در پروانه‌های احداث ساختمان صادر‌شده از سوی شهرداری تهران بیشترین سهم از نظر واحد مسکونی مربوط به منطقه پنج و کمترین سهم مربوط به منطقه 19 است.

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران،  نتایج آمارگیری از شهرداری‌های تهران در سال 91 نشان می دهد، حدود 23 هزار و 757 پروانه احداث ساختمان شامل پروانه ساختمان و تخریب و نوسازی صادرشده‌ است که این تعداد حدود 11.5 درصد از کل پروانه‌های صادر‌شده از سوی شهرداری‌های کل کشور را تشکیل می‌دهد. 

بنابراین، پروانه‌های احداث ساختمان نسبت به سال گذشته 20.2 درصد در تهران کاهش یافته‌است. 

این در حالی است که بیشترین سهم از این مجوز‌ها برای ساخت ساختمان مربوط به شهرداری منطقه 8 تهران با حدود 1838 پروانه معادل 0.7 درصد کل هم‌چنین کمترین سهم مربوط به شهرداری منطقه 21 با 404 پروانه حدود 1.7 درصد کل پروانه‌ها بوده است. 

اما مجموع مساحت زیربنای تعیین شده در پروانه‌های احداث ساختمان صادر شده از سوی شهرداری‌های شهر تهران بالغ بر 31 میلیون و 997 مترمربع بوده است که ضمن کاهش 3.8 درصدی نسبت به سال 90 در حدود 27.2 درصد از مجموع کل زیربنای تخصیص یافته در پروانه‌های احداث ساختمان شهرداری‌های کل کشور را تشکیل می دهد. 

با توجه به تعداد پروانه‌های احداث ساختمان صادر شده و مساحت زیربنای متناظر با آنها متوسط مساحت زیربنای هر پروانه حدود 1347 مترمربع محاسبه شده است. 

از سویی دیگر تعداد واحد مسکونی پیش‌بینی شده در پروانه‌های احداث ساختمان صادر‌شده توسط شهرداری‌های شهر تهران بالغ بر 192 هزار و 432 واحد بوده است که این تعداد 26.4 درصد از کل واحد‌های مسکونی در پروانه‌های کل کشور را شامل می‌شود که بیانگر کاهش 8.8 درصدی نسبت به سال قبل است. 

همچنین، در پروانه‌های احداث ساختمان صادر‌شده از سوی شهرداری تهران بیشترین سهم مربوط به شهرداری منطقه پنج با 20 هزار و 54 واحد یعنی 10.4 درصد کل و کمترین سهم مربوط به شهرداری منطقه 19 با 2653 واحد مسکونی معادل 1.4 درصد کل بوده است. 

براساس این گزارش، از مجموع پروانه‌های احداث ساختمان صادر‌شده از سوی شهرداری‌های شهر تهران حدود 0.2 درصد برای احداث ساختمان‌های یک طبقه، 0.4 درصد برای احداث ساختمان‌های دو طبقه، 1.2 درصد برای احداث ساختمان‌های سه طبقه، 4.7 درصد برای احداث ساختمان‌های چهار طبقه و 93.5 درصد برای احداث ساختمان‌های پنج طبقه و بیشتر صادر شده است. 

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 321930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    38 2
    اگه طرح جامع داره اجرا میشه پس این همه آپارتمانهای 6-7 طبقه چیه تو منطقه 5 همه امسال شروع کردن به ساخت. تازه اونم تو زمینایی که صاحبشون نامشخص بوده بخصوص تو منطقه شهران. یعنی فضای نفس کشیدن دیگه نمیمونه برای مردم. ترافیک غرب تهران هم که دیگه در حد قفل شدن میرسه خیلی وقتا کمیسیون اصل 90 داشت راجع به زمین خواری بررسی می کرد؟؟؟
    • بی نام A1 ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      2 0
      هدف از تهیه طرح جامع و تفصیلی صرفا ،تهیه طرح و تهیه یه نقشه زیبا که روی دیوار شهرداری خودنمایی کنه.به قول معروف کی طرح نگاه میکنه؟
  • اسلامي IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    2 0
    شهرداري منطقه ٥ مافياي بساز بفروشهاست ما مردم بدبخت هم كه صدامون به جايي نميرسه حتي فضاي سبز را هم با قطع درختان شهرداري دودستي تقديم بساز بفروشها كرده
  • مانی A1 ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    2 0
    مائه بدبخت هم همین طور همین طور دارن خراب می کنن می سازن بعد یک سانت اگر به کوچه اضافه کرده باشند، نکردن همین طوریش تو کوچه نمی شه رد شد همش باید دعوا کنی فاضلابا زده بالا افتضاحه ولی تا وقتی منطقه 1 سود داره و گردن یه عده کلفته این برج سازی ها تموم بشو نیست:( باور کنین تو کوچه باریک ما جای یه خونه که معلوم نیست صاحبش کیه و 30 سال همین طوری افتاده بود دارن 13 طبقه می سازن آخه نمی دونم گبر هم همچین کاری نمی کنه که شما می کنین هر چی هم به شورای شهر اعتراض می کنیم انگار نه انگار
  • بی نام IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    1 0
    مطمئن باشید در آلودگی هوای تهران این خرابی ها و ساخت و ساز ها هم بسیار موثر است باضافه اتوبوس ها و مینی بوس های گازوئیلی آنوقت گیر دادن فقط به ماشین های شخصی تازه حمل و نقل عمومی هم که درست و حسابی نیست دیروز اول خیابان قائم مقام فراهانی از کریمخان 20 دقیقه معطل بودم برای تاکسی شمردم حدود15 تاکسی بدون این که به مردم محل بگذارند گاز دادند و رفتند چند تاکسی هم کنارخیابان ایستاده بودند از یکی از راننده ها سوال کردم چرا شما مسافر سوار نمی کنید گفت از صبح کارکردیم الان هم اینجا داریم خستگی در می کنیم !!!و اگر کسی بخواد دربست میبریم قابل توجه آقای سردار رحیمی!
  • بی نام IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    1 0
    در منطقه 5 جنت آباد جنوبی بیا ببین چه خبره .ساخت و ساز های 7 طبقه ، اون هم در زمین هایی که 35 ساله که صاحبش ناشناس بوده برای ساکنین قدیمی این محله ها. متری حداقل 6 و نیم میلیون تومان هم می فروشن . واقعا نیاز به بررسی داره .
  • بی نام A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    جالبه كه آدرس مناطق مشكل دار هم تو كامنتها اومده. مثل اينكه جنابان شهرداران پشتشون خيلي گرمتر و قرص تر از اين حرفهاست. لطفاً موضوع رو به مراجع ارجاع بدين يا مطلبو دوباره داغش كنين.