فارس نوشت:

استاندار تهران گفت: با خروج خودروهای فرسوده از چرخه تردد در شهر حدود ۶۰ درصد آلودگی هوا کمتر می‌شود.
 سید حسین هاشمی در حاشیه جلسه کمیته کاهش آلودگی هوای تهران در جمع خبرنگاران درباره مصوبات این جلسه اظهار داشت: سازمان هواشناسی، محیط زیست و پلیس راه گزارشی را از هفته گذشته در خصوص آلودگی هوا اعلام کردند که بر اساس این گزارش‌ها آلودگی هوا در هفته گذشته 40 درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش‌هایی که امروز در جلسه کمیته آلودگی هوا اعلام شد در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیز آلودگی هوا تشدید می‌شود و در صورتی که به مرز اضطرار در آلودگی هوا برسیم جلسه اضطراری برگزار خواهد شد.

استاندار تهران تأکید کرد: تا نظر کارشناسی شورای عالی ترافیک کشور اجرا شود طرح زوج و فرد از در منازل اجرا و فروش مجوز روزانه و هفتگی طرح ترافیک نیز متوقف می‌شود.

وی افزود: سلامت انسانها برای ما اهمیت بالایی دارد و باید جلوی تشدید آلودگی هوا را بگیریم و پیشگیری کنیم.

استاندار تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا اطلاع‌رسانی درباره ادامه طرح زوج و فرد در روز گذشته ضد و نقیض بوده است، گفت: اطلاع‌رسانی ضد و نقیض نبوده بلکه سوء برداشت شده بود.

هاشمی بیان داشت: خارج کردن خودروهای فرسوده یک ضرورت اضطراری و محیط‌زیستی است و دولت باید محکم‌تر در این جنبه وارد شود.

وی تاکید کرد: با خروج خودروهای فرسوده، آلودگی هوا در تهران 60 درصد کاهش می‌یابد.

هاشمی یادآور شد: خروج یکصد هزار دستگاه خودروی فرسوده جوابگو نیست و باید سالانه چندصد هزار خودروی فرسوده از چرخه تردد خارج شوند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه 50 نفر از نمایندگان مجلس درباره کاهش آلودگی هوا طرحی به عنوان انتقال پایتخت مطرح کردند، بیان داشت: این طرح راهگشا نیست. البته نمایندگان مجلس در جایگاه خودشان می‌توانند اظهار نظر کنند ولی این طرح نیز باید در دولت مورد بررسی قرار گیرد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 322753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حميدرضا IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    15 6
    آلودگي هوا بنوعي زباله محسوب ميشه . . بايد جمع آوري بشه .
  • امین A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    16 11
    اخ چون تعطیلی داره میاد
  • مهدی A1 ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    1 2
    طرح زوج و فرد که فایده ان چنانی نداره چون سالیانه چهل تا پنجاه هزار تا ماشین تو کشور ساخته میشه هیچ چیز از نظر من فایده نداره جز بارش رحمت الهی این تنها راهشه
  • اهوازی IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    2 0
    اهواز خدایی آلوده است پیشنهاد میشه پایتخت به اهواز انتقال یابد که نور علا نور بشه
  • بی نام IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    8 1
    پایتخت باید بره زابل
  • بی نام IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    7 0
    خب پس مسئولینی که حقوق های ملیونی میگیرند چه کار هستند؟ فقط حرف و از مردم خرج کردن خسته شدیم بخدا
  • پاي ثابت IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    9 1
    خيلي طرحاتون مسخره هست.انشاله يه روز مجبور باسيد مثل مردم عادي مثل يه شهروند بريد سركار.ببينم باز طرح تصويب ميكنن؟
  • تهرانی A1 ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    7 0
    مقامات محترم خودشان به هیچ وجه قصد دل کندن از تهران آلوده را ندارند، در نتیجه امکانات در تهران، منمرکز باقی می ماند، مهاجرت بیشتر می شود و آلودگی شدیدتر و اگر خدای نکرده زلزله موعود بالاخره در این شهر بزرگ اتفاق بیفتد...
  • سلامتيييييييييي A1 ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    3 0
    تا وقتي دولت تدبير و اميد ، بنزين با كيفيت به دست مصرف كنندگان نرساند، صحبت استاندار تهران مبني بر اهميت سلامت مردم ....... ؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!......
  • بی نام IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    2 0
    میگن این طرح عملی نیست خودشون دوست ندارن از تهران برن برای مردم حتما عملیه فقط به مردم فشار میارن چقدر دولت زحمت می کشه مارو شرمنده می کنه فقط طرحهایی که به مردم فشار میاره قابل اجراست مثل همیشه
  • بی نام IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    2 0
    طرح کاملا غیر منطقی هست . چرا که مردم حق بیمه را برای 365 روز سال پرداخت میکنن. خودرو را به قیمت گزاف میخرند . و . . . بهترین کارها 1- درست کردن سوخت 2- درست کردن خودروها 3- از رده خارج کردن خودروهای فرسوده. 4-راه اندازی دوباره سرویس ادارات 5-کاهش ساعت کار ادارات 6- افزایش حمل و نقل عمومی بخصوص مترو. ... بخدا کلی راه دیگه هم هست. اینقدر بی کفایت نباشید مسوولان. من نمیدونم این آقای محترم که در زمان انتخابات مجلس از طرف مردم شهرشون به نمایندگی دوباره انتخاب نشد رو چجوری و بر چه اساسی آوردن گذاشتن استاندار تهران ؟؟؟ که واسه تهران تصمیم گیری کنه .