فرهنگسرای ابن سینا، به مناسبت دهه محرم سه برنامه مرتبط با واقعه عاشورا برگزار می کند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 2، فرهنگسرای ابن سینا به مناسبت دهه محرم برنامه هایی با محوریت واقعه عاشورا برگزار می کند. برنامه های این فرهنگسرا به شرح زیر است:

1. نشست بررسی خانواده موفق از دیدگاه امام حسین(ع)
نشست خانواده موفق از دیدگاه امام حسین(ع) روز یکشنبه 19 آبان ساعت 10:30 با حضور دکتر بخشعلی قنبری در سالن فرهنگسرای ابن سینا برگزار می شود.

در واقعه بزرگ عاشورا شاهد هستیم که اهل بیت امام حسین (ع) و همسران و زنان حاضر به ترک امام (ع) نشده و در کربلا با وجود تمام دشواری‌ها و سختی‌ها باقی ماندند. امام حسین (ع) به پیروی از سیره پیامبر (ص) خانواده خود را طوری تربیت کرده بودند که همه جا با ایشان همراه و همقدم بودند.

در این نشست موضوعاتی نظیر: خانواده از نظر امام حسین (ع) چه جایگاهی داشته است؟؛ در مورد رفتار با فرزندان، امام حسین(ع) چه مسائل تربیتی در نظر داشتند؟؛ چگونه شد امام حسین(ع) خانواده را در واقعه عاشورا همراه خود بردند؟، این همراهی خانواده و زنان و کودکان چه نقشی در پیام عاشورا داشته است؟ و قبل از تاسوعا امام(ع) از خانواده خود چه‌ چیزی خواستار شدند؟ مطرح و بررسی خواهد شد.

علاقمندان به حضور در این برنامه می توانند ساعت 10:30 به فرهنگسرای ابن سینا مراجعه کنند.

2. همایش ادبی عطش

همایش ادبی عطش

باشگاه ادبی ایران زمین فرهنگسرای ابن سینا، با هدف تبیین و گسترش تفکرات عاشورایی و تبلیغ و ترویج مضامین عاشورایی "همایش ادبی عطش" را با حضور شاعران برجسته آئینی روز یک شنبه 19 آبان ماه برگزار می کند.

علی رضا قزوه،محمد رضا مهدی زاده ،سعید بیابانکی، حمید رضا شکارسری، کامران شرفشاهی، حمید هنرجو، سیده فاطمه موسوی، حسین اسرافیلی و تنی چند از شاعران مذهبی در این همایش شرکت دارند. در این ویژه برنامه ادبی شاعران شرکت‌کننده اشعار عاشورایی خود را قرائت خواهند کرد و «گریه کن ابر» سروده رضا عبدالهی رونمایی می شود. شروه خوانی و دشتی خوانی بخش های دیگری از این همایش ادبی - مذهبی است.

علاقه مندان برای حضور در این نشست ادبی می توانند ساعت 17:30 به فرهنگسرای ابن سینا مراجعه کنند.

3. ورک شاپ تصویر سازی مذهبی

ورک شاپ تصویر سازی مذهبی

گالری فرهنگسرای ابن سینا به مناسبت دهه اول ماه محرم در 18 و 19 آبان ماه در یک ورک شاپ میزبان جمعی از هنرمندان تصویرگر است.
در این ورک شاپ که به سرپرستی سید حسام الدین طباطبایی به مدت 2 روز برگزار می شود، محسن محمد میرزایی، نرگس دلاوری، مرضیه السادات نسابه و جمعی از هنرجویان فرهنگسرای ابن سینا شرکت می کنند.
دراین ورک شاپ تکنیک آزاد است و بخش اصلی این کارگاه، آموزش تصویر سازی است.

علاقه مندان به شرکت در برنامه های فرهنگسرای ابن سینا می توانند به آدرس شهرک قدس، فاز یک، خیابان ایران زمین شمالی مراجعه کنند. شماره تلفن 8-88366366 نیز اطلاعات بیشتر را در اختیار قرار می دهد.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 321735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =