نماینده مردک اراک می گوید امکان تعطیلی سایت های فردو و اراک وجود ندارد.

محمدحسن آصفری عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین، درباره مذاکرات روز آینده ایران و گروه 1+5 در ژنو گفت: این دور مذاکرات با مذاکرات گذشته تفاوت چندانی ندارد و در واقع قرار است روزهای آینده طرف های مذاکره کننده پیشنهادهای خود را بررسی کنند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دور قبلی مذاکرات دو طرف پیشنهادهایی را مطرح کردند و قرار شد طرفهای مقابل این پیشنهادها را مورد بررسی قرار دهند و هم اکنون زمان بحث درباره این پیشنهادها فرا رسیده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره خواسته غرب برای تعلیق فعالیت غنی سازی گفت: درباره غنی سازی موضوع تعلیق در دستور کار نیست و تیم مذاکره کننده ایران نیز بر این موضوع تاکید کرده است که تعلیق غنی سازی خط قرمز ایران است.

وی ادامه داد: اما در موضوع غنی سازی مذاکره کنندگان ایرانی اعلام کرده اند که درباره درصد غنی سازی حاضر به مذاکره هستند.

آصفری درباره فعالیت سایت های فردو و اراک نیز تصریح کرد: درباره این دو سایت نیز باید اعلام کرد که امکان بسته شدن سایت های فردو و اراک وجود ندارد و مذاکره کنندگان ایران بر این موارد نیز تاکید کرده اند.

وی با بیان این که ما در مذاکرات چیزی را از دست نمی دهیم، گفت: اگر مذاکرات به نتیجه نرسد بازنده مذاکرات ایران نیست و ما به دنیا ثابت می کنیم که اهل گفت و گو بودیم اما طرف مقابل با فشار و تهدید مسائل را مطرح می کند.

نماینده مردم اراک در مجلس افزود: جمهوری اسلامی ایران به دنبال ساخت سلاح هسته ای نیست و اعتقادی نیز به این موضوع ندارد و بر همین اساس در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات هم چیزی را از دست نمی دهیم.

این نماینده مردم در مجلس درباره حمایت از تیم مذاکره کننده و انتقادهایی که در داخل به تیم مذاکره کننده وارد می شود تصریح کرد: هم اکنون مجلس و دولت و تمام دستگاه ها موظف هستند از تیم مذاکره کنند حمایت کنند و تیم مذاکره کننده ایران هم متعهد است در چارچوب منافع ملی و عزت ملت ایران مذاکره کند و خارج از آن وارد نشوند.

آصفری تاکید کرد: به طور طبیعی این یک وظیفه دو طرفه است و هم اکنون مجلس و ملت از تیم مذاکره کننده حمایت می کند و تیم مذاکره کننده نیز مقتدرانه مذاکرات را دنبال می کند اما درباره تعلیق غنی سازی مذاکره نخواهد شد.

/27295

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 323370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    3 0
    بر بساطی که بساطی نیست! مگه چیز دیگه ای هم واسه از دست دادن مونده؟
  • بی نام IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    0 0
    چند ميليارد دلار الان تو خارج از كشور بلوكه شده؟يا با چين كه پول نفت نميده يا با روپيه هند؟؟