تسنیم نوشت:

وزیر بهداشت با اشاره به پیگیری اصلاح مالیات بر سلامت «سیگار و نوشابه» از تصمیمات جدید مالیات سلامت در نخستین جلسه شورایعالی سلامت و امنیت غذایی با حضور رئیس جمهور خبر داد.
دکتر سید حسن هاشمی در پاسخ به این پرسش که با توجه به کمبود بودجه در حوزه‌های مختلف دولت از جمله در بخش سلامت، تمرکز در مالیات سلامت چگونه خواهد شد، اظهار داشت: در راستای برگزاری نخستین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی که به ریاست رئیس‌جمهور خواهد بود تصمیمات جدیدی درباره مالیات بر سلامت خواهیم داشت.
وی افزود: براین اساس آقای دکتر ملک‌زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت نیز چند روز قبل پیگیر تعرفه مربوط به سیگار و نوشابه بودند و به بنده گفتند که یک چیزی نزدیک به هزار میلیارد تومان است که در گذشته دولت این مبالغ را برای کمبودهای سایر بخش‌ها هزینه می‌کرد. این هزار میلیارد تومان تعرفه‌ای است که مربوط به بخش سلامت است زیرا به هر حال کسی که سیگار می‌کشد بیمار می‌شود و هزینه‌های بخش سلامت را افزایش می‌دهد و به نوعی اگر تعرفه‌ای گذاشته شود باید بتواند بخشی از هزینه‌های سلامت را جبران کند.
وزیر بهداشت با اشاره به افتخارات بخش تحقیقات علوم پزشکی تصریح کرد: درصد قابل توجه‌ای از افتخارات تحقیقاتی کشور مربوط به بخش پزشکی است ولی این در شرایطی است که فقط 10 درصد بودجه تحقیقاتی کشور به بخش پزشکی اختصاص یافته است. اعتبارات وزارت بهداشت در کل کشور معادل نهادهای بسیار معمولی نیز نیست. بنابراین مالیات بر سلامت می‌تواند به ما بسیار کمک کند.
هاشمی خاطرنشان کرد: ما در زمینه مالیات بر سلامت به هیچ عنوان بی‌توجه نخواهیم بود ولی دریافت این مالیات در دست ما نیست و طبیعی است که فقط می‌توانیم مطالبه کنیم و این مطالبه هم در حال انجام است، در حال حاضر هم معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با برگزاری جلسات متعدد با مسئولان و کارشناسان امر حداقل برای دو قلم از این کالاها «سیگار و نوشابه» به دنبال اصلاح مالیات بر سلامت آنان هستیم.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 322664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمود IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    136 7
    دولت احمدی نزاد و همکارانش باید محاکمه شوند تا راه پیشرفت و توسعه اسلامی در آینده باز شود وگرنه با سرپوش گذاشتن بر فساد به نام مصلحت هیچ چیز جز عقب افتادگی و تکرار این حرکات نصیب ایران نمیشود.........
  • علی A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    49 19
    برای پیشرفت باید ساختار و سیستمی که اجازه چنین کارهایی را می دهد عوض شود وگرنه با محاکمه امثال احمدی نژاد چیزی عوض نمی شود احمدی نزاد نباشه محمدی نژاد میاد این کارها را می کند.
    • بی نام IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      47 1
      دوست عزیز، محاکمه می تواند و باید بعنوان یکی از اجزاء "سیستمی" باشد که شما به آن اشاره کردید. بنا براین منافاتی با پیشنهاد ارائه شده ندارد.
  • رامین A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    9 75
    آقا احمدی نژاد بد...اخ...تو که ادعات میشه درست کن!!!مگه نمیدونستی وضعیت مملکت اینجوریه؟؟؟ حالا همینه که هست کم آوردی هی میگی دولت قبل دولت قبل...مگه شما نبودی میگفتی چند ماه اول مردم تغییر رو تو زندگیشون احساس میکنن؟؟؟ بله داریم احساس میکنیم افزایش قیمت آب،برق،گاز،لبنیات،ماشین....
    • ضد امثال رامین IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      80 7
      احمدی نژاد ۳۰ سال انداختمون عقب اونوقت روحانی بیاد ۱۰۰ روزه درستش کنه؟ روحانی کی گفت ۱۰۰ روزه درستش میکنم اون گفت تو ۱۰۰ روز گزارش میدم جو سازی نکن دوست احمدی نژاد جوووووون ;)
    • بی نام IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      4 5
      گل گفتی. کار هر کس نیست خرمن کوفتن. آقایون که میان اینجا نظر میدن و فکر می کنن که کل مملکت طرفدار دو آتشه و سینه چاک رئیس جمهور فعلی هستند، بهتر است بروند سری در میان مردم کوچه و بازار بزنند تا از واقع امر خبردار شوند. جناب رئیس جمهور که قرار بود هر سه ماه یک بار گزارش بدهند، الان 12سه ماه و 12 روز از روز تحلیفشان گذاشته است اما خبری ازشان نشده برای ارائه گزارش. یعنی حتی خودش رو آفتابی هم نمی کنه. توی این مدت فقط برای معرفی وزیر پیشنهادی، توی مجلس رویت شده. اون هم چون الزام قانونی داره باید بیاد. وگرنه دست خودش بود اصلا نمی اومد.
    • سینا IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      4 0
      حرفت کاملا درسته اخه روحانی هم واسه مردم نیومده بلکه برای کم کردن تحریم هااومده.
  • بی نام A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    19 4
    آنکس که سیگار می کشد، بیمار می شود یعنی هزینشو قبلا پرداخت کرده؟ دولت کجا هزینه درمان میده، همه هزینه درمانو که داریم از جیب میدیم
    • سخنگوی وزارت بهداشت IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      13 0
      ببخشید من از طرف آقای وزیر پوزش می‌طلبم و به این شکل اصلاح می‌کنم کسی که سیگار می‌کشد چند نفر دیگر را بیمار می‌کند و باید قسمت ناچیزی از هزینه درمان آنان را بپردازد!!!
  • بی نام A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    5 2
    همه مشکلات حل شده فقط سیگار و نوشابه مشکل دارد به جای زیر سوال بردن همدیگر مشکلات فعلی جامعه باید حل شود اگر آقای احمدی نژاد در این هشت سال بوده با انتخاب مردم بوده و با زیر سوال بردن یک دیگر مشکلی حل نمشود برای تک تک ایرانیان .
  • بی نام IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    13 0
    احتمالا" فرستاده فضا