردا،حالا آزاد که نه اعدامم نه.ولی وقتی جرم رو دیدم،تو نظرم دو دل شدم.می دونین اگه این بار یک کیلویی گیر نمیکرد،الان این یارو یه خونه با یه ماشین مدل بالا تو شمال شهر داشت.وکلی حساب بانکی پر. و از طرف دیگه 1000 تا جوون و 200 تا خونواده بدبخت میشد.وچه بسا ازین هزار تا جوون بعضیاشون میمردن یا خودکشی میکردن بخاطر توهم. نمیدونم شما قضاوت کنین.
    • . A1 ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
      4 1
      حکم نباید اعدام باشه ، باید حبس ابد باشه اونم نه تو زندانایی که واسه مجرما مثل خونه ی خالشونه. کسی که قاچاق مواد مخدر میکنه بایستی توی بدترین زندان ها محبوس بشه، اما حقش هیچ وقت اعدام نیست. تو مملکت ما تا تقی به توقی میخوره همه میخوان طرفو اعدام کنن. انگار اعدام کردن بازیه
  • بی نام IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    12 3
    ولي دنيايي حرف واسه گفتن داره ها، حيفه حرفهاشو از اين تجربه عجيب و وحشتناك و منحصر بفرد نگه!
  • بی نام A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    19 0
    اگه قرار بود ادب بشه شد دیگه اون هم به بدترین شکل ممکن. ول کنید بدبخت رو.
  • بی نام IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    57 0
    شاید اطلاعات خوبی در مورد زندگی پس از مرگ داشته باشه!
    • شیشه IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
      10 1
      نه بابا.باور کن طرف هیچی یادش نیست.مگر بخواد از خودش داستان سرایی کنه
  • یوسف A1 ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    18 0
    با آزاد کردنش و دادن یه کار خوب به او مروت و جوانمردی به خرج دهیم.
  • بی نام IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    14 4
    ميتونه سوژه يه فيلم باشه!
  • بی نام DE ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    18 4
    الان خبرنگاران ایران و دنیا برای مصاحبه با این فرد لحظه شماری میکنند این آدم یک کتاب بنویسه میلیاردر میشه نیاز نیست دیگه قاچاق بکنه
  • بی نام IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    3 0
    عزیز دل اون که نمرده که در مورد زندگی بعد از مرگ اطلاعات داشته باشه
  • بی نام A1 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
    4 3
    مردن هم برا همچین آدمی کمه.فرض کنید پسر یا همسر ویا پدرتون با موادی که این آقا پخش کرده معتاد شده .حالا حکم بدید.
  • مهرداد A1 ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    2 2
    کسی که دنبال مواد مخدر باشه از زیر سنگ هم باشه می ره پیدا می کنه.اگه بستگان شما معتاد شدن تقصیر خودشونه.یک دفعه بیاید بگید دریاها هم باید خشک بشن چون ادمارو غرق می کنه. ریشه اعتیاد بر می گرده به خانواده ،جامعه و طرز تفکر انسان.متاسفم برای بعضیها که مثل ادمای بیسواد نظر میدن.هیچ ادمی دوست نداره قاچاقچی دزد بشه.مجبور شده.ریشه در خیلی مسایل است که نقطه پایانی بدین شکل تلخ به وجود میاره.دز نقطه شروع تا پایان زندگیو نگاه کنید.