فارس نوشت:

آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری صبح امروز(پنجشنبه) که در مراسم تشییع پیکر حبیب‌الله عسگراولادی در مدرسه شهید مطهری حضور یافته بود در جمع خبرنگاران اظهارداشت: عسگر اولادی واقعاً به انقلاب اعتقاد داشت و معتقد بود حساب و کتابی در زندگی است.

وی افزود: آقای عسگراولادی از نظر سیاسی مرد بزرگی بود و واسطه ارتباط ایشان با حضرت امام (ره) من بودم و ایشان هیچگاه ارتباطش را با امام (ره) قطع نکرد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بعد از امام به رهبری احترام خاصی داشت؛ در مسائل سیاسی، روحیه امداد و مساعدت با محرومین را داشت و حتی در دوران انقلاب وقتی مسئله کمبودها پیش آمد کمیته امداد به رهبری ایشان مشکلات مردم را حل کرد.

آیت‌الله مهدوی کنی اضافه کرد: امروز که آقای عسگراولادی از دنیا رفته است همیشه در مسیر خدمت به انقلاب و رهبری بودند.

وی در پاسخ به این پرسش که چقدر اخلاق سیاسی مرحوم عسگراولادی در فضای سیاسی احساس می‌شود، تاکید کرد: آقای عسگراولادی هیچ‌گاه از روحانیت و خط اصیل انقلاب جدا نشد و مقید بود از روحانیت هیچوقت جدا نشود.

تسنیم نوشت:

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان صبح امروز پنجشنبه در حاشیه مراسم تشییع حبیب‌الله عسگراولادی با‌حضور در جمع خبرنگاران در مورد شخصیت وی گفت: حبیب‌الله عسگراولادی شخصیت برجسته‌ای بود و از اول انقلاب در خط امام بود و زندان رفت و سختی و محرومیت کشید.

وی با بیان اینکه عسگراولادی همه جا مقابل بلاها سینه سپر کرد، گفت: امام و مقام معظم رهبری به وی اعتماد داشتند و همه مسئولان نیز او را قبول داشتند و من کسی را ندیدم که از عسکراولادی اشکال بگیرد و نقطه ضعفی از وی داشته باشد.

دبیر شورای نگهبان با تاکید بر اینکه عسگراولادی مورد اعتماد همه بود، تصریح کرد: انشاءالله خدا او را قبول کند. همیشه اخلاقش اسلامی ‌و خوش‌اخلاق و خوش‌برخورد بود و با کسی تندی نمی‌کرد. من نیز از وی بداخلاقی و تندی ندیدم زیرا مقید به آداب اسلامی بود.
/29220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 321337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =