چاپ پانزدهم کتاب «لشکر خوبان» نوشته معصومه سپهری و خاطرات سردار حاج احمد مسعودی در قالب کتابی با عنوان «چفیه زخمی» به زودی روانه بازار نشر می​شود.

به گزارش خبرآنلاین، «لشکر خوبان» کتاب خاطرات مهدیقلی رضایی از واحد اطلاعات عملیات لشکر ۳۱ عاشورا در دوران دفاع مقدس است و نوجوانی را به یاد می‌آورد که با سماجت و همت ستودنی، سخت‌ترین و ناگهانی‌ترین لحظات میدانهای خطر و حادثه را تجربه کرد و از هر جنگ و عملیاتی، یادگار زخمی بر خود انداخت. روای در روایت خود، جنگ را نه از منظر خاطره، بلکه گاه از چشم یک منتقد نگریسته است و همین شاید بتواند گامی نو در فهم زوایای گوناگون نبرد هشت ساله مردم ایران باشد.

هم‌رزم بودن ‌مهدی‌قلی رضایی با شهید مهدی باکری و حمید باکری و همچنین روایت تازه وی از نیروهای غواص در دوران دفاع مقدس در کنار نگاه جزئی‌نگر و پرسش‌گر نویسنده و قلم روان وی ویژگی‌هایی است که کتاب «لشکر خوبان» را از دیگر هم نسلان خود متمایز کرده‌است. همین مسئله منجر شد که رهبر انقلاب در فروردین‌ماه سال جاری با دست‌نوشته خود از نویسنده و راوی این کتاب تقدیر کرده و فرمودند:

«این نیز بخشی از آن تصویر عظیم و باشکوهی است که ما همواره آن را از دور دیده و تحسین کرده و بزرگ شمرده‌ایم؛بی‌آن‌که از ریزه‌کاری‌ها و نقش‌های معجز‌آسای تشکیل‌دهنده‌ی آن و رنگ‌آمیزی‌های بی‌نظیر جزء‌جزء آن به‌درستی خبر داشته باشیم. این کتاب شرح این ریزه‌کاری‌های حیرت‌انگیز در بخشی از این تابلوی ماندگار و تاریخی است. آن‌چه درباره‌ی عملیات بدر و والفجر ۸ و کربلای ۵ و کربلای ۴ و بیت‌المقدس ۲ و ۳ در این کتاب آمده، از بخش‌های برجسته‌تر آن است. همچنین مجاهدت‌ها در کوه‌های غرب؛ در ماووت و گرده‌رش و قامیش و دیگر آن بلندی‌های سخت، و نیز آن‌چه به یگان‌ها و دسته‌جات اطلاعات و غواص مربوط می‌شود و نیز بخش‌های دیگری از آن، درخور آن است که در شکل فیلم و رمان عرضه شود.»

بنابراین گزارش، سیدحسن حسینی ارسنجانی خاطرات سردار حاج احمد مسعودی را در کتابی با عنوان «چفیه زخمی» به نگارش درآورده و قرار است به زودی توسط سوره مهر منتشر شود. ارسنجانی درباره محتوای این کتاب اظهار داشت: این کتاب خاطرات سردار حاج احمد مسعودی از دوران دفاع مقدس است که خاطرات جالب و در نوع خودش منحصر به فردی از آن دوران دارد. سردار مسعودی در زمان دانش آموزی به جبهه‌ می‌رود و به درجه جانبازی نائل می‌شود. او در عملیات‌های مختلفی از جمله بدر و خیبر و کربلای 4 حضور داشته و روایت‌های دست اولی از این عملیات‌ها برای خواننده‌ها روایت می‌کند.

این کتاب اولین کتاب ارسنجانی در حوزه خاطره‌نگاری دفاع مقدس است و این نویسنده مشکلات جسمی راوی کتاب به دلیل مجروحیت‌های شدیدش در جبهه‌ها را از جمله مشکلات تدوین سریع و انتشار کتاب خواند.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 322837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =