در شرایطی که قرار بود رئیس سازمان صدا و سیما سخنران ویژه مراسم 13 آبان باشد سعید جلیلی به عنوان سخنران مراسم 13 آبان در تهران به پشت تریبون رفت.

به گزارش خبرآنلاین، مراسم  «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» در تهران، مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا، از ساعت 10 صبح امروز با حضور اقشار مختلف مردم، دانش آموزان و دانشجویان، اساتید حوزه و دانشگاه، طلاب و روحانیون و تشکل‌های دانشجویی برگزار شد.

در این مراسم سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش و رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در تظاهرات روز 13 آبان، «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» حاضر شدند.

در شرایطی که بنا بر اعلام قبلی قرار بود سید عزت‌الله ضرغامی از دانشجویان پیرو خط امام سخنران ویژه این مراسم باشد سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان سخنران ویژه مراسم امروز تهران انتخاب شد.

این اتفاق در شرایطی رخ داد که در سال های اخیر همواره کسانی به عنوان سخنران ویژه یوم الله 13 آبان تهران بوده اند که دارای مسئولیت رسمی بوده اند.

در جدول زیر گزیده ای اظهارات سخنرانان ویژه راهپیمایی 13 آبان تهران در سال های اخیر آمده است:

سخنران/مسئولیت

تاریخ

اظهارنظر

سردار نقدی/ رئیس سازمان بسیج مستضعفین

13 آبان 91

امروز نام بسیاری از کشور ها عنوان اتهامی برای رژیم امریکا است به گونه یی که نام فلسطین و ویتنام که آورده می شود ناخودآگاه جنایت های امریکا مدنظر می آید. رژیم های جنایتکاری را در طول تاریخ داشته ایم که در یک منطقه محصور بوده اند اما این رژیم پلید تنها رژیمی است که دستش به خون ملت چند قاره جهان آلوده است.

امروز برای هر مورخی که بتواند تا سال 1400 ثابت کند که کشوری جنایتکار تر از آمریکا وجود دارد به عنوان جایزه 10 کیلوگرم طلاخواهیم داد.

سعید جلیلی/ دبیر شورای عالی امنیت ملی

13 آبان 90

امروز سوال افکار عمومی جهان این است که چرا باید کشوری به خود اجازه دهد کشورهایی را اشغال کند؟ آمریکا پس از سال‌ها اشغال غیرقانونی عراق چه دستاوردی داشته است؟ به جز این که صدها هزار سرباز آمریکایی را هم به کشتن دادند، میلیاردها دلار از سرمایه آمریکا را هزینه کردند و امروز با مقاومت دولت، ملت و مردم عراق روبه‌رو شده‌اند.

با این اسناد آبروی آمریکا را می‌بریم و به جامعه جهانی نشان می‌دهیم با تمام توان و استفاده از فضای به وجود آمده از 99 درصد مخالفان سیاست‌های آمریکا در داخل و خارج، آمریکا را به خاطر اقدامات تروریستی تحت تعقیب قرار خواهیم داد.

سیدعزت الله ضرغامی/ رئیس سازمان صدا و سیما

13 آبان 89

جای تاسف است که مقامات حقوق بشر و مدعیان آن و اتحادیه اروپا در قلب کشور بلژیک که با کوچک‌ترین بهانه، بیانیه‌های مفصلی علیه جمهوری اسلامی صادر می‌کنند و آن را به بهانه حقوق بشر انجام می‌دهند نه تنها سکوت کردند بلکه همین امروز مقامات رسمی آن‌ها در تجمعات منافقین حاضر می‌شوند،‌ سخنرانی می‌کنند و از آن‌ها دفاع می‌کنند. در مرکز شهر بروکسل منافقین حمایت می‌شوند و این از سوی نمایندگان اتحادیه اروپا انجام می‌شود.

غلامعلی حداد عادل/ نماینده مردم تهران در مجلس

13 آبان 88

آمریکا برخلاف شعارهایی که در حمایت از دموکراسی، آزادی و حقوق بشر سر می‌دهد همواره از حکومت‌های دیکتاتوری حمایت کرده است. آمریکا هیچ‌وقت حامی و پشتیبان حکومت‌های مردمی نبوده است. آن چه که برای آمریکا مهم است تسلط بر کشورها و تامین منافع آمریکاست.

آمریکا هر رژیمی را که برای دولتمردان آنان اطاعت و نوکری کند بیش‌تر دوست دارند. اگر آن رژیم انتخاباتی نباشد و اختناقاتی باشد برای آمریکا اهمیتی ندارد. این سخن با نگاه به کشورهای منطقه قابل آزمایش است. در این کشورها اصولا سخنی از آزادی و انتخاب نیست و برخی اصلا مجلس نداشتند ولی همواره برای دولتمردان آمریکایی عزیز بوده‌اند.

محمدحسن ابوترابی فرد/ نایب رئیس مجلس شورای اسلامی

13 آبان 87

ما امروز در آستانه تحول عظیم قرار داریم و مهمترین پشتوانه استکبار جهانی و قدرت‌های شیطانی که در مقابله با ملت ما و سایر ملت های مظلوم قدرت اقتصادیشان بود امروز با شکست مواجه شد و سرمایه داری پرقدرت و بی رقیب که آمریکا بر آن تکیه داشت امروز با شکست مواجه شده است و ما شاهد سقوط اقتصاد سرمایه داری هستیم. تمام شاخص‌ها نشان می‌دهد که اقتصاد سرمایه داری افول کرده است، ارزش سهام در اروپا، آمریکا، توکیو و سایر کشورهای متکی به آمریکا، سقوط کرده است و مورد تهدید جدی قرار دارد. از برکات ماندگار فتح لانه جاسوسی، قطع روابط سیاسی و تحریم ایران از سوی آمریکاست به همین دلیل با وجود این که نظام اقتصادی غرب با افول مواجه شده جمهوری اسلامی ایران کمترین آسیب را دیده است و حتی کاهش قیمت نفت می تواند بهترین تکیه گاه برای ملت ایران، برای پیشرفت و ایجاد ثروت ماندگار است.

ملت ایران از کاهش قیمت نفت آسیب نمی‌بیند و از نیروهای توانمند به خود استفاده خواهد کرد. ما هم اکنون سه میلیون دانشجو در کشور داریم و صدها دانشجوی مقطع دکترا و کارشناسی ارشد و از افول قیمت نفت هراسی نداریم چون سرمایه ما همین جوانان ، اساتید دانشگاه و دانشجویان هستند که امروز در هر مسیری که گام بنهند افتخار می آفریند. این نیروی عظیم در کنار سرمایه های مادی فراوان و منابع ما راه را برای رسیدن به جمهوری اسلامی به اقتدار هموار می کنند.

مصطفی پور محمدی/وزیر کشور دولت نهم

13 آبان 86

هر روز به نوعی و ترفندی جدید مشکلاتی را برای ملت ایران ایجاد می‌کنند. اما مساله این است که اگر آمریکا و اسراییل با فشار سنگینی که در مساله هسته‌یی به ما وارد می‌کنند می‌توانستند ما را محکوم کنند و از هدفمان دور کنند ناچار نمی‌شدند حرکت خود را تغییر دهند و از طریق اقتصادی اعمال فشار کنند. این در حالی است که ملت ایران حقش را شفاف مطرح کرده است و الان منحرف نخواهد شد. ملت ما با پایداری و ایستادگی حق هسته‌یی‌اش را دریافت کرده است و دشمنان دارند دستورهای آخرشان را می‌زنند..

غلامعلی حدادعادل/ رئیس محلس هفتم

13 آبان 85

امروز از تسخیر لانه‌ی جاسوسی آمریکا 27 سال می‌گذرد. این در حالیست که آمریکا هنوز نتوانسته حقیقت انقلاب اسلامی را درک کند، هنوز گوش مسوولان آمریکایی و دولت آمریکا برای شنیدن پیام ملت ایران در انقلاب اسلامی باز نشده است..

عزت الله ضرغامی/ رئیس سازمان صدا و سیما

 11 آبان 84

شاید بتوانیم امروز این موضوع را بگوییم که محور اصلی شرارت، ناامنی و حرکت‌های استکباری در دنیای امروز توسط محور آنگلو ساکسون رقم می‌خورد.

/27295

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 320875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امین IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    115 0
    اتفاقا خیلی خوب شد جلیلی سخنرانی کرد تا معلوم شه کیا نمیخوان ایران مثل همه کشورهای دنیا روابط سازنده و عزتمند تو دنیا داشته باشه و منزوی و محدود باقی بمونه. تا جبهه پایداری تو این مملکت قدرت داشته باشه هیچ گره ای از مشکلات کشور و مردم باز نخواهد شد
    • بی نام IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
      0 5
      منظورت از عزتمند یه چیزی تو مایه های کاپیتالاسیونه ؟
  • بی نام A1 ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    18 0
    بدون هیچ دلیلی...
  • محمدرضااکبری IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    3 0
    در هر جای دنیا وقتی حزب یا کسی در انتخابات شکست میخورد دیگر حداقل یکسال یا بیشتر آفتابی نمیشود ولی در کشور ما برعکس است و شکست خوردگان بیشتر دیده میشوند البته مردم بیشتر می دانند............ البته در کشور ما یکی به مردانگی ناطق نوری هم است که هم پیام شکست را میگرد و هم جواب امثال احمدی نژادها را خوب میدهد.