۰ نفر
۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۶

مهر نوشت:

سردار دهقان در تشریح دستاوردهای جدید وزارت دفاع طی سخنانی اظهار داشت: در راستای تأمین تجهیزات پدافندی برای مقابله با تهاجمات هوایی، طراحی و ساخت موشک صیاد 2 در دستور کار قرار گرفت. این موشک دارای موتور سوخت جامد، با سیستم هدایت ترکیبی و قابلیت‌های عملیاتی بالا است.

دهقان گفت: موشک صیاد 2 یک موشک پدافند هوایی برد متوسط و ارتفاع بلند است که براساس فناوری‌های روز دنیا طراحی شده و قادر است انواع بالگردها، هواپیماهای بدون سرنشین و اهداف با سطح مقطع راداری کوچک و دارای سرعت و مانور بالا را در محدوده عملیاتی خود منهدم کند.

وزیر دفاع قابلیت بالای ضد جنگ الکترونیک و ردیابی خودکار و مستقل را از دیگر ویژگی‌های این موشک پدافندی ذکر کرد.

دهقان پیرامون سامانه سامانه «تلاش» نیز اظهار داشت: این سامانه، یک سامانه پدافند هوایی برد متوسط و ارتفاع بلند است که برای مقابله با اهداف پرنده از جمله هواپیماهای جنگنده و بمب‌افکن بکار گرفته می‌شود و قادر است انواع بالگردها و هواپیمای بدون سرنشین را نیز منهدم کند.

وی در ادامه افزود: سامانه تلاش به منظور آشکارسازی و ردگیری هدف موشک صیاد 2 بمنظور پوشش نقاط حیاتی و حساس کشور در مقابله با تهدیدات هوایی غافلگیرانه هواپیمای مدرن جنگی طراحی و ساخته شد که بحمدالله با تست‌های موفقی که انجام داده است در آینده نزدیک در چرخه تولید قرار خواهد گرفت.

/29295

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 321616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نت IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    7 20
    ای کاش این همه بودجه و پول و تحقیق برای محیط زیست کشور عزیزمان ایران هزینه می شد تا دریاچه ی ارومیه خشک نمیشد.. تا تنها قلاده باقی مانده ی ببر مازندران هلاک نمی شد ... تا جنگل های حرا ی هرمزگان از بین نرود .. تا جنگل های بکر شمال کشور از بین نرود ... ای کاشها ... ای کاش ...
    • بی نام A1 ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      20 6
      عزیزم شما هنوز نیتونی مسائل نظامی رو با محیط زیست تفکیک کنی ؟ ایران بهترین جنگنده دیا رو هم بسازه امثال شما فقط میان از شکم ومحیط زیست حرف میزنین در اقتصاد ضعیف هستیم دلیل بر بی کفایتی برخی مسئولان هست این دلیل نمیشه مسائل نظامی رو ول کنیم که اگه این طور بود یوزپلنگ چیه به پادشاه عربستان میگفتی دایی جون
  • بی نام IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    10 1
    تو دنياي امروز به سلاح نياز داريم.همينطور به محيط زيست براي زندگي.به اميد پشرفت كشور و دوري از تندروي