تسنیم نوشت:

روزنامه آلمانی «دیر اشپیگل» افشا کرد که آوارگان سوری در لبنان برای امرار معاش روی به فروش اعضای بدن خود آورده‌اند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الوطن، روزنامه آلمانی "دیر اشپیگل" در گزارشی درباره وضعیت آوارگان سوری افشا کرد که آوارگان سوری در لبنان برای امرار معاش و تامین روزی خود، روی به فروش قاچاق اعضای بدن خود در بازارهای سیاه آورده‌اند.
این روزنامه آلمانی با تاکید بر اینکه شرایط سخت معیتشی، این آوارگان را به چنین اقدامی واداشته و این پدیده هر روز درحال گسترش در اردوگاه‌های آوارگان سوری لبنان است، به جوان سوری 19 ساله‌ای به نام «رائد» اساره می‌کند که جنگ در سوریه او را واداشت، 7 ماه پیش به همراه خانواده‌اش از حلب خارج شده و راهی لبنان شوند.
از آنجا که وی و خانواده‌اش تمام اموالی را که با خود آورده بودند، طی این 7 ماه هزینه کرده و بدون پول و ماوا مانده‌اند، فردی به وی پیشنهاد فروش کلیه‌اش را می‌دهد.
هم اکنون حدود یک میلیون سوری به لبنان پناه آورده‌اند، بدون اینکه مشخص باشد، آنها چگونه امرار معاش می‌کنند و شرایط سخت زندگی موجب شده تا بسیاری از آنها روی به فروش اعضای خود آورند.
این درحالی است که لبنان از جمله کشورهای منطقه است که تابستان هرسال شاهد ورود ثروتمندان جهان عرب از جمله کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای درمان و مداوای برخی از بیماری‌های خود در بیمارستان‌های این کشور بستری می‌شوند.
اما اطلاعات به دست آمده از فروش اعضای آوارگان از جمله کلیه نشان می‌دهد که هم اکنون یکی از باندهای قاچاق اعضای بدن در این اواخر ماهی 150 کلیه خرید و فروش کرده که بسیاری از آنها به کشورهای شیخ‌نشین خلیج فارس ارسال شده و پس از آن آمریکا و کشورهای اروپایی در رده‌ها بعد قرار دارند.
رائد، این آواره جوان سوری می‌گوید که در قبال فروش کلیه‌اش 7 هزار دلار دریافت کرده است، در حالی‌که این کلیه 15 هزار دلار به طرف‌های متقاضی فروخته می‌شود.
همچنین اطلاعات موجود نشان می‌دهد که اکثر افرادی که اقدام به فروش اعضای بدن خود می‌کنند، در گروه سنی 14 تا 30 سال قرار دارند و عمل‌های آنها در خانه‌های سری که برای این امر تجهیز شده و نه بیمارستان‌ها صورت می‌گیرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 322752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اهالی گلباف کرمان A1 ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    3 3
    قابل توجه طرفدارن عربستان و کشورهای خلیج فارس .این حکام عربی در کاخهای خود نشسته اند و اصلا فکر این را نمیکنند در قبال حمایت از تروریستها چه بلایی سر مردم سوریه آورده اند
  • بی نام A1 ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    4 2
    آقایی که از طرف تمام اهالی گلباف کرمان نظر میدهی! کسی طرفدار عربستان و کشورهای خلیج فارس نیست، ما هم تیم ملی خودمان را دوست داریم!... این بلاها را هم سر مردم، "تروریست"ها نیاورده اند. بلکه کسانی باعث و بانی این اوضاع هستند که قدرت طلبی و وابستگی شان به دولت های خارجی کارشان را به آتش گشودن به روی تظاهر کنندگان دموکراسی خواهشان کشاند و باعث شد آنها چاره ای جز مبارزه مسلحانه نداشته باشند. تروریستها بعدا وارد سوریه شدند وقتی که بشار اسد و ارتشش جنگ را بر مردم تحمیل کردند.
  • بی نام A1 ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    3 0
    این لبنانی ها واقعا مکار و حیله گر و تاجرپیشه هستن (به استثنای شیعه های جنوب، اونها از نظر لبنانی های مرکز و شمال "لبنانی" به حساب نمیان!) با هر چیزی تجارت میکنن. زمانی که هنوز برده داری در کشورهای اسلامی منسوخ نشده بوده، اکثر برده فروشها لبنانی بودن و بیروت و طرابلس مرکز ترانزیت برده بوده! این خوی و خصلتشون همیشه حفظ شده. همین حالا هم سعد حریری و ولید جنبلاط سردسته بزرگترین باندهای قاچاق انسان به کشورهای حاشیه خلیج هستن. شهید دکتر مصطفی چمران، در کتاب خودش لبنان تصویر دقیقی از این آدمها ترسیم کرده.