مرور اخبار اجتماعی دوشنبه 14 بهمن

 در شرایطی که همه اذعان دارند یکی از بزرگترین مشکلات فعلی که جامعه با آن دست به گریبان است، اعتیاد است، یک مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان کرده میزان مصرف مواد مخدر در ایران کم است.

 سعید صفاتیان در گفت‌وگو با ایرنا با بیان این که به استناد گزارش رسمی سال 2008 میلادی سازمان ملل متحد مبنی بر میزان مصرف مواد مخدر سنتی و صنعتی در بین کشورهای عضو،‌ میانگین مصرف این نوع مواد در ایران کمتر از سایر کشورهاست، گفته بر اساس این آمارها، میزان مصرف تریاک و هرویین که در زمره مواد مخدر سنتی قرار دارند، در ایران بیشتر از استانداردهای جهانی است اما در مجموع، مصرف مواد مخدر سنتی و صنعتی در ایران بسیار کمتر از سایر کشورهاست.

او با رد این نکته که «آمار مصرف مواد مخدر در ایران زیاد است» گفته مصرف مواد مخدر سنتی در کشور ممکن است از دیگر کشورهای جهان بیشتر باشد، ولی در صورتی که آمار از میزان مصرف انواع مواد مخدر اعم از سنتی و صنعتی باشد، ایران جزو کشورهایی است که آمار آن حتی کمتر از یک درصد است.

 نگرانی درباره مصادره الواح تخت جمشید
بیش از 500 نفر از اساتید دانشگاه‌های بزرگ و بسیاری از دانشمندان ایرا‌ن‌شناس و باستان‌شناس از سراسر جهان، نامه اعتراض‌آمیزی را که در وب‌سایت انجمن ایران‌شناسان اروپا برای جلوگیری از مصادره الواح تخت جمشید درج شده، امضا کردند.

 به گزارش خبرگزاری فارس، سید مهدی موسوی، سرپرست پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی با اشاره به این که الواح تخت جمشید به صورت امانی و با هدف مطالعه و پژوهش نزد دانشگاه شیکاگو نگهداری می‌شد که بخش‌های عظیمی از این مجموعه ارزشمند بازگردانده شده اما بخش‌هایی از آن همچنان در دانشگاه شیکاگو نگهداری می‌شود، گفته موضوع غیر فرهنگی و غیر انسانی مصادره الواح تخت جمشید، نگرانی و اعتراض شدید تمام باستان‌شناسان و ایران‌شناسان مراکز تحقیقاتی کشورهای دنیا را برانگیخته است و به همین دلیل انجمن ایران‌شناسان اروپا طی نامه‌ای به رئیس جمهور آمریکا مراتب اعتراض شدید خود را نسبت به اقدام غیرقانونی دانشگاه شیکاگو اعلام و درخواست کرده از مصادره این الواح جلوگیری شود.

 8 ساعت کمتر
دیروز خبری منتشر شد که می‌تواند برای پرستاران خوشحال‌کننده باشد زیرا بالاخره ساعت کاری‌شان کم می‌شود؛ البته در صورت تصویب نهایی.

 غضنفر میرزابیگی، رییس کل سازمان نظام پرستاری در گفت‌وگو با فارس بیان کرده لایحه ارتقای بهره‌وری خدمات درمانی در بالین در کمیسیون بهداشت تصویب شده و با تصویب نهایی آن در مجلس متوسط ساعت کاری پرستاران 8 ساعت کاهش می‌یابد و همه پرستاران دولتی و خصوصی مشمول قانون مشاغل سخت و زیان‌آور می‌شوند.

 باز هم سبزی‌ها
درباره فواید میوه‌ها و سبزی‌ها بسیار می‌دانیم اما تازه‌ترین فایده‌ای که در مورد آنها پیدا شده این است که بدنمان را در مقابل آرتروز ایمن می‌کنند.

به گزارش ایسنا، نوشیدن یک لیوان آب پرتقال در روز می‌تواند آرتروز را از بدن دور کند و چنانچه تحقیقات نشان داده، نوع خاص کاروتن ترکیبی که غالبا در برخی میوه‌ها و سبزی‌ها یافت می‌شود می‌تواند عامل این مساله باشد.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 3200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =